Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Щуцери на двукамерен карбуратор

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Щуцери на двукамерен карбуратор

    Вижте сега какво направихме.




















    Карбуратора е Самурайски 1.3 двигател, със вакумно отваряне на втора клапа.

    Преди да го продупчим беше с еднокамерна плочка и когато сложихме маркучите на новите щутцери без да пипаме настройките на изпарителя не искаше и да запали. Хубаво затворихме смукача и запали, но не може да се кара така. Сложиме въздушния филтър, бутнахме малко настройките и закрепихме положението. Колата тръгна. Обаче след два дена тестове собственика не е доволен. Може би трябва още да пипнем настройките, но друго ми е интересно.
    Когато карбуратора работи само на първа клапа и няма разреждане във втора, двата маркуча от тройника са свързани, следователно потока от втора клапа до тройника става обратен и въздуха от там започва да обеднява сместа.Освен това се предава по-малко обратно налягане към голямата мембрана. Така ли е или се бъркам? Това би обяснило защо изпарителя не иска да проработи със старите настройки и споредм мен така системата май няма да работи правилно.

    Аз се сещам за няколко две възможни решения:

    1 По-смисления вариант - да сложим възвратен клапан на маркучна на втора камера

    2 По-блазнещия вариант (имайки предвид, че този карбуратор така или иначе е експриментален, и оригиналния е прибран на сигурно място ) е да направим механична връзка между двете клапи и за да се отварят едновременно, въпреки че това не решава проблема със свободния ход май...
    Subaru Forester 2.0 S Turbo + Autohome Columbus = 4x4 Light Fast Camper
    Drag Grand Canyon Daily
    Faction Prodigy + Secura Fix + G3 Alpinist
    LZ1JYM

  • #2
    До: Щутцери на двукамерен карбуратор

    Добре дошли на борда.

    Въздухът, връщащ се обратно през маркуча на 2 камера е проблем само ако няма въздушен филтър. Иначе, в него не влиза въздух, а напротив. Ако се чувства пропадане на тягата при отварянето на 2 клапа, трябва да поработите с центровката. Иска си още аванс.

    Отварянето на двете клапи заедно обезсмисля икономичната настройка на 1 и мощностната на 2. А те имат смисъл. Освен това, колата ще стане много нервна и неудобна за офроуд, а в мощност пак няма да се видите. Клапа възвратна, която да работи на мизерните налягания на това място, няма да намерите.

    Ако искате да подобрите смесообразуването, просто скъсете тънките маркучи след тройника и ги изравнете по дължина. Ако трябва, за целта удължете дебелия маркуч. А, и ако тройникът е с един винт, задължително си намерете такъв с два. И вземете да я настроите тая газ - от плочка към щутцери разликата е голяма.

    Коментар


    • #3
      До: Щуцери на двукамерен карбуратор

      Задължително тройник с две врътки и маркучите след трйника възможно най къси.

      Коментар


      • #4
        До: Щуцери на двукамерен карбуратор

        Има ли възможност да снимаш цялата конфигурация, в смисъл къде е изпарителя и така нататък? При правилен монтаж и настройка, би трябвало да роботи горе-долу както и на бензин, проверено.

        Не знам доколко има значение това, че щуцерите влизат доста навътре в дифузора (поне така ми изглежда на снимката). Баща ми беше правил неговата стара кошница по този начин, но щуцерите бяха срязани на около 60*, аз ги оставям наравно. Не твърдя, че това е правилния начин, по-скоро ми е интересно доколко е от значение, че така и не съм пробвал?
        О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

        Коментар


        • #5
          До: Щуцери на двукамерен карбуратор

          Стана работата!

          Сложихме еднакво дълги нови маркучи от тройника и двигателя запали от първия път.

          Оказа че имаме дефект в изпарителя и винтчето за свободния ход нищо не променя. Сега много добре върви, направо няма нищо общо с плочката. Да видим и рахода какъв е...

          Иначе щутцерите са скосени на 45градуса и са завити така, че горния връх да стига почти до централния малък дифузьор, защото там въздушния поток е най-бърз.
          Subaru Forester 2.0 S Turbo + Autohome Columbus = 4x4 Light Fast Camper
          Drag Grand Canyon Daily
          Faction Prodigy + Secura Fix + G3 Alpinist
          LZ1JYM

          Коментар


          • #6
            До: Щуцери на двукамерен карбуратор

            След 2-3 дена каране на газец, установих следното:
            1. Държи супер обороти, леко пърпорка... и по някое време решава, че ще си вдигне оборотите и ги вдига(~200rpm отгоре) ... не е от жилото. (ще се гледа врътката на изпарителя)

            2. При по бързо потегляне, (1-ва гааааз), втора като влезне и се дави и почва да придърпва гнусничко. Като потеглям и тръгва прекрасно, леко се замисля(дави, предполагам) и продължава....Като врътна кранчетата малко, пък спира да върви... Делкото? Не вярвам....

            3. Разхода май май.... колкото и богато да работи сега(бая посмърдява на газ) май ще се окаже същия.

            4. Вървенето е прекрасно леко. Самурая наистина стана по-удобен за каране в града. От ниските вече си поема, не трябва да изцеждам предавките....

            5. 5-та вече си поема от 60-65 без никакви проблеми...


            С две думи, Щуцерите си вършат работата поне в моя случай. Трябва донастройка(която ще се направи като видим изпарителя). Сега като отвори втора клапа, после се дави много красиво.

            Тук е момента и да попитам някой със Стробоскоп??

            За сега разхода е около 15-16 градско, без никакво юркане. Културно и лекичко.


            Продължаваме с тестовете и като направим всичко ще кажа дали да дупчите. Ако го чуете от мен( голям АНТИпривърженик на газта)... и съм доволен(както изглежда да бъде...) значи си е заслужавало всичко.

            "Дупчи дупчи синее...."

            Коментар


            • #7
              До: Щуцери на двукамерен карбуратор

              Точка 2: много дълъг път на газта спрямо пътя на въздуха. Или едното, или другото трябва да се оправи.

              Точка 3: не трябва да смърди, но това може да се уреди само след точка 2.

              Стробоскоп не ви трябва, просто връткайте делкото докато ви хареса. С МАЛКО!

              Коментар


              • #8
                До: Щуцери на двукамерен карбуратор

                Такаммм продължаваме.
                Разхода.... (не се смейте) - с 10лв - 90км! Свърши. Заредих за още 5лв. защото наистина беше ненормално да е такъв разхода... 5л газ в наааай-големите задръствания(петък 18:00-20:00) плюс малко юркане по полята - 56км!!! Егати щуцерите, егати горенето - 3.5л да свали от тая красиво-гнусна плочка.

                Вече се шегуваме, че на извъградско ще удари 5.5л/100км.

                Разглобих изпарителя, нищо нередно не видях. Попочистих каквото имаше да чистя(все пак сменях мембрани преди 6 месеца). И тук идва въпросЪТ, ако натегна мааалко повечко пружината(има си такава опция) какво ще променя?

                По темата с делкото - Ясене, кажи какво трябва да ми хареса, за да знам къде да го оставя.

                Продължава интерсната работа, когато се вдигнат оборотите да спира тотално да работи нормално. Натискам газ и нииииииииикой няма. Едвам ускорява до 60. Давенето и мощно. Но това ще го поизкоментираме, като кача снимките.

                Лек и слънчев.

                Коментар


                • #9
                  До: Щуцери на двукамерен карбуратор

                  Първоначално публикуван от Вико Преглед на мнение
                  Такаммм продължаваме.
                  Разхода.... (не се смейте) - с 10лв - 90км! Свърши. Заредих за още 5лв. защото наистина беше ненормално да е такъв разхода... 5л газ в наааай-големите задръствания(петък 18:00-20:00) плюс малко юркане по полята - 56км!!! Егати щуцерите, егати горенето - 3.5л да свали от тая красиво-гнусна плочка.

                  Вече се шегуваме, че на извъградско ще удари 5.5л/100км.

                  Разглобих изпарителя, нищо нередно не видях. Попочистих каквото имаше да чистя(все пак сменях мембрани преди 6 месеца). И тук идва въпросЪТ, ако натегна мааалко повечко пружината(има си такава опция) какво ще променя?

                  По темата с делкото - Ясене, кажи какво трябва да ми хареса, за да знам къде да го оставя.

                  Продължава интерсната работа, когато се вдигнат оборотите да спира тотално да работи нормално. Натискам газ и нииииииииикой няма. Едвам ускорява до 60. Давенето и мощно. Но това ще го поизкоментираме, като кача снимките.

                  Лек и слънчев.
                  Ти колега хубаво си го изчистил,барем налягането да беше измерил.
                  Помогни си сам,за да могат и другите да ти помогнат.
                  АСК Ален Мак

                  Коментар


                  • #10
                    До: Щуцери на двукамерен карбуратор

                    Обещаните снимки.










                    Коментар


                    • #11
                      До: Щуцери на двукамерен карбуратор

                      Видях, че изпарителя е с електрически клапан. Нищо лошо де. Но есента като правихме подобни фокуси на Шатъла, имаше 2 изпарителя под ръка и ми направи впечатление, че този с електрическия клапан не работи добре. просто за експеримента сложихме едно чисто вакуумно Ловато - разликата беше огромна. Оправиха се преходните режими, хода стана плавен, мощността си дойде на мястото. И досега си е с него, работи като пушка.

                      Признавам си, че не съм се замислял каква е причината и нямам готово обяснение. Сега другия изпарител е на Витарата (моноинжекция), с леко модифицирана плочка, работи, но на карбуратора не беше както трябва. Имам чувството, че съотношенията между размера на мембраните и твърдостта на пружините е различно и от там идва белата.
                      О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                      Коментар


                      • #12
                        До: Щуцери на двукамерен карбуратор

                        Давайте идие.
                        Не можем да нормализираме празния ход.
                        При отваряне на втора клапа се дави тотално.


                        Коментар


                        • #13
                          От: Щуцери на двукамерен карбуратор

                          Незнам дали ще ти помогна коолега но аз смених тройника с една врътка. Джипа е УАЗ карбуратор с 2 камери пробит и давеше на 2 камера. Завих кранчето на втора докрай но неискаше да върви . Смених тройника с едно кранче и сега най-добре работи при напълно завито кранче. Да уточня че остава отвор когато е навит болта докрай. Разхода ми е 18-19 на 100 асвалт и малко оф на лозето.
                          На нас клиренс ни трябва , не скорост

                          Коментар


                          • #14
                            От: Щуцери на двукамерен карбуратор

                            Всъщност проблемът е отдавна решен, но беше добре това да се напише в темата. Главната причина беше наличието на въздушен термостат.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Щуцери на двукамерен карбуратор

                              Като гледам снимките ми се вижда много голям диаметъра на щуцерите, а от там и много сте навили винтовете на тройника. Това повишава съпротивлението в маркуча м/у мотора и изпарителя, а от там и не добра работа (чувствителност) във всички режими.
                              Съотношението м/у отвора за въддуха и този за газта трабва да е 24-22 в полза на въздуха. Така се образува правилна стехиометрична смес без излишно обогатяване.

                              За класическата смесителна плочка с няколко отвора оптималните размери трябва да отговарят на формулата:

                              Код:
                              D^2
                              S = -------
                              n.d^2


                              където:
                              S - обемно стехиометрично съотношение на газта спрямо въздуха.
                              D - диаметър на дифузора.
                              d - диаметър на отворчетата.
                              n - брой на отворчетата.
                              S - за пропан бутан = 24-22, за метан 9.5
                              Същата формула важи и за смесители с единичен щуцер - просто n = 1.
                              Или във вашия случай n=2, но смятате и двата дифозора.
                              Диаметъра на щуцера се мери по среза, а не по вътрешния диаметър.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X