Ало, да, пак съм аз. Сега правя резервоар за нафта.
Дълго разсъждавах как да прехвърлям нафтата в основния. На края измислих следната схема - взимам една подкачваща помпа, заедно с нивомера от друга кола. Харесах си една такава - https://www.megaparts.bg/product/57582039 Защо точно тази - сравнително нископрофилна е, но най-важното - захваща се с притискане с болтове през капака ѝ. Десетките други, които видях са с някаква друга схема - я завинтване в някакво гърло, я някакви притискащи скоби.
Имам вече оригинална двойна гърловина за джипа. От подкачващата помпа ще кача едно маркуче през гърловината за втория резервоар до капачката горе, където ще го прехвърлям в другото гърло за основния, когато ще прехвърлям гориво.
Помпата ще вържа на ключе. Ще се опитам да използвам нивомера като краен изключвател, за да не върти на празен резервоар.
Голямо главоболие са ми щуцерите. Оригиналните тръби за пълнене и за отдушник на втория резервоар са 36мм и 15мм. Намерих 35мм 6061 тръба за интеркулер, която би ми свършила работа да заваря. За отдушника май най-лесно ще бъде да пробия отвор и да завинтя и залепя един такъв щуцер - https://markita.net/shtutser-markuch-38-12mm.html Така бих направил и с големия, но най-близкия размер, който намирам е 33мм, което май е голяма разлика с тръбата на гърловината?
Сложна работа си отворих с това как изрязах алуминия - 2 П-та, но използвах остатъчен материал от чекмеджетата и нямаше как да събера повече сгъвки и по-малко заварки. Малко се затрудняват и вътрешните прегради така.
От няколко седмици тренирам с TIG-а и изрезки, вече почн горе долу да се получава, особено след като взех и педал за машината. Знам че и резервоар, и алуминий сами по себе си са сериозни задачи, пък алуминиев резервоар съвсем, но не губя надежда. В краен случай има кой да помогне със заваряването.
Като размери е 30х32х60, което са 57л, надявам се да имам 50л полезни. Толкова място имам под купето, заедно с 68л воден резервоар.
Имам и план Б - да ползвам готов пластмасов. Дори малко се чудя защо от начало не почнах така.
Дълго разсъждавах как да прехвърлям нафтата в основния. На края измислих следната схема - взимам една подкачваща помпа, заедно с нивомера от друга кола. Харесах си една такава - https://www.megaparts.bg/product/57582039 Защо точно тази - сравнително нископрофилна е, но най-важното - захваща се с притискане с болтове през капака ѝ. Десетките други, които видях са с някаква друга схема - я завинтване в някакво гърло, я някакви притискащи скоби.
Имам вече оригинална двойна гърловина за джипа. От подкачващата помпа ще кача едно маркуче през гърловината за втория резервоар до капачката горе, където ще го прехвърлям в другото гърло за основния, когато ще прехвърлям гориво.
Помпата ще вържа на ключе. Ще се опитам да използвам нивомера като краен изключвател, за да не върти на празен резервоар.
Голямо главоболие са ми щуцерите. Оригиналните тръби за пълнене и за отдушник на втория резервоар са 36мм и 15мм. Намерих 35мм 6061 тръба за интеркулер, която би ми свършила работа да заваря. За отдушника май най-лесно ще бъде да пробия отвор и да завинтя и залепя един такъв щуцер - https://markita.net/shtutser-markuch-38-12mm.html Така бих направил и с големия, но най-близкия размер, който намирам е 33мм, което май е голяма разлика с тръбата на гърловината?
Сложна работа си отворих с това как изрязах алуминия - 2 П-та, но използвах остатъчен материал от чекмеджетата и нямаше как да събера повече сгъвки и по-малко заварки. Малко се затрудняват и вътрешните прегради така.
От няколко седмици тренирам с TIG-а и изрезки, вече почн горе долу да се получава, особено след като взех и педал за машината. Знам че и резервоар, и алуминий сами по себе си са сериозни задачи, пък алуминиев резервоар съвсем, но не губя надежда. В краен случай има кой да помогне със заваряването.
Като размери е 30х32х60, което са 57л, надявам се да имам 50л полезни. Толкова място имам под купето, заедно с 68л воден резервоар.
Имам и план Б - да ползвам готов пластмасов. Дори малко се чудя защо от начало не почнах така.
Коментар