Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Монтаж на газова уредба Opel Astra F C14SE и няколко въпроса.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #76
    От: Монтаж на газова уредба Opel Astra F C14SE и няколко въпроса.

    На снимката с мултицета се вижда символа за паднала батерия.
    Много пъти ми се е случвало мултицета да показва глупости при изтощена батерия.
    Калин Владов,09РСПБЗН

    Коментар


    • #77
      От: Монтаж на газова уредба Opel Astra F C14SE и няколко въпроса.

      Първоначално публикуван от kalin09 Преглед на мнение
      На снимката с мултицета се вижда символа за паднала батерия.
      Много пъти ми се е случвало мултицета да показва глупости при изтощена батерия.
      Предишния път когато ми показа за паднала батерия зумера едвам работеше,смених я с тази,нова от магазина и още на първото включване даде тази индикация...а е висок клас батерия...Ще я сменя.
      Hyundai Galloper exceed 2.5 TDi К Б

      Коментар


      • #78
        От: Монтаж на газова уредба Opel Astra F C14SE и няколко въпроса.

        Здравейте колеги вече изминах със Вектрата 400км със 37 литра газ,като беше 50% градско 50 извън.Имам няколко проблемчета обаче,които си мисля,че ако ги отстраня ще падне малко разхода.Бях споменал,малко по-нагоре в темата,че придърпва на средни обороти понякога.След като сложих табло с оборотомер благодарение на колегата Асен Кушлев,забелязах,че на около 2500 когато колата придърпва стрелката подскача...Също и на празен ход се забелязва,че когато загрее както държи нормални обороти се разтриса малко по-силно,(все едно и спира тока към свещите).
        Разрових се в нета и видях,че може да е комуматор,вие какво мислите?Направи ми впечетление,че се появява и при влизане в дупки и други неравности което ме навежда,че може да е лош контакт.Комуматора се намира в ''делкото'' а до сега не съм отварял...мога ли да разцентровам нещо или?

        П.П Забравих да спомена,че проблема го прави както на бензин,така и на газ.
        Поздрави
        Hyundai Galloper exceed 2.5 TDi К Б

        Коментар


        • #79
          От: Монтаж на газова уредба Opel Astra F C14SE и няколко въпроса.

          Старите Опели имаха навик да правят конденз в капачката на делкото, отвори го и виж какво му е състоянието, няма какво да му разцентроваш. Сезона е влажен и сега се проявяват тези неща. Иначе не знам дали има датчик на коляновия вал, възможно е и той да прави проблем. Моята Вектра по едно време взе да прекъсва, кабели и свещи сменяни. Оказаха се свещите, а не бяха на повече от 10 000 км., явно калпави.
          Ford Maverick II 2.3 XLT
          Ford Mondeo MK5

          Коментар


          • #80
            От: Монтаж на газова уредба Opel Astra F C14SE и няколко въпроса.

            Днес ще се занимая с делкото и за всеки случаи ще сложа нова термопаста на комуматора.
            Направих диагностика и ми дава грешка номер 24 vss няма сигнал от сензора за скорост или нисък волтаж,също така Manifold Absolute Pressure (MAP) sensor Low voltage ,35 Idle stepper motor Poor or no idle speed control ...както и стандартните 44,45 за бедна и богата смес.Грешката номер 24 се породи предполагам от смяната на таблото,мисля,че има 2 вида табла едните взимат сигнал за скороста от таблото а другите от скоростите...понеже моето табло беше АЦ-делко а другите бяха ВДО и имат малка разлика.Въпроса е този датчик за какво точно служи,единствето което забелязах е,че по някой път в движение като изключа от скорост оборотите падат на 500 и след това стават нормални...
            Hyundai Galloper exceed 2.5 TDi К Б

            Коментар


            • #81
              От: Монтаж на газова уредба Opel Astra F C14SE и няколко въпроса.

              За кой датчик питаш? Че тока не ми е силна страна.
              Ford Maverick II 2.3 XLT
              Ford Mondeo MK5

              Коментар


              • #82
                От: Монтаж на газова уредба Opel Astra F C14SE и няколко въпроса.

                Този дето отчита скороста на колата и изпраща сигнала към еку.Разрових се и разбрах,че служи когато си по инерция да държи малко по-високи обороти а когато си на скорост и си пуснал педала на газ-та да спира инжектора и да намаля разхода...На бензин можел да докара икономия с 3-4% но аз така или иначе съм на газ ако е само за това няма смисъл да го мисля .Сега отворих делкото,комуматора ми изглежда доста нов на беру.Напръсках с контактния спреи клемите,само ме притесни има едно като намотка,някаква бубина явно точно на оста на делкото която има луфт и се движи напред назад и не знам дали трябва да е така.Запалих и направих едно кръгче на бензин,изредих 2 пъти 1-ва и 2-ра до прекъсвач и го нямаше придърпването и скока в стрелката на оборотите,пък ще видим до кога.А когато ключа на газта е оставен в средно положение пали на газ нали?Мога ли да си паля на газ до към 0 градуса без последстия за газовата?Защото ми се причу едно виене за 1 секунда като запалих така.
                Hyundai Galloper exceed 2.5 TDi К Б

                Коментар


                • #83
                  От: Монтаж на газова уредба Opel Astra F C14SE и няколко въпроса.

                  Както споменах хич се нямам с тока, но тоя датчик на газ го няма в играта. Средното положение на ключа е междинно - всички клапани са затворени. Ползва се при карбураторни коли при обръщане от бензин на газ, докато изгори бензина в карбуратора, и после обръщаш на газ, иначе се дави, караш и на газ и на бензин. При теб е лесно - палиш на бензин и като решиш обръщаш веднага на газ. Това ръчно, иначе сигурно при вдигане на оборотите автоматично ти обръща на газ. Палене на газ става и при -20°, ама при Опел има кофти момент - ако не е загрял антифриза и вкарва сурова газ и не върви, а моята а я угасиш в това положение нямаше палене след това, докато не позаветря 10 мин. Но това се случва под 0°. Иначе последствията са само скъсяване живота на мембраните на изпарителя.
                  Ford Maverick II 2.3 XLT
                  Ford Mondeo MK5

                  Коментар


                  • #84
                    От: Монтаж на газова уредба Opel Astra F C14SE и няколко въпроса.

                    Вчера свалях алтернатора понеже не зареждаше достатъчно и за да ми е по-удобно за работа свалих филтърната кутия и маркуча на моното и какво да видя:
                    В маркуча на моното имаше една пласмаса която много намаля диматъра на маркуча.Предполагам,че е сложена с цел по-добра работа на газ.
                    Та пробвах без филтър и маркуч да пусна на газ и колата въобще не работеше както трябва,опитах се да форсирам,заглъхна и хвърли малко огън от моното.Също така филтърната кутия е много интересна има два входа,единия е от изпускателния колектор (да дърпа жега) а другия някъде под бронята.Та клапата предполагам се управлява от вакум които естествено го нямаше и беше в полуотворен положение,завих една рапидка и блокирах клапата,такаче да дърпа студен въздух и мисля,че вървежа на бензин и газ се подобри леко.
                    Въпроса ми е ако махна онази пласмаса която ми ограничава потока на постъпващия въздух и се настрой съответно по това дали може разхода да се докара същия или ще се вдигне с доста за сметка подобряване на вървежа.
                    Използвах и да я поразкърша малко на бензин на -2ра в ''прекъсвач'' е на 90 км а на 3-та 130 по натам не съм пробвал,че става опасно с тази кола
                    Поздрави
                    Hyundai Galloper exceed 2.5 TDi К Б

                    Коментар


                    • #85
                      От: Монтаж на газова уредба Opel Astra F C14SE и няколко въпроса.

                      Принципно при карбураторите е по-добре да дърпа топлия въздух, тъй нареченото зимно положение. Иначе после следва въпроса "Що гасне на газ като пусна по инерция с по-висока скорост", та в тоя ред на мисли и при теб май няма да се отрази зле. Иначе относно тази кола, ама с другата моторетка тези скорости не са плашещи - 1 - 70, 2 - 130 , 3 - 180, 4 - няма данни , 5 - 210 км/ч
                      Ford Maverick II 2.3 XLT
                      Ford Mondeo MK5

                      Коментар


                      • #86
                        От: Монтаж на газова уредба Opel Astra F C14SE и няколко въпроса.

                        Здравейте колеги да попитам възможно ли е след като светне "чека" колата да върви по-малко,защото така ми се струва,рових и не можах да намеря информация дали при този GM Multec има авариен режим?Според мен има нещо по аванса,но не откривам инфо.Подозренията ми са породени от това,че когато регулирах празния ход от изпарителя нищо не се променяше а като рестартирах еку-то не можеше да държи ход защото много го бях намалил.
                        Някой има ли информация дали този мотор има октан коректор - разбрах,че ако има трябва да е на най-големия аванс.
                        Поздрави
                        Hyundai Galloper exceed 2.5 TDi К Б

                        Коментар


                        • #87
                          От: Монтаж на газова уредба Opel Astra F C14SE и няколко въпроса.

                          От опит и четене относно Мултека разбрах, че стандартните грешки които записва ЕКУ при работа на газ: 25(дюзата не работи-напълно разбираемо при работа на газ) и 44/45 не се отразяват на работата на мотора- колата е от 10години на газ без емулатори. Добре би било да направиш самодиагностиката с кламера и да разбереш защо свети 'чека'- причините може да са много.
                          2) Октан коректора би трябвало да е на 95(200 ома резистор), но извесно време без да искам съм карал и на 91( 0 ома) поради закъсано кабелче и не забелязах разлика в поведението на мотора

                          Коментар


                          • #88
                            От: Монтаж на газова уредба Opel Astra F C14SE и няколко въпроса.

                            Аз се засилвах да си правя емулатор но явно няма смисъл,правих самодиагностика и това са главните грешки + VSS липса на комуникация и нисък волтаж.
                            А къде се намира този резистор,да видя колко ома е ?
                            Hyundai Galloper exceed 2.5 TDi К Б

                            Коментар


                            • #89
                              От: Монтаж на газова уредба Opel Astra F C14SE и няколко въпроса.

                              На твое място по въпроса с празния ход на C16nz бих проверил MAP-a(имаше информация в Аутодата), вакумите и бих изчистил дросела и леглото на моторчето(в руския вектра форум имаше снимки на разглобено тяло на моното за почистване) като най първични причини.
                              2) При C18nz октан коректорът е до диагностичната букса, а проверката на центорвката на запалването ми е тъмна индия.

                              Коментар


                              • #90
                                От: Монтаж на газова уредба Opel Astra F C14SE и няколко въпроса.

                                С празния ход реших проблема като почистих стъпковото моторче 2 пъти - понеже съм много умен ,след това направих диагностика и ми даде грешка в ТПС напръсках с контактен спреи и вече няма проблеми,също така и почистих моното със спрей за карбуратори.
                                От разхода съм доволен докарах го да върви малко по-малко отколкото на бензин но за сметка на това с 10 лева минавам 80-90 км в София,като пътя ми минава от най-натоварените улици.
                                Сега имам проблеми с алтернатора...много кофти работа...
                                Ето оборотите на празен ход и вече таблото свети бяло.На снимката не се вижда много добре на живо е супер,направих го с диоди с ъгъл на разпръскавне 30 градуса.

                                Ето и едно продухване на моното
                                Последно редактирано от nbajani; 13-11-13, 18:19.
                                Hyundai Galloper exceed 2.5 TDi К Б

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X