Обява

Свий
Няма добавени обяви.

АНТИФРИЗ , червен или син ?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: АНТИФРИЗ , червен или син ?

    Въпроса беше че не е във всичките им продукти. Само във всичките от G12 нагоре.
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

    Коментар


    • От: АНТИФРИЗ , червен или син ?

      Говорих, с моя човек и реално стигнахме до извода, че G12 антифриз с 2 ЕНА не е удачно да се ползва в атомобили където на гарнитурите се слага силикон или имат гумени уплътнения съдържащи "найлон 66", но не би имало никакъв проблем при автобомили с метални уплътнения. Въздействието върху гумените маркучи следва да (се пренебрегне донякъде - ако маркучите остават чисти ( и няма никакви наслоявания отвътре) , както и антифриза в радиатора и казанчето, всичко следва да е ок.
      Лично аз някъде срещнах по руските форуми, че специфията за моя натифриз е GM6277M, но доколкото си знам гарнитурите всичко трябва да е ок, въпреки това , тъй като ще ходя към Германия чак декември, а излиза скъпо да го поръчам в момента от там ( трябват ми 12l все пак ) се спрях на следния антифриз G13 заместващ G12
      <цензура>
      Така че да не отклонявам темата - за антифриза: срещнах доста мнения и опит по форумите и за антифризите в БГ - много ментета
      засега видях потвърждение от доста хора за антифриза на Приста,( видях дори менте в лукоил бенз, на приста в съвсем различна бутилка ) и Sheron Натиснете снимката за да я уголемите

Име:ed259b88734c36751f6d33428c9feca4.jpg
Прегледи:1
Размер:69.0 КБ
ID:5683284 - този от кауфланда...замръзвали при около -10/15 разредени 50/50, отделно че пак имат 2 ЕНА
      За тези българските в обикновенна евтина пластмасова бутилка ( по евтина и от тази на минералната вода или верото ) няма какво да ги коментирам.
      Мотох-а също без коментар...
      quixy-то Натиснете снимката за да я уголемите

Име:f5053d126db807fb9f472d7aa11fa8dc.jpg
Прегледи:1
Размер:49.5 КБ
ID:5683285 от Метро или Петрол бенз. ( без значение цвета ) дето пише че е произведен в Германия от ROWE - незнам ама в Германия не го намерих и видимо не са и чували за него, а официалния сайт си е БЪлгарски от всякъде. Внесен е от от Сенакс но от опит който ако искате ще подкрепя и със снимки, съм взимал "подобаващи" ментета както от Сенакс, така и от Канекс - последните се водят официални дистрибутори и да подчертая "единствени" такива за БГ на доста известни марки за масла и консумативи или дребни части. ( за последно ми пратиха уж оригинален термостат Gates запечатан с холографен стикер, като по кутията видимо си личеше че е предназначен за руския пазар...и като го отворих изненада - Vernet, като оригиналото уплътнение бе вътре запечатано както трябва и някой бе добавил в друг плик още 3 различни уплътнения два от тях с различен диаметър дори, с доста по ниско качество!? ) Да не споменавам и опита на един приятел с масло от МЕТРО и последвалите признания на управителя
      А относно добавката 2 ЕНА, незнам, не ми изглежда достатъчно една единствена добавка да служи за инхибитор и то в отношение под 5% или дори 3% в концентрата. (видимо при по-голяма концентрация проблемите с нея се задълбочават )
      За другите марки антифризи на пазара не мога да кажа нищо, но и то не останаха много.
      Надявам се да съм бил полезен за темата и линка за частите и консумативите.
      Последно редактирано от Ясен; 28-09-15, 09:26.

      Коментар


      • От: АНТИФРИЗ , червен или син ?

        Опитът ми показва никакви проблеми с гумени уплътнения и маркучи с G11 i G12, освен естественото опичане на гумата от старост или разграждане от нафтов теч. Ядовете по охл с-ма на няколко стари коли са били винаги кородирали ( оядени, надупчени като швейцарско сирене) алуминиеви тръби/щуцери въпреки бистротата на охл течност. Мисля, че основните показатели за охл течности са от тестовете за галванична корозия.

        Коментар


        • От: АНТИФРИЗ , червен или син ?

          Казах каквото имах по въпроса с 2 - ЕНА, споделих и решението - AUDI/VAG G13 антифриз.
          Всеки сам да си реши какво и как ще слага занапред.
          А относно галваничната корозия - отваря се една голяма тема която не мисля че е важна и ще я спестя, понеже едва ли повечето хора ги интересува, след като видимо не ги интересува и какво съдържа антифриза....затова накратко:
          Галваничния ефект се нуждае от три неща:
          -Електрохимично различни метали
          -Електрически контакт между тях
          -Излагането им на електролит
          Електрохимично различен метал под това имам предвид метал който отдава електрони от атомната си структура на друг, към който има склонност ( Цинк - желязо, алуминий - мед )
          На всичките антифризи им дават някаква супер минимална галванична корозия за различните метали....ама каква изненада, все пак колите корозират за по-малко от очакваното според тестовете на същите антифризи. И това е следствие на нещо, което не подлежи на тест -
          а именно различното съдържание и количество на метали в охладителната течност.
          Друго важно нещо е, че бистротата на охл. течност не винаги е гарант за защита от корозия, както ти си споменал по-горе.
          Реално с времето охл. течност се превръща в електролит. Оттук и идват два много бързи теста за това кога антифриза ви е за смяна -
          1. Тествайте Ph- то на течността, с ония лентички и вижте дали не отива към киселина вече
          2. Вземете един волтметър и потопете "+" в антифриза ( радиатор или разширителен ), а допрете "-" към двигателя. В идеалния случай ще покаже 0V или най- вероятно няколко миливолта. Всичко над 0.3V e за бърза промивка и смяна на антифриза - висока галванична активност.

          Коментар


          • От: АНТИФРИЗ , червен или син ?

            Хубавите антифризи си сменят цвета при смяна на pH-то. Гледал съм го тоя филм таман 2 пъти. При това иде реч и за G11(електриково зелен), и за G12(розов).

            От Кауфланд, Метро, Лидл и прочие никога не съм купувал нищо. Купувам или оригинален (например от магазина на Skoda или друг официален вносител), или с до долкото е възможно доказан произход от известна марка, понеже от фирмен магазин често са на двойна и тройна цена. С маслото процедирам по същия начин.

            При бистър антифриз корозирал алуминий може и да има, но корозирал чугун е абсурд. Отделно че едни метали се боят от киселини (чугун например), други от основи (алуминий например), тоест pH-то трябва да е неутрално или близко до това.
            Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

            Коментар


            • От: АНТИФРИЗ , червен или син ?

              Спарки, уверявам те, не можеш да направиш антифриза толкова основен, че да създадеш проблем на алуминия.

              Коментар


              • От: АНТИФРИЗ , червен или син ?

                Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                Спарки, уверявам те, не можеш да направиш антифриза толкова основен, че да създадеш проблем на алуминия.
                Със сигурност си по-наясно от мен за тия неща. Просто (пак от теб) знам че различни метали реагират различно на pH. Със сигурност има и доволно количесто други "подробности" - надали на чугуна например му е все тая дали pH-то идва от солна или форсфорна киселина.
                Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                Коментар


                • От: АНТИФРИЗ , червен или син ?

                  Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                  надали на чугуна например му е все тая дали pH-то идва от солна или форсфорна киселина.
                  Това да. Фосфорната е корозионен инхибитор, солната яде наред.

                  Коментар


                  • От: АНТИФРИЗ , червен или син ?

                    Дайте съвет какъв антифриз да сложа на мойта баба яга фронтера 2,3 тди 94г като ще промия системата първо

                    Коментар


                    • От: АНТИФРИЗ , червен или син ?

                      Първоначално публикуван от drakon27 Преглед на мнение
                      Дайте съвет какъв антифриз да сложа на мойта баба яга фронтера 2,3 тди 94г като ще промия системата първо
                      Привет, явно се колебаеш щом повдигаш и тук в темата освен в подфорума на опел , щом ще промиваш системата какъв е проблема да сложиш от червения, нали питаше в другата тема за хубав антифриз и ти отговорихме, ако не ти се дават повече пари, можеш без никакви проблеми и от синия, само гледай да е читав и да го провериш за по-сигурно после с рефлектометър!

                      Коментар


                      • От: АНТИФРИЗ , червен или син ?

                        Не слайгате само червен G12. Гледайте да е G12 + . Да не говорим ,че продават и G11 с червен цвят. Антифриз и масло само от доверени магазини и да му знаете произхода.Не всичко е цена.

                        Коментар


                        • От: АНТИФРИЗ , червен или син ?

                          Изглежда колегата gdstoichkov има право за 'агресивността' на 2-ЕНА:
                          http://sedefcha.blogspot.bg/2015/06/blog-post.html
                          За същия 'дефект' ми спомена и познат монтьор, затова се преориентирах към класическия антифриз.

                          Коментар


                          • От: АНТИФРИЗ , червен или син ?

                            От известно време насам и аз заподозрях червения дългоживущ антифриз. И трите таратайки текат от всякакви гумени съединения. И което не мога да си представя как - изглежда течността се процежда през текстилните оплетки на маркучите, защото изсъхва точно по краищата на нишките.

                            Ще взема да направя 1-2 експеримента.

                            Коментар


                            • От: АНТИФРИЗ , червен или син ?

                              Първоначално публикуван от 88mm Преглед на мнение
                              Изглежда колегата gdstoichkov има право за 'агресивността' на 2-ЕНА:
                              http://sedefcha.blogspot.bg/2015/06/blog-post.html
                              За същия 'дефект' ми спомена и познат монтьор, затова се преориентирах към класическия антифриз.
                              Не виждам въпросните язви как биха могли да са дело на антифриза. А че има неподходящи уплътнения за тоя антифриз - вече се изясни че има.
                              Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                              Коментар


                              • От: АНТИФРИЗ , червен или син ?

                                До мен в базата има производители на антифриз и сме говорили доста по темата, хората са химици и си разбират от работата. Освен цвета има разлика в съставките и от това зависи за какво ще се ползва антифриза, примерно колегите до мен които правят само елитни марки БМВ-МЕРЦЕДЕС-АУДИ, редовно ползват синия защото от червения колите текват като лейки Така че е от значение антифриза и то доста, на кратко синия пречи на водата да прави отлагания като ръжда и котлен камък, червения пасивира язви по блокове и глави като създава предпазен филм, жълтия е съчетание от двата (руския) Преди да се смесят е добре да се промие системата добре и тогава да се налее новия, аз примерно на моторите и на личните коли ползвам една добавка която ми я дават колегите химици, след махане на синия, пълня с вода и добавям добавката, карам 2-3 дни и после точа промивам и слагам червения.
                                Който оцелее ще закусва!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X