Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Биодизел - въпроси и отговори

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Биодизел - въпроси и отговори

    а видял ли сте какво е? щото аз съм...и не бих си сипал!

    "Другото основно правило е, че ако и да може да се кара само на био, най-добро изгаряне се получава или при смес 50/50 или 70/30 в полза на нафтата"
    интересно ми е с какво компенсирате цетановото число на едно такова гориво?
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:gorivo.JPG
Прегледи:1
Размер:17.8 КБ
ID:5065545
    Всяко по-ниско число е на по-трудно възпламеняващо се гориво!

    Коментар


    • #17
      До: Биодизел - въпроси и отговори

      Видял май не е правилен термин за нещо свързано с химия, ощв повече ако става дума за нещо дето се сипва в резервуара на даден автомобил. Разбирам, че има голяма доза скептицизъм, но аз съм си сипвал 2 вида био дизел. От Темпо, който очевидно не беше това, което сипвах инак и био произведено от приятел, който опасявам се има нужните познания и умения да го произведе. Самият той караше на чисто биодизелово гориво бая време без видими проблеми нито за ДВГ, нито с нещо друго освен сменените гумени маркучите, които изкараха над 1 година преди да се наложи смяната им. Отдавна не съм зареждал с био, щото напоследак джипката е твърде изгнила за да я карам, но проблеми с цетановото число не съм имал и преди това. То за лаик като мен, как може да стане очевидно наличието на такъф проблем!? Какво се очаква, екс или имплозия на ДВГ? Зашо е този скептицизъм към гориво използвано за създаването на Дизеловия двигател!? Или си мислите, че е ползван петролен продукт в началото!? Опасявам се това не е така. Изобщо не виждам проблем, който иска сипва каквото иска. Някои сипват олио, ако и да им казвам, че трябва да го подгряват за да нямат проблеми. Всеки си решава сам. Аз съм се убедил, че биото става, но също така съм се уверил, че е по-добре да се смесва. Ако нямате практика, а само теория, то не сме в равностойна позиция. Виняги съм се възприемал повече като теоритик, та след като стигнах и до практическата страна на нещата с биодизеловото гориво, смятам, че трябва да се пробва. И то не еднаж, а поне 1 година. 4 сезона са. Ако след 12 месеца смесване на доказано по произход биодизелово гориво имате проблеми, то най-добре би било да ги опишете тук, особено ако е нещо различно от вече споменатите проблеми. А именно /що повторя или там който е номер подред/ запушване на системата поради щото биодизеловото гориво се явява силен разтворител и течове по системата пак по същата причина, щото гумите не им понася. Останалото са празни приказки и аз Ви пожелавам лека нощ!

      П.П. цетановото число на Биодизеловото гориво, доколкото аз знам е по-високо.
      Може и да бъркам, но няма да е зле да се аргументирате по-подробно...

      Коментар


      • #18
        До: Биодизел - въпроси и отговори

        споделям мнението си като работещ именно на смесителна станция за дизелово гориво! ако идеята на био-то е по-изгоден продукт, то струва ли си 2ст. за сметка на качеството - както споменах, анализите на биомасата няма да видят бял свят...нито пък олиото от фритюрниците ще компенсира процента заместено гориво!
        разбира се добавянето на различни по вид присадки биха могли да компенсират различията, но мисля че темата като цяло не беше за смисъла на биогоривата а употребата му в България.

        с добри чувства приятна вечер и на вас!

        п.с. следващият път като зареждате попитайте поне къде, от кого и с какво е произведено - ще ми бъде интересно.

        3:33

        Коментар


        • #19
          До: Биодизел - въпроси и отговори

          Аз не зареждам на бензиностанции с био и определено не ми излиза 2 стинки по-ефтино .

          Коментар


          • #20
            До: Биодизел - въпроси и отговори

            Първоначално публикуван от bubi Преглед на мнение
            а видял ли сте какво е? щото аз съм...и не бих си сипал!

            "Другото основно правило е, че ако и да може да се кара само на био, най-добро изгаряне се получава или при смес 50/50 или 70/30 в полза на нафтата"
            интересно ми е с какво компенсирате цетановото число на едно такова гориво?
            [ATTACH]43300[/ATTACH]
            Всяко по-ниско число е на по-трудно възпламеняващо се гориво!
            Що си мислиш, че биодизела е с по-ниско цетаново число
            Последно редактирано от kiki.t; 18-08-08, 20:33.
            0888794435, 0878171117- VP44 Simulator
            Дизел сервиз, BOSCH- VP44, Zexel VRZ (Pajero 3.2DID),комън-рейл.
            Суперскан България www.decbg.com
            Машинно почистване на DPF/FAP филтър

            Коментар


            • #21
              До: Биодизел - въпроси и отговори

              Позволявам си аз да изкажа мнението си по въпроса за биодизела.
              Действително цетановото число на биодизела е като на обикновения дизел.Къде е разликата -Пламната температура на дизеловото гориво е около 60 градуса ,а на чистия биодизел над 150градуса.Началото на кипене на дизела 180градуса ,а на биодизела над 250градуса.
              Какви са проблемите ако се ползва дизел с над 5%съдържание на биодизел освен тези с гумените съединения
              1.Увеличено лакообразуване по повърхността на цилиндрите и буталата.
              2.При изгарянето на биодизела се получават алдехиди които имат кисел характер ,реагират с маслото и се налага да се съкрати срока на смяна около два пъти.
              3.При всички двигатели известно количество от горивото попада в картера ,но то се изпарява при работа на двигателя.Не така стоят нещата с биодизела ,който се изпарява при много по висока температура и попадайки в картера започва да разрежда маслото като му намалява бързо вискозитета.Всички тези проблеми не се усещат веднага, а когато ги усетите.....!!!!
              Моят съвет е :
              Не ползвайте гориво с повече от 5% биодизел ако няма изрично разрешение от производителя на двигателя

              Коментар


              • #22
                До: Биодизел - въпроси и отговори

                Здравейте Колеги,

                Принципно всеки дизелов двигател с прилична компресия ще запаки и ще
                върви с биодизел, или с олио от фритюрника или квото там се сетите.
                Проблемът е в смазването.
                Всички компоненти на дизеловата система:
                -Дизелова Помпа
                -Пропорционален вентил ( за комонрейл )
                -Изпускателен вентил на рейла
                -Впръсквателни дюзи
                се смазват единственно от горивото.
                Ако си наелеете олио износването на гореспоменатите компоненти е
                многократно по голямо отколкото с нормална нафта.
                Друг е въпроса, че в България нормална нафта не се продава.
                Тук разхода ми винаги е с 2-3 литра по-висок и автомобила губи мощност.
                Обобщено :
                Биодизелът и олиото не носят нищо хубаво за нашите двигатели !

                Коментар


                • #23
                  До: Биодизел - въпроси и отговори

                  Напишете в Гугъл "Ваклин Христов" и вижте какво ще излезе.Местонахождението му е в Козлодуй и има собствен сервиз за дизели доколкото съм разбрал.Човека произвежда за сега маи само за собствена употреба биодизел и е доста светнат.Може да отговори на доста въпроси.

                  Коментар


                  • #24
                    От: До: Биодизел - въпроси и отговори

                    Датата 18.03 е обявена за национален ден на биодизела в САЩ в чест на рождения ден на Рудолф Дизел, създал първия двигател да работи с фъстъчено масло.
                    Биогоривото наистина е гениално изобретение, за производството на литър спирт, който се добавя за около 12% се изразходват минимум три литра нефтопродукти, а и двигателя има следните проблеми.
                    Бонуси са изсичането на тропическите гори и екстремното пръскане с пестициди и торове, както и отнемане на зърно и земи от най-бедните. Има дори политически странични ефекти, социалното недоволство и бунтовете, като тези в Тунис избухнаха именно поради поскъпването на храните в следствие на природосъобразните безобразия и източване на пари с измами.
                    Днес се опитах да намеря преглед за суровините за производство на биодизела, за да изчисля колко е реалната цена, след като се извадят субсидиите. Над 80% от цената на горивата са акцизи и екотакси все разходи прилапвани от мафията, политиците и еколозите. Реално литър нафта е максимално 0,2 - 0,3 евро. Под мазнина се има предвид продукта след отделянето на глицерина и метанола, който може да достигне до 50%. В резултат получаваме пречистена мазнина за около 2 евро без субсидиите. Добави цената на спирта и натриевия хидроксид за още 0,5 - 0,7 евро. Прибавяме и разходите в самото производство, като електричество за машините и нагряването, поддръжка, логистика за още 0,5 евро литъра и вече цената отива над 3 евро минимум.
                    Биодизелът реално е 10 пъти по-скъп от нафтата.

                    Коментар

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X