Обява

Свий
Няма добавени обяви.

КарбУратор на Mazda - проблем!

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • КарбУратор на Mazda - проблем!

    Колеги, здравейте! Колата е на баща ми. Става дума за пикап Mazda B2000, 1987 година. Двигател 2000 см3 - бензинов, 8 клапана, 89 к.с., захранван от карбуратор - двукамерен - мисля, че е японски. Знам само, че не е Weber. Проблемът е, че в движение, когато е загрял мотора и смукачът вече не действа, при спиране независимо дали е натиснат педала на спирачката или колата просто забавя от самосебе си, започва да гасне двигателя. Прави го, когато си отнел педала на газта докрай и си натиснал съединителя, или си я изключил от скорост. Странното е, че всичко това се случва, когато колата се движи напред и точно обратното става, когато се движи назад - т.е. вместо да гасне при спиране оборотите се повишават. Според мен става нещо с нивата на бензина в карбуратора. И от инерционните сили при спиране напред и назад съответно двигателят или гасне, или си повишава оборотите. Въобще карането е някакъв кошмар особено в градски условия, защото колата гасне буквално на всяко кръстовище, ако не и подаваш по малко газ, като по същото време със същия крак трябва да натискаш и педала на спирачката, за да спираш и въобще... абе ужас! Държа да отбележа, че не съм много на "ти" с карбураторите, като цяло и затова ще съм много благодарен на всякаква помощ от ваша страна, за което предварително ви благодаря! Автомобилът не е много разпространен, макар че двигателят не е някаква екзотика - има го на по старите Mazda 626, но въпреки това не ми се ходи в сервиз, защото съм се напатил и ми се изправя косата само при мисълта в каква "сага" може да се превърне решаването на проблема при някой пишман "майстор", който накрая ще ме посъветва да си взема друга кола.
    Това е въпросният карбуратор. Поздрави!
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Fig1.gif
Прегледи:2
Размер:77.3 КБ
ID:5916371
    Последно редактирано от Ясен; 12-02-11, 08:35.

  • #2
    От: Карборатор на Mazda - проблем!

    Някой някога поглеждал ли е този карбуратор? Трябва да се направи основно прочистване и реглаж и после да се мисли за нередности. Хубаво е да се направи и ултразвук, но може и без. Този, който ще го чисти, трябва да му разбира, защото се прави пълно разглобяване. По дифузьора има проходни отвори, които са с много малък диаметър и трябва да се види дали не са запушени. Точно те са за преходните режими. Ако ти се заемеш, препоръчвам да снимаш и пишеш какво и откъде сваляш. Не е страшно, но чарковете са много.
    Lancia Delta HF Integrale Evolucione

    Коментар


    • #3
      От: Карборатор на Mazda - проблем!

      А някой знае ли как се чисти карбуратор? Аз знам, че не става с разни инструменти, телчета и др., защото всичко в него е много прецизно и отворите са с много точни диаметри. Чувал съм, че се вари целия разглобен в оцет и дори веднъж съм пробвал, но много отдавна на един карбуратор на мотор и тогава ефектът ми се стори много добър - всичко след преваряването изглеждаше като ново и след сглобяването работеше супер. Но не съм сигурен, че това е най-добрия начин, затова ако някой знае нещо друго ще съм благодарен да го сподели.

      Коментар


      • #4
        От: Карборатор на Mazda - проблем!

        Оправи ли карбуратора. Не му се плаши на телчетата. Тези отвори, за които говоря, са с малък диаметър и първи се запушват, а както предполагам, те са причина за белята ти. Може да погледнеш при затворена дроселова. Под и над нея има по един, а може и по два отвора. Те са за преходните режими - когато пуснеш газта и в момента на подаване. Опитай да ги продухаш по някакъв начин. Може и да бъркаш с подходяща телчица. Нищо няма да се счупи.
        А иначе си го вари в каквото ти хрумне. Може да го киснеш 24 часа в коресилин и после духаш с компресор.
        Lancia Delta HF Integrale Evolucione

        Коментар


        • #5
          От: Карборатор на Mazda - проблем!

          Благодаря ти, колега със сигурност ще го сваля и прегледам. После ще пиша какво съм видял и направил. Това, обаче ще стане сигурно някъде началото на следващата седмица, защото сега на баща ми колата му трябва.
          Още веднъж благодаря! Поздрави!

          Коментар


          • #6
            От: КарбУратор на Mazda - проблем!

            Според мен е ниско нивото в поплавковата камера. Не съм много сигурен, доста отдавна съм скъсал с бензина но до колкото си спомням карбураторите, имаше някаква идея в поплавковата камера стояща пред (по посока на движението) тръбата на вентури - дифузьора. Идеята е че по ефекта на скачените съдове, нивото в главния разпръсквач който се явява зад камерата и съответно при нагорнище, изходния му отвор слиза по-ниско, а при нагорнище обратно, и по този начин обогатява или обеднява сместа в зависимост от терена.
            Та преполагам че такъв карбуратор би бил много чувствителен към точното си ниво в камерата или ще се държи точно както е описано.

            Коментар


            • #7
              От: КарбУратор на Mazda - проблем!

              Първоначално публикуван от MAP Преглед на мнение
              Според мен е ниско нивото в поплавковата камера. Не съм много сигурен, доста отдавна съм скъсал с бензина но до колкото си спомням карбураторите, имаше някаква идея в поплавковата камера стояща пред (по посока на движението) тръбата на вентури - дифузьора. Идеята е че по ефекта на скачените съдове, нивото в главния разпръсквач който се явява зад камерата и съответно при нагорнище, изходния му отвор слиза по-ниско, а при нагорнище обратно, и по този начин обогатява или обеднява сместа в зависимост от терена.
              Та преполагам че такъв карбуратор би бил много чувствителен към точното си ниво в камерата или ще се държи точно както е описано.
              Благодаря, колега! Ще проверя и това. Даже от там ще започна.

              Коментар


              • #8
                От: КарбУратор на Mazda - проблем!

                Но пак да не пропуснеш да го промиеш/продухаш! Това никога не е излишно. Аз имам само 1 карбуратор - този на извънбордовия ми двигател, и си го продухвам направо със сламката на спрей DW-40. Върши ми работа. Все пак е добре да се консултираш с по опитни карбураторджии.

                Коментар


                • #9
                  От: КарбУратор на Mazda - проблем!

                  Какво стана с карбуратура.
                  Два дни се рових във вътрешностите му.
                  Като начало проверка на нивото. На прозорчето отпред на карб. бензина е точно по средата. Според мен - добре. Друг начин за проверка не знам. Свалих го и го разглобих. Освен малко червеникава утайка на дъното на поплаваковата камера, никакво друго замърсяване. Всички отворчета по него и по самите жигльори - чисти, без никакви запушвания и каквито и да е следи от отлагания по тях. Все пак с една помпа и с малко бензин ги продухах всичките.
                  Но това, което установих като сигурен проблем беше липсата на един жигльор. На картинката в първият ми пост е означен с №18, а в описанието към нея е записан като "secondary slow jet". При разглобяването отвих тапичката над него №21 и отдолу просто нямаше нищо. За мой късмет от друг подобен карбуратор на Мазда взех въпросният "jet". Без обаче да съм сигурен, че е същият като липсващия. Поставих го, сглобих карб., монтирах го и започнаха пробите. Ефект - 0. Пак гасне при спиране.
                  Вече не знам какво да правя, освен...
                  Имам една идея, за която съм се хванал като удавник за сламка, но съм длъжен да я проверя.
                  На картинката има един електромагнитен клапан под номер 12. Казва се slow fuel cut solenoid. Управлява се с два кабела от компютъра. Идеята е при спускане на наклон на скорост при пуснат педал на газта - затворени дроселови клапи, да затваря и системата за празен ход с цел икономия на гориво.
                  При мен клапанчето си работи, защото при даване на контакт се чува как щрака - магнита се задейства и притегля котвата с иглата, за да отвори с-мата за празен ход.
                  Но тази игличката и въобще целият клапан са ориентирани и сочат напред по посока на движението на автомобила. Мисълта, която ми се върти в главата е дали е възможно електромагнит на поне 25 години (на толкова е самата кола) да си е променил стойностите и полето, което създава да е намаляло дотолкова, че да е достатъчно силно да придърпа котвата с иглата към себе си, когато колата е в покой, но да е твърде слабо да я задържи, когато към силата на пружинката , която връща иглата в нормално затворено положение се прибавят и инерционните сили на самата игла при спиране на автомобила.
                  Стана малко сложно, но накратко казано - слабият магнит "изпуска" иглата при спиране на колата напред и тя затваря с-мата за празен ход - колата гасне. Когато колата спира при движение назад става обратното инерционните сили "помагат" на магнита и той дърпа по силно иглата, като тя отваря повече - оборотите се вдигат.
                  Мисля утре, ако остане време да проверя тази теория. Друго май не ми остана. Ще отвия клапанчето и ще махна иглата с котвата и пружинката. Завивам го така и пробвам.

                  Коментар


                  • #10
                    От: КарбУратор на Mazda - проблем!

                    Щом чуваш клапана не е магнит, но виж механически как се държи иглата. А защо не качиш нивото? На око няма да можеш да го регулираш. Трябва сервизно. Придържай се към правилото, когато поплавъкът е хоризонтален, иглата трябва да затвори. Това също е много относително и за проба вдигни нивото. Може и много - да видиш ефекта, а после си го връщай.
                    Lancia Delta HF Integrale Evolucione

                    Коментар


                    • #11
                      От: КарбУратор на Mazda - проблем!

                      Ще пробвам и с нивото.
                      Благодаря!

                      Коментар


                      • #12
                        От: КарбУратор на Mazda - проблем!

                        Сигурен ли си, че тая кола има компютър? Щото тия клапани обикновено само пускат гориво като дадеш на контакт и го спират, като угасиш. Което не пречи да му е прецакана прижинката примерно, или някоя жица да се ебава.

                        Проверявал ли си всичките вакуумни мембрани, дали са живи? Така както го описваш, ми прилича на скъсана мембрана или на нещо механично разкачено някъде (примерно изкочила/скъсана пружинка). Огледай внимателно кой регулира празния ход, може да изскочи нещо. Картинката ми излиза твърде малка (не знам що) и ми е трудно да гадая по-подробно.
                        Последно редактирано от tef4o; 20-02-11, 10:29.
                        О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                        Коментар


                        • #13
                          От: КарбУратор на Mazda - проблем!

                          Също така, промиването с бензин не е промиване и това че изглежда чисто не значи че е чисто. Да не говорим че онези преходни отвори на ръба на затворена дроселова клапа за които спомена колегата bojitch, няма как да ги видиш дали са чисти. Те водят (до колкото си спомням)до емулсионната камера - това което се открива като свалиш главния горивен жигльор и вътре има една бронзова тръбичка с надупчени стени. Ако не искаш да го вариш, вземи някакъв спрей с тънка сламка и продухай с него всички отвори които видиш докато се увериш че всеки канал е проходим на някъде. Аз ползвам DW40 за карба на извънбордовия двигател и до сега винаги ми е вършили работа.
                          За нивото, ако иглата е с гумен връх и особено на тази възраст спокойно може да ти прави проблеми. Увери се че езичето на поплавъка което я натиска, играе с минимум луфт в телената скобичка на иглата чрез което я дърпа надолу при спадане на нивото.

                          Коментар


                          • #14
                            От: КарбУратор на Mazda - проблем!

                            Какво направих днес.
                            Проверих си теорията за електромагнитния клапан - не е от него.
                            После започнах проби с нивото. Намалих го - още по-зле.
                            Увеличих го - значително по-добре, като по едно време даже реших, че всичко е наред, но не. Просто вместо да гасне започна само да намалява оборотите и от време на време да гасне, но доста по-рядко и по-трудно. Но за мен резултата определено е незадоволителен. Факт е обаче, че нещата са подобриха. Проблема е, че повече от това не мога да увеличавам нивото, защото започва да прелива и да се дави. А и дори при това положение не мога да се съглася, че това е нормалното ниво на карбуратура. На прозорчето отпред бензина е догоре. Но.... Това е единственото нещо, което доведе до някаква положителна промяна в работата на автомобила. Сега ме е страх, че и разхода ще вдигне. Той и без това беше висок - над 10 - 11 на сто при извънградско каране?!?!?

                            Коментар


                            • #15
                              От: КарбУратор на Mazda - проблем!

                              Не си ли мислил за АГУ?
                              Онзи,който не слуша съвети е обречен да слуша упреци.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X