Скъпи приятели дайте варинт,за намаляване на разхода таллетки ли ,капки ли или магнити , или газ и нафта?
							
						
					Обява
				
					Свий
				
			
		
	
		
			
				Няма добавени обяви.
				
			
				
	
Дизел - намаляване на разход
				
					Свий
				
			
		
	X
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
До: Дизел - намаляване на разход
половината от енергията която българите прахосват да намаляват разхода по колите си ако се влага за увеличаване на приходите им, на никой няма да му пука колко гори жипкатаПървоначално публикуван от gorogogo Преглед на мнениеСкъпи приятели дайте варинт,за намаляване на разхода таллетки ли ,капки ли или магнити , или газ и нафта?
							
						________________________________________________
Subaru OUTBACK 2,5
Hyundai TUCSON 2.0
- 4 likes
 
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
До: Дизел - намаляване на разход
Има само един доказан във времето начин. Даваш по малко газ = гори по малко.Първоначално публикуван от gorogogo Преглед на мнениеСкъпи приятели дайте варинт,за намаляване на разхода таллетки ли ,капки ли или магнити , или газ и нафта?
На разхода влияят много неща: педала на газта, налягането и размера на гумите, аеродинамиката на автомобила, сходимостта, даже и това дали ти е натоварен алтернатора влияе в малка степен на разхода. Безплатен обяд няма.
- 2 likes
 
Коментар
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
До: Дизел - намаляване на разход
Един пример, който е показателен.
Моят двигател е 2.5 l с турбо и е цели
 87 коня. Моделът на двигателя от 1982 г...
Актуален дизелов двигател със същият работен обем произвежда двойно повече мощност при по-малък разход на гориво.
Изводът е ясен - за да караш икономично и екологично трябва да инвестираш в нова технология. Магнити, таблетки и прочие магии са търговски трикове. Може да има някакъв ефект, но не са решение.
Коментар
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
До: Дизел - намаляване на разход
Ето ви една статийка, която е изпитана и от мен:
1.Карайте плавно - агресивното шофиране може да доведе до увеличаване разхода на гориво с една трета. Избягвайте рязко ускоряване и спиране.
2.Използвайте по-високи предавки - по-високата предавка при по-малка скорост подобрява разхода на гориво.
3.Поддържайте двигателя в добро техническо състояние - правилната настройка на двигателя може да намали разхода на гориво до 4%, така че сменяйте маслото редовно и спазвайте препоръките на производителя за обслужване на автомобила.
4.Поддържайте гумите си напомпани до препоръчаното налягане - правилно напомпаните гуми са по-безопасни и имат по-дълъг живот. Гуми с налягане по-ниско с 0.1 атм спрямо указаното налягане увеличават разхода на гориво с 3%.
5.Избягвайте излишната тежест - всеки 45 кг допълнителен товар увеличават разхода с 1-2%. Затова не дръжте излишни неща в багажника и на задната седалка, които добавят излишни килограми.
6.Дръжте прозорците затворени - вятърът, навлизащ в купето, намалява скоростта. За да компенсирате това, вие натискате по-силно газта и изразходвате повече гориво.
7.Демонтирайте багажника на покрива - демонтирайте багажника на покрива, ако не ви е необходим. Той влияе на аеродинамиката на автомобила и създава съпротивление, в резултат на което разходът на гориво се увеличава с до 5%*.
8.Използвайте подходящо моторно масло - винаги използвайте типа моторно масло, препоръчвано от производителя за вашия двигател. Това може да намали разхода на гориво с 1-2%.
9.Използвайте крууз контрол - ако автомобилът ви е оборудван с крууз контрол (автопилот), използването му на магистралите ви помага да поддържате постоянна скорост и в много случаи намалява разхода на гориво.
10.Избягвайте прекомерната работа на празен ход - на празен ход не стигате никъде, а само изразходвате гориво. Когато сте в колона или чакате някого, изключете двигателя.
11. Зареждане на гориво когато резервоарът е по-изпразнен - спестява се тежест, съответно и гориво.
Успех
							
						[COLOR=teal][B]MB C220 CDI[/B][/COLOR]
[COLOR=teal][B]Бавно караш - бързо стигаш[/B][/COLOR]
- 1 like
 
Коментар
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
До: Дизел - намаляване на разход
Искам да вметна нещо по темата,касаещо аеродинамиката,което не се знае от мнозина,а именно,че въздушното съпротивление се увеличава с квадрата на скоростта,например-3пъти увеличаваш скоростта съпротивлението се увеличава 9 пъти,6 пъти увеличаваш скоростта съпротивлението се увеличава 36 пъти!Т.е. ако караш с 30км/ч и впоследствие увеличиш скороста до 150км/ч въздушното съпротивление се е увеличило 25 пъти!Затова при високи скорости(над 200-250км/ч)се изисква много голяма мощност,за да може автомобила да вдигне още 20-30,или повече км/ч.Коефициента на въздушно съпротивление играе огромна роля за разхода и зависи от размера на сечението на колата(в кв.м.) гледана отпред и формата и,а при "жипките" той е доста висок,затова по-бавничкото каране ще даде най-осезаема икономия.много автомати-слаби резултати!
Коментар
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Привет! Преди доста време имаше тема за добавяне на газ LPG към дизела, но не можах да я намеря. Прецених, че тази е най-близка по смисъл и може да съм от полза за някого.
През 2011 година споделих опита си по добавяне на LPG (газ пропан-бутан) при работата на дизелов двигател 3С-ТЕ на автомобил Тойота, модел Пикник. Поставих газова уредба с електрически изпаригел. След 11 години експлоатация двигателят продължава да работи по този начин без проблеми и искам да споделя опита си по усъвършенстване на системата.
С цел автоматизиране подаването на газта, се замислих дали не може да се използва компютърното управление на някоя от системите на автомобила. Насочих се към EGR-а. Включих вакуумметър към вякуумното управление на EGR клапана и шофирах известно време с него. Установих, че след стартиране, докато двигателят не достигне работната си температура клапанът е затворен - вакуумът е 0. При загрял двигател и работа на празен ход той се отваря приблизително наполовина - вакуумът е около - 0,25. При рязко ускоряване или принудителен празен ход клапанът се затваря - вакуумът пада до 0. При движение (натоварен двигател) със стабилни обороти, клапанът постепенно започва да се отваря все повече и в рамките на около 20 – 30 секунди се отваря напълно. Тогава вакуумът от -0,3 достига -0,37, –0.4.
Това означава, че EGR клапанът се отваря в същите режими на работа на двигателя, в които е оптимално да му се подава и LPG, т.е. чрез вакуума за управление на EGR-а може да се управлява подаването на LPG. За да осъществя тази идея, използвах две устройства.
Едното е малък вакуумен пресостат (от прахосмукачка), свързан с вакуумната линия за управление на EGR клапана, който да включва и изключва през реле газовия електромагнитен клапан преди изпарителя. Регулирах го така, че да включва при вакуум около -0,3. По този начин, при работа на празен ход газта към изпарителя е спряна.
Другото се нарича „вакуумен дозатор“ за LPG, с който замених нормалния дозатор с „големия“ болт. Произвежда се и се използва за второ поколение газови уредби основно в Украйна и Русия. За него има клипове в Youtube. Аз си го поръчах от Украйна. Представлява кран за дозиране на газта, подавана в двигателя, който променя дебита си в зависимост от степента на вакуум във всмукателния колектор на атмосферен бензинов двигател. При висок вакуум кранът се затваря, а при намаляването му – постепенно се отваря. Създаден е, с цел подобряване динамиката на двигателя при работа на газ и икономия при работа в режим на принудителен празен ход. Дозирането се постига чрез буталце, което е навито на задвижвана от вакуумна мембрана шпилка и така променя сечението на отвора за газта. Устройството му прилича на вакуумен EGR клапан. Предимството му е, че позволява регулировка както на дебита на подаваната газ, така и на подналягането, при което да отваря. За да го използвам се наложи да преместя буталцето от оригиналното му положение в другия край на шпилката (то има централен отвор с резба, за да се движи по нея). По такъв начин дозаторът се отваря при наличие на вакуум, а при липсата му, се затваря. Свързах и него във вакуумната линия за управление на EGR-а. Регулирах го така, че да започва да се отваря при вакуум от -0,3, а когато вакуумът достигне –0.4 да пропуска максимално допустимото количество LPG за безпроблемна работа на двигателя.
Повече от 3 години ползвам тази система - работи. Мога да твърдя, че е и много ефективна, тъй като подаването на газ на практика се управлява от бордовия компютър. За използване на тази система в двигатели с електрически EGR клапан, не мисля, че ще е трудно вакуумният дозатор да се замени от кранче със стъпков електродвигател.
Що се отнася до икономията, мога да кажа, че когато карам на дълъг път и само на нафта, ми гори около 6,5 литра на 100 км. При комбинацията с LPG разходът е пак приблизително 6 - 6,5литра, но от тях около 4 са дизел, а 2 - 2,5 газ. Преценете сами дали „гимнастиката“ си струва!
Поздрави!
- 2 likes
 
Коментар
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Това е напълно вярно....На дълъг път,ако искаш по-нисък разход,трябва да се кара със скорост между 70 - 80 км.При избор на автомобил,ако си маниак на тема разход,трябва да внимаваш какво точно си купуваш,и с какъв двигател.При различните производители има икономични модели.Основното-тегло на автомобила,височина,аеродинамика,гуми.Тегло на шофера-70,или 140 кг,ще има различен разходПървоначално публикуван от adimovvl Преглед на мнениеДо: Дизел - намаляване на разход
Ето ви една статийка, която е изпитана и от мен:
1.Карайте плавно - агресивното шофиране може да доведе до увеличаване разхода на гориво с една трета. Избягвайте рязко ускоряване и спиране.
2.Използвайте по-високи предавки - по-високата предавка при по-малка скорост подобрява разхода на гориво.
3.Поддържайте двигателя в добро техническо състояние - правилната настройка на двигателя може да намали разхода на гориво до 4%, така че сменяйте маслото редовно и спазвайте препоръките на производителя за обслужване на автомобила.
4.Поддържайте гумите си напомпани до препоръчаното налягане - правилно напомпаните гуми са по-безопасни и имат по-дълъг живот. Гуми с налягане по-ниско с 0.1 атм спрямо указаното налягане увеличават разхода на гориво с 3%.
5.Избягвайте излишната тежест - всеки 45 кг допълнителен товар увеличават разхода с 1-2%. Затова не дръжте излишни неща в багажника и на задната седалка, които добавят излишни килограми.
6.Дръжте прозорците затворени - вятърът, навлизащ в купето, намалява скоростта. За да компенсирате това, вие натискате по-силно газта и изразходвате повече гориво.
7.Демонтирайте багажника на покрива - демонтирайте багажника на покрива, ако не ви е необходим. Той влияе на аеродинамиката на автомобила и създава съпротивление, в резултат на което разходът на гориво се увеличава с до 5%*.
8.Използвайте подходящо моторно масло - винаги използвайте типа моторно масло, препоръчвано от производителя за вашия двигател. Това може да намали разхода на гориво с 1-2%.
9.Използвайте крууз контрол - ако автомобилът ви е оборудван с крууз контрол (автопилот), използването му на магистралите ви помага да поддържате постоянна скорост и в много случаи намалява разхода на гориво.
10.Избягвайте прекомерната работа на празен ход - на празен ход не стигате никъде, а само изразходвате гориво. Когато сте в колона или чакате някого, изключете двигателя.
11. Зареждане на гориво когато резервоарът е по-изпразнен - спестява се тежест, съответно и гориво.
Успех
Безцелните пътувания се ограничават също,шофьора има и крака,за 1 км нищо няма да му стане,няма да умре.Имам и газ на дизела.Икономията е около 14%.Тя изчезва обаче,ако натискаш по-яко педала на газта
							
						
Коментар
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Според мой познат с форд транзит с ГУ доставена му от УСА, почти "болт онли" за модела му гори 6-6,5/100 дизел, но има повече мощност и по-добър въртящ момент.Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!
"Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."
Коментар
- 
	
	
	
Ползвам газ пропан Бутан на няколко дизела почти десетилетие вече включително на стар ТДИ и на съвременен Комън рейл.
Икономията е 25% изразено в пари а основната ползаеот допълнителния вътрящ момент които се получава в плюс около 30% става друга кола.
Но ако се прекалява с опианението от вървежа и се кара на сричката Газ става това:https://offroad-bulgaria.com/forum/%...BA%D0%B2%D0%BE
 
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Ползвам газ пропан Бутан на няколко дизела почти десетилетие вече включително на стар ТДИ и на съвременен Комън рейл.
Икономията е 25% изразено в пари а основната ползаеот допълнителния вътрящ момент които се получава в плюс около 30% става друга кола.
Но ако се прекалява с опианението от вървежа и се кара на сричката Газ става това:https://offroad-bulgaria.com/forum/%...BA%D0%B2%D0%BEВсичко което човек иска и търси през целия си живот е :
Място и хора към които да принадлежи ...
Коментар
 
Активност за темата
				
					Свий
				
			
		
	В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.
Коментар