Обява

Свий
Няма добавени обяви.

КарбУратор на Mazda - проблем!

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: КарбУратор на Mazda - проблем!

    Много от клапанчетата имат кабелчета - т.е. управляват се електрически. И като свържеш електрическата и вакуумната с-ма за управление става една ... мани, мани - нема управия!!!!

    Коментар


    • #32
      От: КарбУратор на Mazda - проблем!

      Уф, далечко си ми, няма как да ти окажа по-сериозно съдействие
      Гледай, чети и мисли, принципа на действие не е толкова сложен, колкото изглежда на пръв поглед. Алгоритмите на компа са достатъчно прости, следи 3-4 датчика, при това клапаните са само с по 2 положения като гледам.
      Само, ако решиш да подаваш твърдо управление по клапаните за някоя проба, внимавай да не окъсиш компа! Другото ще го разгадаеш, стига да не си притиснат с времето.
      О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

      Коментар


      • #33
        От: КарбУратор на Mazda - проблем!

        От два три дни не спира да вали - сняг, дъжд, така че в момента не мога да правя нищо по колата. Но щом спре ще продължа с опитите и ще пиша. А иначе, ако някой го осени някаква идея да казва. Да използвам поне времето за събиране и обмисляне на идеи! Благодаря!

        Коментар


        • #34
          От: КарбУратор на Mazda - проблем!

          Колеги, голям студ настана в Монтана и нищо не мога да правя по колата.
          Засега баща ми си я кара така - след като вдигнах нивото нещата са много по добре, но не е това решението на проблема за мен.
          Не съм се отказал! Само да се стопли малко и пак ще я "преслушам". Ще пиша пак като започна работа по нея.
          Поздрави на всички!

          Коментар


          • #35
            От: КарбУратор на Mazda - проблем!

            Колега видях снимките.Моя е най обикновен без хиляда вакума и кабела.Ако искаш както казах ще ти го подаря.Но незнам ще ти помогна ли или ще ти удвоя мъките.

            Коментар


            • #36
              От: КарбУратор на Mazda - проблем!

              Първоначално публикуван от mraveca Преглед на мнение
              Колега видях снимките.Моя е най обикновен без хиляда вакума и кабела.Ако искаш както казах ще ти го подаря.Но незнам ще ти помогна ли или ще ти удвоя мъките.
              Мерси, колега, ама аз такъв си имам и даже мислех да го слагам. Трябва, обаче много преправяне и затова реших да пробвам да си оправя оригиналния. Засега без особен успех !
              Благодаря ти пак!

              Коментар


              • #37
                От: КарбУратор на Mazda - проблем!

                С риск да се отклоня,ще споеделя и своя опит,темата ми напомня изказването на един АЗЛК-Гуру,цитиращ книгата ,,Разгадани и неразгадани тайни в автомобилите'' .Съчувствам ти колега,борил съм се с прост ,,жигулов'' карбуратор,който няма и 1 кабелче, и мога да си представя за какво иде реч.Клапана ти за празен ход и системата ЕППХ (економайзер за принудителния празен ход).При теб има ЕКУ (което по моему са управляващи схеми,интегрирани в 1).При по -старите,не съвършени с-ми за ЕППХ блока е отделен (ваз 2108,азлк 2141).Има ключе,което показва че дросела е върнат в изходяща позиция(без газ) и схемичката брои об/мин на коляновия вал.Ако са примерно над 1500,спира почти изцяло притока на топливо.Ако са под 1500,не го закача,приема го за ,,празен ход''.Ако дадената схема,спре да разбира на колко си оборота,при всяко пускане на газта ще намаля чувствително притока.
                Лично съм имал проблем от естество на падане на оборотите на място.И каквото и да правех,при пускане на фарове ! колата (москвича) почти изгасваше.След смяна на 2 генератора,2 акумулатора и т.н. се оказа че плочката в карбуратора за газовата уредба не и мястото там.Следователно-колата работеше на прекалено неустойчива (оказала се богата) смес.
                Друг проблем е при натиснат съединител да падат оборотите.Ако делкото ти бе зацепено на кол.вал,щях да мога да ти изкажа една теза (че и да се аргументирам) но предполагам японците са го сложили на разпред.вала.Би трябвало,в тоя ред на мисли да видиш дали има вакуум от под-дроселното пространство към делкото вакуум(само гадая,не съм ровил в ,,японки''),на мен ми е гаснал китюка от прищипана шлауфка за този вакуум(няма предварение от вакуумния регулатор,заниващ се с аванса на ниски обороти), или с 2 думи нещо толкова просто като проблем,че никога не го закачаш.Все си мисля че не са инерционните сили помагащи на ,,нещото'' да изкарва извън строя карбуратора.С 2 думи не съм майстор-карбураторджия,не ми е пред очите а и все пак е японка,има много подводни камъни в устройството,последните карбуратори на японките имат повече кабели колкото в целия ми Москвич,а аз като видя кабели и звъня на разни хора,не ги понасям някак.Прегледай и ревизирай всичко де що влиза и излиза от този карб,потърси и по - просто решение на задачата.
                Относно поплавъковото ниво,ако бе високо,щеше да я ,,дави'' на празен ход,и да ти къса врата във високите обороти (считай да върви повече отколкото трябва ).Ако бе ниско,на по-високи обороти щеше да ,,глъхне'' и да няма мощност (обеднена смес).А ако при наклон напред (спиране) се кандилка тоя поплавък,то би трябвало да не ти работи игления клапан,ако е така или ще прилива или ще е ,,заклинил'' и винаги ще е ниско и недостатъчно нивото.С 2 думи,най-малкия ти проблем щеше да е празния ход,поне аз така тълкувам нещата.Надали написаното ще ти е от полза, но вярвай ако можех бих ти помогнал,борбата с карбуратора е неравна битка с непознат противник.На газ (АГУ) е лесно-позлваш само дроселите ,имаш 1+2+1 = 4 врътки за настройка и толкова

                Коментар


                • #38
                  От: КарбУратор на Mazda - проблем!

                  Колега, благодаря ти за отделеното време! Ето накратко, отговори на някои твои предположения.
                  Има ключе,което показва че дросела е върнат в изходяща позиция(без газ) и схемичката брои об/мин на коляновия вал.Ако са примерно над 1500,спира почти изцяло притока на топливо.Ако са под 1500,не го закача,приема го за ,,празен ход''.Ако дадената схема,спре да разбира на колко си оборота,при всяко пускане на газта ще намаля чувствително притока.
                  И при мен има такова ключе, но ако проблема е свързан с това предположение ще се проявява и на място, а при мен е само в движение напред по инерция и спиране.

                  Ако делкото ти бе зацепено на кол.вал,щях да мога да ти изкажа една теза (че и да се аргументирам) но предполагам японците са го сложили на разпред.вала.Би трябвало,в тоя ред на мисли да видиш дали има вакуум от под-дроселното пространство към делкото вакуум(само гадая,не съм ровил в ,,японки''),на мен ми е гаснал китюка от прищипана шлауфка за този вакуум(няма предварение от вакуумния регулатор,заниващ се с аванса на ниски обороти), или с 2 думи нещо толкова просто като проблем,че никога не го закачаш
                  Да, делкото е на разпред. вал и има вакуумен ценробежен регулатор и взема вакуум точно от под-дроселното пространство. Проверявал съм го обаче и него и поне на пръв поглед всичко изглежда наред. Но може да съм пропуснал нещо и пак ще го видя.

                  Относно поплавъковото ниво,ако бе високо,щеше да я ,,дави'' на празен ход,и да ти къса врата във високите обороти (считай да върви повече отколкото трябва ).Ако бе ниско,на по-високи обороти щеше да ,,глъхне'' и да няма мощност (обеднена смес).А ако при наклон напред (спиране) се кандилка тоя поплавък,то би трябвало да не ти работи игления клапан,ако е така или ще прилива или ще е ,,заклинил'' и винаги ще е ниско и недостатъчно нивото.
                  Относно нивото странното е, че при промяната му почти няма разлика в работата на двигателя при всички режими. Единствената осезаема разлика, която се усеща при промяната му е именно по отношение на проблема с гасненето. При много високо ниво, проблема почти изчезва. При по-ниско - се проявява по-силно. Но вдигането с толкова много на нивото (почти догоре на прозорчето) доведе до друг проблем. При всяко спиране на двигателя и по-дълъг престой на автомобила, бензина от поплаваковата камера се стича от някъде през карбуратора и отива в цилиндрите, и от там в картера. Отначало си помислих, че е от бензиновата помпа, но видях че след престой на колата нивото в камерата пада до средата на прозорчето, и след запалване на двигателя си се качва нагоре, там до където го бях регулирал, което обясни бензина в маслото.
                  Мислих доста по този въпрос, да не би случайно да се яви като някакъв жокер по проблема с гасненето, но нищо не ми дойде на ум. Мисля си само, че такова изтичане на бензин от карбуратора не е нормално. Надявам се някой по-запознат от мен да каже!
                  Това е засега. Благодаря ти пак за отзивчивостта! Ако имаш други идеи ще ги прочета с интерес, както и от всеки друг.

                  П.П.

                  и все пак е японка,има много подводни камъни в устройството,последните карбуратори на японките имат повече кабели колкото в целия ми Москвич.
                  Не знам, дали наистина знаеш колко си прав !?!

                  Коментар


                  • #39
                    От: КарбУратор на Mazda - проблем!

                    колега, какво става с карбурацията, свикна ли с проблема или го острани?

                    Коментар


                    • #40
                      От: КарбУратор на Mazda - проблем!

                      Първоначално публикуван от medun412 Преглед на мнение
                      колега, какво става с карбурацията, свикна ли с проблема или го острани?
                      Ами, нито свикнах, нито го отстраних.
                      Преди около месец "отстраних" оригиналният карб. и цялата сложнотия около него и сложих карбуратор от Лада 1600.
                      Маздата сега мърка като котенце, върви прекрасно, свали разхода - въбще получи се, както се казва, като по учебник.
                      Сега навивим баща ми да сложи газова и нещата съвсем ще си дойдат на мястото!
                      Това е.
                      Поздрави!

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X