Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Десет мотора, променили света

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: Десет мотора, променили света

    Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
    Е, ако ще пишем за двигатели блестели с нещо за времето си има и други моторетки за допълване - помпа дюзата на VAG, ...

    Тя и помпа-дюзата не е откритие на VAG, след като по тази система работят двигателите на старите КрАЗ-ове от 60-те години някъде.

    Относно системата комънрейл - попрочетох в Уикипедията. С две думи:

    Разработена в края на 60-те от швейцарецът Robert Huber и доразвита от Dr. Marco Ganser от Швейцарският федерален технически институт. За първи път е била вградена в средата на 90-те от Denso Corporation в товарен автомобил Hino Ranger. Първият лек автомобил с тази система е Alfa Romeo 2.4 JTD от 1997 г. , като системата е разработена от Магнети Марели и Фиат. Малко по-късно пък от Bosch я вграждат в Mercedes C220CDI
    Nissan Terrano 2,7 TDI

    Коментар


    • #32
      От: Десет мотора, променили света

      Пак лъжат!
      Алфата, верно е първия лек автомобил - комън рейл, но впръскващата система си е на Бош!
      Два месеца по-късно излиза Мерца .. 220CDI. Който, естественно пак е с Бош оборудване.

      Давам каса бира за да видя комън рейл на Марели!!!! .......

      Те тук малко история ... по темата.
      Последно редактирано от CarTest™; 23-06-11, 09:37.
      Кольо "Дупетата вървят и с мастика... "

      Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо."

      Коментар


      • #33
        От: Десет мотора, променили света

        Много от съвременните нововъведения са добре забравени стари конструкции. Някои решения имат корени в стационарни и корабни двигатели, доста преди да се открият възможности за развитието им в автомобилни мотори. Помпа-дюзата със сигурност, а вероятно и комън рейла и променливите фази на газоразпределението(които се ползват още в парните двигатели, макар и да има доста разлики).Ако става въпрос за такива технологии, трябва да споменем доста различни въведения в двигателите, като директното впръскване на безин, премахването на дроселовата клапа в безиновите двигатели... и много други различни етапи през които еволюира управлението на различните системи и механизми в ДВГ. Вероятно в такъв контекст не бива да пропуснем и двигателя, ползвал за пръв път ел. стартер например, и да стигнем до съвременните старт-стоп системи и какви ли не дяволии, с чиято помощ се афишират почти нереално изглеждащи параметри на съвременните автомобили(близо 200к.с. при разход 5л/100км ). Това са технологии променили света на двигателостроенето, но има и двигатели, които не са революционни с нищо, но пък са станали легендарни с качествата си. Двигатели, които просто работят, без никой да ги забелязва, защото просто си вършат работата. Само хората, които сервизират и обслужват такива двигатели или са в подобна сфера, забелязват тези иначе незабележими работяги, които движат света.
        Спомена са танковият мотор, който бил спечелил войната.Той е революционен, като конструкция и параметри(дори и сравнен със съвременни двигатели), но пък съвсем не е еталон за надеждност и ресурс(по обясними причини естествено). Обаче се свързва с победата във войната и това му дава доста точки, като значимост. А има двигатели, няколко двигателни семейства, които са изградили целият т.нар. Източен блок. И въобще има Двигатели, които са изиграли огромна роля, за развитието на различни региони в света. В някои такива региони условията на експлоатация са такива, че са се наложили само най-добрите машини. Това са легендите. Можем да пишем за тях, защото доколкото е спорно коя технология кой, как и кога, за пръв път бил използвАл, при легендарните двигатели няма грешка, те са се доказали с времето.
        Това си е само лично мое мнение и не държа да го налагам. Интересно ми е да чета и за определените нововъведения, ама се оказва, че има известни неточности и спорни факти, което не ми харесва.
        Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

        Коментар


        • #34
          От: Десет мотора, променили света

          Първоначално публикуван от kiki.t Преглед на мнение
          Само уточни, че става въпрос за V6-2.5TDI двигателя.Щото 5-цилиндровия му предшественик е легендарно здрав...
          Така е, пропуснал съм това уточнение.

          Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
          ...има и двигатели, които не са революционни с нищо, но пък са станали легендарни с качествата си...
          Всъщност, темата би трябвало да е точно за тях. Кой, кога, какво е измислил или е въвел в съответния клас двигатели също е интересно и не е без значение, но не е съвсем по темата.

          Като спомена дроселовата клапа - на бензиновите я махат, на печките я слагат.

          Печките пък вече не са тракащи и пушещи изчадия, а са относително тихи, без черни облаци зад автомобилите и прехвърлиха 100 коня от литър работен обем...
          Не чета коментари и не отговарям на такива.

          И коментаторите...

          Коментар


          • #35
            От: Десет мотора, променили света

            А,най-новия мотор на италианците MultiAir какво ще кажете за него бият даже ТSi VAG

            Коментар


            • #36
              От: Десет мотора, променили света

              Може би френския 1.9D/ от F-двигателното семейство на Рено, по-точно F8Q/ е един от незабележимите работяги, и се е доказал във времето , щом още се използва

              Коментар


              • #37
                От: Десет мотора, променили света

                Първоначално публикуван от vasilev Преглед на мнение
                А,най-новия мотор на италианците MultiAir какво ще кажете за него бият даже ТSi VAG
                Изглежда интересно, но и доста усложнено. Дано да го докарат откъм цена и надеждност.

                Тубата услужливо даде няколко клипчета, за такива като мен които за пръв път чуват понятието MultiAir.

                http://www.youtube.com/watch?v=5IrPcmMHqHE
                http://www.youtube.com/watch?v=6y-SVMgB6AQ

                За TFSI не съм чел да блести с някаква революционна технология за да е еталон за нещо...
                Не чета коментари и не отговарям на такива.

                И коментаторите...

                Коментар


                • #38
                  От: Десет мотора, променили света

                  Работяга, намерил поле за изява от автомобили, кари, трактори(вкл. модели на Унимог), през хладилници, генератори, помпи...до лодки. Какво по-добро признание за един двигател?!
                  http://www.west-4x4.demon.co.uk/om636/om636e.html
                  http://de.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_OM_636

                  P.S. Някой отрече лидерството на моторите на Даймлер–Бенц.Няма да споря, но аз мисля, че темата не може да мине без няколко от тях(дори цели двигателни семейства). Т.е. ще пиша, като остане време.
                  Последно редактирано от cecoa1; 28-06-11, 23:30.
                  Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                  Коментар


                  • #39
                    От: Десет мотора, променили света

                    Не са много фирмите свързани с автомобилите и най-вече с двигателите, чиято история може да се конкурира с историята на Мерцедес–Бенц. Една такава марка е основана от считаният за баща на четиритактовият двигател Николаус Ото и Ойген Ланген. Това е първата фабрика за четиритактови ДВГ в света, а марката под която става известна е Дойтц(Deutz_AG). Историята е дълга, имената в нея са повече от известни. Патента за четиритактовият ДВГ, все още е притежание на фирмата.
                    Такава марка, с толкова дълга история, естествено че притежава легендарни произведения. Трудно е да се избере, най-значимото от тях, но аз избрах най-масово използваният и с най-голям брой произведени бройки. Това е серията FL912/913/914. Редови, дизелови двигатели, с два до шест редови цилиндъра, с въздушно охлаждане. Тези двигатели имат голямо сходство с техния предшественик от серията FL812. Основната разлика е, че при новата серия започва използването на директното впръскване на гориво. После измененията в различните серии, са само малки разлики в размерността на двигателите и дребни подробности. Тази серия двигатели, може да се открие в много широка гама техника.От товарни автомобили, автобуси, мотокари, трактори, строителна и селскостопанска техника, до различни агрегати, помпи. Произвежда се с малки изменения почти 40години и за този период са произведени близо 5млн. двигателя включително последните версии на FL914. Този двигател се произвежда и предлага и до ден днешен, въпреки, че вече има проблеми с покриване на високите екологични изисквания в определени региони(това обаче на пречи да се продава в други региони).http://www.deutz.co.za/engines_range.htm#914
                    Естествено, има и други легенди на марката, доста по внушителни като излъчване и не по-малко доказали себе си. Това са многоцилиндровите им V-образни двигатели с въздушно охлаждане. Но историята е прекалено дълга и в нея се включват и автомобилните марки Iveco и Magerus, та стига за сега. http://de.wikipedia.org/wiki/Liste_d...Baureihe_FL913
                    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                    Коментар


                    • #40
                      От: Десет мотора, променили света

                      Наскоро се коментираше в една тема, вграждането на двигател от Мерцедес Бенц, в камион ГАЗ 53. Ставаше въпрос за четирицилиндров атмосферен двигател от серията 300(ОМ 314). Ето и историята на тази двигателна серия–http://media.daimler.com/dcmedia/0-9...=1309454036325 (в сайта има и други интересни истории, свързани с марката).
                      Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X