Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Дилема за смяна на двигателно масло.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Дилема за смяна на двигателно масло.

    10/40 целогодишно ! Единственото , което гледам е одобрението на опаковката минимум МВ 229,1 за бензиновите , а за дизелите не знам дали са същите спецификации !

    Коментар


    • #17
      От: Дилема за смяна на двигателно масло.

      Първоначално публикуван от BENZBOSS Преглед на мнение
      .....
      На тоя мотор капризите не са му познати,вади милион с 15/40 тираджийско масло или такова с каквото караме големите Дизели.....
      Може и да греша , но това с тираджийското масло ми прозвуча като с текезесарско .

      ...та само за протокола : тираджиите в СО МАТ , още от времето на МВ 1632 си караха ( при все българосъвеЦката дружба) с качествено западно масло . Нямаше и как да иначе , щото ония представителите на концерна не са расли в тръстиката .

      Второ : Не знам как е по американско , ама по нашенско трудно ше извади милион . Обикновено 5-600 000 , айде преко сили - 700 . После минаваш на трети ремонт ризи и бутала.
      То не че е невъзможно милиона де . Аз например твърдя отговорно , че ако съм първи и единствен собственик - милион и 200 хиляди : гаранция! . ... ама аз съм си такъв . Гледам обаче , че бенцовете по нашите пътища се яздят доста душмански .

      Има нещо друго обаче в мотора , което изкарва без "Ох" по милион и половина км. , ако е каран с хубаво масло и своевременно сменяно . : случвало ми се е да правя ремонти от 123-ка , през 190-.ка , до 124-ка. На нито един не се е налагало шлайф на колянов или разпределителен вал ! Може пък да съм късметлия и баш на такива екземпляри да съм попадал

      За маслото си прав : най-добре през лятото 15W40 , през зимата : 10W40.
      Аз обаче имам едно "златно правило" , с което се застраховам при съмнителен произход на иначе "истинското " масло : ако предписанието на производителя е смяна на 10 000 , аз сменям на около 8 000.

      Това - в случай че става въпрос за автомобил , за който се смята че в близка перспектива няма да сменя собственика си . Ако караш с крак до ламарините и после - шиткаш на балъците , то ни марката , ни пробега имат значение
      Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

      Коментар


      • #18
        От: Дилема за смяна на двигателно масло.

        Пич, на 500 000 да е за ремонт...незнам, те тогава излизат от разработка.Моя е над мильон, и от към двигател няма ядове(което ме навежда на мисълта че е сменяван или правен).
        harley davidson-fan

        Коментар


        • #19
          От: Дилема за смяна на двигателно масло.

          Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
          Може и да греша , но това с тираджийското масло ми прозвуча като с текезесарско .

          ...та само за протокола : тираджиите в СО МАТ , още от времето на МВ 1632 си караха ( при все българосъвеЦката дружба) с качествено западно масло . Нямаше и как да иначе , щото ония представителите на концерна не са расли в тръстиката .
          Точно 1632 се караха с М 16 Д на Плама Плевен даваха му 18 000 км пробег и 3 литра за тия километри за доливане . Маслото си беше лицензирано от лабораторията на МВ . От 1991 до 1993 година карах 1632 камиона ми беше на обслужване в СО МАТ Хаджи Димитър та знам какво ми сипваха .
          Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

          Коментар


          • #20
            От: Дилема за смяна на двигателно масло.

            Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
            Може и да греша , но това с тираджийското масло ми прозвуча като с текезесарско .

            ...та само за протокола : тираджиите в СО МАТ , още от времето на МВ 1632 си караха ( при все българосъвеЦката дружба) с качествено западно масло . Нямаше и как да иначе , щото ония представителите на концерна не са расли в тръстиката .

            Второ : Не знам как е по американско , ама по нашенско трудно ше извади милион . Обикновено 5-600 000 , айде преко сили - 700 . После минаваш на трети ремонт ризи и бутала.
            То не че е невъзможно милиона де . Аз например твърдя отговорно , че ако съм първи и единствен собственик - милион и 200 хиляди : гаранция! . ... ама аз съм си такъв . Гледам обаче , че бенцовете по нашите пътища се яздят доста душмански .

            Има нещо друго обаче в мотора , което изкарва без "Ох" по милион и половина км. , ако е каран с хубаво масло и своевременно сменяно . : случвало ми се е да правя ремонти от 123-ка , през 190-.ка , до 124-ка. На нито един не се е налагало шлайф на колянов или разпределителен вал ! Може пък да съм късметлия и баш на такива екземпляри да съм попадал

            За маслото си прав : най-добре през лятото 15W40 , през зимата : 10W40.
            Аз обаче имам едно "златно правило" , с което се застраховам при съмнителен произход на иначе "истинското " масло : ако предписанието на производителя е смяна на 10 000 , аз сменям на около 8 000.

            Това - в случай че става въпрос за автомобил , за който се смята че в близка перспектива няма да сменя собственика си . Ако караш с крак до ламарините и после - шиткаш на балъците , то ни марката , ни пробега имат значение

            Май трябва да уточня кое за мен е масло и кое само се води такова.

            Шеврон Дело 400 15W40 е минералното дизелово в момента с което караме дизелите,на седни мотори при даден режим на работа смяна масло на по 500 мото часа или 20 денонощия.Е има пълна синтетика ма не съм видял някой да я ползва.Това съм го ползвал и на моите Дизели тук,а и за промиване на нов за мен мотор бензинов и това имам пдвид под масло за ТИРове и лодки,Диона Шмиргел или ЕмаДе не ги броя за масла въобще.Делото е на половината пари ,че и на 1/3 мога да го намеря от синтетиката която карам,мотора ще върви и с Дело ма трябва първо аз да подпаля.Трябва да съм изперкьл за да карам скапано масло или минерално ако въртя много часове,тук не излиза сметката.

            АЗ сменям пълна синтетика на 11-13 000 километра,той с дизела след мене може да я кара още толкова ако питам или следвам препоръките на производителя или на марката.Минерал сменяме на 3000 мили или под 5500 километра равно магистрално каране,може да е грешка,но мотор на 150 000 километра за мен е излязъл от гаранция и мога да го дупя,другото е много ново и няма километри на него.

            За Текезесарски машини нямам какво да кажа,някои от слабите модификации на това което караме в морето се водят силни модификации на брега в разни трактори,багери,рейсове........Джон Диър,Лугер,Катерпилар,Янмар,Кьминс,Детройт,Мерцедес.......са само някои от марките на които кофти масло няма да им сложа щото могат и с кофти,минимума Куикьр Стейт или Ротелата на Шел,нормално Дело или ако ме чеше сьрбежа няколко бидончета Амсойл.Това за мен е масло и това имам в предвид,а че има и Приста одобрена от Мерцедес и то няколко спецификации над това което иска тоя мотор мммммм има ма АНТИФРИЗА им замръзва на тия,а какво остава маслото да им ползвам.

            А наздраве,в момента резервно имам само 35 литра и ме втриса,че малко съм взел,утре ще имам поне още толкова,да си доливам ако ми трябва,вашенското литърчето в багажника се води.
            TOYOTA SEQUOIA ‘11
            W140 S420 '99

            Коментар


            • #21
              От: Дилема за смяна на двигателно масло.

              И недей,че ще ни се смеят,знам долу горе какво си карал от доста време и да спорим аз и ти за маслото на дизелова 124ка е за раздел Бисери и блясъци.Това е доказан бордюр доста преди аз да потроша и 3 коли от дългия ми списък.
              TOYOTA SEQUOIA ‘11
              W140 S420 '99

              Коментар


              • #22
                От: Дилема за смяна на двигателно масло.

                Първоначално публикуван от джамал Преглед на мнение
                ...Пич, на 500 000 да е за ремонт...незнам, те тогава излизат от разработка.....
                По родния ми край в такъв случай казват : "А посмалИ малко де ! "


                Първо - за ремонт може и да е на 300 000. Зависи в чии рЪце е бил . Повярвай ми , срещал съм истински джелати , дето в ръцете им няма да устиска мотор , ако ще да е от титанови сплави !

                Второ , просто за информация по въпроса :от опита ми с разработката на няколко отремонтирани двигатели - от двулитровия , през 2.4 , до "шестак" дизел ми е направило впечатление следното : картината на разработката е удивително сходна , независимо от обема на двигателя , а именно :
                - докъм 4-5 000 км. няма мощност никаква. Което си е и нормално. После почва бавно да се "отпушва" и горе-долу докъм 20 000 км. вече започва да се чувства нормално . Същевременно в този период гори масло във и малко над рамките на допустимото ( имам предвид между min и max на щекера ).

                От 20 000 нагоре , макар и вече да си се "издува" , пак продължава "да се отваря" . ...чак около 100-120 хил. може да се каже , че вече е на пълна мощност .

                Любопитно ми е било и още нещо : от 20 000 км. нагоре , сякаш някой му казва "стига!" и спира да гори масло. Не ми се е случвало да доливам . Но може и да е от това , както споменах , че аз рядко карам с масло повече от 8-9 000 км. без смяна . ....Това щото си обичам Бенцовете

                Първоначално публикуван от BENZBOSS Преглед на мнение
                ...И недей,че ще ни се смеят,знам долу горе какво си карал от доста време и да спорим аз и ти за маслото на дизелова 124ка е за раздел Бисери и блясъци.Това е доказан бордюр доста преди аз да потроша и 3 коли от дългия ми списък....
                Е не де , ние по последното спор нямаме То по принцип това е валидно не само за 124-та , ами за всичките дизели на МБ до `94-та. Каквото масло му сипеш - с това си върви . Впрочем , то и с горивото е така . Аз имам чувството , че ше върви и с ракия . Не съм го пробвал само поради факта , че би било кощунство да наливам такъв елексир в баката .
                Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                Коментар

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X