Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Добавка за масло намалявща триенето

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Добавка за масло намалявща триенето

    Здравейте колеги,

    може ли някой да ми помогне с машина за тестване на триенето, подобна на тези китайските:
    https://www.aliexpress.com/item/1005...d=kF85REDuY8lG

    Ако някой може да проведе повтаряеми трибологични изследвания ще ми е от голяма полза.
    Добавката е моя разработка.
    Изпращам мостри за тест безплатно.

    [URL]http://www.lionshearts.com/[/URL]

  • #2
    При положение ,че сте разработили "добавка" , не би следвало да да ВИ затрудни изработката на тестовата остановка.
    Направил съм си подобна, преди повече от 15г. като ползвах за целта машинка за шлайф на клапани (но принципно е необходим един електромотор) и ролки от ролкови лагери. И за разлика от тази която посочвате ( и руските са същите- тежест и амперметър),при моята използвам индикаторен динамометричен ключ с отчитане на стойността при която мотора "блокира".
    Маслото не е само за намаляване на триенето .....
    При тестване на различни масла (преди години ) имаше изненадващи за мен резултати (някъде в миналото бях писал ) и марково масло с молибден се оказа с по лоши трибологични резултати от по евтини масла.
    При пробите тогава Мобил 1- 5W40 се представи най добре. ( Още по добри резултати даде Политрона 5W40.)

    Коментар


    • #3
      В конструирането на неща и заварки не ме бива, вързан съм в ръцете. Добър съм в проектирането на платки и бъркането на химикали, от малък ме влече.
      Дали можеш да отделиш време за един тест ако ти пратя добавка? Всеки един обратен отзив ще ми е от полза.
      [URL]http://www.lionshearts.com/[/URL]

      Коментар


      • #4
        Хм...в ХТИ има стенд за изпитване на масла. Четири съчми от лагер се слагат във вид на пирамида, поливат се с масло, механизъм ги завърта и се товарят до заварка. Предполагам, това трябва да е истинския тест...Вие , предполагам сте завършил катедра Горива и ще го обясните по-добре...
        Виден столичен ихтиолог

        Коментар


        • #5
          От Пловдив съм нямам висше образование, обикновен човек от народа, но упорит и последователен.
          Добавката не е на основата на нефтен продукт.
          Тук най-вероятно ще ми обърнат внимание, но ще ми излезе скъпичко и мисля, че все още не съм за тях:
          http:// https://www.imbm.bas.bg/uploads/%D0%A6%D0%B5%D0%BD%D0%BE%D1%80%D0%B0%D0%B7%D0%BF%D0%B8%D1%81%20%D0%B2%20OLEM%202022.pdf
          [URL]http://www.lionshearts.com/[/URL]

          Коментар


          • #6
            Според мен първо ти трябва някаква установка за сравнение/измерване на триенето, която да ти е "под ръка".
            При добри резултатите от нея следва, да проучиш "как се прави" по DIN , ISO за да имаш съпоставими резултати.
            Естествено следва и тестване в акредитирана лаборатория...

            Коментар


            • #7
              И не на последно място - как се държи тая добавка при температура 100+ градуса...
              Не чета коментари и не отговарям на такива.

              И коментаторите...

              Коментар


              • #8
                До колкото ми е известно при по-висока температура защитния слой се нанася по-бързо.
                Явно подхода ми е погрешен ще се опитам да представя нещата под друг ъгъл, все пак някой може да се трогне и да подаде една ръка.

                Според мен добавката която сътворих е една от най-качествените на пазара.
                [URL]http://www.lionshearts.com/[/URL]

                Коментар


                • trapper
                  trapper коментира
                  Редактиране на коментар
                  Ако си сигурен в това, което пишеш, що не пробваш добавката на твоята кола? Така ще научиш и колко е трайна.

                • BENZBOSS
                  BENZBOSS коментира
                  Редактиране на коментар
                  Е то номера е добавката да прави нещо все пак,ако е само масло то си сипваш качествено и пак вадиш половин милион километри без проблем

                • trapper
                  trapper коментира
                  Редактиране на коментар
                  И още питане - какво съдържа добавката, напр. вещества, забранени в ЕС и другите земни кълбета?

              • #9
                Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
                И не на последно място - как се държи тая добавка при температура 100+ градуса...
                За добавките е от изключителна важност първият закон на роботиката-Добавката по никакъв начин не може да навреди на /мотор,скоростна кутия и др.Как ще се държи тая добавка при висока температура,и след пробег от 30000 км?Ако си промени свойствата?Какво се очаква от нея?Основните производители на добавки в света са 5-6,и вероятно има защо да дават много високи заплати на инженер-химиците си...

                Коментар


                • #10
                  Да започнем с това: с какво машината от алиекспрес не е подходяща, та се налага конструирането на друга?

                  Коментар


                  • Shraika
                    Shraika коментира
                    Редактиране на коментар
                    За мен основното в момента е, че не мога да си я позволя финансово.

                • #11
                  Да първо я тествах на мой автомобил и то в огромни количества въпреки, че нямаше нужда. В двигателното масло, скоростната кутия и в хидравличният усилвател. Това беше преди 13-14 години. Ползвам добавката и в сегашният ми автомобил.

                  Добавката нанася керамичен слой върху триещите се елементи.

                  Няма забранени вещества всеки гражданин може да си ги закупи свободно. Не попадат в графа "не се предлага на физ.лица" и не изискват "ДЕКЛАРАЦИЯ ЗА КРАЕН ПОТРЕБИТЕЛ".

                  Първият закон на роботиката-Добавката винаги ме е водил, според мен е спазен. Поставена е на 200+ автомобила, през годините няма и един негативен отзив, или са доволни от ефекта или не могат да преценят дали усещат разлика. Не знам по каква причина но хората ми се доверяват когато разговарям с тях . Повече от половината са били подарък, за мен беше важна информацията която ми връщат обратно.
                  След като изминеш 1000-2000км с добавката, сменяш маслото и покритието би трябвало да изкара 80000 - 10000км.
                  [URL]http://www.lionshearts.com/[/URL]

                  Коментар


                  • #12
                    Първоначално публикуван от Shraika Преглед на мнение
                    За мен основното в момента е, че не мога да си я позволя финансово.
                    Това не идва ли малко несериозно?

                    Твърдиш че си "разработил" добавка без нито едно измерване на основната претенция на изобретението - промяна на триенето.

                    - Няма никакво трибологично измерване - промяна на вискозитетния профил по температури, например? До машинката с въртящия се цилиндър има много път, а и тя измерва свойство което не е най-важното за едно моторно масло. Ако вкараме в маслото в режим да се проявяват свойствата му за екстремни налягания, значи двигателят е вече счупен и е все тая. Аааа повечето модерни автомобили на първо място изобщо нямат хипоидни предавки които да изискват такива свойства.
                    - Няма динамометрично измерване (мощност на двигателя с и без добавка). Промени във външна скоростна характеристика, в картата на специфичния разход на гориво (грамове за киловатчас в различни режими)?
                    - Няма геометрично измерване на износването (прави се с разглобяване и измерване на износващи се детайли на тестов и контролен двигател).
                    - Няма микроскопско изследване на износването.
                    - Няма базов химически анализ на отработеното масло - там дреболии като количество на продуктите на износването, алкален запас на маслото? Въобще няма да питам за трагедията на всички чудодейни добавки - смолите?

                    Да баламосаш някого да си сипе нещо в двигателя на колата не е трудно. Цели индустрии живеят от това.

                    Да го убедиш че това има някакъв положителен ефект - също. Виж горното.

                    Обаче:

                    Изключителните твърдения изискват изключителни доказателства.

                    Твърдението че си изобретил нещо ново в трибологията е изключително твърдение. Това е инженерно направление с вековна история и огромни инвестиции.

                    Да видим доказателствата.

                    Или поне предпоставките - разкажи какво съдържа добавката и какви процеси очакваш да протичат при работа, благодарение на нея?

                    Коментар


                    • #13
                      Нищо ново не съм изобретил, просто дълго време съм събирал информация по въпроса, след това съм правил опити да достигна нещо определено.
                      Според мен след добрите отзиви при прилагането и в автомобили реших, че трябва да направя тест за триене с някакво оборудване.
                      Дай идея как да продължа напред.
                      [URL]http://www.lionshearts.com/[/URL]

                      Коментар


                      • petkov_bb
                        petkov_bb коментира
                        Редактиране на коментар
                        Надявам се ,че сте "разчели" казаното от Ясен.
                        -Автомобилните масла са с комплексни качества и трябва да са балансирани и физикохимично устойчиви. Промяната (с добавка) в повечето случаи променя "равновесието" (Затова химическите гиганти, инвестират огромни средства за разработки на отговарящи при променящите се изисквания).
                        Освен за намаляване на триенето има още куп изисквания - устойчив вискозитет, миещи,противопенещи, противоокислителни и пр. .....

                        Пс. През годините "проблема" с износването предотвратявам с подходящи масла , филтри , редовна смяна и никакви "добавки". На "плацебо ефект" не се основавам.
                        Ако пътувате в посока Лудогорието,мога да ВИ подаря машинката за клапани, на която са монтирани ролките (основта си е доста тежка). Даже в миналото бях споделил снимка на "установката".
                        Правих си опити с масла,грес,вода,нафта........, антифриз (концентрата също се представи добре )..... Спрях да купувам течна грес, след опитите с бяла литиева.
                        А мотор от стара пералня,ролка,"чинийка" , рамо с втора ролка и динамометричен индикатор се сглобяват от средно сръчен човек за половин ден. Може да се монтира и амперметър при желание.

                    • #14
                      Първоначално публикуван от Shraika Преглед на мнение
                      Дай идея как да продължа напред.
                      Първоначално публикуван от Shraika Преглед на мнение
                      ..... и бъркането на химикали, от малък ме влече....:
                      Щом те влече, най-важното го имаш. От тук, ако ти се занимава с това, със сигурност първата стъпка е да завършиш техническо образование или природни науки - физика, химия...
                      Това, също както цитирания от теб закон на роботиката, гарантирано няма да ти навреди.
                      Technical Rescue Direct - life lies in courage
                      http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

                      Коментар


                      • #15
                        Благодаря за подкрепата и насоките.
                        От добавката се слага приблизително 1.5% спрямо смазочният матриал който се ползва. До този момент никога не съм установявал негативен ефект, а точно обратното.

                        Ето снимки на разпределителните валове от първият ми автомобил, в момента на снимките е на около 20 години и 8 години от ползване на добавката.
                        https://prikachi.net/image/8uHm7G
                        https://prikachi.net/image/8uHzoD

                        И все пак има ли някой, който може да ми помогне с някакъв вид тест физически?
                        [URL]http://www.lionshearts.com/[/URL]

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X