Обява

Свий
Няма добавени обяви.

ЗАТРУДНЕНО ПАЛЕНЕ НА ГАЗ

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • ЗАТРУДНЕНО ПАЛЕНЕ НА ГАЗ

    Имам Нива 1600 от няколко месеца.Поставих и нова газова уредба Ловато.Пали на половин оборот на бензин и на газ когато е по топло времето.Върви добре и на двете горива.Има добри тихи обороти.Разхода е нормален.Не винаги ,но често напоследък се явява един проблем,който ми създава неприятности.При топъл двигател не запалва на газ даже не дава признаци на живот.Трябва да върна на бензин за да запали и след това я връщам на газ.Вероятно е нещо дребно,но не го знам, а и нямам достатъчно опит на този автомобил.Имате ли някаква идея как да го отстраня?

  • #2
    До: ЗАТРУДНЕНО ПАЛЕНЕ НА ГАЗ

    Извенявам се за досадната грешка.Моля модераторите ако е възможно да преместят темата при автомобил ВАЗ или да я закрият.

    Коментар


    • #3
      До: ЗАТРУДНЕНО ПАЛЕНЕ НА ГАЗ

      Първоначално публикуван от Кити Преглед на мнение
      Имам Нива 1600 от няколко месеца.Поставих и нова газова уредба Ловато.Пали на половин оборот на бензин и на газ когато е по топло времето.Върви добре и на двете горива.Има добри тихи обороти.Разхода е нормален.Не винаги ,но често напоследък се явява един проблем,който ми създава неприятности.При топъл двигател не запалва на газ даже не дава признаци на живот.Трябва да върна на бензин за да запали и след това я връщам на газ.Вероятно е нещо дребно,но не го знам, а и нямам достатъчно опит на този автомобил.Имате ли някаква идея как да го отстраня?
      Колега , поради това точно не обичам тази марка газова уредба.Докато е студен изпарителя няма ниски обороти.А пробва ли със смукач?

      Коментар


      • #4
        До: ЗАТРУДНЕНО ПАЛЕНЕ НА ГАЗ

        На мене Жигулата ми имаше същия проблем, като я оставя цял ден лятото на жегата и нискаше да пали, оказа се клапана за гаста предполагам че и тука е така. Виж клемите +и - на клапана и дали пуска газ, когато неиска да запали. Не му се плаши
        Случайни хора УАЗ не карат

        Коментар


        • #5
          До: ЗАТРУДНЕНО ПАЛЕНЕ НА ГАЗ

          Първоначално публикуван от Кити Преглед на мнение
          Извенявам се за досадната грешка.Моля модераторите ако е възможно да преместят темата при автомобил ВАЗ или да я закрият.
          Избери си дали при газовите уредби или при ладите да отиде темата. Според мен - проблемът е чисто газов и няма разлика, че е на лада. Ако си с електрически изпарител, имах същия проблем. Оказа се лоша спойка в ключа.

          Коментар


          • #6
            До: ЗАТРУДНЕНО ПАЛЕНЕ НА ГАЗ

            Да споделя и моят опит.
            На Форд Ескорт изпарителя беше Marini Aspirato, вакуумен демек. Симптомите бяха същите-на студено пали, държи обороти, но като се стопли, не ще. Оказа се, че причината не е в температурата на мотора, а в една опечена гумичка в изпарителя. Тази на ниското налягане, която именно регулира количеството на изпарената газ. Въпросната гумичка не уплътнява добре към "щуцера", и при спрял двигател вместо да спре всякакво изтичане на газ, газта си се изпарява докато свърши количеството в тръбичката свързваща клапана за газта и изпарителя. Вследствие на това целия входящ тракт се изпълва с изпарена газ, и двигателя се "задавя", т.е. горивната смес е много, много обогатена, а такава смес не подлежи на запалване. Изходът-дълго въртене и як акумулатор.
            Причината за дефекта разбрах, когато се замислих защо иначе не пали лесно, а когато газта е на свършване в бутилката пали от раз. Тогава в тръбичката между клапана и изпарителя има много по-малко газ, и колкото и да се изпарява през скапаната гумичка не може да задави системата.
            Понякога сум си правил експеримент-от ключа в купето изключвам клапана, и карам докато колата спре. Това означава, че в тръбичката не е останала никаква газ. Изчаквам малко, за да осигуря еднакви условия в експеримента, включвам клапана, и завъртам стартера. Пали от раз, като нова.
            Смяната на гумичката решава проблема за месец-два. После пак същото. Явно тези изпарители(или конкретно моят) си имат този проблем.
            После откраднаха изпарителя(ръчичките им да изсъхнат), а Форда стана на бъги. На бензин!

            Та пробвай колега с моя акъл-виж дали не се изпарява газ в изпарителя след гасенето на двигателя.
            Има ли желание-има и начин!

            Коментар


            • #7
              До: ЗАТРУДНЕНО ПАЛЕНЕ НА ГАЗ

              Кольо, може и да си прав. Но тогава как пали на бензин, ще го удави още повече? Или пали на остатъка от газта, преди да е дошъл бензина. Може.

              Такова изпускане, понякога се познава по заскрежаване на някой детайл на изпарителя след престой (20мин-1час)

              Коментар


              • #8
                До: ЗАТРУДНЕНО ПАЛЕНЕ НА ГАЗ

                Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                Кольо, може и да си прав. Но тогава как пали на бензин, ще го удави още повече? Или пали на остатъка от газта, преди да е дошъл бензина. Може.

                Такова изпускане, понякога се познава по заскрежаване на някой детайл на изпарителя след престой (20мин-1час)
                То на бензин не палеше въобще. Понеже форда се караше като такси, разхода за гориво си беше най-наблюдаваният, и много ме беше яд да зареждам два пъти по скъпо гориво(бензин) само за едното палене, а то и паленето на бензин си е заигравка-трябва да превключиш на неутрално положение за да свърши газта, после да дадеш положение Б, т.е. бензин, и тогава да пали, но не е практично. Уточнявам, че форда не е инжекцион, а обикновен карбуратор, няма компютър да управлява изпарителя, все едно газова уредба на Лада, или москвич. Та си палех винаги на газ, бензина беше табу, та затова и си замина бензиновата помпа. И ща-не ща единственото гориво е газ!
                А бензина идва доста по-бързо отколкото се нормализира състава на горивната смес. Значи, ако помпата работеше, би трябвало старта да е още по-труден.
                Още нещо-когато сложих газовата уредба(купена на старо) не държеше ниски обороти. Няколко дни се чудих от какво може да е, и накрая разбрах. Благодарение на прозрачните маркучи за бензина които бях сложил. Оказа се, че клапана затваряш бензина също пропуска по малко, и пдава макар и малко бензин в карбуратора. В резултат се омесват двете горива, и се нарушава пропорцията гориво-въздух, и се дави, прекъсва, тресе... На по-високи обороти количеството на бензина е доста по-малко за количеството въздух, и проблема го няма.
                Изобщо качеството на горивната смес е от голямо значение, именно натам искам да насоча колегата. Другата възможност е в тоците. Там е по-лесно(малко...) и е по-лесно за диагностика.
                Заледяването на някоя част от уредбата може да се получи ако в дълъг период от време оттам се изпарява газ. В моят случай изпаряването не продължава повече от една-две минути. Даже е много, но е достатъчно да се задави мотора.А колко топлина е нужна за да се изпари газ с обем колкото 30 см. тръбичка. Освен това изпарителя си е достаъчно топъл, да отдаде нужната топлина без да достигне точката на охлаждане нужно за кондензиране на влагата от въздуха, и още повече да замръзне. Нещо като лек теч от радиатора-не го виждаш, защото количеството на изпусналата течност е достатъчно малка, тя се изпарявя, всичко е сухо, и се чудим откъде, аджеба се губи антифриза...
                Последно редактирано от Кольо; 12-04-09, 22:23.
                Има ли желание-има и начин!

                Коментар


                • #9
                  До: ЗАТРУДНЕНО ПАЛЕНЕ НА ГАЗ

                  Моля модераторът да прецени къде да постави темата.Не ми е ясно как да проверя дали има изпаряване на пропан бутана от изпарителя и тръбичката до клапана докато колата е в престой.Да разкача ли връзката тръбичка- изпарител или има друг чалъм.Клапанът на звук се чува че отваря добре при завъртане на ключа.А има и още нещо.Загасвам колата и след една две минути отказва да запали.Чак такова пропускане на газ?Няма никакви миризми.Уредбата е съвсем нова.

                  Коментар


                  • #10
                    До: ЗАТРУДНЕНО ПАЛЕНЕ НА ГАЗ

                    Първоначално публикуван от Кити Преглед на мнение
                    ...Уредбата е съвсем нова.
                    Кой я е поставял? Защо не му я върнеш да и се порадва?

                    Коментар


                    • #11
                      До: ЗАТРУДНЕНО ПАЛЕНЕ НА ГАЗ

                      Първоначално публикуван от Кити Преглед на мнение
                      Моля модераторът да прецени къде да постави темата.Не ми е ясно как да проверя дали има изпаряване на пропан бутана от изпарителя и тръбичката до клапана докато колата е в престой.Да разкача ли връзката тръбичка- изпарител или има друг чалъм.Клапанът на звук се чува че отваря добре при завъртане на ключа.А има и още нещо.Загасвам колата и след една две минути отказва да запали.Чак такова пропускане на газ?Няма никакви миризми.Уредбата е съвсем нова.
                      Как се проверява вече писах, но ще повторя.
                      Значи караш с на газ, и от превключвателя за вида на горивото избираш неутрално. Т.е. никакво. При това положение клапаните за газ иу за бензин са затворени, и в смукателниат колектор не би трябвало да постъпва никакво гориво. Но в тръбичката след клапана за газта, до изпарителя е все още пълна с газ. Мотора ще работи докато изразходва и нея. Съвсем малко. Колко точно зависи от това колко е дълга тръбичката и от диаметъра и. Е, и от тежестта на крака
                      Та вече двигателя е спрял-от недостиг на гориво. Включваш от превключвателя на положение Газ, и веднада след това завърташ стартера. Ако запали лесно-проблемът е в тази гумичка, или въобще в клапанчето отговорно за спиране на изтичането на газ при загасен двигател А там вече може да са намесени и други причини-опечени платна, омекнала пружина на вакуумното платно...
                      Но както казваш-уредбата е нова, тези неизправности не би трябвало да се появяват при нов изпарител.
                      Най-добре, щом е нова направи рекламация, знаеш ли, може и да хване дикиш...
                      Има ли желание-има и начин!

                      Коментар


                      • #12
                        До: ЗАТРУДНЕНО ПАЛЕНЕ НА ГАЗ

                        Първоначално публикуван от Кити Преглед на мнение
                        Имам Нива 1600 от няколко месеца.Поставих и нова газова уредба Ловато.Пали на половин оборот на бензин и на газ когато е по топло времето.Върви добре и на двете горива.Има добри тихи обороти.Разхода е нормален.Не винаги ,но често напоследък се явява един проблем,който ми създава неприятности.При топъл двигател не запалва на газ даже не дава признаци на живот.Трябва да върна на бензин за да запали и след това я връщам на газ.Вероятно е нещо дребно,но не го знам, а и нямам достатъчно опит на този автомобил.Имате ли някаква идея как да го отстраня?
                        Какъв е превключвателя за ГАЗ-Бензин- механичен ( с три положения ) или центробежен ( автоматично превключва при 2000 оборота ) ?

                        Коментар


                        • #13
                          До: ЗАТРУДНЕНО ПАЛЕНЕ НА ГАЗ

                          Първоначално публикуван от bgbul Преглед на мнение
                          Какъв е превключвателя за ГАЗ-Бензин- механичен ( с три положения ) или центробежен ( автоматично превключва при 2000 оборота ) ?
                          1600 е с карбуратор. Никакъв шанс за автоматично превключване. А това за центробежния си е направо бисер.

                          Коментар


                          • #14
                            До: ЗАТРУДНЕНО ПАЛЕНЕ НА ГАЗ

                            Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                            1600 е с карбуратор. Никакъв шанс за автоматично превключване. А това за центробежния си е направо бисер.
                            Дори и бисерите са хубаво нещо в една тема !
                            Та - ако е с механично превключване - има си бутон за принудително подаване на ГАЗта.
                            За обогатяване при стартиране - опитай така дали ще ти пали топъл ?
                            И ако Газовата уредба е НОВА - ( поставена от майстор) - иди при него - той знае какво да ти я направи. Не е нормално това което описваш !
                            Успех !

                            Коментар


                            • #15
                              До: ЗАТРУДНЕНО ПАЛЕНЕ НА ГАЗ

                              Този път реших да не бързам и събрах много мнения.Пропуснах да пиша,че аз с закупих газовата уредба нова от магазина и си я монтирах в края на 2008 г.След като събрах различните мнения разговарях с техника,който ми я регулира.Той ме посъветва само да намаля разстоянието на свещите до 0.6 мм.Свалих ги и ги намалих от 0.8 на 0.6 мм.Колата запя и сега пали като часовник на половин оборот на бензин и газ,топла или студена.Проблема е бил много дребен.Съобщавам го за съвет към колегите.Техника ми обясни,че моята Нива е третата на която се е появил този проблем и самия той докато открие начин за отстраняване много се е мъчил,включително като е демонтирал изпарителите и ги е отварял.Обясни ми,че от практиката е научил,че на Нивата е необходимо разстоянието между електродите на свещите да е по малко и с опити е намерил подходящия размер.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X