Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Газгенераторна уредба

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Газгенераторна уредба

    Зрдавейте , колеги мисля си дали може този газ произведен с този генератор от дъва или други растителни отпадъци да се компресира в бутилка като на метановите уредби.

    За да не се носи цялата тази масивна ситема в превозното средство.

    Не съм много запознат с химическите процеси,ако има някой знаещ моля да обясни възможно ли е изобщо по принцип такова компресиране или този газ е използваем само в момента на генерирането му.

    Защото ако е възможно и не е по опасно от метанова уредба си е една алтернатива дори и за не много дълги преходи.
    Всичко което човек иска и търси през целия си живот е :
    Място и хора към които да принадлежи ...

    Коментар


    • #17
      До: Газгенераторна уредба

      Първоначално публикуван от Николай Колев Преглед на мнение
      Зрдавейте , колеги мисля си дали може този газ произведен с този генератор от дъва или други растителни отпадъци да се компресира в бутилка като на метановите уредби.

      За да не се носи цялата тази масивна ситема в превозното средство.

      Не съм много запознат с химическите процеси,ако има някой знаещ моля да обясни възможно ли е изобщо по принцип такова компресиране или този газ е използваем само в момента на генерирането му.

      Защото ако е възможно и не е по опасно от метанова уредба си е една алтернатива дори и за не много дълги преходи.
      За какво ти е да се компресира газгенераторния газ,пропан-бутана и метана покриват тази ниша от производството на горива. Газгенераторната уредба е създадена с друга цел. Тази уредба е направена да произвежда газгенераторен газ в периоди когато икономиката не работи,тоест като няма кой да произведе бензин ,дизел,пропан-бутан и метан.
      Неможе да вземаш трезво решение ако мозъкът ти е изгорял от наркотици и алкохол .
      Дий Снайдер

      Коментар


      • #18
        До: Газгенераторна уредба

        Първоначално публикуван от banjo Преглед на мнение
        За какво ти е да се компресира газгенераторния...
        За да си го прави сам!
        Lancia Delta HF Integrale Evolucione

        Коментар


        • #19
          До: Газгенераторна уредба

          Ще дам малко повече информация за този газ. Колкото по-добре се познава някое явление или процес толкова възможността за решение става постижима. И така генераторния газ е въглероден окис/или сега както му казват въглероден оксид/ Химичната формула е "СО". Получава се при непълно горене на каквото и да е стига да може да гори. При пълното или добро/с добро насищане на кислород/ горене се получава въглероден двуокис/диоксид/, а при непълното т.е. със затруднено/"удушено"/наличие на кислород - въглероден окис/СО/. Познат е като генераторен газ, познат е и като доменен газ.СИЛНО ОТРОВЕН Е! Трайно съединение е и се разлага само при горене. При вдишване се свързва с хемоглобина от кръвта и се получава трайно съединение наречено въглеоксихемоглобин за разлика от оксихемоглобина, който е нетрайно съединение и се образува от обикновено дишане на въздух. Оксихемоглобинът се разлага като стигне до клетките и така ги "храни" с кислород, докато трайното съединение въглеоксихемоглобин не се разлага с нищо и като стигне до клетките не им дава нищо. Получава се така наречения "кислороден глад" на клетките и доста бързо човек умира! Този газ няма цвят, няма и МИРИС! Много е коварен защото човек когато го вдишва, му се приспива и така неусетно умира.Примери:Неразпалени печки или работещ двигател на празен ход в затворен гараж. Това го пиша само за предупреждение, а не да възразявам и противореча на идеята. Сега малко история: Генераторният газ най-много е бил използуван в Германия защото тя няма източници на петрол но има огромни залежи на въглища. Необходимо е било само да се фиксира въглищният пласт, да му се пробият два отвора, в единия да се възпроизведе взрив или силен огън, който да запали въглищата отдолу под пласта и те да започнат да тлеят, а през другия отвор се отвежда генераторният газ който по тръбопроводи се е ползувал за домакинството/готварски печки и т.н./ или са го компресирали в бутилки/същите като кислородните/, качвали са ги на покрива на техните леки коли Мерцедес и са си ги карали. Забравих да напиша, че това е много добър калоричен газ и въобще е много добро гориво. Какво обаче е накарало германците, а и не само те да го изоставят и да ползуват руския природен газ метан/СН4/. Ами сигурно икономически причини/руското е евтино/, но най вече това, че генераторният газ е силно отровен, а природният не е. Зная, гледали сте много филми за самоубийства:главата завряна във фурната и кранът на газта отворен докрай. Това е. Колкото до идея за каране на автомобил с дърва посредством генераторен газ може, но не сега защото все още цената на нафтата,бензина и газта не са толкова високи, че улиците на София например да опустеят, а ние във форума да мислим как да си направим парен двигател или нещо друго.
          sigpicНЕ ТРУПАЙТЕ ПАРИ! ТЕ СА СРЕДСТВО ЗА ЖИВОТ! ПОЛЗУВАЙТЕ ГИ ВСЕКИ ДЕН!(Ванга)

          Коментар


          • #20
            До: Газгенераторна уредба

            Здравейте,колеги моята идея е не да карам автомобил с генераторния газ а за захранване на електрически генератор задвижван от двигател с вътрешно горене на отдалечено място където няма електрически ток.
            Компресирането ми е нобходимо за да се акумулира гориво и да може да се стартира електроагрегата дистанционно по GSM за да се отопли вилата иначе когато не си ходил на вилата 1 месец и няма кой за запали газ генератора и да пусне след това ел.генератора и отоплението зимно време за да се стопли до уютна температура си трябват поне 24 часа работа на отоплителната инсталация на оптимална мощност и то съботата и неделята до някое време отидоха и тъкмо стане приятно топло и чао.
            Освен това в балкана има дърва и дървесни отпадъци колкото си искаш и то на символична цена само да ти се събира.Суха маса колкото ти трябва и то без да режеш живи дървета.

            Не на последно място и за тръпката да намериш решение по различно от общоизвестните.Наистина , че има много и различни алтернативи дизел , пропан бутан ,луксозни хотели къде ли не.

            Благодаря на колегата Сontacol за обширната информация по въпроса.

            А сега по темата имам друго питане .Този газ който се получава от генератора си е направо недоизгорял пушек и е смесен с разни там сажди водни пари и твърди частици , за водните пари и за твърдите частици видях на схемата ,че са поставени филтри а за тези смоли и други тежки отлагания дето текат като катран по стените на димоотводите какви филтри трябват.
            Те дали няма да повреждат компресора който ще компресира газа и да се отлагат в бутилките за съхранение.
            Последно редактирано от Николай Колев; 08-10-08, 22:26. Причина: редактиране
            Всичко което човек иска и търси през целия си живот е :
            Място и хора към които да принадлежи ...

            Коментар


            • #21
              До: Газгенераторна уредба

              Първоначално публикуван от Николай Колев Преглед на мнение
              А сега по темата имам друго питане .Този газ който се получава от генератора си е направо недоизгорял пушек и е смесен с разни там сажди водни пари и твърди частици , за водните пари и за твърдите частици видях на схемата ,че са поставени филтри а за тези смоли и други тежки отлагания дето текат като катран по стените на димоотводите какви филтри трябват.
              Те дали няма да повреждат компресора който ще компресира газа и да се отлагат в бутилките за съхранение.
              Не знам дали си помислил по това - и метанът, и пропан-бутанът се добиват и сгъстяват в производствени условия, като е изключено да се смесят с кислород (въздух). В любителски условия още при получаването на газа ще е много трудно да стане това, а има ли въздух сместа вече е взривоопасна и сгъстяването, съхраняването, а и ползването ще са опасни!!!

              Коментар


              • #22
                До: Газгенераторна уредба

                Първоначално публикуван от contacol Преглед на мнение
                ...Забравих да напиша, че това е много добър калоричен газ и въобще е много добро гориво. Какво обаче е накарало германците, а и не само те да го изоставят и да ползуват руския природен газ метан/СН4/. Ами сигурно икономически причини/руското е евтино/, но най вече това, че генераторният газ е силно отровен, а природният не е...
                Генераторният газ е УЖАСНО КАЛПАВО гориво и затова е изоставен като технология. Бива воден и въздушен. Калоричността на водния газ е примерно 40% от тази на метана, а на въздушния газ - примерно 7%. Водният е, обаче, е доста по-скъп - много от въглищата се изгарят, за да поддържат температурата на процеса. Използвал се е и смесен. Отровни са и двата. Съдържат катрани, смоли, киселини, пепел и други технологични неприятности. Водния съдържа водород, който прониква през уплътнения и се натрупва на най-неочаквани места и кротко си чака искрица. Като се сгъсти, водородът прониква и през метала. Запалват се трудно, гаснат лесно, като угаснат тровят наоколо и правят силни експлозии.

                Германия внася около 30% от газа си от Русия, другия идва от скандинавските страни и малко от техни находища (не съм сигурен). Не са минали на руски газ от добро, просто генераторния не става за много неща, а за това, за което става, метанът пак е по-добър.

                Коментар


                • #23
                  До: Газгенераторна уредба

                  За Джорджо: Камионите,които помниш,са били вероятно УралЗиС 21 и ЗиС 5.На снимките тези екземпляри са снабдени с газгенераторни уредби.


                  Иначе газификацията се извършава по следния начин:

                  Запалените частици на горивото в зоната на горенето (на окисляването) "в" се съединяват с кислорода от въздуха,който навлиза през отвора 6,и се получава горене.Температурата в тази зона е 1200-1500 градуса.Въглеродът на горивото се съединява с кислорода от въздуха и се получава въглероден двуокис а водородът образува с кислорода водни пАри.Така образуваните въглероден двуокис и водни пАри минават надолу през горивото в редукционата зона (зона на откисляване) "г" и при температура от 1000-1100 градуса въглеродния двуокис се откислява (редуцира се),като образува въглероден окис.Водните пАри също се съединяват с въглерода и образуват въглероден окис,като се отделя водородът.Част от получения водород влиза във взаимодействие с въглерода и се получава метан (СН4).Така полученият генераторен газ от въглероден окис (СО),водород (Н) и метан (СН4)-горивна част,и азот (N),въглероден двуокис (СО2) и др.-негоривна част,минава между двете стени на генератора и по тръбата 9 отива към двигателя.Над зоната на горенето е зоната на полукоксуването "б",където при температура от 100-300 градуса се извършва сухата дестилация на дървата(образуват се въглища и се отделят вода,смоли и др.,които попадат в зоната на горенето).Над тази зона е зоната за подсушаване "а",където при температура от 100-150 градуса се извършва изсушаването на горивото.
                  В зависимост от качествата на горивата,от които се получава генераторния газ има и различен състав.Той се състои от следните основни елементи: въглероден окис (СО)-около 23%,водород (Н) около 18%,метан (СН4)-около 12%,азот (N)-около 47%.Топлоспособността му е 1000-1300 кал/м3.Тази смес позволява сгъстяване повече от 10 пъти.Най-добра е горивната смес,когато се смеси 1 част газ и 1,2 части въздух,взети по обем,т.е. когато отношението на газа към въздуха е 1:1,2.
                  При интерес от ваша страна ще пиша от какво се състои самия генератор,как се зарежда,обслужва и т.н.Също така и за газгенератора за дървени въглища.
                  Последно редактирано от м20_маниак; 12-10-08, 13:28.
                  С "Фармахим" - непобедим
                  Дизел - само дънки!

                  Коментар


                  • #24
                    До: Газгенераторна уредба

                    Интерес има и още как колега m20_maniqk пиши всичко за този генератор стига да имаш време и желание.
                    Гледам ,че си сканирал схемата от учебник които е на български език ако ти е по лесно направо сканирай страниците с необходимия текст.
                    Каква е тази литература от която сканираш да ли мога да се снабдя с един екземпляр или копие от него ще си платя каквото си струва.
                    Всичко което човек иска и търси през целия си живот е :
                    Място и хора към които да принадлежи ...

                    Коментар


                    • #25
                      До: Газгенераторна уредба

                      Колеги едва ли ще караме скоро с такива уредби, нека да разгледаме възможностите за отопление. На мен ми се струва доста ефективно, един път има отделяне на температура докато се образува газа, а отделно после и той като изгаря се отделя температура. Това в комбинация със слънчеви колектори и/или термопомпа би било доста ефективно.
                      Не е луд, който яде баницата.... Кучето си лае, кервана си върви... ДОКОГА?
                      Форд Фокус 1,4 1999 г., Крайслер Гранд Вояджър, Corvette C5
                      ИСКАМ БЪЛГАРИЯ ЧИСТА

                      Коментар


                      • #26
                        До: Газгенераторна уредба

                        Първоначално публикуван от musovir Преглед на мнение
                        Колеги едва ли ще караме скоро с такива уредби, нека да разгледаме възможностите за отопление. На мен ми се струва доста ефективно, един път има отделяне на температура докато се образува газа, а отделно после и той като изгаря се отделя температура.
                        Ами това се продава и използва отдавна у нас под името "Пиролизни котли"

                        Коментар


                        • #27
                          До: Газгенераторна уредба

                          Първоначално публикуван от Николай Колев Преглед на мнение
                          Интерес има и още как колега m20_maniqk пиши всичко за този генератор стига да имаш време и желание.
                          Гледам ,че си сканирал схемата от учебник които е на български език ако ти е по лесно направо сканирай страниците с необходимия текст.
                          Каква е тази литература от която сканираш да ли мога да се снабдя с един екземпляр или копие от него ще си платя каквото си струва.
                          Не съм сканирал, нямам скенер.Това е снимка с фотоапарат,на макро режим със светкавица.Ако снимам цялата книга се чете трудно и няма да върши работа като кача тук снимката.Информацията ми е от дебелите учебници от 50те и 60те,които събирам през последните няколко години,от 13-14 годишен някъде.Например схемата е от "Учебник за шофьора 3ти клас" 1955 година.Ще се разровя и по другите книги.Само че това ще стане утре.Ако искаш ще копирам страниците с газгенераторите на "ксерокс" и ще ти ги дам някак си.Или пък ще намеря скенер тука от някой приятел,защото с хартии е безумно да се занимаваме.От София ли си?Иначе се продаваше скоро газгенератор някъде си,нали съм в ретро средите.Но той е по-полезен за музея,от колкото за парно.Да се направи самоделка обаче не е сложно.Опасни са газовете,които при недобро уплътнение ще плъзнат в помещението където е газгенератора.Хич не е добре,особено ако е мазе на къща,където фактически е парното.Аз съм припадал от въглероден окис,не е гот.Добре,че беше вън от помещението,че сега вероятно нямаше да пиша тук.
                          С "Фармахим" - непобедим
                          Дизел - само дънки!

                          Коментар


                          • #28
                            До: Газгенераторна уредба

                            Първоначално публикуван от musovir Преглед на мнение
                            ... нека да разгледаме възможностите за отопление. На мен ми се струва доста ефективно, един път има отделяне на температура докато се образува газа, а отделно после и той като изгаря се отделя температура....
                            ...и сборът от тези топлини е точно толкова, колкото би било, ако направо изгориш горивото. В този форум спазваме законите на термодинамиката.

                            Освен това, имаш технологични загуби на два етапа, вместо на един.

                            Коментар


                            • #29
                              До: Газгенераторна уредба

                              В случая с пиролизните котли няма конфликт със законите на термодинамиката, просто при тях има доста по-добро КПД. Те представляват газгенератор с изгаряне на място на продукта от разлагането. Отделя се необходимата температура за подготовка на горивото и останалата се предава веднага на топлоносителя (водната риза на котела). От минималните загуби и оптимизирания процес на горене идва и по-високият КПД.

                              Коментар


                              • #30
                                До: Газгенераторна уредба

                                Благодаря ти, m20_maniqk!
                                Не мога да преценя кой от двата модела съм виждал като малък... приличат си, а от тогава има близо 50 години...
                                Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
                                Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X