До: А дали е така?
Вярно е това,че ZDDP например(няколко вида,с различно време на сработване и различни антиокислителни и противоизносни свойства) са му необходими определени условия и време за образуване на устойчив противоизносен филм.. за отношенията му с детергентите,дисперсантите и саждите е писано... но все още май механизмът му на действие не е разгадан напълно.Забелязвано е ,че в началото на работа на свежото масло темповете на износ са по-високи ,но и по това няма категорично мнение..Но пък никой разумен потребител не сменя масло на 1000-2000км.Малко ангро приказки изглежда онова изложение.
А и защо се набляга толкова на нивото на желязото(колко ли Pb,Cu,Cr например?)...
Производителите задават някакви лимити на годността на маслото при анализ,но невсички посочват изрично някакви лимити от части/милион например на металите -резултат на износ..Усреднените стойности в сивата колонка в поста на бенцбос е въз основа на резултатите от n-броя тестове на дадения двигател/мпс,извършени от фирмата(и може би част от обща база данни от много лаборатории) през годините..То самите производители и лаборатории предупреждават,че анализът трябва да се интерпретира от опитни специалисти,пробите да не се правят спорадично,да се вземат по определен начин и т.н. Фирмата-производител въз основа на дълги и старателни тестове предписва за новия двигател Х масло със спецификация У(или въвежда нова),задава интервал, или за тестващите-лимити за смяна:алкален резерв едиколко си;сажди- толкоз;наличие на гориво %; K,Si,Na-нарастване спрямо свежото масло толкова и толкова...И това изглежда е достатъчно за вярна служба.От тази страна на океана изглежда нищожен брой собственици на транспортна и селскостопанска техника прибягват до анализи,пък и цената на услугата била пъти по-висока от щатите...
Къминс:
http://www.granlydiesel.com/fileadmi...3810340-04.htm
ДД са по-подробни:
http://www.ddcsn.com/cps/rde/xbcr/ddcsn/22-60-04a.pdf
стр.26:
http://direct.detroitdiesel.com/Publ...res/7SE270.pdf
Не знам големите европейски производители да дават подобни ориентировъчни цифри ....
Бос, Drivbiwire има байпасна система:
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=249972
..и в тази връзка форумника stefan_b е изразил някои съмнения относно валидността на показателите(няколко страници по-нататък)..
...и към 2006 е ползвал Делвак-1 5w-40(Бенцбос сигурно е добре запознат с него)...
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?p=1242121
Въобще,колко тормоз вижда един ТДИ по шосетата на Айдахо?+маслото+байпаса...май джетата е била в добро здраве...
-Няма тестове с четирисачмената машина при изпитания на двигателни масла.
-МB-USA бяха принудени да изплащат обезщетения за това,че не са посочили категориите 229.5/229.51;229.3/229.31 като единствено приложими с FSS и са подвели потребителите...
-А какво пише в ръководството за субаруто?Правило ми е впечатление,че се ползват масла с Хw-40
вискозитет и HT/HS >3.5cP,както и Xw-30 с <3.5cP или >3.5cP...още примерно SHPD 5w-40,HT/HS 4.2cP в Impreza Sti(с "чудесни" резултати).. То трябва да се има предвид и пазара,за който е писано упътването.
Вярно е това,че ZDDP например(няколко вида,с различно време на сработване и различни антиокислителни и противоизносни свойства) са му необходими определени условия и време за образуване на устойчив противоизносен филм.. за отношенията му с детергентите,дисперсантите и саждите е писано... но все още май механизмът му на действие не е разгадан напълно.Забелязвано е ,че в началото на работа на свежото масло темповете на износ са по-високи ,но и по това няма категорично мнение..Но пък никой разумен потребител не сменя масло на 1000-2000км.Малко ангро приказки изглежда онова изложение.
А и защо се набляга толкова на нивото на желязото(колко ли Pb,Cu,Cr например?)...
Производителите задават някакви лимити на годността на маслото при анализ,но невсички посочват изрично някакви лимити от части/милион например на металите -резултат на износ..Усреднените стойности в сивата колонка в поста на бенцбос е въз основа на резултатите от n-броя тестове на дадения двигател/мпс,извършени от фирмата(и може би част от обща база данни от много лаборатории) през годините..То самите производители и лаборатории предупреждават,че анализът трябва да се интерпретира от опитни специалисти,пробите да не се правят спорадично,да се вземат по определен начин и т.н. Фирмата-производител въз основа на дълги и старателни тестове предписва за новия двигател Х масло със спецификация У(или въвежда нова),задава интервал, или за тестващите-лимити за смяна:алкален резерв едиколко си;сажди- толкоз;наличие на гориво %; K,Si,Na-нарастване спрямо свежото масло толкова и толкова...И това изглежда е достатъчно за вярна служба.От тази страна на океана изглежда нищожен брой собственици на транспортна и селскостопанска техника прибягват до анализи,пък и цената на услугата била пъти по-висока от щатите...
Къминс:
http://www.granlydiesel.com/fileadmi...3810340-04.htm
ДД са по-подробни:
http://www.ddcsn.com/cps/rde/xbcr/ddcsn/22-60-04a.pdf
стр.26:
http://direct.detroitdiesel.com/Publ...res/7SE270.pdf
Не знам големите европейски производители да дават подобни ориентировъчни цифри ....
Бос, Drivbiwire има байпасна система:
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=249972
..и в тази връзка форумника stefan_b е изразил някои съмнения относно валидността на показателите(няколко страници по-нататък)..
...и към 2006 е ползвал Делвак-1 5w-40(Бенцбос сигурно е добре запознат с него)...
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?p=1242121
Въобще,колко тормоз вижда един ТДИ по шосетата на Айдахо?+маслото+байпаса...май джетата е била в добро здраве...
-Няма тестове с четирисачмената машина при изпитания на двигателни масла.
-МB-USA бяха принудени да изплащат обезщетения за това,че не са посочили категориите 229.5/229.51;229.3/229.31 като единствено приложими с FSS и са подвели потребителите...
-А какво пише в ръководството за субаруто?Правило ми е впечатление,че се ползват масла с Хw-40
вискозитет и HT/HS >3.5cP,както и Xw-30 с <3.5cP или >3.5cP...още примерно SHPD 5w-40,HT/HS 4.2cP в Impreza Sti(с "чудесни" резултати).. То трябва да се има предвид и пазара,за който е писано упътването.
Коментар