Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Киа-та не пали на газ от раз, защо?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Киа-та не пали на газ от раз, защо?

    Закачи волтметър на ламбда-сондата и ще ти стане ясно всичко.

    Коментар


    • #17
      От: Киа-та не пали на газ от раз, защо?

      Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
      Закачи волтметър на ламбда-сондата и ще ти стане ясно всичко.
      Това, ако след настроиката пак не пали ли?

      Някои може ли да ми даде точната изпробвана "рецепта" за настроика на изпарителя. В нета има всякакви варианции, но ако трябва да ги пробвам всичките, ще си е голяма играчка...

      Коментар


      • #18
        От: Киа-та не пали на газ от раз, защо?

        Те, от колега: http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=102026

        А в тази тема има доста обяснения по принцип за газовите уредби, но трябва да се прочете повечко:

        http://www.opelclub.bg/index.php?showtopic=73007 .
        Последно редактирано от коко келеша; 23-06-14, 09:53.
        Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
        Из "Златния телец"

        Коментар


        • #19
          От: Киа-та не пали на газ от раз, защо?

          Без да схванеш смисъла на действията, има да пробваш рецепти до второ пришествие.

          И после, ако не пали, то може и да не е заради неспазена рецепта. Примерно аз като настройвам вакуумен изпарител така, че като влезе в режим да работи добре, после пали само от втория път. Ако си настойчив, ще запали и от първия, ама трябва да въртиш поне 3 секунди. Лесно можеш да накараш газовата уредба да пали бързо, но това на цената на груб преразход на гориво.

          После има и други фактори: колко ти е дълъг маркучът от изпарителя до смесителя? Ако е метър-метър и трийсе, изпарителят трябва да е направо повреден, за да пали лесно. Повечето пъти.

          Коментар


          • #20
            От: Киа-та не пали на газ от раз, защо?

            Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
            Без да схванеш смисъла на действията, има да пробваш рецепти до второ пришествие.

            И после, ако не пали, то може и да не е заради неспазена рецепта. Примерно аз като настройвам вакуумен изпарител така, че като влезе в режим да работи добре, после пали само от втория път. Ако си настойчив, ще запали и от първия, ама трябва да въртиш поне 3 секунди. Лесно можеш да накараш газовата уредба да пали бързо, но това на цената на груб преразход на гориво.

            После има и други фактори: колко ти е дълъг маркучът от изпарителя до смесителя? Ако е метър-метър и трийсе, изпарителят трябва да е направо повреден, за да пали лесно. Повечето пъти.
            Е чак пък метър... 35-40 см е.
            Аз принципа съм го схванал, но има различни методики на настройка. От там нататък един вика развиваш месинговия винт на 1.5 оборота, друг вика на 3 оборота, треди вика развиваш тройника до края, четвърти само на 2.5 оборота...

            Коментар


            • #21
              От: Киа-та не пали на газ от раз, защо?

              Първоначално публикуван от коко келеша Преглед на мнение
              Те, от колега: http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=102026

              А в тази тема има доста обяснения по принцип за газовите уредби, но трябва да се прочете повечко:
              В темата е обяснено как колегата с е мъчил да си настрои газовата, и в крайна сметка резултата е неясен

              Ясене, дай твоята рецепта да видим какво ще се получи. То реално има 2 врътки + щуцерите от които се регулира подаването към двигателя.
              Та в каква последователност настройваш, на какви обороти са ти развити месинговия винт, щуцерите...

              Коментар


              • #22
                От: Киа-та не пали на газ от раз, защо?

                Първо оправяш всички простотии на газаджията. Кои са, се научава с опит и мислене.

                Предварително си изясняваш за какво служат винтовете. Кранчетата на маркуча са ясни, ако имаш двукамерен дросел има смисъл да ги връткаш поотделно, иначе - заедно и приблизително по равно (ако изобщо са два, каквито напоследък не продават). Ако е един е още по-ясно.

                На изпарителя има два винта - един за чувствителност и един за байпасен поток. Тъпото е че всички ги бъркат. Никой от тях не е "за празния ход", каквото и да дрънкат газаджиите. Нормално, байпасният трябва да е завинтен докрай (без да го повреждаш де, ама докрай). Вакуумните изпарители обикновено нямат байпасен, той и изобщо се използва само за спасяване на безнадеждни смесители. На някои (БРЦ) чувствителността се врътка с шестогран, на Ловато и компания е пластмасова врътка която изглежда като дренажа.

                Изясняваш си и как работи ламбда-сондата. На богата смес тя дава 0.6-1.0 волт, на бедна - под 0.3. Докато работи на бензин е нормално напрежението да се клати между двете стойности, защото компютърът се стреми да държи двигателя близо до точната смес. НЯМА ТАКОВА НЕЩО като 0.4-0.5 волта задържани на сондата. Не и когато е изправна. Преходът между двете напрежения е толкова тесен, че няма метод на дозиране, с който да се улучи средната стойност. Важното е да си близо до прехода.

                Закачаш волтметъра на ламбда-сондата, настройваш го на подходящ обхват (2 волта примерно). Палиш, загряваш до работна температура. Източваш гнязта от изпарителя.

                И се започва:
                Развърташ двигателя до 3000-4000 об/мин и докарваш сместа възможно най-близко до прехода между бедна и богата, с кранчетата. Оставяш го на празен ход и след малко докарваш вярна смес чрез винта за чувствителността. Развърташ пак до 3000-4000 - честито, сместа е избягала. Оправяш я и после оправяш празния ход. Всяка от корекциите малко разбутва другата.

                И така докато за всяка корекция на работния режим и на празния ход ти трябва по-малко от 1/8 оборот на винта. Честито, настроил си газта.

                Сега защо не пали на газ:
                - Дълги маркучи. Ще запали, ама не веднага.
                - Утечки през клапаните на изпарителя след изгасяне - познава се че след дълъг престой пали лесно, а топла - трудно и с подаване на пълна газ.
                - Недостатъчно напрежение на ел. клапаните. Газовите уредби ги правят с някакви тънки като косъм кабелчета, а през тях си текат ампери. Особено напоследък - клапан на бутилката отзад, клапан на филтъра, клапан на изпарителя, реле за инжекторите, реле за помпата, аванс-коректор - и се събраха 4-5 ампера през синьото кабелче. Ако на клапаните при изгасена кола стига под 10.5-11 волта - имаш проблем и трябва да го оправиш. Като завъртиш стартера там ще са под 8 волта и клапанът ще отвори ако иска. Откакто въведоха полимерните маркучи вместо медните тръби, има и проблем с масите. И преди имаше, но медните тръби го прикриваха. Обикновено бутилката пострадва от липса на маса.

                Коментар


                • #23
                  От: Киа-та не пали на газ от раз, защо?

                  Ще пробвам този вариант. Само още няколко доуточняващи въпроса. Средното положение на волтажа на ламбдата(между 0.3 и 1v) би трябвало да е 0.6v?
                  За байпаса, в много от другите инструкции(да не кажа в всички) пише, че се развива на 1.5 - 2 оборота (а в някои даже и на 3 оборота). Пише и че газаджиите го завиват напълно, щото бързат и не им се занимава. Пише и, че завит напълно вдигал разхода... Това така ли е?

                  Коментар


                  • #24
                    От: Киа-та не пали на газ от раз, защо?

                    Вече написах че няма такова нещо като средно положение на напрежението на ламбда-сондата. Напрежението или е над 0.7 или под 0.3, ако застане някъде в средата значи нещо не е наред с ламбдата или връзките към нея. Търсиш да си близо до прехода, а не в средното невъзможно състояние. Междинни стойности волтметърът може да показва само за малко при преминаване от едното в другото състояние и те не са интересни.

                    Байпасът при нормално състояние на нещата е само вреден. Той осигурява едно постоянно количество газ което не зависи от потока на въздуха или от други фактори. Ползването му е оправдано само ако устройството на хранителната уредба предполага някакво постоянно количество въздух, нерегулирано от клапи и влизащо зад дроселната клапа, каквито неща в Кия няма. Т.е. не трябва да има. Газаджиите с този байпас се спасяват от неплътности в колектора, откачени и незатапени маркучи (примерно от рециркулацията на бензиновите пари), пропускащо серво на спирачките и други такива неща. Понякога и от собственото си безхаберие, защото с него лесно си осигуряват стабилен нисък празен ход даже и в авариен режим на компютъра.

                    И те така. Връткай смело, нямаш какво да губиш.

                    Коментар


                    • #25
                      От: Киа-та не пали на газ от раз, защо?

                      Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                      Без да схванеш смисъла на действията, има да пробваш рецепти до второ пришествие.
                      -Те на там вървят нещата .
                      -Повече от 20 теми с тази кола и няма оправяне !?! Без лоши мисли,но да се смени или колата или "подхода".

                      Коментар


                      • #26
                        От: Киа-та не пали на газ от раз, защо?

                        Първоначално публикуван от petkov_bb Преглед на мнение
                        -Те на там вървят нещата .
                        -Повече от 20 теми с тази кола и няма оправяне !?! Без лоши мисли,но да се смени или колата или "подхода".
                        Ще я оправя няма страшно
                        Или ще я сменя с някои дизел... Коли колкото искаш...

                        Коментар


                        • #27
                          От: Киа-та не пали на газ от раз, защо?

                          колега ти откъде си кой град мини да ти видя настройката много е лесно за 5мин.
                          ако искаш сам можеш
                          но чети и пробвай

                          Коментар


                          • #28
                            От: Киа-та не пали на газ от раз, защо?

                            Тръгнах, да я настройвам по метода на Ясен, обаче тази ламбда е така завряна на кията, че няма вариант да я достигна, даже на канал да я карам. Някакви идеи от къде мога да и взема показателите?

                            Коментар


                            • #29
                              От: Киа-та не пали на газ от раз, защо?

                              абе остави тая ланд-сонда за сега това ти е трудно направи по-лесното
                              ако имаш бронзов-байпасен винт -
                              1. Завий го до край - Затвори го
                              2.откачи големия маркуч от изпарителя
                              3. завърти ключа за палене - на контакт без да палиш колата
                              а. започни да развиваш пластмасовия винт за газта докато чуеш да съска- да излиза газ от изпарителя -оставяш го така
                              б. това ти е началото -основния критерий че си близко до настройката
                              в. сложи маркуча на мястото му
                              г. развий - отвори тройника поне на половина от целия му ход
                              4.Така сега запали двиг. и регулирай празния ход от винта на изпарителя
                              а. ако трябва развивавай или завивай тройника за да се стабилизира празния ход
                              б. сега като ти е готов ПХ регулирай вървенето на кората като форсираш рязко двиг. и отпускаш газта като навиваш или развиваш тройника докато ти хареса форсирането на мотора
                              - трябва дасе форсира-изрязва -ЯКО- и да падат оборотите максим.бързо
                              - накрая като я караш на дълъг път ще донастроиш вървежа от тройника
                              Много е просто но е играчка - имайтърпение пона 1-2 седмици ако пътуваш постояно докато я настроиш

                              Коментар


                              • #30
                                От: Киа-та не пали на газ от раз, защо?

                                Ламбдата със сигурност стига до компа и завършва някъде с куплунг. Проследи жиците. Иначе, като стигнеш до самата нея - какво? Аз си връзвам един кабел, някъде веднага след куплунга и после го изкарвам в купето. Слагам му два банана и като реша, ги включвам в мултицета, кога за настройка на място, кога в движение. Пътувах известно време така, за да се светна аджеба каква точно ми е сместта в реални условия..))). В общи линии сместта е бедна - 0.025 0.035 0.045 при некакви ниски и лееко средни обороти. После при по-високи - рязко праска към 0.7. На празен ход, ако не показва 0.8 0.83 не се "чувства" добре двгигателя. Притриса. Ясен беше препоръчал някъде - бедна смес при ниски и по-богата при високи обороти. В общи линии съм я настроил така, само на празен ход ми е богата. С винта за чувствителност на иглата я настройвам така, че все пак да има някакъв "ряз" или тротъл респонз, както му казват младите. Ако хич я няма - отвивам леко. Ако, като върнеш газта, тя продължава да държи лееко високи - затягам. С винта на маркуча регулираш колко да тича. Колко по отвиваш, толко по върви и по харчи. Колкото по затягаш, толкова е по спъната. В някакъв момент почва рязко да обеднява при затягане и тогава трябва да отвиеш малко. Ако не - следват познатите гърмежи. Въобще, трите винта си влияят. На практика, ако развиеш единия, трябва да завиеш другия...горе-долу... Винта за байпаса - има едно положение при което оборотите са високи. Ако въртиш на ляво и на дясно от него падат. Оставяш го на високи. При една от предишните ми коли, го бях затегнал, както пише Ясен по-горе и регулирах оборотите от иглата. Ми беше си О.К. Не претендирам, че съм я настроил правилно, но - разхода ми е добър, ускорението също, не мирише на "газ" (много рядко), пали на газ и студена и топла, работи добре на празен ход - мазно. Тръгва добре на светофари, никога не е гърмяла. Разбрах едно - не трябва да слушаш кой колко оборота на какво отвил и навил - никой не може да ти даде точна рецепта за твоята кола.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X