Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Херметик за гарнитури?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    Re: От: До: Херметик за гарнитури?

    Здравейте.
    Не съм виждал скоро от течния червен херметик.
    Спомням си, че хващаше много добре( имаше добра адхезия), директно с него можеше да се почисти не толкова чиста повърхност, но и се разтваря от спирт (не става за места, дето има антифриз.. Преди много време го разбрах от една газова уредба. )

    Та ако някой знае къде се продава още от него да свирка.. Поне да си имам за спомен.
    WJ 4.7 Limited
    0889 70 70 42

    Коментар


    • #32
      От: Re: От: До: Херметик за гарнитури?

      Преди 15-тина години намерих между едни резервни части за Балкан /дядо ми имаше два за по-сигурно/ намерих едно такова неизползвано от още 10-тина години преди това. Мазах нещо на Симсона /не си спомням какво точно/, но свърши идеална работа. После съм се сещал че ми трябва нещо подобно много пъти, но няма вече!
      VW Touareg, Honda CBF 1000 ABS, NissanTerrano 33" , RIB390 20hp

      Коментар


      • #33
        От: Re: От: До: Херметик за гарнитури?

        Първоначално публикуван от Dany_iv Преглед на мнение
        Здравейте.
        Не съм виждал скоро от течния червен херметик.
        Спомням си, че хващаше много добре( имаше добра адхезия), директно с него можеше да се почисти не толкова чиста повърхност, но и се разтваря от спирт (не става за места, дето има антифриз.. Преди много време го разбрах от една газова уредба. )

        Та ако някой знае къде се продава още от него да свирка.. Поне да си имам за спомен.
        А защо ти е това, при положение че има по-съвременни решения, при това с далеч по-добри качества?
        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар


        • #34
          Re: Херметик за гарнитури?

          Нее. Не че ми трябва.. Просто за спомен.. Да се добави в колекцията..
          WJ 4.7 Limited
          0889 70 70 42

          Коментар


          • #35
            От: Херметик за гарнитури?

            Да ви припомня, че когато има гарнитура не се слагат никакви мазила. Просто слагаш гарнитурата, стягаш равномерно, и теча е невъзможен.
            Силикони се ползват за повърхности на които не трябва да се слага гарнитура заради промяната на размера. Или при други случаи на монтаж в които не се слага хартиена или някаква друга гарнитура. И когато се наложи ползването на силикона(херметика) не се маже с лопатата. Малко количество, нанесено без прекъсване върши идеална работа.
            Има ли желание-има и начин!

            Коментар


            • #36
              Re: Херметик за гарнитури?

              А някой работил ли е с продуктите на Мастер. http://www.master.bg/?lang=EN

              Мастер сил мотор съм ползвал до сега и не е имало проблеми.
              Panda Climbing 4x4 1,2MPI FIRE

              Коментар


              • #37
                От: Херметик за гарнитури?

                Херметика си е много ценен продукт и никой силикон не може да го измести. Най-ценното му качество е, че издържа на бензин, докато силиконите се разтварят.
                Аз ползвам на Абро, върши страхотна работа за гарнитури на двитактови двигатели, където навсякъде има горивна смес. Освен това не става на камък, а остава като смола. То си е смола, същата от която се прави и бакелита.

                Коментар


                • #38
                  Здравейте.
                  Чудя се с какво да уплътня между скоростна кутия и кожуха на съединитела. Прави чела са.
                  Беше с тънък картон, но пропуска помалко. Овлажнява, може би по капилярен път.
                  Двете чела фиксират лагера на първичния вал, а там е маслото.

                  Гледам че е споменат стария червн херметик на спиртна основа..
                  Имам от него, от едно време. Наистина е добър. Но беше от различни партиди и производители, с различно качество.
                  Последно редактирано от ctef; 06-01-25, 15:33.

                  Коментар


                  • #39
                    Пази си го, щом те кефи, ама да ползваш такова в днешно време е кощунство. Има силикон за тая работа. Познай защо супортната кутия на струга ми е сигурно единствената в историята на стругостроенето в Българя, която не тече.

                    Оригинално е с херметик и в общия случай ди стои без масло, щото спира да тече когато маслото свърши.
                    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                    Коментар


                    • sparkybg
                      sparkybg коментира
                      Редактиране на коментар
                      Лайно е точно това старото червеното, щото освен него и картон от книжарнцата, друго нямаше.. То имаше и зелено, ако помня добре. Вършеше предимно това да ти стъжни живота докато изчекгърташ старото.

                    • chrichri
                      chrichri коментира
                      Редактиране на коментар
                      Опитваш се да ме провокираш, май. Отдавна ми е минало времето за спорове. Ясно е, че този херметик не е универсално средство и не може да замени всичките нови продукти, но той точно за лепене на картон е измислен и си върши перфектно работата. И между другото имам такова шишенце от ... да речем от преди да се родиш, и ако не се лъжа още е жив(течен).

                    • sparkybg
                      sparkybg коментира
                      Редактиране на коментар
                      Няма провокация. Просто съм достатъчно дърт да помня мъките покрай това, без да съм професионално ангажиран, и едновременно недостатъчно дърт (или пък характер), та да въздишам по "едното време", което си имаше и плюсовете, ама точно херметикът не беше един от тях.

                      Беше си... мъка. Първо мъка да да се сдобиеш с читав, второ мъка да махнеш стария, трето мъка да намериш добре работещ с него картон, и накрая, като вземе че прокапе, ако мястото е отговорно, хайде наново, докато му уцелиш "работния режим".

                      Първо го убиха хубавите паронити (щото докато ние тук 50 години лепим едно и също с херметик, в останалия свят да отидеш до магазина да си купиш уплътнителен лист по предназначение си е било нещо нормално, както и трябва), и после го довършиха и силиконите, които са по-доби дори когато ги ползваш в комбинация с картон.

                      А и, за който го влече, продължава да се произвежда. Просто търсене в чичко всезнайко венага намира "ABRO" например. Пък и шеллак на кристали не ми се вярва да не е намираем. После остава малко тършуване, алхимия и много мерак, и... току виж човек открие топлата вода. И аз ги върша такива най-редовно.

                  • #40
                    Добре, ще отделя 5 минути да напиша за стария рубинено червен херметик, макар че вече го няма.
                    Първо, да не се бърка с червения херметик в туби.
                    Първата ми среща с такъв, беше с чехски такъв. Миришеше гадно на карабол, но по добро от него насина нямаше.
                    После започнахме да работим с български в малки шишенца. На първо време уплътняваше, но после всичко ставаше в масло. Говоря за компресори. Чистенето, както казва Спарки, мъка. Шабри, спирт, стъргане.
                    Обаче започнаха да ни карат отнякъде в големи кутии, по кило. Този се държеше съвсем различно. Най вече запазваше частично пластичността си. И наистина уплътняваше. Иначе чистене, пак спирт.
                    Та от него отмъкнах една кутия, и още е жив. Само го пресипах в херметичен буркан, и след като го позвам, му капвам по няколко капки спирт в буркана. Така вече 40 години🤣

                    Ползвал съм и херметици от тубички, но до сега, все лош избор.
                    Затова питах за нещо ново и доказано.

                    Коментар


                    • #41
                      Ето ти доказано. Нямам пропуск до сега. На 2/3 от по-дъртите американски возила и скоростите и дифовете са САМО с такова, без никакво друго уплътнение. Макар да не е чак толкова чувствителен, важно е да почистиш и обезмаслиш, и хваща здраво.

                      Ако повърхностите прилепват плътно, мажеш ТЪНКО, само едната. Чакаш го малко (10-15 минути, сега на студано може и малко повече) и монтираш. След час можеш да пълниш с масло, нищо че още не е стегнал напълно. Може да се ползва и в комбинация с гарнитура, гумена или хартиена.
                      Последно редактирано от sparkybg; 06-01-25, 20:08.
                      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                      Коментар


                      • #42
                        Elring Dirko е другото, което се намира лесно в БГ и върши чудесна работа в стотици сервизи из цяла България. Другото е написано преди мене. Важно е да се спазва условието да се изчака малко преди да се стегне.

                        В складовете за части ще ти продадат или това, или Виктор-а. Предимството на долното е, че го има и червено, ако те мъчи носталгията

                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:csm_Dirko.jpg
Прегледи:132
Размер:17.4 КБ
ID:6984480

                        Коментар


                        • #43
                          Ха. Elring освен червения и черния Dirko, имат и зелен Curil T2, за който твърдят че лепи и полиетилен, полипропилен PTFE, EPDM.

                          Това ще трябва да се пробва! Ей-сега заръчвам един!


                          ПП: Това не се втвърдявало. Значи, става, ама за други цели. Заръчването се отменя.
                          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                          Коментар


                          • stefsab
                            stefsab коментира
                            Редактиране на коментар
                            Curil -а се предпочита за глави от 2 части, когато слоя трябва да е много тънък и да предпази от просмукване на маслото. Тези 2 части са обработвани точно в сглобено състояние. Другите типове "черен, червен, сив " правят дебел уплътняващ филм и сглобката на такъв тип детайли не се получава с нужния допуск.
                            Повърхностите за този тип Curil трябва да са "челосани" до блясък.

                        • #44
                          От години използвам Hylomar Universal Blue non-setting gasket and jointing compound.
                          Не се втвърдява напълно, позволява последващо наместване или демонтиране на детайлите, почиства се сравнително лесно.
                          Има го в различни варианти- един от тях се втвърдява напълно, предлагат го и като спрей.
                          Няма да слагам линк, но Гогол лесно ще го намери.
                          Ролс Ройс са го поръчали и одобрили за авиационнитв си двигатели и до ден днешен си го използват.

                          The original product was developed in conjunction with Rolls-Royce and was used for sealing aircraft engines. Hylomar continues to manufacture Rolls-Royce approved products for sealing aeronautical turbines.

                          Макар и трудно се намира и в някой магазини у нас. Не е евтин, но върши работа. При тези продукти няма "нова и подобрена формула"
                          Каквото е произведено преди половин век, това е и днес!
                          Отдавна купувам неща произведени за авиацията, примерно ACF-50 вместо WD40 (който оригинално е бил одобрен от NASA) и грес AeroShell 33.
                          За мен лично, разликата в цената оправдава разликата в качеството.

                          There is no dark side of the moon really. As a matter of fact it's all dark.
                          No wahalla.

                          Коментар

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                          Зареждам...
                          X