Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Газов инжекцион за Рав4 2.0 в София

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    Първоначално публикуван от large Преглед на мнение
    Сигнала към газовата ШИМ ли е или е постоянен импулс, по който се дозира кочиеството газ, според горивната карта* ?
    .......
    Не е ШИМ и никога и никъде не е! Импулс е. От около 1 до 5-6 дори 10 милисекунди.
    На газовите дюзи се подава същия импулс .... умножен по 2-3 до 5.
    Кольо "Дупетата вървят и с мастика... "

    Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо."

    Коментар


    • large
      large коментира
      Редактиране на коментар
      Ясно, заначи точния множител (1-5-6), зависи или само от горивната карта, която се програмира с лаптопа след монтажа, или от картата+ сигнала от Ламбда сензора, ако има ОБД2.

      Тойотата дойде с комп LPG Tech, който не знам има ли няма ли ОБД,2, та ще разпитвам газаджиите.
      Може да си пише в менютата.

  • #17
    Принципно бензиновия компютър има така наречените кратък и дълговременен трим. Докато караш, компютъра следи показанията на ламбда сондата и в реално време прави корекции, обеднява или обогатява сместта. Когато се налага постоянна корекция в една посока краткия трим се измества например на +10%. Ако тази корекция се налага продължително време (например заради лоша настройка на газта) след например 100-200 км. се измества и дълготрайния трим и компютъра си знае, че постоянно впръсква +10% гориво и си го прилага още от паленето. Когато тази корекция надмине определена стойност компютъра светва лампата и записва грешка за бедна или богата смес, защото счита, че това вече не е нормално и има някакъв проблем. Газовите с OBD четат точно показанията на тези тримове и коригират нагоре-надолу сместа. Тоест когато видят, че трима надминава например 10% започват да си коригират сместа така, че пак да го върнат обратно в норма. Може да им се пусне и автоматично нулиране на грешки свързани със смесообразуването и така клиента изобщо да не разбира, че уредбата му е лошо настроена и да не се притеснява за нищо. Но това не отменя настройката преди да се пусне адаптирането по OBD. Хубаво е да се настрои максимално добре за да може сместа да е близо до истината и евентуалните корекции по OBD да са минимални и тримовете да не правят големи отклонения. А не газовата карта да няма нищо общо и постоянно да се получават големи отклонения, които постоянно да се компенсират и сместа да варира в големи граници.
    За целта хубавите газови компютри имат възможността да записват статистика на времената на бензиновите инжектори. Тоест не е необходимо да караш със закачен компютър, ами просто си караш и газовия компютър записва хиляди точки по целия работен диапазон какви са били бензиновите времена. След това като включиш на газ пак записва статистика какви са били бензиновите времена. И след като си карал известно време закачаш се с компютър и той ти казва, тук на 2500 об. или на това налягане в колектора докато си карал на бензин времето е било 6мс, а като си карал на газ се е увеличило на 7мс, тоест сместа е била леко бедна, обогати я малко. И по този начин много лесно като правиш корекции там където има разминавания на времената може да постигнеш доста точна и прецизна настройка. Компютъра на Романо обаче не притежава такава възможност и единствения начин да се настройва е като се кара със закачен лаптоп и се гледат от човек бензиновите времена в различните режими. Тоест караш 1 км на 2500 об. с еднакво натиснат педал на газта на бензин, и после по същия участък пак с толкова натиснат педал на газта караш на газ и се опитваш да сравниш бензиновите времена при двете карания. И така по целия работен диапазон, при ускорение, при натоварване. Усещате колко е трудоемко и неточно да се направи такава настройка дори и само за един режим при едни обороти, какво остава да обхванеш целия работен диапазон. Естествено като си сложиш такъв дървен компютър, в сервиза няма двама човека да се занимават цял ден да карат колата и да настройват, това, което ще направят е да пуснат една автоматична калибрация на празен ход, да пуснат адаптацията по OBD и триенето на грешки и ще ти кажат, перфектно е настроена. И клиента съответно живее в блажено неведение.

    Коментар


    • #18
      Ето това е информативен и подробен пост. Благодаря!!
      Човек е ~70% вода. Ако няма мечти или цели в живота, това е просто една вертикална локва.

      Коментар


      • #19
        Аз също не виждам смисъл от ОБД освен да те предпази от некадърен газаджия. Имах такъв проблем с една кола- настроиха я супер икономично, резултат бедна смес , компютъра вдига шорт и лонг трима, и на бензин давеше.

        Да се върна в темата, че бензина мина 2лв. Кой е добър компютър , руснаците 152k препоръчват BRC Sequent Plug & Drive ОБД , доколкото разбрах той сам си прави сместа без да чете бензиновите дюзи, и аванс коректор. Има логика особено като се вземе проблема с клапаните, газта е към 115 октана и горенето ще е изместено към изпускане. Оптимална горивна смес и малко предварение, ще намали температурата на изпускателните клапани и ще им запази живота.

        Въпроса при тойота има ли смисъл, как се формира сигнала за искрата. Имаше някой модели с кнок сензор и запалването постоянно се менеше или е проста взима сигнал от вала и пуска искра

        Коментар


        • #20
          Звучи добре, но не влиза в бюджета
          Човек е ~70% вода. Ако няма мечти или цели в живота, това е просто една вертикална локва.

          Коментар


          • #21
            Започнах да се разубеждавам за това Романо.
            По-горе имаше положитлено мнение за KME Nevo. В същия ценови диапазон влизат и изцяло италиянските съберичаркове на Софиягаз - MegaJet.
            Моля за мнения от вече писалите колеги с опит, кое е по-добро.
            Човек е ~70% вода. Ако няма мечти или цели в живота, това е просто една вертикална локва.

            Коментар


            • #22
              ОреТбата (туй по форумному) ще надживее колата във всички случаЙ (туй също по форумному). Затова не се вживявай много-много в избора. Попрегледай темите с ОПЛАКВАНИЯ от некоректни газ-сервизи и избягвай тях и техните предложения.
              България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

              Коментар


              • #23
                И ти си прав. Ще се разходя до София газ другата седмица, че са ми най-близо и каквото ме излъжат-това ще е
                Не избирам булка я
                Човек е ~70% вода. Ако няма мечти или цели в живота, това е просто една вертикална локва.

                Коментар


                • #24
                  MegaJet ползват архаичните компютри на AEB, които са същите дървета като Романото, имал съм Megajet, не ти трябва тоя куц компютър. KME вече е много добро, модерен компютър и има всичко необходимо, може да отидеш на сайта им и свободно да си свалиш софтуера и документацията и да го разгледаш. Муцев-газ ги монтира в София, чувал съм добри отзиви за него, виждал съм го да пише и в Ауди форума, може да прочетеш и там. Ако има недоволни там бързо ще се разбере.
                  Ето ти линк от сайта му, скролни надолу, най-високия клас KME NEVO PRO OBDII е 1100лв за 4 цилиндъра. Питай го да ти сложи по-мощния изпарител Shark 1500, който е за до 200 к.с. да не си на ръба с тоя за 150 к.с., доплати си и за по-хубави инжектори там LPGTech Yeti, Hercules, Rail Navajo, които от трите слага, помоли го да ти сложи и филтър LPGTECH Perferct blue, той пази по-добре инжекторите и там в зависимост каква точно бутилка искаш би трябвало да се вместиш до 1300 лв. и ще имаш много добра уредба, която не отстъпва с нищо на по-скъпите.

                  https://www.mucev-gas.com/%d0%b3%d0%...%b1%d0%b0-kme/

                  Относно съберичарка това не бива да те притеснява по никакъв начин, компютъра може да работи без проблем с всичко. Определящото е компонентите да са добри, има качествени компоненти и не толкова качествени. Като сложиш качествени неща няма да имаш никакви проблеми. Най-важните неща са инжекторите и изпарителя от тях пряко зависи работата на двигателя и настройката, като сложиш хубави инжектори за над 100 лв. и хубав изпарител, който държи постоянно налягане няма да имаш никакви проблеми.
                  Последно редактирано от BeTaTesTeR; 20-03-21, 19:03.

                  Коментар


                  • #25
                    В крайна сметка се спрях на KME Nevo OBD II с инжектори Hercules. Ще пиша като събера повече впечатления.
                    Човек е ~70% вода. Ако няма мечти или цели в живота, това е просто една вертикална локва.

                    Коментар


                    • #26
                      Добър избор си направил. Само не забравяй да си сложиш един такъв филтър преди инжекторите ще им удължи живота и безпроблемната работа. Вътре има пълнител, който се сменя и е 12 лв., много по-добър е от масовите еднократни филтърчета.

                      http://www.auto-gas-bg.com/bg_BG/pro...-blue-287.html

                      Коментар


                      • #27
                        Сложил съм 10 уредби Тамона на служебните бараки и вече 7-8 години работят безупречно. Същата, само че за 6 цилиндъра и по-мощен изпарител съм сложил на личната си лека кола. Никакви проблеми, вменяем разход и динамика при всички. Цената им беше символична, съвсем като за дървета. Факт е обаче, че доста време и километри няма проблеми от никакво естество с тях. Нищо, че са боклуци. Преди това на личната кола бях сложил STAG, който вечно капризничеше и го разкарах с кеф.
                        "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X