Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Глицерин като охлаждаща течност

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Глицерин като охлаждаща течност

    Пропуснах
    Ступидо Салваторе ступидооо, но сабе нада
    Издъних се на Тюринг теста

    Коментар


    • #17
      До: Глицерин като охлаждаща течност

      Много странна идея е да се ползва глицерин за антифриз.Действително през Втората световна война е ползван от руснаците за такава цел но тогава и техниката е била съвсем друга.
      1.Глицерина се изпарява при около 95 градуса.
      2.По корозионно активен от водата.
      3.Термично нестабилен(при разлагането му се образуват корозионно действащи съединения.Бягайте от антифризи съдържащи глицерин.
      Нормалния антифриз не трябва да съдържа нищо друго освен етиленгликол и антикорозионни добавки.
      Това което се пише за натриев бензоат е някакво недоразумение ,това е хранителен консервант.Антифризите за автомобили с алуминиеви радиатори не трябва да съдържат нитрити.Обикновенно с червен или розов цвят се продават антифризи "Long life" ,те са с много по дълъг живот- 5г.Сините са до 3г.Всички вносни антифризи в България от известните марки спазват този принцип включително Приста и ЛУКОЙЛ.ЛУКОЙЛ от 3 години не прави антифризи базирани на боракс и нитрити,така че не може да има никакви притеснения относно качеството му.Има много гаражни производители обаче,които ползват глицерин отпадащ от производството на биодизел с което намаляват цената на антифриза.Тези антифризи обикновенно имат по голяма плътност -над 1.115 при 20градуса.Като антикорозионни добавки(ако въобще слагат) се ползват боракс и натриев нитрит,което ги прави неизползваеми в автомобили с алуминиеви радиатори.
      Надявам се че съм бил полезен с информацията.

      Коментар


      • #18
        До: Глицерин като охлаждаща течност

        Това звучи като рекламна брошура. Технологично, нещата са малко по-други:

        1. За производството на антифриз се използва смес от гликоли, в която етиленгликолът е най-много. Със сигурност се съдържа и глицерин. Такава е технологията, поне при нефтопреработката. Да се очисти етиленгликолът от тях е скъпо и преди всичко, излишно.

        2. температура на кипене на чистия глицерин - около 300 градуса целзий

        3. натриевият бензоат е обичайна добавка в антифризите. Все пак, един от основните начини, по които антифризът старее, е че разни бактерийки си го хапват.

        За синия и червения антифриз е вярно. Бораксът и нитритите, обаче, никога не са били база за антифриз, а само консервиращи добавки.

        Коментар


        • #19
          До: Глицерин като охлаждаща течност

          Голяма грешка имаш,
          Етиленгликола се призвежда чрез синтез от етиленов окис,и се получава с чистота 99.90% онечистванията са от диетиленгликол -0.05%и вода-0.05% и е абсурдно в него да има глицерин.
          .Действително чистия глицерин кипи при240градуса ,но тъй като е силно хигроскопичен в природата няма чист глицерин ,а темпратурата на кипене на сместа глицерин вода е 95-100градуса ,повярвай ми правил съм анализи на всякакви антифризи и знам какво пиша .За сравнение температурата на кипене на антифриз произведен от етиленгликол е 150 градуса.Колкото до бензоата няма лошо срещу бактерии, но няма антикорозионни свойства още повече че етиленгликола е доста отровен и е много трудно да бъде заразен ако съдържанието му в антифриза е около 50%(готов антифриз).

          Коментар


          • #20
            До: Глицерин като охлаждаща течност

            натриевият бензоат е буфер ,както и динатриевият фосфат.т.е неутрален е но може да поеме известно количество киселина без да стане кисел.
            като разбираш от антифриз ми кажи при колко градуса замръзва чист мег без вода?
            вярно ,мег се произвежда така , но лукойл нефтохим успяват да произведат и доста нестандартен , който ходи за антифриз.
            глицерина в атмосферни условия не кипи . разгражда се . кипи при вакуум под -0.9. така се получава чистият г . за хранителни цели.
            повтарям , антифриза е безцветен цвета иде от боята.и е само реклама на нещо по скъпо и ужким ново.
            досега съм произвел над 300 000 тона от тая течност за около 17 години .
            бензоат,нитрат,нитрит ,боракс,метасиликат,калцинирана сода ,бензотриазол. не разяжда алуминий и мед и гумени съединения. ако ви итересува ще дам и процентите . никога не са били тайна .
            Последно редактирано от луисву; 23-09-08, 18:05.

            Коментар


            • #21
              До: Глицерин като охлаждаща течност

              Годишните продажби на антифриз в България са 4-5000тона,интересно какво си правил с останалото количество.
              Действително тази рецептура е ползвана за производство на антифриз до 70-те години,а в България и до 2000г.Сега поради екологични(нитрати и нитрити) и технически(тези съединения са нетрайни при продължително нагряване над 90 градуса) съображения като антикорозионни добавки се ползват карбоксилати.Чистият етиленгликол няма температура на замръзване, а температура на топене и тя е около -20 градуса.Етиленгликола който се използва за производство на антифриз е с температура на начало на кристализация около -72градуса.
              Етиленгликола се прозвежда по начало с две качества.Едното се използва за производство на синтетични влакна и пластмаси и за това етиленгликола е с поголяма чистота-99.99% ,а вторият клас е за прозводство на антифриз и е с чистота около 99%.Никога не съм казвал че боята има някакво значение за качеството просто по негласно споразумение между големите фирми(подчертавам големите фирми) с червен или розов цвят се правят антифризите с увеличенни антикорозионни свойства, които им осигуряват двойно по дълъг живот(около 5години) в сравнение с конвенционалните. Антифризите произведени с боракс и нитрити трябва да се сменят всяка година (вижте цвета на антифриза след една година, появи ли се кафяв оттенък значи е започнала корозия в охладителната система)Антифризите произведени с боракс и нитрити могат да се ползват в Москвичи и Лади понеже при тях охладителната система работи до 80-85 градуса,но при новите автомобили нещата не са така,температурата в охладителната система е около 95градуса и тези съединения бързо се разграждат.

              Коментар


              • #22
                До: Глицерин като охлаждаща течност

                Еми кажете тогава какъв антифриз да си купя. Искам дълготраен. Има в представителството на Skoda, гарантирано читав, обаче е безумно скъп (то там всичко е скъпо).

                Ако се притеснявате тук, може и на ЛС.
                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                Коментар


                • #23
                  До: Глицерин като охлаждаща течност

                  Приста червен (Long Life). Ако купиш концентрат, си купи и дестилирана вода за разреждането. На повечето места чешмяната вода не е достатъчно чиста за тази цел.

                  Коментар


                  • #24
                    До: Глицерин като охлаждаща течност

                    Е нали Приста=ЛукОил, и както се споменава горе, разликата едва ли не е само в боята? Или аз нещо не съм разбрал?

                    На ферозата съм с ЛукОил-ски, ама е само на година, а пък тя е и с алуминиев мотор, та ръжда така или иначе няма, за да съдя за качествата му. Засега е бистър като както го сложих.

                    Ама искам да сменя и на Terrano-то, което си е чугун.
                    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                    Коментар


                    • #25
                      До: Глицерин като охлаждаща течност

                      На същото мнение съм като Jasen. Познавaм го много добре и го ползвам от 3 години в Тойотата,не е мръднал досега.Това е продукт на "ARTECO" фирмата ,която призвежда за Европа антифризите на BP,TEXACO ,SHELL . В Приста само го разфасоват.Това за водата е задължително,но си промий предварително системата.Може и Лукойл розовия на цвят същият е ,но не знам дали го има.

                      Коментар


                      • #26
                        До: Глицерин като охлаждаща течност

                        Само да допълня нещо- Приста и Лукоил имат и антифризи със син цвят,стават за алуминиви двигатели, но не са LONG LIVE!

                        Коментар


                        • #27
                          До: Глицерин като охлаждаща течност

                          Има на Лукоил по бензиностанциите им. Значи ще взема такъв. Цената е приемлива.

                          На системата и правя тройно пормиване като сменям - демек 3 пъти наливам вода и източвам. С махнат термостат.

                          А какъв да взема, готов, или концентрат? Водата на село (Драгичево) гарантирано става. Дори и за акумулатори става, така че не е проблем.
                          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                          Коментар


                          • #28
                            До: Глицерин като охлаждаща течност

                            Мисля,че червеният(розовият) е само концентрат.Ако има готов вземи си такъв поне няма да мислиш за водата.

                            Коментар


                            • #29
                              До: Глицерин като охлаждаща течност

                              ОК, благодаря за съдействието.
                              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                              Коментар


                              • #30
                                До: Глицерин като охлаждаща течност

                                Първоначално публикуван от луисву Преглед на мнение
                                по рецепта в антифриза няма глицерин.няма и пропиленгликол,както и висши алкохоли .за етанол и метанол не си и помисляй изпаряват се при 68 72 градуса и парите са запалими...
                                по коя рецепта по едновремешната рецепта нема етиленгликол по последна мода пак нема етиленгликол! всичко е относително казал таваришч Айнщайн )) в случая се гледат и уплътнения и маркучи - не е само корозията на металите ))

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X