Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Използване на бензин 100 окт. вместо 95. Плюсове и минуси.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #61
    До: Използване на бензин 100 окт. вместо 95. Плюсове и минуси.

    Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
    Да де, ама искам инжекцион. И оставам без багажник. И не мога да мъкна с туби в гората, ако се наложи. И предвид карането от дужд на вятър, цялата икономия отива някъде си. Джипката ми е само за в гората/разходки. Надали и навъртам повече от 3000км. годишно.

    А запалването ще стане компютърно. Някога, след като сколасам да си сложа лебедката. И вентилатора. И алтернатора. И броните. И багажника.......... Сега седят на купчина и ме чакат да се натръндя. А време - йок.
    хихи. Наливай тогава от най-скъпото и всичко ще е наред. Моето подобие на джипка всеки ден го кара жена ми, 12-17000/год ги навърта безгрижно и пита за още. Бензин ли? Да си е седяло в Русия, ако е искало бензин.

    Коментар


    • #62
      До: Използване на бензин 100 окт. вместо 95. Плюсове и минуси.

      Чакай малко бре, ти с кокс ли караш?

      Коментар


      • #63
        До: Използване на бензин 100 окт. вместо 95. Плюсове и минуси.

        Първоначално публикуван от Насов Преглед на мнение
        Чакай малко бре, ти с кокс ли караш?
        Имаше и такава тема наскоро, но не. Използвам природен газ. Като не е течно, трябва ли да е твърдо?

        Коментар


        • #64
          До: Използване на бензин 100 окт. вместо 95. Плюсове и минуси.

          Ах, газообразно състояние, ами да аз веднага си помислих, че имаш локомотив от 1900-та

          Коментар


          • #65
            До: Използване на бензин 100 окт. вместо 95. Плюсове и минуси.

            Искам да поясня нещо за октановото число при бензините-казано накратко,колкото по-високо е цетановото число,толкова по-дълго гори бензина(т.е.-тласка надолу буталото по-продължително,от което се вдига КПД-то на двигателя,оттам и икономията),и толкова по-малка е вероятността за детонационно горене!Изводът е ясен-ЗА високооктановия бензин,като при старите карбураторни двигатели се коригира ъгълът на запалване,а при новите инжекционни не се бара нищо!
            много автомати-слаби резултати!

            Коментар


            • #66
              До: Използване на бензин 100 окт. вместо 95. Плюсове и минуси.

              Първоначално публикуван от mbenz Преглед на мнение
              Искам да поясня нещо за октановото число при бензините-казано накратко,колкото по-високо е цетановото число,толкова по-дълго гори бензина(т.е.-тласка надолу буталото по-продължително,от което се вдига КПД-то на двигателя,оттам и икономията),и толкова по-малка е вероятността за детонационно горене!Изводът е ясен-ЗА високооктановия бензин,като при старите карбураторни двигатели се коригира ъгълът на запалване,а при новите инжекционни не се бара нищо!
              За бензините не се нормира цетаново число, защото не се използват в дизелови двигатели. Може би имаш предвид, октаново. Иначе, като се изключи обосновката, си прав.

              Коментар


              • #67
                До: Използване на бензин 100 окт. вместо 95. Плюсове и минуси.

                Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                За бензините не се нормира цетаново число, защото не се използват в дизелови двигатели. Може би имаш предвид, октаново. Иначе, като се изключи обосновката, си прав.
                Упс-извинявам се!Пусто бързане,а и съм си стар дизелджия(и на години...!),та моля за извинение!
                много автомати-слаби резултати!

                Коментар


                • #68
                  От: До: Използване на бензин 100 окт. вместо 95. Плюсове и минуси.

                  Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                  RON = Research Octane Number - октаново число, измерено по изследователския метод. В България (и Европа) на колонките пише точно това число.

                  MON = Motor Octane Number - октаново число, измерено по моторния метод. Методът е като другия, но на тестовия мотор му се дава повече зор и по-малко охлаждане.

                  За съвременните бензини MON е по-малко от RON с 8-12 единици. Двете отразяват поведението на двигателя в различни режими.

                  В САЩ май по колонките пишат средното между двете - PON (Pump Octane Number) (не съм сигурен). Техните горива са си друга бира.
                  В САЩ октановото число се мери по метод (RON+MON)/2 или (R+M)/2. Т.е. взема се средното между двете RON и MON. Така, че бензин с октаново число 98 по RON (Европа) се равнява на 93 в САЩ (измерено по (R+M)/2). Освен това в САЩ се добавя до 10% етанол (и нищо друго) в бензина. Аз живях 11 години в САЩ и си докарах две коли (SAAB и Mazda) тука...с тъга констатирах, че там даже и най-нискооктановият бензин (87 по R+M/2) колите ми вървяха чувствително по-добре отколкото с тукашните бълвочи, даже и супер/хипер/екстра 100+ бозите. Ауспусите на колите винаги бяха чисти и белички. Тука почерняха, като все едно са мазани с катран...и разхода се повиши чувствително. Да не споменавам, че в САЩ литър бензин струва два и половина пъти по-малко отколкото в родината. Наздраве !

                  Коментар


                  • #69
                    От: Използване на бензин 100 окт. вместо 95. Плюсове и минуси.

                    Ами всеобща тайна е,че в България няма Бензин,има някакви помии които са далеч от истината.Редовно(когато ходя на състезания) зареждам 100 на ОМВ,даже и не мирише на бензин,по-скоро на гадният разредител МРТ,спасявам се с бардал но излиза дебелец!P.S. Баща ми беше заредил бензиновата лампа с 95,и тя не го харесва горката,не ще да се разгори и хвърчат едни сажди на парцали.
                    Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

                    Коментар


                    • #70
                      От: До: Използване на бензин 100 окт. вместо 95. Плюсове и минуси.

                      Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                      Ето ти и малко отговори:

                      1. "Добавките" ги има във всички бензини. Бензин 95 и бензин 100 от една рафинерия се различават, не по това какво има и какво няма в тях, а по пропорциите на съставките. Нямаш проблем с това.

                      2. Температурно - кой знае? И калоричността, и скоростта на горене на различните бензини са само косвено свързани с октановото число. Варират даже между партидите един и същи бензин от една рафинерия. От друга страна, хората и газ си слагат и повечето двигатели нямат против. Това е, защото двигателните инженери не са вчерашни и оставят запаси по здравина и охлаждане. Така че, и с това нямаш проблеми.

                      3. Не бих разчитал на хората със скъпи коли, да контролират качеството на бензина. Първо, почти няма толкова богати хора, че да създадат проблеми на петролния бизнес за някоя дреболия. Второ, по-скъпите коли обикновено имат по-умни контролери на двигателите и толерират и по-калпави горива.

                      4. Това, за което не се сещаш: всички експлоатационни ръководства, които съм виждал, звучат примерно така: "да се използва автомобилно карбураторно гориво (бензин) с октаново число минимум 93". Никой не обсъжда горната граница.

                      Личен опит: на моите два руски таралясника (Нива и Самара) се налива само бензин 98-99-100. Правя така, защото запалването и на двете е настроено за метан (октаново число около 120). И двете не са се оплакали от скъпия бензин. Виж, от евтния звънкат като шейната на дядо Мраз.

                      Общ извод: колата няма да ти се разсърди на скъп бензин. Ако управлението на двигателя е достатъчно интелигентно, даже ще получиш малко повишение в мощността и малка икономия, която едва ли ще превиши разликата в цената. Ако запалването е оптимално настроено за газово гориво, резервният бензин задължително трябва да е от по-скъпия.

                      Забележка: Октановото число има малко общо със самозапалването. То е оценка само на способността на бензина да преминава от обикновено към детонационно горене, след като вече е запален (например от искра в свещта). Което е различно от самозапалване.
                      Ясене страхотно си го обяснил , имам едно питане какво мислиш за (митове, слухове и легенди) че при нас масово бензин А95 реално е А93 и съответно бензин А98 е реално А95 ?

                      Коментар


                      • #71
                        От: Използване на бензин 100 окт. вместо 95. Плюсове и минуси.

                        Масово не, но най-редовно - и долна граница на проблема изобщо няма. Причината се нарича "остатък в цистерната" - с една и съща цистерна се вози нафта и бензин и няма начин да се източи напълно, остават някакви проценти от обема на дъното.

                        После бензинът сваля цетановото число, мазилните качества и температурата на замръзване на нафтата, а нафтата сваля октановото число, летливостта и трайността на бензина. Ако щете.

                        Коментар


                        • #72
                          От: Използване на бензин 100 окт. вместо 95. Плюсове и минуси.

                          Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                          Масово не, но най-редовно - и долна граница на проблема изобщо няма. Причината се нарича "остатък в цистерната" - с една и съща цистерна се вози нафта и бензин и няма начин да се източи напълно, остават някакви проценти от обема на дъното.

                          После бензинът сваля цетановото число, мазилните качества и температурата на замръзване на нафтата, а нафтата сваля октановото число, летливостта и трайността на бензина. Ако щете.
                          Не съм и предполагал че това може да са причините за разликата в "цетановото" и "октановото" число... както винаги, обясни много точно и ясно

                          Коментар


                          • #73
                            От: Използване на бензин 100 окт. вместо 95. Плюсове и минуси.

                            Аз само да добавя че разликите върху един и същ двигател межди 95 и 98/100 може и да е осезаема. И аз не го бях забелязал до сега, обаче малолитражката ми с педала до метала като си стигне границата на вървеж (примерно 140), има осезаема разлика в държането малко под нея. На ГОлфстрийм (АМ Люлин) в участъците с наклон се забелязва особено отчетлива разлика във вървежа. При това се забелязва всеки път като си направя експеримента да сипя 98/100.
                            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                            Коментар


                            • #74
                              От: Използване на бензин 100 окт. вместо 95. Плюсове и минуси.

                              98/100 има смисъл при двигатели с висока степен на компресия (над 10) ако е с ниска степен компресия < 9 все тая 95 или 98/100
                              байо, кажи ти моите и аз твоите кривици, па да се поправим и все (за)едно да вървим, ако ще бъдем хора.
                              Един луд: на много простите хора всичко им се вижда сложно…
                              Суперспам - спама на суперите

                              Коментар


                              • #75
                                От: Използване на бензин 100 окт. вместо 95. Плюсове и минуси.

                                Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                                Масово не, но най-редовно - и долна граница на проблема изобщо няма. Причината се нарича "остатък в цистерната" - с една и съща цистерна се вози нафта и бензин и няма начин да се източи напълно, остават някакви проценти от обема на дъното.

                                После бензинът сваля цетановото число, мазилните качества и температурата на замръзване на нафтата, а нафтата сваля октановото число, летливостта и трайността на бензина. Ако щете.
                                100% ли си сигурен в това твърдение, защото имам приятел, на който работата му е да чисти цистерните ?
                                Колкото по-проходима ти е колата ..... от толкова по-голяма дупка ще те ВАДЯТ
                                За добри дела .....БЪДЕТЕ ГОТОВИ !!!!

                                A1+

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X