Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Здравословно ли е?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Здравословно ли е?

    Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
    Безопасност при изпреварване се постига, като изпреварваш консервативно, съобразявайки се с възможностите на конкретната кола.

    Отделно, че на бензиновите автомобили имаш реален шанс да намалиш разхода със смяна на софтуера, но на дизелов, ако някой ти обещава - просто не му вярвай.
    -в момента основно карам две леки коли:30годишен дизел 50 к.с.4 ск. и друга няколко стотин к.с. бензин.Особено извън магистралата това е единствената истина-съобразяване с колата,на бензиновата ако и намаля разхода,няма да е тя,а на който и да е дизел освен с главата и крака не съм намалил разход разход.
    Последно редактирано от veskov; 15-06-12, 10:04.
    А тези простотии се правят от името на всички ни.
    Даника
    Ми не гълтайте бре, и не лапайте. )) Дистанцирайте се демек ... ))deyan"h

    Коментар


    • #17
      От: Здравословно ли е?

      Първоначално публикуван от veskov Преглед на мнение
      бензиновата ако и намаля разхода,няма да е тя
      На много от бензиновите коли е напълно възможно едновременно да намалиш разхода и да повишиш мощността. Е, поне на тези, които се произвеждаха 1995-2005 и малко след това. Причина за това са идиотските "еко" норми от това време.

      Коментар


      • #18
        От: Здравословно ли е?

        Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
        Отделно, че на бензиновите автомобили имаш реален шанс да намалиш разхода със смяна на софтуера, но на дизелов, ако някой ти обещава - просто не му вярвай.
        Нещо, евентуално да се обосновеш(поне лаконично, както обикновено)? Щото има примери, които опровергават втората част от твърдението ти. И то не само селски замервания с лейката, ами сериозни тестове с подходяща апаратура. И не само на леки автомобили. Има и съвсем обективни обяснения за това.

        Доколко е полезно и вредно си зависи от конкретния случай. За този от тази тема, според мен е по-скоро вредно. Това е най-"изстискания" заводски вариант на ОМ611. Характеристиките му не са хич лоши за "работна кола" монтиран в C-клас. Няколкото коня отгоре, не си заслужават разправията и риска да се сгафи нещо от "предобряване" на нещата.
        Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

        Коментар


        • #19
          От: Здравословно ли е?

          Отказахте ме хора..Ще си я карам така.. Принципно исках 2.7CDI мотор-а, но не се развиха в моя полза нещата..

          Коментар


          • #20
            От: Здравословно ли е?

            Първоначално публикуван от Десислав Добрев Преглед на мнение
            Отказахте ме хора..Ще си я карам така..
            Правилното решение.

            Има и по-добри от 2.7CDI, ама това е друга тема..

            Коментар


            • #21
              От: Здравословно ли е?

              Ясен аз също винаги съм седял зад твърдението ,че с по мощен двигател е по-безопасно,но именно ао се съобразяваш с неговата мощност...Дори от Волво казват ,че с избора на по-голям мотор колата става по сигурна...Не мисля ,че щяха да имат подобни твърдения без аргументи...Това ,че някой се изсилват колкото могат е друг въпрос...
              Стандартна Витара c20ne с уазов мост...Изпълнение за България

              Коментар


              • #22
                От: Здравословно ли е?

                Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                Нещо, евентуално да се обосновеш(поне лаконично, както обикновено)? Щото има примери, които опровергават втората част от твърдението ти. И то не само селски замервания с лейката, ами сериозни тестове с подходяща апаратура. И не само на леки автомобили. Има и съвсем обективни обяснения за това.
                Интригата е в нормите за изгорели газове от този период. Всички те бяха определени като максимално допустими концентрации в състава на изгорелите газове и чак в Евро 4 или 5 (не помня) и в съответните им американски стандарти дойде идеята някои неща да се измерват на изминат път. Ето защо, производителите на двигатели от споменатия период старателно се придържаха към стехеометричните смеси (за хатър на катализатора). Правеха го даже и когато това водеше до откровен преразход на гориво, а в крайна сметка - и до изпускане на повече, като общо количество, вредни вещества. Тези (инжекционни) двигатели имаха по-лоша икономичност от предшестващите ги карбураторни, въпреки технологичните си предимства. В някои случаи - и целите автомобили харчеха повече, когато се случваше на някой по-успешен модел да му нашият инжектори вместо карбуратора и да го пуснат на пазара със същото купе. Следващите стандарти бяха вече малко по-смислени и доведоха до намаляване на разхода, тъй като тежестта на co2/km стана голяма.

                А ако се чудите какви са тия грамове co2/km в рекламите - това е разходът на гориво, ама изразен в по-усукана единица.

                Коментар


                • #23
                  От: Здравословно ли е?

                  Най-малкото се приготви и за смяна на съединителя (и то с усилен), като се замисля всички които познавам смениха съединител след "ремап".

                  Коментар


                  • #24
                    От: Здравословно ли е?

                    Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                    Интригата е в нормите за изгорели газове от този период. Всички те бяха определени като максимално допустими концентрации в състава на изгорелите газове и чак в Евро 4 или 5 (не помня) и в съответните им американски стандарти дойде идеята някои неща да се измерват на изминат път. Ето защо, производителите на двигатели от споменатия период старателно се придържаха към стехеометричните смеси (за хатър на катализатора).
                    ...
                    ...
                    Не си обяснил твърдението си за дизеловите двигатели.
                    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                    Коментар


                    • #25
                      От: Здравословно ли е?

                      Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                      Не си обяснил твърдението си за дизеловите двигатели.
                      Оф.

                      То и за дизеловите двигатели не е абсолютно вярно. В смисъл, че и за дизеловите двигатели регулациите доведоха до някои контрапродуктивни технически решения (излишно късно впръскване, впръскване на няколко импулса, ограничаване на особено бедните режими). Но точно те, доколкото аз изобщо разбирам от дизели, доведоха до по-малко беди, поне за ефективността.

                      Разбира се, можеш изобщо да изключиш обслужването на филтъра за твърди частици в някои особено претенциозни дизели и така несъмнено ще спестиш гориво. Не знам какво ще стане с филтъра, обаче. Можеш и да го махнеш, с което ще намалиш изпускателното съпротивление, което пък на дизела еднозначно му е вредно, но тук излизаме от софтуерните решения.

                      Коментар


                      • #26
                        От: Здравословно ли е?

                        и влизаме в една игра с целия мозьк който го движи тоя мотор,датчици и данни дето кой как ще ги льже не ми е ясно.Цялата тая магария за едни 20 коня не си заслужава.

                        На куцото магаренце шпайкове.Сменя се колата с все мотора,най-евтино и безболезнено решение.
                        TOYOTA SEQUOIA ‘11
                        W140 S420 '99

                        Коментар


                        • #27
                          От: Здравословно ли е?

                          Кофти ,като на обикновен мотор да шибнеш турбо без да го усилиш в лагерите/има поръчкови лагери с усилена композиция и основни и биелни/!Скъсен живот и трошене на валове ,износване на клапани,все едно да препилиш главата ,вдигаш оборотите правиш си кефа,но си скапваш мотора!
                          Просто съвет!
                          Трябваше да почивам вчера! // Мразя сапунени сериали и фейсбук ,не слушам чалга!NO FEAR!

                          Коментар


                          • #28
                            От: Здравословно ли е?

                            Ето от къде почна всичко:
                            Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                            Отделно, че на бензиновите автомобили имаш реален шанс да намалиш разхода със смяна на софтуера, но на дизелов, ако някой ти обещава - просто не му вярвай.


                            Не е въпроса, че по принцип при преминаването от един екологичен стандарт към друг, моторите са станали по-икономични или обратното. При дизеловите, вярното е, че до към Евро 4, с подобряване на екологичността се повишаваше и икономичността. Но с намаляващи темпове. При прехода към Евро 5, целта беше поне да се запази разхода от при Евро 4. И повечето производители успяха да го направят, а някои дори леко да го намалят(като изключение). За Евро 6, инвестициите са огромни, като някои производители разработиха съвсем нови двигатели от нулата, а други промениха съществуващите до неузнаваемост. Целите са отново поне запазване на разхода. Но това е друго, рядко има мотор, който да покрива няколко различни екологични норми само с промяна на софтуера, а обикновено има и други малки или по-съществени промени.(Примерите за еднакви железа и различен софтуер, за различни еконорми са най-много при мотори на етапи Евро 3 и Евро 4).

                            Толкова за екологията, а нас ни интересува по-скоро маркетинга и последствията от него. Интересува ни това, че често нарочно не се оползотворяват възможностите на двигателите, поради разни субективни причини. Т.е. при едни и същи железа, нарочно се ограничава софтуерно двигателя за да се получат различните му варианти на мощност икономичност, цена, ресурс и т.н. Има варианти, в които и периферните железа са различни и само софтуерните настройки не могат да дадат същия резултат или пък ако могат, го правят за сметка на ресурса на нещо си(примерно при различна турбина, често срещан вариант). Та в общи линии, по-мощните варианти на един и същи мотор заради софтуера(при покриване на едни и същи екостандарти), са и по-икономични.

                            Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                            Коментар


                            • #29
                              От: Здравословно ли е?

                              Ремап или чип тунинг,да се разберем за какво говорим.Ако е второто то сами льже за налягането в рейла та от там и компа колко харчи,няма мошност без да ти се вдигне разхода,другите проблеми бакшиш.
                              TOYOTA SEQUOIA ‘11
                              W140 S420 '99

                              Коментар


                              • #30
                                От: Здравословно ли е?

                                Първоначално публикуван от BENZBOSS Преглед на мнение
                                Ремап или чип тунинг,да се разберем за какво говорим.Ако е второто то сами льже за налягането в рейла та от там и компа колко харчи,няма мошност без да ти се вдигне разхода,другите проблеми бакшиш.
                                Във първото мнение пише, че всичко се прави изцяло софтуерно, значи е ремап. А чип тунинг не е това, което описваш. При т.нар. чип тунинг пак е един вид ремап, просто се продават готови чипове за съответния двигател и се подменя чипа в ЕКУ-то. При ремапа се препрограмира директно съществуващия чип (променят се картите на впръскването). А това което си описал е някакво извращение (п. бокс и т.н. бози), което не знам как въобще се вписва в графата "тунинг".

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X