Здравейте колеги има чел съм из форума а и на други места, че ЗиЛ-а имал някаква центрофуга . Някой има ли идея как точно се води като агрегат , от къде мога да се снабдя с такава и на каква цена? Идеята е , че ще ми изпадне прилично голямо количество нафта на неприлично ниска цена да не кажа без пари . Проблема е , че ще има доста боклуци в горивото. По корабите знам , че имат горивни и маслени сепаратори, които отделят водата и боклуците, Тази центрофуга при ЗиЛ-а същата ли и е целта? Някакви други евтини алтернативи да ми предложите не държа да е за дизел предполагам, че и за масло ще ми свърши работа ?
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Центрофуга за дизел
Свий
X
-
От: Центрофуга за дизел
На ЗиЛ-а това е финният маслен фитър. Имат го по-вечето Руски двг-та. След грубият филтър от маслената магистрала се отделят около 10% от маслопотока и се прекарват през центрофугата. Представлява цилиндричен съд монтиран на вертикална ос и лагери. Входа на маслото е през остта, а изхода са две срещуположни дюзи /с малко сечение, почти като жигльор на карбуратор/. Посоката на струята от тях е на 180 градуса една спрямо друга. От налягането на маслото центрофугата се върти /много обороти/, а от центробежните сили вътре в в цилиндъра, твърдите частици /замърсявания/ в маслото полепват по стените на цилиндъра. За твоята работа, като че ли не е много подходящо. Ще ти трябва помпа /дебит,налягане като маслената на двг ,груб филтър, захват, монтаж/.E = mc2 / Прави си сметката! И умната!
Коментар
-
От: Центрофуга за дизел
Да трябва ми нещо такова но да има ос , където мога да придам въртящ момент от един електромотор 650W по спомен върти на 2900 оборота в минута мисля , че ще са достатъчни. А и да не са то там усилие няма да има ако побира литър два гориво така, че със шайби мога да повиша оборотите.
Коментар
-
От: Центрофуга за дизел
Корабните сепаратори имат набор различни тарелки, които се сменят в зависимост от това какво и до каква степен ще се пречиства... Нещо ми подсказва, че едва ли маслен сепаратор като на ЗИЛ ще върши някаква достойна работа при нафта...Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.
Коментар
-
От: Центрофуга за дизел
Е идеята е не да получа идеално чиста нафта, а по скоро да изчистя разни боклуци попаднали вътре. Нафтовия филтър по принцип ако не ме лъже паметта филтрира между 5 и 20 микрона . Мисля си че точно центрофуга ще ми свърши чудесна работа понеже боклуците в нафтата ще са по тежки от горивото и центрофугата ще свърши работа
Коментар
-
От: Центрофуга за дизел
Първоначално публикуван от bascho Преглед на мнениеЕ идеята е не да получа идеално чиста нафта, а по скоро да изчистя разни боклуци попаднали вътре. Нафтовия филтър по принцип ако не ме лъже паметта филтрира между 5 и 20 микрона . Мисля си че точно центрофуга ще ми свърши чудесна работа понеже боклуците в нафтата ще са по тежки от горивото и центрофугата ще свърши работа
Коментар
-
От: Центрофуга за дизел
Центрофугата на зила не е нищо особенно. Както споменаха колегите по-горе, ползва се при повечето руски машини. Пълно поточен е филтъра (ако може да се нарече филтър), което означава че помпата засмуква масло от картера и го нагнетява до центрофугата. Тя се напълва с масло и на долната част има две изходни дюзички в радиална посока насочени. След като има малко масълче в центрофугата започва да изтича масло през дюзичките, от реактивната реакция се развърта и прави доста оборота, мисля че бяха около 10-12 хил. оборота. Боклуците от центробежната сила се отлагат по стените на центрофугата, а към маслената магистрала се изтласква масло през остта на центрофугата, където няма боклуци. Филтъра се пълни пак през централната ос. Такива филтри се поставят, защото ако трябва да е с филтриращ елемент ще е доста скъп, а понякога може да се налага да се сменя масло на седмица работа. Нафта може също да се прекара през него, но трябва да се осигури налягане в системата около 3 атм, може и повече заради по-ниския вискозитет. След като се спре двигателя, докато се изпразни филтъра около минута се върти и се чува.
Нов струва около 200лв, но трябва да се направи в долната част нещо като капак с щуцер за източване на работното масло (в случая нафта) и да се захване остта на центрофугата.
Коментар
-
От: Центрофуга за дизел
Първоначално публикуван от BENZBOSS Преглед на мнениеBaja филтър и преливащ през него,ще се нямацаш малко и помпичка трябва,но е вечен и се чисти лесно.После един Рейкор и си ти
Коментар
-
От: Центрофуга за дизел
Представлява фуния с 2 цици вътре с мрежичка 80 микрона ако не се лъжа,прецеждаш през него и каквото събере във филтъра го хвърляш в кофата за подпалки,филтъра се мие и с вода ако се наложи.
От къде ммммммммм на 3 преки от тук го има ма това тук е на 10 000 километра от тебе,в България кой и къде го продава идея нямам.TOYOTA SEQUOIA ‘11
W140 S420 '99
Коментар
-
От: Центрофуга за дизел
Първоначално публикуван от BENZBOSS Преглед на мнениеПредставлява фуния с 2 цици вътре с мрежичка 80 микрона ако не се лъжа,прецеждаш през него и каквото събере във филтъра го хвърляш в кофата за подпалки,филтъра се мие и с вода ако се наложи.
От къде ммммммммм на 3 преки от тук го има ма това тук е на 10 000 километра от тебе,в България кой и къде го продава идея нямам.
Коментар
-
От: Центрофуга за дизел
http://www.ebay.com/itm/Mr-Funnel-Fu...9ae72a&vxp=mtr
12 галона на минута с 2 цици,долу 4 галона на минута за половината пари ма ще ти втаса зеието докато прецедиш една туба,с такова ние зареждаме и по 3000 литра нафта и гледаме да е от големия модел,че заспиваш на пищова.
http://www.ebay.com/itm/Mr-Funnel-Fu...9aba19&vxp=mtr
http://shurhold.com/marine/fuel-filt...-filter-funnel
60 долара за фуния с цедка аз обаче не бих им дал,намери от някьде мрежичка 60-80 микрона и си направи един голям
TOYOTA SEQUOIA ‘11
W140 S420 '99
Коментар
-
От: Центрофуга за дизел
Това ще е краен вариант . Засега ми се върти в главата нещо подобно . Имам всичко необходимо без лагера и семеринга. След допитване до колегата Scrapheap за въртящ елемент ще използвам тръба ф200мм. Но той ми прати линк на центрофуга, която е дост близка до това , което мисля да реализирам, но има два отвора в долната част http://www.wvodesigns.com/media/Cutaway_Transparent.png . Някой има ли идея за какво са двата отвора и двата ли са за чисто масло или ........ ?
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар