Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Дизел - намаляване на разход

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Дизел - намаляване на разход

    Скъпи приятели дайте варинт,за намаляване на разхода таллетки ли ,капки ли или магнити , или газ и нафта?

  • #2
    До: Дизел - намаляване на разход

    Първоначално публикуван от gorogogo Преглед на мнение
    Скъпи приятели дайте варинт,за намаляване на разхода таллетки ли ,капки ли или магнити , или газ и нафта?
    половината от енергията която българите прахосват да намаляват разхода по колите си ако се влага за увеличаване на приходите им, на никой няма да му пука колко гори жипката
    ________________________________________________
    Subaru OUTBACK 2,5
    Hyundai TUCSON 2.0

    Коментар


    • #3
      До: Дизел - намаляване на разход

      Първоначално публикуван от gorogogo Преглед на мнение
      Скъпи приятели дайте варинт,за намаляване на разхода таллетки ли ,капки ли или магнити , или газ и нафта?
      Има само един доказан във времето начин. Даваш по малко газ = гори по малко.
      На разхода влияят много неща: педала на газта, налягането и размера на гумите, аеродинамиката на автомобила, сходимостта, даже и това дали ти е натоварен алтернатора влияе в малка степен на разхода. Безплатен обяд няма.

      Коментар


      • #4
        До: Дизел - намаляване на разход

        Не я вади от гаража!

        Коментар


        • #5
          До: Дизел - намаляване на разход

          Един пример, който е показателен.
          Моят двигател е 2.5 l с турбо и е цели 87 коня. Моделът на двигателя от 1982 г...
          Актуален дизелов двигател със същият работен обем произвежда двойно повече мощност при по-малък разход на гориво.
          Изводът е ясен - за да караш икономично и екологично трябва да инвестираш в нова технология. Магнити, таблетки и прочие магии са търговски трикове. Може да има някакъв ефект, но не са решение.

          Коментар


          • #6
            До: Дизел - намаляване на разход

            Ето ви една статийка, която е изпитана и от мен:

            1.Карайте плавно - агресивното шофиране може да доведе до увеличаване разхода на гориво с една трета. Избягвайте рязко ускоряване и спиране.
            2.Използвайте по-високи предавки - по-високата предавка при по-малка скорост подобрява разхода на гориво.
            3.Поддържайте двигателя в добро техническо състояние - правилната настройка на двигателя може да намали разхода на гориво до 4%, така че сменяйте маслото редовно и спазвайте препоръките на производителя за обслужване на автомобила.
            4.Поддържайте гумите си напомпани до препоръчаното налягане - правилно напомпаните гуми са по-безопасни и имат по-дълъг живот. Гуми с налягане по-ниско с 0.1 атм спрямо указаното налягане увеличават разхода на гориво с 3%.
            5.Избягвайте излишната тежест - всеки 45 кг допълнителен товар увеличават разхода с 1-2%. Затова не дръжте излишни неща в багажника и на задната седалка, които добавят излишни килограми.
            6.Дръжте прозорците затворени - вятърът, навлизащ в купето, намалява скоростта. За да компенсирате това, вие натискате по-силно газта и изразходвате повече гориво.
            7.Демонтирайте багажника на покрива - демонтирайте багажника на покрива, ако не ви е необходим. Той влияе на аеродинамиката на автомобила и създава съпротивление, в резултат на което разходът на гориво се увеличава с до 5%*.
            8.Използвайте подходящо моторно масло - винаги използвайте типа моторно масло, препоръчвано от производителя за вашия двигател. Това може да намали разхода на гориво с 1-2%.
            9.Използвайте крууз контрол - ако автомобилът ви е оборудван с крууз контрол (автопилот), използването му на магистралите ви помага да поддържате постоянна скорост и в много случаи намалява разхода на гориво.
            10.Избягвайте прекомерната работа на празен ход - на празен ход не стигате никъде, а само изразходвате гориво. Когато сте в колона или чакате някого, изключете двигателя.
            11. Зареждане на гориво когато резервоарът е по-изпразнен - спестява се тежест, съответно и гориво.

            Успех
            [COLOR=teal][B]MB C220 CDI[/B][/COLOR]
            [COLOR=teal][B]Бавно караш - бързо стигаш[/B][/COLOR]

            Коментар


            • #7
              До: Дизел - намаляване на разход

              Искам да вметна нещо по темата,касаещо аеродинамиката,което не се знае от мнозина,а именно,че въздушното съпротивление се увеличава с квадрата на скоростта,например-3пъти увеличаваш скоростта съпротивлението се увеличава 9 пъти,6 пъти увеличаваш скоростта съпротивлението се увеличава 36 пъти!Т.е. ако караш с 30км/ч и впоследствие увеличиш скороста до 150км/ч въздушното съпротивление се е увеличило 25 пъти!Затова при високи скорости(над 200-250км/ч)се изисква много голяма мощност,за да може автомобила да вдигне още 20-30,или повече км/ч.Коефициента на въздушно съпротивление играе огромна роля за разхода и зависи от размера на сечението на колата(в кв.м.) гледана отпред и формата и,а при "жипките" той е доста висок,затова по-бавничкото каране ще даде най-осезаема икономия.
              много автомати-слаби резултати!

              Коментар


              • #8

                Привет! Преди доста време имаше тема за добавяне на газ LPG към дизела, но не можах да я намеря. Прецених, че тази е най-близка по смисъл и може да съм от полза за някого.
                През 2011 година споделих опита си по добавяне на LPG (газ пропан-бутан) при работата на дизелов двигател 3С-ТЕ на автомобил Тойота, модел Пикник. Поставих газова уредба с електрически изпаригел. След 11 години експлоатация двигателят продължава да работи по този начин без проблеми и искам да споделя опита си по усъвършенстване на системата.
                С цел автоматизиране подаването на газта, се замислих дали не може да се използва компютърното управление на някоя от системите на автомобила. Насочих се към EGR-а. Включих вакуумметър към вякуумното управление на EGR клапана и шофирах известно време с него. Установих, че след стартиране, докато двигателят не достигне работната си температура клапанът е затворен - вакуумът е 0. При загрял двигател и работа на празен ход той се отваря приблизително наполовина - вакуумът е около - 0,25. При рязко ускоряване или принудителен празен ход клапанът се затваря - вакуумът пада до 0. При движение (натоварен двигател) със стабилни обороти, клапанът постепенно започва да се отваря все повече и в рамките на около 20 – 30 секунди се отваря напълно. Тогава вакуумът от -0,3 достига -0,37, –0.4.
                Това означава, че EGR клапанът се отваря в същите режими на работа на двигателя, в които е оптимално да му се подава и LPG, т.е. чрез вакуума за управление на EGR-а може да се управлява подаването на LPG. За да осъществя тази идея, използвах две устройства.
                Едното е малък вакуумен пресостат (от прахосмукачка), свързан с вакуумната линия за управление на EGR клапана, който да включва и изключва през реле газовия електромагнитен клапан преди изпарителя. Регулирах го така, че да включва при вакуум около -0,3. По този начин, при работа на празен ход газта към изпарителя е спряна.
                Другото се нарича „вакуумен дозатор“ за LPG, с който замених нормалния дозатор с „големия“ болт. Произвежда се и се използва за второ поколение газови уредби основно в Украйна и Русия. За него има клипове в Youtube. Аз си го поръчах от Украйна. Представлява кран за дозиране на газта, подавана в двигателя, който променя дебита си в зависимост от степента на вакуум във всмукателния колектор на атмосферен бензинов двигател. При висок вакуум кранът се затваря, а при намаляването му – постепенно се отваря. Създаден е, с цел подобряване динамиката на двигателя при работа на газ и икономия при работа в режим на принудителен празен ход. Дозирането се постига чрез буталце, което е навито на задвижвана от вакуумна мембрана шпилка и така променя сечението на отвора за газта. Устройството му прилича на вакуумен EGR клапан. Предимството му е, че позволява регулировка както на дебита на подаваната газ, така и на подналягането, при което да отваря. За да го използвам се наложи да преместя буталцето от оригиналното му положение в другия край на шпилката (то има централен отвор с резба, за да се движи по нея). По такъв начин дозаторът се отваря при наличие на вакуум, а при липсата му, се затваря. Свързах и него във вакуумната линия за управление на EGR-а. Регулирах го така, че да започва да се отваря при вакуум от -0,3, а когато вакуумът достигне –0.4 да пропуска максимално допустимото количество LPG за безпроблемна работа на двигателя.
                Повече от 3 години ползвам тази система - работи. Мога да твърдя, че е и много ефективна, тъй като подаването на газ на практика се управлява от бордовия компютър. За използване на тази система в двигатели с електрически EGR клапан, не мисля, че ще е трудно вакуумният дозатор да се замени от кранче със стъпков електродвигател.
                Що се отнася до икономията, мога да кажа, че когато карам на дълъг път и само на нафта, ми гори около 6,5 литра на 100 км. При комбинацията с LPG разходът е пак приблизително 6 - 6,5литра, но от тях около 4 са дизел, а 2 - 2,5 газ. Преценете сами дали „гимнастиката“ си струва!
                Поздрави!

                Коментар


                • disko04
                  disko04 коментира
                  Редактиране на коментар
                  Благодаря за споделянето!

              • #9
                Първоначално публикуван от adimovvl Преглед на мнение
                До: Дизел - намаляване на разход

                Ето ви една статийка, която е изпитана и от мен:

                1.Карайте плавно - агресивното шофиране може да доведе до увеличаване разхода на гориво с една трета. Избягвайте рязко ускоряване и спиране.
                2.Използвайте по-високи предавки - по-високата предавка при по-малка скорост подобрява разхода на гориво.
                3.Поддържайте двигателя в добро техническо състояние - правилната настройка на двигателя може да намали разхода на гориво до 4%, така че сменяйте маслото редовно и спазвайте препоръките на производителя за обслужване на автомобила.
                4.Поддържайте гумите си напомпани до препоръчаното налягане - правилно напомпаните гуми са по-безопасни и имат по-дълъг живот. Гуми с налягане по-ниско с 0.1 атм спрямо указаното налягане увеличават разхода на гориво с 3%.
                5.Избягвайте излишната тежест - всеки 45 кг допълнителен товар увеличават разхода с 1-2%. Затова не дръжте излишни неща в багажника и на задната седалка, които добавят излишни килограми.
                6.Дръжте прозорците затворени - вятърът, навлизащ в купето, намалява скоростта. За да компенсирате това, вие натискате по-силно газта и изразходвате повече гориво.
                7.Демонтирайте багажника на покрива - демонтирайте багажника на покрива, ако не ви е необходим. Той влияе на аеродинамиката на автомобила и създава съпротивление, в резултат на което разходът на гориво се увеличава с до 5%*.
                8.Използвайте подходящо моторно масло - винаги използвайте типа моторно масло, препоръчвано от производителя за вашия двигател. Това може да намали разхода на гориво с 1-2%.
                9.Използвайте крууз контрол - ако автомобилът ви е оборудван с крууз контрол (автопилот), използването му на магистралите ви помага да поддържате постоянна скорост и в много случаи намалява разхода на гориво.
                10.Избягвайте прекомерната работа на празен ход - на празен ход не стигате никъде, а само изразходвате гориво. Когато сте в колона или чакате някого, изключете двигателя.
                11. Зареждане на гориво когато резервоарът е по-изпразнен - спестява се тежест, съответно и гориво.

                Успех
                Това е напълно вярно....На дълъг път,ако искаш по-нисък разход,трябва да се кара със скорост между 70 - 80 км.При избор на автомобил,ако си маниак на тема разход,трябва да внимаваш какво точно си купуваш,и с какъв двигател.При различните производители има икономични модели.Основното-тегло на автомобила,височина,аеродинамика,гуми.Тегло на шофера-70,или 140 кг,ще има различен разходБезцелните пътувания се ограничават също,шофьора има и крака,за 1 км нищо няма да му стане,няма да умре.Имам и газ на дизела.Икономията е около 14%.Тя изчезва обаче,ако натискаш по-яко педала на газта

                Коментар


                • #10
                  Икономията е на 14% дизел плюс известно количество газ или 14% в левово изражение?
                  Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.

                  Коментар


                  • krassitch
                    krassitch коментира
                    Редактиране на коментар
                    14% в пари.Отдавна го засичах няколко пъти-пълен+800 км+пълен.Замесва се около 20-25% от изразходвания дизел,с пропанбутан

                  • wart
                    wart коментира
                    Редактиране на коментар
                    Икономията на 100 километра в левове е равна на разликата между актуалната цена на литър дизел и литър газ, умножена по 2 или 2,5.

                • #11
                  Според мой познат с форд транзит с ГУ доставена му от УСА, почти "болт онли" за модела му гори 6-6,5/100 дизел, но има повече мощност и по-добър въртящ момент.
                  Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

                  "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

                  Коментар


                  • krassitch
                    krassitch коментира
                    Редактиране на коментар
                    Повече мощност и въртящ момент,заради това я монтирах.Преди-7/100 дизел,сега-5,2 дизел+1,8 газ.Вече 9 години,Дъртанян...

                  • Николай Колев
                    Николай Колев коментира
                    Редактиране на коментар
                    Ползвам газ пропан Бутан на няколко дизела почти десетилетие вече включително на стар ТДИ и на съвременен Комън рейл.
                    Икономията е 25% изразено в пари а основната ползаеот допълнителния вътрящ момент които се получава в плюс около 30% става друга кола.
                    Но ако се прекалява с опианението от вървежа и се кара на сричката Газ става това:https://offroad-bulgaria.com/forum/%...BA%D0%B2%D0%BE

                • #12
                  Ползвам газ пропан Бутан на няколко дизела почти десетилетие вече включително на стар ТДИ и на съвременен Комън рейл.
                  Икономията е 25% изразено в пари а основната ползаеот допълнителния вътрящ момент които се получава в плюс около 30% става друга кола.
                  Но ако се прекалява с опианението от вървежа и се кара на сричката Газ става това:https://offroad-bulgaria.com/forum/%...BA%D0%B2%D0%BE
                  Всичко което човек иска и търси през целия си живот е :
                  Място и хора към които да принадлежи ...

                  Коментар


                  • #13
                    Това е защото трябва друг кулер, по-голям. Градусите след него не трябва да са над 69-70 градуса, иначе става опасно за двигателя като го назориш. Всеки кадърен мапер ги знае тези работи, и не надуват на макс дизеляците.

                    Коментар

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X