Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Смазване на резбови крепежи - необходимо ли е и как да го правим правилно?

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Смазване на резбови крепежи - необходимо ли е и как да го правим правилно?

    Здравейте, колеги, в нета има много противоречива информация относно "за" и "против" смазването на резбованите елементи по автомобилите.
    Има две базови концепции, които имат своите разумни аргументи.
    А. Критиците на смазването казват, че смазката спомага за пренавиване на крепежа при една и съща приложена сила - логично. В резултат след време под въздействието на силите - които действат върху лубриканта - най-вече налягане и топлина, той променя свойствата си и количеството си и в резултат пак имаме ръждясал болт, но само че пренавит. Като решение предлагат механично почистване на резбата и последваща обработка с преобразовател.
    Б. Поддръжниците на смазването, казват, че лубрикантът забавя или дори спира корозията и по този начин се избягва съпътствуващо "самозаваряване" на елементите. Тук идва въпросът каква смазка да се ползва:
    Почва се от обикновено масло, като се стигне до специализирани продукти. Каквото и да е решението то почива на активните вещества във формулата на продукта.
    1) Обикновено масло от всякакъв вид. Пробвал съм го лично. Най-вече на джантите. Изсвирясва бързо, наистина, но значително спира корозията. При цикъл от 7-8м. върши работа. Условие да се затяга на ръка, иначе ефектът наистина е обратен.
    2) Графитна смазка. Лично пробвана и сега на част машините. Доволен съм. По-голяма устойчивост от маслото. Липса на корозия. Важното е да се навива на ръка. Или предварителен инструктаж на гумаджиите с едно на ум, че Ганьо винаги ще спори да не го учите на занаят. Но трябва да сте твърди и да си държите на своето. Винаги съм ги подозирал гумаджии в някаква тайна конспирация с производителите на шпилки.
    3) Литол - това е съвременната грес. Не съм пробвал. Според мен е много "дебела".
    4) Медна. Определена като Ес-класа за такъв тип операции. Казват, че е скъпа. Подмяната на скъсана шпилка евтина ли е?
    5) Специални препарати. Ползвам такъв за бойната техника. Мисля, че е на графитна осова. Наистина е добър. Нямам наблюдения дали изсвирясва - защото често се свалят гумите. "Тънък" и държелив на температура. Недостатък - скъп. Около 10-12 лв. флакона - спрей. Стига за един сезон. За граждански цели може да стигне и за десет години.
    Интересно ми е да чуя вашето мнение не само за крепежите на джантите, но и за всички други възли по окачването и шасито и каросерията. Пролетта идва и освен за смяна гуми ще трябва да се погрижим и за любимата техника.

  • #2
    Няма по-добро от Локтайт 222, води се осигурител, но гарантирано предпазва от ръждясване и клеясване.
    Има и специален продукт пак на Локтайт със съдържание на мед, не помня номера.
    подаръци за мъже от FACOM
    промоция на читави инструменти

    и на хоби такива

    тел. О879 Ч8Ч 2З5

    Коментар


    • #3
      Така общо поставена поредната тема ще получи общ отговор.
      Смазването с правилната смазка (според възела) е полезна с изключение на случаите в които не се поставя смазка или е поставена "грешната" смазка. То си е малко като маслата -ползват се с различни характеристики според приложението. И понеже е проста работа (но пак си иска знание) давам няколко примера- За подгревни свещи- медна или керамична,за спирачни водачи медна ,силиконова,керамична,по генерацията медна-общото в случая е наличието на температура над 150 градуса. Болтовите връзки по главината се оставят с "въздушна смазка",каретата с постоянна ъглова скорост са с молибденова,
      "Фиксаторите" са си цял раздел "смазки" според случая. От графитната се получава при определени условия най- добрия "фиксатор"!

      Коментар


      • Владо М
        Владо М коментира
        Редактиране на коментар
        Добре кажи конкретно за болтовете/шпилките на джантите каква да сложи и за скоби на ресьор, и болтове на тампоните на шаси и двигател?

      • Kirilpm
        Kirilpm коментира
        Редактиране на коментар
        Може ли да поясниш за графитната смазка?Случвало ми се е стегнати болтове на главина намазани с литиева грес по резбата да се отвиват с голямата тръба.Предполагам, че графитната грес, якото стягане и топлината водят до нещо по-сериозно?

      • Владо М
        Владо М коментира
        Редактиране на коментар
        Графитни смазки слагам на шпилките и болтовете на джантите, но при строг контрол на затягане, ако не го правя аз. От когато прилагам технологията даже не разтягам телескопичната дръжка на Гедорето, което е Рико всъщност

    • #4
      Първоначално публикуван от maystor Преглед на мнение
      Няма по-добро от Локтайт 222, води се осигурител, но гарантирано предпазва от ръждясване и клеясване.
      Има и специален продукт пак на Локтайт със съдържание на мед, не помня номера.
      Едно синьо ли е на цвят ? - мисля, че го ползвам, ама то яко си клини. Налагало ми се при развиване да посягам към шлайфа. Но е възможно да е поради кашкавала в крепежа и заобляне на ъглите...

      Коментар


      • #5
        Първоначално публикуван от Владо М Преглед на мнение

        Едно синьо ли е на цвят ? - Но е възможно да е поради кашкавала в крепежа и заобляне на ъглите...
        Ако не греша е червен на цвят,но Колегата може точно да ВИ отговори,а за причините за заклинването имате прозрение.

        Коментар


        • #6
          Първоначално публикуван от Владо М Преглед на мнение

          Едно синьо ли е на цвят ? - мисля, че го ползвам, ама то яко си клини. Налагало ми се при развиване да посягам към шлайфа. Но е възможно да е поради кашкавала в крепежа и заобляне на ъглите...
          222 е розово-лилаво, червеното е 270 и 271 за винаги, като заварка, синия е 243 и 242, фиксатор, развива се с ръчни инструменти.
          подаръци за мъже от FACOM
          промоция на читави инструменти

          и на хоби такива

          тел. О879 Ч8Ч 2З5

          Коментар


          • Владо М
            Владо М коментира
            Редактиране на коментар
            Става ли за болтовете/шпилките на джантите, скоби на ресьор, и болтове на тампоните на шаси и двигател? Говорим за 222 и на спрей ли е ? Или като синьото на едни тубички като капки за нос?

        • #7
          Елементарно е - стяга се с акъл. Най-добре е динамометричен ключ да се ползва. Осигурителни мазила, само точните за конкретните цели, иначе по-добре без
          Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

          Коментар


          • Джоу (x3mrjoe)
            Джоу (x3mrjoe) коментира
            Редактиране на коментар
            Ааа, с акъл сèки може !
            Я кажи как става без нищо, само с голи ръце, като каратист ?

        • #8
          Така и не разбрах, явно съм тъп, за какво е питането?

          1. За лесно развиване или
          2. Против саморазвиване.

          п.с. и тоя съвременен Литол - има ли нещо общо с оня Литол от преди 50 години?

          Коментар


          • petkov_bb
            petkov_bb коментира
            Редактиране на коментар
            -Че от къде да знае .......но може да му се подскаже за ползването на литиев сапун .
            (От информационно претоварване, вече пропуска ,че отговорите на въпросите са дадени.)

          • Владо М
            Владо М коментира
            Редактиране на коментар
            Големи сте веселяци без вас ми е скучно честно

          • Владо М
            Владо М коментира
            Редактиране на коментар
            Само бачо Кольо не разбрах какво се бъгна отведнъж?

        • #9
          Владко изчисти си пощата... Ако искаш де.

          Коментар


          • Владо М
            Владо М коментира
            Редактиране на коментар
            Изчистих я

        • #10
          Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
          Елементарно е - стяга се с акъл. Най-добре е динамометричен ключ да се ползва. Осигурителни мазила, само точните за конкретните цели, иначе по-добре без
          Точно от такива философи дето стягат с динамо-ключ на жена ми и заминаха половината шпилки миналата зима, ама и тя като теб се лови от купешки думи и лъскави сервизи.

          Коментар


          • petkov_bb
            petkov_bb коментира
            Редактиране на коментар
            Динамометричният ключ не замества акъла и не е виновен за последиците. Дядо запомних ,че казваше - България не страда от учените,а от недоучените!

          • Владо М
            Владо М коментира
            Редактиране на коментар
            Те в гумаджийниците всичките работници с три МЕИ-та на 20 г. Ехо 2020г. вика 198...

        • #11
          Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение
          Така и не разбрах, явно съм тъп, за какво е питането?

          1. За лесно развиване или
          2. Против саморазвиване.

          п.с. и тоя съвременен Литол - има ли нещо общо с оня Литол от преди 50 години?
          Идеята е как да обработим нарезни крепежи в МПС, така че да не се самозаваряват от ръждата, защото поради концептуално ембарго на акъл от страна на форумните старейшини, съм пренуден като грешен дявол да работя на принципа проба-грешка. Което от своя страна води до множество операции - монтаж-демонатж, за което от своя страна искам да се занимавам с по-малко чукове, горелки, лостове и флексове при отвиването на кажи речи всички по МПС-то.

          Коментар


          • Владо М
            Владо М коментира
            Редактиране на коментар
            Литола е някакъв номер-сигурно по ваше време е бил 05, сега някъде 25. Да го наречем просто грес, че в на дядо гаража има още от стария материал.

        Активност за темата

        Свий

        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

        Зареждам...
        X