Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Автомобил на водород на конвейера

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Автомобил на водород на конвейера

    Първоначално публикуван от Alexr Преглед на мнение
    Това червеното отзад беше по-скоро част от изложението, а не на служба. Пожарникари показваха разни неща по камиона, деца се катереха в кабината, имаше табла със снимки, схеми и доста текст. В другия край където бяха тунингованите коли и самоделките, там имаше една пожарна, която си беше с вид на дежурна.

    Иначе по темата - предполагам, че в някой производства водорода се получава като отпадък. Тогава има смисъл да се събира и ползва като гориво. Ако ще се произвежда от метан (земен газ), то по-добре да си горим метана директно. Предполагам, че не е невъзможно и горивна клетка на метан да се направи. Другия проблем е обема на водорода. Даже втечнен той има драстично по-голям обем от течните горива или газта за същото количество енергия.
    Горивни клетки на метан има, но пречистването му до степен да не ги трови е толкова скъпо, че го прави безсмислен в това приложение. Водородът много лесно се пречиства. Много по-лесно е да захраниш горивната клетка с водород, направен от метан, отколкото да докараш метана до такова състояние. И по-ефективно, отколкото да гориш метан в ДВГ. Като бонус от получаването на водород от природен газ получаваш технически сажди вместо въглеродни оксиди в атмосферата.

    Първоначално публикуван от ИВАН НЕДОКЛАНОВ Преглед на мнение
    Пуснаха ми една муха, че в щатите от догодина , на пазара ще има автомобили на водород и в цената за покупката влизало зареждането "до живот". Аз лично не вярвам, ама някой дето е от другата страна на големия гьол да каже
    Тесла продава електричките си така - защо някой друг да не пробва?

    Коментар


    • От: Автомобил на водород на конвейера

      Да помоля за по лесно смилаемо обяснение от инДжинери за не сЦипиалисти на това Дживотно "горивна клетка".
      Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

      "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

      Коментар


      • От: Автомобил на водород на конвейера

        Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
        Тесла продава електричките си така - защо някой друг да не пробва?
        Абе и за Теслата чух, ама как се определя "доживот" , кой живот точно ? Ако живееш на място, където няма станции на Тесла , правят ли ти отстъпка?
        Много въпроси излизат, ама не намирам отговор.
        Тука в Русе има един с Тесла, ама не мога да го засека , че да го питам
        Колкото по-проходима ти е колата ..... от толкова по-голяма дупка ще те ВАДЯТ
        За добри дела .....БЪДЕТЕ ГОТОВИ !!!!

        A1+

        Коментар


        • От: Автомобил на водород на конвейера

          Първоначално публикуван от ИВАН НЕДОКЛАНОВ Преглед на мнение
          Абе и за Теслата чух, ама как се определя "доживот" , кой живот точно ? Ако живееш на място, където няма станции на Тесла , правят ли ти отстъпка?
          До края на живота на колата. И не, не правят отстъпка ако я караш на място където няма техни станции.

          Все едно, поне в България, карането на Тесла не е чак толкова скъпо. Еле пък ако зареждаш нощем.

          Коментар


          • От: Автомобил на водород на конвейера

            Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение
            Да помоля за по лесно смилаемо обяснение от инДжинери за не сЦипиалисти на това Дживотно "горивна клетка".
            Представяш си батерийка. Тя нормално се състои от един електрод "гориво", друг електрод "окислител". В обикновената батерийка от 1.5 волта горивото е цинк (оформен като корпус на батерийката), а окислителят е манганов диоксид на прах, оформен като пресован цилиндър с графитен електрод в средата. Електролитът е помежду им. (В алкалната батерийка са пак тези и принципът е същият, ама са оформени по друг начин и там окислителят е по чашката, горивото в средата, а електролитът е друг). Окислителят се зарежда положително, горивото - отрицателно, а единственият им начин да реагират химически е да си прехвърлят електрони през свързания отвън консуматор (електролитът пренася разни неща които участват в химичната реакция, ама електрони не може). Съответно като ползваш ток тези вещества се изразходват и като свършат няма ток. Цинковата чаша понякога се изразходва до степен да се пробие стената на корпуса и тогава електролитът потича навън.

            За гориво и окислител могат да се ползват и други неща - в оловния акумулатор примерно горивото е олово, окислителят - оловен диоксид. Там я има и хитрината че можеш да обръщаш процеса - вкарваш ток и химичните реакции протичат наобратно.

            С достатъчно технологични хитрини можеш да направиш горивото и окислителя в батерията да не са твърди вещества, а течности или газове. Примерно ако в една чаша с електролит вкараш два платинови електрода и пуснеш под тях на мехурчета водород и кислород, ще получиш батерийка в която "електродите" са водород и кислород, а платината го играе само катализатор и токоотвод. Е те това е горивна клетка, само че безкрайно неудобна, неефективна и най-вече скъпа (платината струва едни пари, ако и да е най-простия катализатор за тази реакция). Мощността на такова нещо е микроватове и става само за показно и за измерване на термодинамични величини.

            Технологията обаче напредва и вече е възможно цялото това нещо да е компактно, почти да не съдържа скъпоценни метали, електролитът да е твърд или полутечен и да не се разлива при движение, кислород да се ползва от въздуха, а водата която се получава от тази реакция да се отвежда без да разрежда електролита и без да прави къси съединения в съседните клетки. Мощността за единица обем вече е достатъчна за да съперничи на ДВГ.

            Е, има и проблеми. Замърсяванията в горивото и окислителя (даже и в малки количества) могат да отровят катализатора и електролита, системата работи неефективно (ако изобщо) при ниски температури, въздухът не е чист кислород и трябва да се изкарва негоримия остатък (азот), той пък отнася топлина от клетката, скъпоценни метали ВСЕ ПАК се ползват, макар и малко, а и цялата технология е нова и си има свои инженерни трески за дялане.

            Има и горивни клетки с течни горива (метанол примерно). Важно ограничение на технологията е че трябва да се ползват чисти вещества. Горивна клетка за бензин (смес от стотици неща) не вярвам скоро да има.

            Коментар

            Активност за темата

            Свий

            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

            Зареждам...
            X