Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Жълти газови дюзи Валтек, 1 ом - диаметър на жикльорите според мощността на цилиндър

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Жълти газови дюзи Валтек, 1 ом - диаметър на жикльорите според мощността на цилиндър

    Здравейте, момчета! Нали луд умора няма, та и аз реших самостоятелно да си отговоря на въпроса, защо около джипката смърди на неизгорял газ. Речено-сторено - закачих диагностиката и след поредицата автонастройки, компютъра изписа, че сечението на жикльорите е по-малко от необходимото. Като следствие не ще да записва нови карти за бензин и газ. Питанката е дали някой от вас може да помогне с данни за тези дюзи, като диаметър на отвора според развиваната от един цилиндър мощност защото според изровеното в нета, за всеки вид има разлика в диаметъра на дюзите - ако за 3-омова примерно е 3мм, то за 1-омова е по-малък. Лошото е, че всички изровени данни са все за 3-омови дюзи на различни марки. В момента отворите са около 2мм. Благодаря предварително!
    Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
    Из "Златния телец"

  • #2
    От моя опит-карах си Х3-ката с 3 омови ВАЛТЕК на 3мм дюзи и се наложи да се вдигне налягането на изпарителя,за да не изписва, че са му малки дюзите.Сега съм с двуомови полимерни и са на 2,5 мм.Разхода ми падна с 3/100 и колата върви повече.3.0 литра,231 коня,6 цилиндъра.За първите 30000 км смених два чифта Валтек,за мен не са качествени.
    Тойота Ленд Крузер RJ 73 22R-E,LPG
    Субару Форестер 2.0 ХТ,253к.с.
    Враца

    Коментар


    • коко келеша
      коко келеша коментира
      Редактиране на коментар
      А случайно марката и модела да са ти известни. Единствените, за които намерих в описанието им, че са от полимерен материал, бяха някакъв модел на АЕВ.

    • genadi.tsvetkov
      genadi.tsvetkov коментира
      Редактиране на коментар
      Точно на АЕВ са и колата работи перфектно с тях,но за ресурс още нищо не мога да кажа.

  • #3
    Направо ги разкарай тези Валтек. Вероятно 1ом са със същите карантии като 3 ома и заминават за кратко време.
    Citroen C-Crosser 2.4 бензин ръчка 2009г.
    Телефон - в профила!

    Коментар


    • #4
      Интересното е, че не намирам предлагане на 1-омови инжектори на Валтек. Дори и най-скъпите предлагани у нас са 2-омови. Дайте предложение за по-бюджетен вариант на читави инжектори, защото определено не съм готов да похарча половината от стойността на жипката за инжектори на HANA или Barracuda.
      Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
      Из "Златния телец"

      Коментар


      • #5
        Херкулес! Подписвам се с двете ръце
        Не ме е страх от големи разходи - страх ме е от малки приходи!
        Най-добрият ром е студеният ром!
        Кралско правило : Със камила може,с камилар - не!!!

        Коментар


        • коко келеша
          коко келеша коментира
          Редактиране на коментар
          Хубаво, а как се напасват към даден двигател, след като нямат сменяеми жикльори? Ако е с вдигане на налягането, не ме устройват.

      • #6
        Чак пък половината. LPG Tech за бюджетни стават. Аз след като препатих с Валтек минах на Баракуда преди години и не рискувам с други марки. Разликата в цената не е малка, над 2 пъти е. Като си сложил Валтек първоначално и си спестил 100лв. сега със смяната вече си на нула, ако се наложи още една смяна ще си назад и сам ще стигнеш до извода, че е по-добре веднъж да дадеш малко повече и да забравиш за проблеми. Отделно, че само от разхода и вървенето си избил разликата за 1 живот на Валтек.
        Citroen C-Crosser 2.4 бензин ръчка 2009г.
        Телефон - в профила!

        Коментар


        • #7
          Първоначално публикуван от коко келеша Преглед на мнение
          Интересното е, че не намирам предлагане на 1-омови инжектори на Валтек. Дори и най-скъпите предлагани у нас са 2-омови. Дайте предложение за по-бюджетен вариант на читави инжектори, защото определено не съм готов да похарча половината от стойността на жипката за инжектори на HANA или Barracuda.
          Какъв ти е критерия за читави? Карам с LPG TECH. Полски. Издържат около 60-70 хил.км. Директно сменям после. Поляците ми отговориха, че ако ползвам техния филтър (май комбинация от циклон /центробежно/, утаител и елемент) издържали повече, но не им повярвах. Първият път започна с неравномерен празен ход (тогава актуалният модел беше Драгон) и ги смених пак с такива. Вторият път нещо започна да не ми допада студения старт. Пали, но държи 1200-1400 об/мин, което е нехарактерно за студена тойота и тръгва някак трудно колата. Тогава погледнах дългия трим и видях, че е над +20 и работата ми се изясни. Отново нов комплект, вече новият им модел Йети. Да видим кога ще се скапят.

          П.П.: Сега проверих, за да съм точен. Първият комплект е изкарал 65000, втория само 53000 км. Като за втория, мисля, че и аз допринесох , като експериментирах с булпренов филтър. Много реклама, ама след 20000 км изхода му беше толкова мръсно, че ми стана ясно, че не става. Та според мен, полиестерен филтър си е най-добре, но и хартиен си върши работата. Но не слагайте "булпрен", защото ще сменяте дюзи преждевременно.
          Последно редактирано от Двигателист; 22-02-20, 10:13.

          Коментар


          • #8
            И на мен ми подшушнаха за Йети, но без подробности. Явно ще трябва да се поинтересувам при някой газаджия за техните възможности и евентуалните начини за регулировка. Открих и други полски инжектори - STAG. Обаче те не са на рейка а са единични с двоен или краен щуцер за захранване, което е удачно за максималното скъсяване на маркучите към колектора, но създава проблем при закрепването им.
            Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
            Из "Златния телец"

            Коментар


            • #9
              Първоначално публикуван от Двигателист Преглед на мнение

              Какъв ти е критерия за читави? Карам с LPG TECH. Полски. Издържат около 60-70 хил.км. Директно сменям после. Поляците ми отговориха, че ако ползвам техния филтър (май комбинация от циклон /центробежно/, утаител и елемент) издържали повече, но не им повярвах. Първият път започна с неравномерен празен ход (тогава актуалният модел беше Драгон) и ги смених пак с такива. Вторият път нещо започна да не ми допада студения старт. Пали, но държи 1200-1400 об/мин, което е нехарактерно за студена тойота и тръгва някак трудно колата. Тогава погледнах дългия трим и видях, че е над +20 и работата ми се изясни. Отново нов комплект, вече новият им модел Йети. Да видим кога ще се скапят.

              П.П.: Сега проверих, за да съм точен. Първият комплект е изкарал 65000, втория само 53000 км. Като за втория, мисля, че и аз допринесох , като експериментирах с булпренов филтър. Много реклама, ама след 20000 км изхода му беше толкова мръсно, че ми стана ясно, че не става. Та според мен, полиестерен филтър си е най-добре, но и хартиен си върши работата. Но не слагайте "булпрен", защото ще сменяте дюзи преждевременно.
              Не е лошо да обсъдим и филтрите. Аз карам с най-обикновени, двата около 10лв. и ги сменям на около 7000км.. Често за тези километри са събрали доста графит.
              Citroen C-Crosser 2.4 бензин ръчка 2009г.
              Телефон - в профила!

              Коментар


              • #10
                Първоначално публикуван от Иван Жоров Преглед на мнение

                Не е лошо да обсъдим и филтрите. Аз карам с най-обикновени, двата около 10лв. и ги сменям на около 7000км.. Често за тези километри са събрали доста графит.
                Когато ми смениха изпарителя, монтираха филтър със сменяем елемент и утайник, с твърдението, че издържал около 25 000 при нашия измислен газ. При наличието на втора кола, която карам по-често от джипката, ще мога да дам мнение най рано след една петилетка.
                Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
                Из "Златния телец"

                Коментар


                • #11
                  До тук два пъти сменям Хана на 50 000км. Сега ги замених с Баракуда, но не очаквам повече. Карам с обикновени полиестерни филтри. Газ слагам предимно от ЕКО, филтъра остава най чист с газ от там.

                  Инжектори евтино могат да се вземат от enerma.pl но само за инжектори доставката убива разликата. Иначе са точни взимал съм от там.

                  Коментар


                  • #12
                    Като чета темата ми става странно. Сложих на Пикасото ГИ, навъртях му малко над 100 000 км и го продадох с перфектно работещ ГИ. Единственото което съм правил е от време на време да сменям филтрите. Дори филтрите никога не са напомняли за себе си.
                    Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.

                    Коментар


                    • #13
                      Моя опит с дюзи и филтри:
                      Дюзи само Brakuda. Около 200 х.км. опит на две коли. На около 130 х.км. на едната дюза прекъсна бобината. Това на 4 цилиндров мотор. Сега на шест цилиндров, пробег около 40 х.км. без забележка. Всичко това обаче задължително с филтър на "ALEX ULTRA" и смяната му между 20 и 30 х.км. както дойде. Никога, ама наистина никога не съм виждал на изхода на филтъра графитни отлагания или каквото и да било друго.
                      Преди да стигна до тази комбинация съм пробвал разни други комбинации, но след като минах на споменатата комбинация не я сменям.
                      ГИ си ги монтирам и сервизирам сам.
                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:OlPVR-Vm9RNyrwE6IthKIK9UGYlmGIg_Tu7fFnNbCauCrsFP8GsgKA2hBIZ1iq6AuWXvM6CSlyickOt2H7OiQysBGcNtN0tuWjuAVxSTpJbC5mFKHdf-5XlIkKFm3NrKWgXXy0tWjzaYM7KY.jpg
Прегледи:562
Размер:12.8 КБ
ID:6564035
                      Когато човек говори истината - не се налага да лъже!

                      Коментар


                      • #14
                        Аз съм с Barracuda 1,9 ома, става вече 80 хиляди километра.Филтрите са обикновени хартиени един ВН на изпарителя и един НН.Дюзите си заслужават всяка стотинка, за 5 години единственият повод да се сетя че имам газово са филтрите.Сменям ги на 10 хил с маслото, всеки път ги срязвам и в последните 2-3 смени забелязам значително по-малко мръсотия.

                        Коментар


                        • #15
                          Трудно е да се даде еднозначен отговор. Много фактори имат значение. Основно – модел дюзи, качество на горивото и филтрация, температура, налягане... Ще дам няколко примера. Първият ми газов инжекцион преди доста години, около 2007 г. Първият комплект дюзи ми издържа почти 100000 км, следващите два (същата марка и модел) около 60-70 хил. Единствената разлика беше, че по-това време свалих температурата на превключване от 45 на 35 градуса (антифриз измерено на редуктор-изпарителя). Всичко друго си беше същото. Виждал съм коли, които идват от Италия с дюзи на незнайни км и там също забелязвам относително високи (в сравнение с България) температури на превключване, дори 50 градуса. Така че , поне според мен по-ниските температури понякога скъсяват живота на дюзите. Аз сега съм на 30 градуса с 15 сек.изчакване, което зимата при температури под нулата ми е ясно, че не е достатъчно и скъсява живота на инжекторите.

                          Налягането. Дюзи, които работят на по-високо налягане, се износват по-бързо.

                          Конкретни условия под капака в зоната на дюзите. Имам приятел с турбо-бензин. Лятото при голямо натоварване под капака става такъв ад и дюзите се скапват за доста по-малко време, отколкото сме свикнали.

                          Субективния фактор – аз при най-малките проблеми, неравномерност, отклонение в тримовете, които са били относително постоянни, бракувам дюзите (или рециклиране имаше като опция навремето, сега не знам струва ли си). Едно приятелче, ако го питаш след 100000 км, дюзите са ок (той не се занимава с ремонти по колата си), нищо че още преди 50000 км са се появили проблеми при палене и работа на бензин, неравномерна порция газ по цилиндри и т.н., така че всеки има различен критерий, за това какво е нормално работеща дюза.

                          Филтрите – тук е ясно, няма какво да коментираме. И Alex и LPG Tech, а вероятно и други предлагат комплектите от поста на Sasho74. Мое мнение – не използвайте Bulpren.

                          Иначе пример за безпроблемна газова дюза за мен е Keihin. Служебен (където работех) Пасат Б5, 1.6 . Уредба BRC с дюзи Keihin, монтирана в България, когато колата беше около 100000 км. Карана само в България, с нашенско гориво. 190000 км (откато е монтирана уредбата) отказа редуктор-изпарителя, на 230000 км се скапаха и дюзите. Обикновен BRC филтър в онези години - сменяем полиестерен елемент. Смяна на 10-15 хил.км.

                          Доста конструкции копирани от Кеихин сега се предлагат на пазара, но не знам дали издържат над 200000 км. и то с български пропан-бутан.

                          Коментар


                          • коко келеша
                            коко келеша коментира
                            Редактиране на коментар
                            И една малка подробност - поне доскоро Кейхин отказваха да дават гаранция за техни дюзи щом става дума за България. Сигурно има защо .

                          • Двигателист
                            Двигателист коментира
                            Редактиране на коментар
                            Да, ама и без гаранция явно са доста издържливи. Но има и друг момент. Скъпи са. Бяха, защото не знам дали ги има у нас. Примерно, за един комплект кеихин, ще купиш три LPG Tech и ще покриеш същия пробег, за същите пари. Единствено ще загубиш половин час да си ги смениш. Та така...

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X