Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Масло от КОРЕЯ

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Масло от КОРЕЯ

    Понеже ми предстои първа извънгаранционна смяна на масло и понеже съм много мнителен относно качеството на предлаганите масла в БГ реших да заложа на нещо не толкова разпространена марка . Доскоро името им бе LG а сега нещо си GS Caltex . Вносителя за БГ е съсед и познат на който имам доверие но все пак искам да науча и вашето мнение . Изчетох почти целият раздел но никъде не видях мнение за GS Caltex . Ще използвам линк за да покажа модела : http://gsoil.uz/article/a-3.html . По спесификация препоръчват :
    API CF or ACEA B1/B3/B5 5W-30 . Моля по компетентните да споделят дали новото масло ще покрие изискванията . Препоръките за смяна са на 20 000 км . Автомобила е на 38 000 км и от близо 20 000 км е моя собственост . Благодаря предварително
    По Ясенски : Истинският МОДЕРАТОР (полицай ) винаги може да намери нарушение.

  • #2
    До: Масло от КОРЕЯ

    Колега, нямам мнение за това масло, но ти препоръчвам каквото масло да сложиш, да не караш колата с него повече от 10 000км.
    Само съвет, ти решаваш

    Коментар


    • #3
      До: Масло от КОРЕЯ

      По спецификации покрива вашето и дори е по-добро. Алкалният му запас също е добър. Вообще по ТТ данни ще стане. Но мен в случая би ме притеснила разликата в работните визкозитети. Препоръчаното 5W30 и заменителят 5W40. Аз знам, че от преопръчаният работен вискозитет не се мърда, освен ако това не е упоменато изрично в ръководството за експлоатация.
      Panda Climbing 4x4 1,2MPI FIRE

      Коментар


      • #4
        До: Масло от КОРЕЯ

        Първоначално публикуван от Danchojn Преглед на мнение
        По спецификации покрива вашето и дори е по-добро. Алкалният му запас също е добър. Вообще по ТТ данни ще стане. Но мен в случая би ме притеснила разликата в работните визкозитети. Препоръчаното 5W30 и заменителят 5W40. Аз знам, че от преопръчаният работен вискозитет не се мърда, освен ако това не е упоменато изрично в ръководството за експлоатация.
        Причината да задам въпроса е по точно този индекс ,но нали той се отнася за състоянието лятно време или бъркам . Предвид по-високите летни температури смятам че няма да има проблем . Колко км мога да го използвам ?
        По Ясенски : Истинският МОДЕРАТОР (полицай ) винаги може да намери нарушение.

        Коментар


        • #5
          До: Масло от КОРЕЯ

          Второто число характеризира вискозитета на маслото при 100гр. по целзий.
          При работен вискозитет W30 границите са 9.3 - 12.5
          При работен вискозитет W40 границите са 12.5 - 16.3

          Вижда се че са съвсем различни! Дали във вашата машина е допустимо и едното и другото, не знам!

          Аз не бих карал повече от 10 000км.
          Panda Climbing 4x4 1,2MPI FIRE

          Коментар


          • #6
            До: Масло от КОРЕЯ

            Първоначално публикуван от Danchojn Преглед на мнение
            Второто число характеризира вискозитета на маслото при 100гр. по целзий.
            При работен вискозитет W30 границите са 9.3 - 12.5
            При работен вискозитет W40 границите са 12.5 - 16.3

            Вижда се че са съвсем различни! Дали във вашата машина е допустимо и едното и другото, не знам!

            Аз не бих карал повече от 10 000км.
            Производителя препоръча сервизно обслужване на 20 000 км . В момента ми предстои смяна след като съм изминал 19 500 км от последната смяна . По-високия работен вискозитет предполагам че може минимално да повиши разхода ,но на двг ще му бъде по-мазно . Наливам пък каквото ще да става . Ще споделям резултати . Цената на това по -хубаво масло е с 50% по-висока от 5W30 на същия доставчик и равна на цената на 5W30 от оторизирания сервиз . Така че на същата цена по - високо качество . За качествата на самото масло не дискутирам . Дано не съм сгрешил че грешката е много скъпа .
            По Ясенски : Истинският МОДЕРАТОР (полицай ) винаги може да намери нарушение.

            Коментар


            • #7
              До: Масло от КОРЕЯ

              По-голям вискозитет не значи непременно по-добро мазане. Мазането е компромис - твърде вискозното масло не успява да проникне на едни места, ако е по-редичко пък лесно се изплъзва от други места между железата. Друг въпрос, че обикновено двигателите допускат една стъпка по-голям или по-малък вискозитет. Ако кажеш и за кой двигател иде реч, някой сигурно ще знае.

              За сервизните интервали - не знам, защо народът толкова се е фиксирал в числото 10000, след като двигателите и маслата са най-различни.

              Коментар


              • #8
                До: Масло от КОРЕЯ

                Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                По-голям вискозитет не значи непременно по-добро мазане. Мазането е компромис - твърде вискозното масло не успява да проникне на едни места, ако е по-редичко пък лесно се изплъзва от други места между железата. Друг въпрос, че обикновено двигателите допускат една стъпка по-голям или по-малък вискозитет. Ако кажеш и за кой двигател иде реч, някой сигурно ще знае.

                За сервизните интервали - не знам, защо народът толкова се е фиксирал в числото 10000, след като двигателите и маслата са най-различни.
                Моят автомобил е Форд Рейнджър 2007 на 38000 км или може да се каже че е Мазда ВТ - 50 . На прикачения файл стр 21 са периодите на сервиз а на стр 35 изискванията към маслата .
                Прикачени файлове
                По Ясенски : Истинският МОДЕРАТОР (полицай ) винаги може да намери нарушение.

                Коментар


                • #9
                  До: Масло от КОРЕЯ

                  Е, в ръководството пише 5W30. Не виждам място за размишления, еле пък на нов двигател. Може и друго да му сипеш и сигурно ще оцелее, но няма да е твоя заслугата.

                  Ако някой много иска да го сменя на 1000км - може, но в написаните 20000 със сигурност също има достатъчен запас.

                  Коментар


                  • #10
                    До: Масло от КОРЕЯ

                    И аз така мисля. Маслото трябва да е с вискозитет 5W30.
                    Panda Climbing 4x4 1,2MPI FIRE

                    Коментар


                    • #11
                      До: Масло от КОРЕЯ

                      Сега не мога да посоча точно линка от Форд форума, но някъде доста обстойно се разискваше точно този казус за вискозитета. Та с две думи заключението беше - за определени двигатели на Форд си трябва точно определения вискозитет. Ако пише 5W30 - значи точно това и точка.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Масло от КОРЕЯ

                        За периода на смяна, две страници по-надолу са изброени условиятя при които маслото да се сменя по-често. Но не споменават колко по-често!
                        Panda Climbing 4x4 1,2MPI FIRE

                        Коментар


                        • #13
                          До: Масло от КОРЕЯ

                          Първоначално публикуван от Danchojn Преглед на мнение
                          .
                          При работен вискозитет W30 границите са 9.3 - 12.5
                          При работен вискозитет W40 границите са 12.5 - 16.3
                          Не вярвам в това да е проблем ако се използва едно стъпало по гъсто масло . Границите са толкова близки че се застъпват 9.3 -12.5 и 12.5 - 16.3 . Ако се замислим няма гаранция че ако 5W30 е на горната граница а 5W40 на долната . Проблем би били ако се прескочат две или повече стъпала . Или по -точно вместо 5W30 се използва 5W50 или ако има 5W60 .
                          По Ясенски : Истинският МОДЕРАТОР (полицай ) винаги може да намери нарушение.

                          Коментар


                          • #14
                            До: Масло от КОРЕЯ

                            Първоначално публикуван от Danchojn Преглед на мнение
                            За периода на смяна, две страници по-надолу са изброени условиятя при които маслото да се сменя по-често. Но не споменават колко по-често!
                            За да споменат колко по-често, трябва да поставят на машината измерител на моточасове и да и зачислят механик и евентуално лаборант. Понеже това е машина от друг вид, приема се че водачът или не прави глупости, или знае какво прави.

                            Коментар


                            • #15
                              До: Масло от КОРЕЯ

                              Първоначално публикуван от alexalex69 Преглед на мнение
                              Не вярвам в това да е проблем ако се използва едно стъпало по гъсто масло . Границите са толкова близки че се застъпват 9.3 -12.5 и 12.5 - 16.3 . Ако се замислим няма гаранция че ако 5W30 е на горната граница а 5W40 на долната . Проблем би били ако се прескочат две или повече стъпала . Или по -точно вместо 5W30 се използва 5W50 или ако има 5W60 .
                              Твоя си е колата, но да знаеш, че тези вискозитетни граници са за цялата експлоатация на маслото. То, като е ново, е в средата, а като поработи извървява целия диапазон до единия край и после до другия. Ако не е хубаво или ако го просрочиш, върви и оттатък краищата.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X