Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Дайте мнения за това

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Дайте мнения за това

    Понеже нямам топлообменник затова смесвам по голям процент нафта - просто за да може да тече. Все още съм раздвоен за топлообменника, защото като си направя турбо двигателя ще си го монтирам обратно (големи спомени имам с него ей, не един голфаджия съм разплакал), а пък ако експеримента се окаже провал, ще ми е язък за труда.

    По принцип обмислях да сложа стойката на филтъра от по-новата корса защото е с ел подгряване, обаче преди 3 години като я нарязах цялата ел инсталация я хвърлих в ъгъла и а сега върви познай кое е релето и как се връзва. Освен това прочетох че се включва (на оригиналната инсталация) подгряването под 6 градуса. Та аз се замислях да го направя ръчно да се пуска, ама проблеми - ако го забравя, ако превиши температурата и т,н. Освен това много съм бос по елсистемите.

    Топлообменника как си го направил? Аз обмислях да му завъртя около филтъра една серпентина от тръби за парно (с ал. вложка) и отгоре да го облека с вата да няма загуби. Ама пусто не остава време - от 6 дена съм все на работа, та засега само обмислям.

    Това в последното изречение имаше предвид да намеря отработено масло от кола на газ ли? За него чух че си излизало много чисто. Ако не е това каква газ иамше предвид - за осветление ли (керосин) за разреждане да я ползвам?

    И да, и аз се радвам че срещнах още един щурак

    Поздрави.
    Toyota Yaris 1,4D-4D 0889/
    MB W124 200TE 801-
    TLC LJ70 2,4TD 364

    Коментар


    • #17
      До: Дайте мнения за това

      Стефан е много зъл, не го слушайте. Нищо грешно не казва, просто преувеличава.

      С вискозитета проблем няма. На студено нафтата лесно добива вискозитета на църковни свещи. С всичко по-течно от това дизелите работят. На много студено ще се окаже, че маслото е по-течно от нафтата.

      Сяра - то лошо, ама хората карат и с котлова нафта и пак не загазват веднага. По-дъртите двигатели не я забелязват. В маслото усреднено може и по-малко да е сярата. Бъди психически готов за по-редовна смяна на грънците. Не знам как са помпите със съдържание на цветни метали, проблем може да има евентуално там.

      Единствен проблем - цетановото число. Малко е вероятно маслото да прилича на нещо, но ако двигателят има достатъчно компресия, ще го преживее.

      Коментар


      • #18
        До: Дайте мнения за това

        Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
        Единствен проблем - цетановото число. Малко е вероятно маслото да прилича на нещо, но ако двигателят има достатъчно компресия, ще го преживее.
        Аз затова си мисля че на моя двигател веднага ще се усети разлика, защото на колегата RoshliakG двигателя по-вероятно има доста добра компресия. Както одеве като налях битовата 20-годишна нафта, веднага позагуби мощност. Защото то дет'се вика някоя баба със запек ако се напъне може и по-голяма компресия да направи отколкото моя двигател .

        А ако се запуши дюза какво става (признавам никога не съм се срещал с такъв животински вид) - отведнъж ли спира рязко колата или не? Защото на мен (това дето си мисля да ми се е запушил резервоара) протекоха нещата като при типично запушване на филтър - постепенно намалява тягата до степен да остана на празен ход с натиснат до долу педал на газта и а-ха да огасне. И като спра двигателя за 5 мин и после запаля - никакъв проблем 3-4 км и после почва пак постепенно да намалява мощността?
        Toyota Yaris 1,4D-4D 0889/
        MB W124 200TE 801-
        TLC LJ70 2,4TD 364

        Коментар


        • #19
          Някъде по форумите четох как един колега си монтира бойлерче за топла вода с душ батерия на изхода.Моят топлообменник е на същият принцип.Сга е топло и си паля директно на масло,но за през зимата съм монтирал втори резервоар за нафтата.та значи палиш на нафта като позагрее малко въртиш ключа който затваря пътя на нафтата и отваря този на маслото.според мен не е удачно да се слагат електрически подгреватели за маслото понеже дърпат от акомулатора,а това е излишно при положение,че дви гателят осигурява достатъчно температура за това .Резервоарът за маслото също е с водна риза и помпа която качва горивото.Газ имах предвид да мачкаш здраво педала не масло от кола на газ .

          Първоначално публикуван от hyenna Преглед на мнение
          Аз затова си мисля че на моя двигател веднага ще се усети разлика, защото на колегата RoshliakG двигателя по-вероятно има доста добра компресия. Както одеве като налях битовата 20-годишна нафта, веднага позагуби мощност. Защото то дет'се вика някоя баба със запек ако се напъне може и по-голяма компресия да направи отколкото моя двигател .

          А ако се запуши дюза какво става (признавам никога не съм се срещал с такъв животински вид) - отведнъж ли спира рязко колата или не? Защото на мен (това дето си мисля да ми се е запушил резервоара) протекоха нещата като при типично запушване на филтър - постепенно намалява тягата до степен да остана на празен ход с натиснат до долу педал на газта и а-ха да огасне. И като спра двигателя за 5 мин и после запаля - никакъв проблем 3-4 км и после почва пак постепенно да намалява мощността?
          100 процента филтър.Направи проба като го развиеш,промий го добре и ще видиш разликата лошото е ,че това ще е за кратко скоро пак ще се задръсти.Още веднъж ти казвам да филтрираш добре преди да наливаш
          Последно редактирано от giorgio; 18-05-10, 06:39.

          Коментар


          • #20
            Е аз мисля да го направя както казах със серпентина около филтъра. Първо защото на колата няма никакво място в коша отпред за по-обемни изпълнения. И Второ въобще не съм сигурен зимата този двигател дали ще успее да запали на нафта с 10% бензин и етер във въздуха камоли с масло .

            Но пък ако експеримента е много успешен и си намеря стабилен доставчик на масълце си струва човек сериозно да се замисли за някое такова изпълнение. да да. И есента айде пак до лактите в масло и пак ще ме гледат подозрително пациентите. Ми няма идеално щастие.

            Аз си мислех че то маслото си е филтрирано като го сменяш. Ама може от картера утайки да падат. Нейсе вече съм направил система за филтрация на терасата и то през горивен филтър ще го прекарам преди да сипвам в резервоара. Просто нямах време да направя бойното кръщение.
            Последно редактирано от giorgio; 18-05-10, 06:40.
            Toyota Yaris 1,4D-4D 0889/
            MB W124 200TE 801-
            TLC LJ70 2,4TD 364

            Коментар


            • #21
              До: Дайте мнения за това

              Абе тая работа, да си призная, отдавна я бях чул, ама все не ми се вярваше това за олиото и отработеното масло . Осван другото имам и един трактор 124-ка 300д, 1989 година. Много си го обичам , пали още като види как ключа се приближава към таблото. Понеже мога да взимам неограничено количество олио без пари /всички дюнер-кебапи в града ме познават/, а кажете, ама сериозно, мога ли да си карам стария трактор с олио ? Да не вземе да му стане нещо? Много си го обичам, не ми се смейте, който е имал 300д той знае що за машина е това. А кажете, да видим?
              Ако ще нафтата и без пари да я направят, пак че краднем!
              Само DIESEL !!!

              Мечтата на всеки леопард е да има гащи от курвенска кожа.

              Коментар


              • #22
                До: Дайте мнения за това

                Мишок, темата е обсъдена, потърси наоколо. Щом си гъст с арабите, не се мотай, ами ги обиколи с един гюм и през две цедки - в резервоара. Зимно време гледай да има поне 50% нафта, лятото може само на мазнина, ама 5-10% нафта пак може да сипеш за течливост. Само добра филтрация, иначе ще се абонираш за горивни филтри.

                Коментар


                • #23
                  До: Дайте мнения за това

                  Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                  Мишок, темата е обсъдена, потърси наоколо. Щом си гъст с арабите, не се мотай, ами ги обиколи с един гюм и през две цедки - в резервоара. Зимно време гледай да има поне 50% нафта, лятото може само на мазнина, ама 5-10% нафта пак може да сипеш за течливост. Само добра филтрация, иначе ще се абонираш за горивни филтри.
                  Ей, олекна ми ............. Ще я филтрирам няколко пъти, задължително . То аз се притесних, понеже по-нагоре в темата стана въпрос за киселинност и други лоши работи. Отработено масло няма да слагам, прекалено много си обичам трактора, но виж, оливце - да . Ясене, имаш черпене от мене .
                  Ако ще нафтата и без пари да я направят, пак че краднем!
                  Само DIESEL !!!

                  Мечтата на всеки леопард е да има гащи от курвенска кожа.

                  Коментар


                  • #24
                    Първоначално публикуван от мишоци Преглед на мнение
                    Ей, олекна ми ............. Ще я филтрирам няколко пъти, задължително . То аз се притесних, понеже по-нагоре в темата стана въпрос за киселинност и други лоши работи. Отработено масло няма да слагам, прекалено много си обичам трактора, но виж, оливце - да . Ясене, имаш черпене от мене .
                    според мен отработеното масло е по-добрият вариант,а 300D е глупав мотор изобщо няма да му пука просто ще запее

                    Първоначално публикуван от hyenna
                    Аз си мислех че то маслото си е филтрирано като го сменяш. Ама може от картера утайки да падат. Нейсе вече съм направил система за филтрация на терасата и то през горивен филтър ще го прекарам преди да сипвам в резервоара. Просто нямах време да направя бойното кръщение.
                    филтрирано е но през маслен филтър,който е нещо различно от горивния,цаката е в доброто пречистване,затопляне и малко разреждане
                    Последно редактирано от giorgio; 18-05-10, 06:40.

                    Коментар


                    • #25
                      До: Дайте мнения за това

                      Днешният ден го завършвам със смесени чувства: заимах се с 20 литра масло и го прецеждам сега( прав беше RoshliakG - какви утайки имаше само ужас), но пък и не виждам как да направя подгряване на маслото. Последно измислих да взема от автоморгата съд за течност за чистачки от МБ дето са със серпентина, обаче няма никакво място където да го инсталирам. Но ще дерзая де, все ще измисля нещо.

                      За експеримента - дотук 1000 км на смеси с нафта, горяло масло и олио - освен едно преходно запушване на резервоара и един сменен горивен филтър- никакви други проблеми. Разходи дотук 1 горивен филтър 9лв, 2 литра олио по 1,70 и 20 литра нафта по 1,60 = 44,40 лв. Макар че филтъра си беше на 20 000 км и така или иначе си му беше време за смяна. Експеримента продължава.

                      Offtopic, but fun : Смесени чувства това е да гледаш как тъща ти пада от 8 етаж върху новата ти кола/джип .
                      Toyota Yaris 1,4D-4D 0889/
                      MB W124 200TE 801-
                      TLC LJ70 2,4TD 364

                      Коментар


                      • #26
                        До: Дайте мнения за това

                        Първоначално публикуван от hyenna Преглед на мнение
                        Днешният ден го завършвам със смесени чувства: заимах се с 20 литра масло и го прецеждам сега( прав беше RoshliakG - какви утайки имаше само ужас), но пък и не виждам как да направя подгряване на маслото. Последно измислих да взема от автоморгата съд за течност за чистачки от МБ дето са със серпентина, обаче няма никакво място където да го инсталирам. Но ще дерзая де, все ще измисля нещо.

                        За експеримента - дотук 1000 км на смеси с нафта, горяло масло и олио - освен едно преходно запушване на резервоара и един сменен горивен филтър- никакви други проблеми. Разходи дотук 1 горивен филтър 9лв, 2 литра олио по 1,70 и 20 литра нафта по 1,60 = 44,40 лв. Макар че филтъра си беше на 20 000 км и така или иначе си му беше време за смяна. Експеримента продължава.

                        Offtopic, but fun : Смесени чувства това е да гледаш как тъща ти пада от 8 етаж върху новата ти кола/джип .
                        топлообменника не е много сложно нещо мога да снимам моя да го видиш.Просто вземаш една тръба Ф-40-50 най-добре неръждаема дълга 25-30см.в нея друга Ф-15-20.Върху по-тънката навиваш серпентина от медна тръбичка да кажем от газова уредба,колкото повече витки толкова по-добре(през нея ще минава маслото)от двата края заваряваш фланци през които минава тръбчката.Странично на вънщната тръба заваряваш щуцери за антифриза задължително срещуположно един от друг и цялото устройство го монтираш все едно е радиаторче за парно.Вътрешната тръба оставяш празна.Общо взето това е исках да го опиша по-просто дано съм успял.Успех

                        Коментар


                        • #27
                          До: Дайте мнения за това

                          Да, мисля че схванах за какво говориш. Още повече че ще огъна външната тръба според мястото което имам. Още утре след работа къпувам материала и отивам при едно приятелче да заварява. Рахат работа - отпуших си резервоара с една 60 кубикова спринцовка, под налягане вкарах нафта наобратно и се отпуши. Сега колата върви с пълния си капацитет (който по начало не е много, ама какво да правим) и няма разлика с вървенето и само на нафта. Ама мисля даже и сега нафтата и идва в повечко . Сделам ли устройството, бензиностанциите ще ме забравят.

                          Ако правилно съм те разбрал говориш за това:
                          Прикачени файлове
                          Toyota Yaris 1,4D-4D 0889/
                          MB W124 200TE 801-
                          TLC LJ70 2,4TD 364

                          Коментар


                          • #28
                            До: Дайте мнения за това

                            Първоначално публикуван от мишоци Преглед на мнение
                            Абе тая работа, да си призная, отдавна я бях чул, ама все не ми се вярваше това за олиото и отработеното масло . Осван другото имам и един трактор 124-ка 300д, 1989 година. Много си го обичам , пали още като види как ключа се приближава към таблото. Понеже мога да взимам неограничено количество олио без пари /всички дюнер-кебапи в града ме познават/, а кажете, ама сериозно, мога ли да си карам стария трактор с олио ? Да не вземе да му стане нещо? Много си го обичам, не ми се смейте, който е имал 300д той знае що за машина е това. А кажете, да видим?
                            Като приятел да ти кажа - карах със смес 80% олио и 20 % нафта три години. И зиме и лете . Форд 1.8 ТД.
                            Никакви проблеми няма . Над 300 хиляди км навъртях ( то като е евтино горивото и до тоалетната с колата ходих ). И сега ако мина на дизел - пак с олио ще карам . Просто съм вече на метан и за това прекъснах с олиото. Изкупувах от нашите макдоналдци олиото ( по 30-50 ст/л). Събираха ми го в бидони по 100 л . Доста утайки имаше и трудно се филтрираше.И не ми стигаше като количество.... за това си наливах чисто , рафинирано олио от Метро. И си носих винаги един стек в багажника. Ако трябва за салатка, ако трябва за гориво. КЕФ ! Хубави спомени.
                            Наливай смело, разреждай с малко нафта и карай със здраве !
                            Успех !

                            П.С. Това за отработено масло..... - мисля, че скоро ще се изясни, че маслото гори с по-висока температура от дизела . За това ЧИСТО само масло нещо не ми се връзва......
                            Правил съм маслен удар и ..... от там разбрах за разликата м/у отработено масло и нафтата. Все пак аз говоря за турбо дизел, без турбо маслен няма да направи.

                            Коментар


                            • #29
                              До: Дайте мнения за това

                              Да де, той моя е 300Д без турбо, обикновен. То това е предимството на старите трактори, че каквото и да сипеш все ще върви . Да си призная никога не съм пробвал и малко ме е страх, много си го обичам трактора, неискам да му се случи нещо лошо . Но ако наистина няма проблем - защо не, нали ти казвам, олио мога да взимам бол. Отработено масло също, сигурно 100-200 литра на ден, честно, няма майтап. Та, ако може да върви така ......... Даже преди време имаше на едно място олио с изтекъл срок отпреди няколко месеца. Даваха го за някакви си 50 евро на тон в гюмове по 1 тон. Ама кой ти мисли за олио тогава , други бяха времената. Работата е там, че аз търсех евтино олио за експорт, нали помните, че тогава в БГ литъра беше по 3,60 лв, или някъде там. Сделката пропадна, щото моя човек от Стара Загора неможа да намери кой да го бутилира изгодно, а тук французите го даваха в гюмове по 1 тон и туй то, ако искаш. Та така.
                              Ако ще нафтата и без пари да я направят, пак че краднем!
                              Само DIESEL !!!

                              Мечтата на всеки леопард е да има гащи от курвенска кожа.

                              Коментар


                              • #30
                                До: Дайте мнения за това

                                Друго гориво за дизела е трансформаторното масло.Това,че за турбо дизел не става е легенда.Лично съм виждал 300л резервоар на Шкода Европа турбо интерколер пълен с трансформаторно масло.Камиона караше трупи и редовно вървеше из балкана заедно с един Камаз също на масло.Единствения проблем по думите на шофьора и на собственика на камионите беше с намирането на големи количества масло.
                                0887284106-Митко
                                http://www.youtube.com/watch?v=6Fdg05yHhKk&NR=1
                                http://www.youtube.com/watch?v=wnMy5yek-ks&feature=more_related

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X