Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Направи си сам резервоар

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Направи си сам резервоар

    Ало, да, пак съм аз. Сега правя резервоар за нафта.
    Дълго разсъждавах как да прехвърлям нафтата в основния. На края измислих следната схема - взимам една подкачваща помпа, заедно с нивомера от друга кола. Харесах си една такава - https://www.megaparts.bg/product/57582039 Защо точно тази - сравнително нископрофилна е, но най-важното - захваща се с притискане с болтове през капака ѝ. Десетките други, които видях са с някаква друга схема - я завинтване в някакво гърло, я някакви притискащи скоби.
    Имам вече оригинална двойна гърловина за джипа. От подкачващата помпа ще кача едно маркуче през гърловината за втория резервоар до капачката горе, където ще го прехвърлям в другото гърло за основния, когато ще прехвърлям гориво.
    Помпата ще вържа на ключе. Ще се опитам да използвам нивомера като краен изключвател, за да не върти на празен резервоар.

    Голямо главоболие са ми щуцерите. Оригиналните тръби за пълнене и за отдушник на втория резервоар са 36мм и 15мм. Намерих 35мм 6061 тръба за интеркулер, която би ми свършила работа да заваря. За отдушника май най-лесно ще бъде да пробия отвор и да завинтя и залепя един такъв щуцер - https://markita.net/shtutser-markuch-38-12mm.html Така бих направил и с големия, но най-близкия размер, който намирам е 33мм, което май е голяма разлика с тръбата на гърловината?

    Сложна работа си отворих с това как изрязах алуминия - 2 П-та, но използвах остатъчен материал от чекмеджетата и нямаше как да събера повече сгъвки и по-малко заварки. Малко се затрудняват и вътрешните прегради така.
    От няколко седмици тренирам с TIG-а и изрезки, вече почн горе долу да се получава, особено след като взех и педал за машината. Знам че и резервоар, и алуминий сами по себе си са сериозни задачи, пък алуминиев резервоар съвсем, но не губя надежда. В краен случай има кой да помогне със заваряването.

    Като размери е 30х32х60, което са 57л, надявам се да имам 50л полезни. Толкова място имам под купето, заедно с 68л воден резервоар.

    Click image for larger version  Name:	IMG_5467.jpg Views:	0 Size:	544.1 KB ID:	6871900

    Имам и план Б - да ползвам готов пластмасов. Дори малко се чудя защо от начало не почнах така.

  • #2
    С теб сме!

    Въпросът живо ме интересува, особено ако напреднеш към не-правоъгълни форми.

    Коментар


    • Bogoljub Gagic
      Bogoljub Gagic коментира
      Редактиране на коментар
      Дай да ти подаря резервоара от "Жигулсън", колко време го обявявам за подарък тука?

  • #3
    Жигулсънски-ят е 39литра.

    Коментар


    • #4
      Няколко съвсем общи приказки...
      Обикновено помпата е монтирана в някакъв, да го наречем отворен съд, за да може да засмуква почти цялото количество гориво в резервоара, а не като останат 10л. и да започне са смуче гориво и въздух. Геометрията на резервоара също е съобразена с това.

      Можеш да хванеш дали помпата работи на сухо по налягане на горивото след нея или с дебитомер. Би трябвало да може да се хване и по консумацията и.

      Предполагам си предвидил отдушника да се свърже към някой от отдушниците на съществуващите резервоари?
      Не чета коментари и не отговарям на такива.

      И коментаторите...

      Коментар


      • #5
        Помпа с кошница ,от кола с резервоар тип "ташаци" ,има вградена струйна "помпа". Тя засмуква гориво от единия дял ,а когато там свърши ,нищо не следва от това. Високото налягане на помпата има отклонение ,захранващо струйната помпа. На някои модели се ползва излишното гориво за целта.
        Калин Владов,09РСПБЗН

        Коментар


        • #6
          Играх си с една помпа "кошница" от някакво си чероки и преточихме един свален резервоар с нея за няколко минути. От там ми тръгна цялата идея.


          Това ми е гърловината. Дългата двойка е за основния резервоар, късата за допълнителния. Горе отворът е достатъчен, за да избереш с пистолета в коя широка да сипваш, изключва си и автоматичното пълнене като хората.
          Идеята ми е да вкарам маркуча от помпата да влезне в късата дебела тръба и горе да си го прехвърля в дългата към основния резервоар. Така няма да ми се налага да пипам нищо по оригиналната система, към което гледам да се придържам като цяло по колата.

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:igr1003_1_1200.jpg
Прегледи:373
Размер:74.7 КБ
ID:6872135

          В оптималния случай, стойностите от потенциометъра на поплавъка на "кощницата" в крайно положение или малко преди него ще изключва автоматично помпата.
          Съществува проблем с препълване на основния резервоар, но тогава ще започне да прелива горе между тръбите в безкраен цикъкл. Ще разчитам да внимавам за това.
          Ще трябва да сложа и някаква тапа за източване.

          Коментар


          • #7
            Малко спешно, но приключих с резервоара. Наложи ми се да търся помощ за заваряването. С малките изрезки по 10-20см ми се получаваше, но когато тръгнах да заварявам преградите против плискане към стените на резервоара беше пълен провал по най-различни начини. Основните проблеми бяха, че големите парчета ми бяха доста трудни за фиксиране. Поне да беше феромагнитен тоя алуминии, да мога да го крепя с магнитите и да ми се освободят ръце, може би щяха да станат нещата. Освен това малките изрезки много бързо се темперират и стават предсказуеми, а големият резервоар поема топлината доста по-бавно, а и се криви доста повече.

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_5616.jpeg
Прегледи:241
Размер:270.0 КБ
ID:6876734

            Сложих бензинова помпа от Астра. Бях намерил дизелова от Хюндай, но се оказа със счупен щуцер. По спешност в последния работен ден ходих да ровя по труповете в Надин и само астраджийската се оказа подходя габарит и със закрепване към резервоара с болтове, а не с някакъв винт към гърлото. Уж не трябвало да има проблем да помпам дизел с бензинова...

            Заварих си сам дебелия щуцер за наливане на гориво. Това стана доста по-добре, отколкото опита за заваряване на стените. От доста голяма полза беше, че човекът, който ми завари резервоара ми даде една маска и ме отвори на доста тънкости.

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_5649.jpeg
Прегледи:236
Размер:641.1 КБ
ID:6876735

            Заварих една носеща греда от 40х20х3мм стомана, към нея по един перпендикулярен винкел, да фиксира напред-назад. Направихме препаски от неръждаваема ламарина, да не скоча нагоре-надолу.
            Провисна малко повечем отколкото ми се искаше. Ако имах време щях да го проектирам да е скосен в задната част, а не правоъгълник. Все пак не виси повече от оригиналната задна гума, която е там. По-високо е и от захватите на носачите на моста. По-високо е и от прасето. Горе долу е на равно с долната част на ръкавите на моста.

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_5665.jpeg
Прегледи:225
Размер:528.3 КБ
ID:6876736

            Вързах щуцера на помпата с тръбата за пълнене на основния резервоар с тройник.

            Коментар


            • BENZBOSS
              BENZBOSS коментира
              Редактиране на коментар
              Нямаш време ма аз да си кажа - сложи му една яка тенекия от долу, купи си импельр помпа за електрическата дрелка с малко маркуч и резервен импельр,става за всичко

          Активност за темата

          Свий

          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

          Зареждам...
          X