Обява

Свий
Няма добавени обяви.

А дали е така?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    До: А дали е така?

    Вярно е това,че ZDDP например(няколко вида,с различно време на сработване и различни антиокислителни и противоизносни свойства) са му необходими определени условия и време за образуване на устойчив противоизносен филм.. за отношенията му с детергентите,дисперсантите и саждите е писано... но все още май механизмът му на действие не е разгадан напълно.Забелязвано е ,че в началото на работа на свежото масло темповете на износ са по-високи ,но и по това няма категорично мнение..Но пък никой разумен потребител не сменя масло на 1000-2000км.Малко ангро приказки изглежда онова изложение.
    А и защо се набляга толкова на нивото на желязото(колко ли Pb,Cu,Cr например?)...
    Производителите задават някакви лимити на годността на маслото при анализ,но невсички посочват изрично някакви лимити от части/милион например на металите -резултат на износ..Усреднените стойности в сивата колонка в поста на бенцбос е въз основа на резултатите от n-броя тестове на дадения двигател/мпс,извършени от фирмата(и може би част от обща база данни от много лаборатории) през годините..То самите производители и лаборатории предупреждават,че анализът трябва да се интерпретира от опитни специалисти,пробите да не се правят спорадично,да се вземат по определен начин и т.н. Фирмата-производител въз основа на дълги и старателни тестове предписва за новия двигател Х масло със спецификация У(или въвежда нова),задава интервал, или за тестващите-лимити за смяна:алкален резерв едиколко си;сажди- толкоз;наличие на гориво %; K,Si,Na-нарастване спрямо свежото масло толкова и толкова...И това изглежда е достатъчно за вярна служба.От тази страна на океана изглежда нищожен брой собственици на транспортна и селскостопанска техника прибягват до анализи,пък и цената на услугата била пъти по-висока от щатите...

    Къминс:
    http://www.granlydiesel.com/fileadmi...3810340-04.htm
    ДД са по-подробни:
    http://www.ddcsn.com/cps/rde/xbcr/ddcsn/22-60-04a.pdf
    стр.26:
    http://direct.detroitdiesel.com/Publ...res/7SE270.pdf
    Не знам големите европейски производители да дават подобни ориентировъчни цифри ....

    Бос, Drivbiwire има байпасна система:
    http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=249972

    ..и в тази връзка форумника stefan_b е изразил някои съмнения относно валидността на показателите(няколко страници по-нататък)..
    ...и към 2006 е ползвал Делвак-1 5w-40(Бенцбос сигурно е добре запознат с него)...
    http://forums.tdiclub.com/showthread.php?p=1242121
    Въобще,колко тормоз вижда един ТДИ по шосетата на Айдахо?+маслото+байпаса...май джетата е била в добро здраве...

    -Няма тестове с четирисачмената машина при изпитания на двигателни масла.

    B-USA бяха принудени да изплащат обезщетения за това,че не са посочили категориите 229.5/229.51;229.3/229.31 като единствено приложими с FSS и са подвели потребителите...

    -А какво пише в ръководството за субаруто?Правило ми е впечатление,че се ползват масла с Хw-40
    вискозитет и HT/HS >3.5cP,както и Xw-30 с <3.5cP или >3.5cP...още примерно SHPD 5w-40,HT/HS 4.2cP в Impreza Sti(с "чудесни" резултати).. То трябва да се има предвид и пазара,за който е писано упътването.

    Коментар


    • #32
      До: А дали е така?

      Идея нямах за Джетата,това тук го сьбират в Мексико и няма много общо с германската Джета.Ни го знам с какви филтри тропа,ни какви байпасове има,но знам,че трудно издьржа маслот на 15-макс 20 000 мили,а ония баровец го сменя на 40 и нещо много ми се видя.

      С байпаси карат и тук някои,сменят по 3 филтьра до смяна на масло,но са тежки машини работеши постоянно,а не Джети и други сапунерки / да не се обиджа никой,но не е като V10 /.
      TOYOTA SEQUOIA ‘11
      W140 S420 '99

      Коментар


      • #33
        До: А дали е така?

        И аз мисля, че не може да е истина, новото масло да скапва повече ДВГ. Някои нови коли имат такива датчици за следене качеството на маслото. Тези които са предимно в градски режим, изпищяват още на 15-16к. км. и то с пълни синтетики. Това не е случайно.
        Panda Climbing 4x4 1,2MPI FIRE

        Коментар


        • #34
          До: А дали е така?

          Първоначално публикуван от Torque Преглед на мнение
          -А какво пише в ръководството за субаруто?Правило ми е впечатление,че се ползват масла с Хw-40
          вискозитет и HT/HS >3.5cP,както и Xw-30 с <3.5cP или >3.5cP...още примерно SHPD 5w-40,HT/HS 4.2cP в Impreza Sti(с "чудесни" резултати).. То трябва да се има предвид и пазара,за който е писано упътването.
          За Субару-то пише в ръковоството за 96-98 Legacy моделите /както и за повечето от марката/ SJ, SH Energy Conserving 2 или G4 G5, или A1, A2, A3 или нови API.
          За вискозитет пише изрично 5W-30 препоръчвано, но може и 10w-30 10w-40, а при тежки условия 10W-50, 20W-40...

          Не разбирам смисъла от ниския HTHS За сега реших Mobil 1 5W-30 ESP, намерих на добра цена и ще видим....
          Subaru Legacy Outback '98 2.5 AT

          Коментар


          • #35
            До: А дали е така?

            Икономия на гориво е главното съображение. Ами добре е, че са толкова либерални и са допуснали и АСЕА А3(HT/HS >3,5cP),което разщирява избора на потребителя.
            Аз бих се съобразил с препоръката за SAE 30,но с HT/HS > 3,5cP(ACEA A3/B3/B4)
            Те са с ок 3,5-3,6 сП,но маслата 0w-30,5w-30 са най-малко склонни към загуба на вискозитет(особено с гр.4 и 5 базови масла).
            Процентната загуба на HT/HS вискозитет възлиза грубо на ½ от общата загуба на вискозитет в % (виск. при 100 целзий). ОЗВ=(А-В).100/А=Х% ,където А е кин. виск.на свежото масло при 100гр.Ц, В-кин.виск. на отработеното масло при 100гр.Ц .Така HTHS виск. би се снижил с Х/2 %. Можете да направите калкулация как ще изглеждат нещата ако от SAE 30 маслото в края на интервала изпадне до горната граница на SAE 20

            http://www.infineum.com/information/...sity-2004.html

            ...но при синт. 0w-30, 5w-30 е малко вероятно..
            При маслата за дизелови двигатели,одобрени по АЦЕА Ех лимитът е 3,5сП за всички вискозитети(производителите са по-строги,някои изискват мин. 3,9 за SAE Xw-40 например)..a и тестът е по-строг..
            Изборът е правилен-други масла,за които се сещам са Хаволин Ултра S,Castrol Edge 0в-30(ПАО),Mobil Syst S Special V 5w-30 (гр.3)

            А за болтовете звъннете в София Експорт(Гьотце,Пайен),току-виж имали..

            Коментар


            • #36
              До: А дали е така?

              Работата е, че ползвах Мотул до скоро, последния път само Мобил 1, а се оказва, че Мотул-а сякаш е неподходящо.

              Препоръчаха ми и тяхното Форд специфично защото имало Ilsac GF-2, но то е с нисък HTHS
              Specific Ford 913B 5W-30 8143 (GB).PDF

              Нисък е и на предишното, което ползвах
              8100 Eco-nergy 5W-30 8123 (GB).PDF

              А чак на 5W-40 което също бях ползвал е висок
              8100 X-cess 5W-40 3682 (GB).PDF

              Затова пък на Mobil 1 5W-30 ESP е 3.58, което си е добре
              http://www.mobil.com/UK-English/Lube...mula_5W-30.asp

              Въпросът е, че мислех че Мотул си е най-доброто пък...


              За "София Експорт", които импортират части продават двигателни части само за европейски автомобили Май намерих иначе, дано не се обърка нещо.
              Subaru Legacy Outback '98 2.5 AT

              Коментар


              • #37
                До: А дали е така?

                Тц,тц,тц-кВа тема съм изпуснал досега-добре,че някак си я открих...!
                Е,те такЪви писания никога не бих предположил,че могат да се появят дори,и в нет-а,където всичко е възможно(почти)!
                Оставам без думи,и друго не мога да кажа(което не е голяма загуба)!

                П.С. Ако пък някой е повярвал аз съм готов да се жертвам-давайте ми чиста синтетика(0/40;5/40-трябват ми 6 литра),аз ще го "подготвя",докато стане читаво,след което го изливам,взимате го,и си го ползвате "готово",и "разработено"!Пари няма да искам!Моля не се блъскайте-ще се спазва реда на записването!
                много автомати-слаби резултати!

                Коментар

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X