Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Калибриране на газови дюзи

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Калибриране на газови дюзи

    Наскоро ми се наложи да сваля газовите дюзи, за да направя някои натройки.Причината е, че двигателя не работеше добре. Като ги свалих установих, че на едната дюза иглата е задрала и не работи като хората. Тъй като така и така бяха свалени ввсички дюзи реших да им купя нови игли, а на задралата сложих и ново стебло. Дюзите са Valtek 3 ohm - две рейки по три дюзи.

    Ето какво представлява иглата (снимка от интернет):
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:zestaw%20valtek2.JPG
Прегледи:1
Размер:20.4 КБ
ID:5937415

    При проблемна дюза гумичката беше изчезнала и иглата е удряла директно в метал, което е довело до образуване на стружки...

    Самия реглаж при този тип дюзи се извършва посреством шестограмен болт, който държи и самата бобина. Частично се вижда на снимката по-долу:
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:01072011477.jpg
Прегледи:1
Размер:234.1 КБ
ID:5937416

    За самото калибриране са необходими мерителен часовник (+ шпилка за него - в моя случай 2.5мм) и един преходник, на който да се захване часовника.

    Преходника се подбира с подходяща резба така че да се завива на място на щуцерите на рейката. След това стругар го престъргва от едната страна така че часовника да влиза с натиск и да заклинва. В моя случай диаметъра на часовника беше 9 мм, а стругарят го престърга на 8.5 мм. ПО този начин може да се фиксрира неподвижно спрямо дюзите. Накрайника на часовника се заменя с шпилка с подходяща дължина. Това е необходимо поради две причини - накрайника е прекалено широк и къс и не стига то иглата. Ето снимка на часовника със завита шпилка:
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:01072011481.jpg
Прегледи:1
Размер:241.9 КБ
ID:5937421

    След това часовника се вкарва в така направения преходник:
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:01072011480.jpg
Прегледи:1
Размер:60.5 КБ
ID:5937424

    След това дюза по дюза се прави самия реглаж. Ето две снимки в отворено и затворено положение на дюзата:
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:01072011478.jpg
Прегледи:1
Размер:246.0 КБ
ID:5937425

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:01072011477.jpg
Прегледи:1
Размер:234.1 КБ
ID:5937416


    Реглажа се прави като се подадат 12В на всчка бобина по отделно.
    ВНИМАНИЕ: Подаването на напрежение трябва да е за максимално крато време, тъй като бобините загряват много ако се задържи по-дълго време в отворено положение!
    ПО технически данни от производителя отварянето на дюзата трябва да бъде 0.5 мм.

    ВАЖНО: Отварянето на всички дюзи трябва да бъде еднакво, за да може да се впръсква еднакво количество гориво!

    При този метод трябва да се подбере внимателно дължината на шпилката както и да се внимава да се центрира правилно часовника, така че спилката да не опира в стените на основата на дюзите.

    Дано да съм бил полезен.
    Георги Гатев

  • #2
    От: Калибриране на газови дюзи

    Против загряването:
    включва се последователно една лампа 21 вата (такива има по мигачите). Тя не пречи на задействането на дюзата, но многократно намалява отделяната топлина. Така няма риск да изгори бобинката.

    Коментар


    • #3
      От: Калибриране на газови дюзи

      Здравей колега. Може ли да ми кажеш от къде мога да намеря преходник за чесовника и самия часовник. Колко пари излиза цялата работа понеже днеска питах във Фобос колко пари е реглажа на инжекторите и ми казаха 15лв. Аз бих искал сам да си ги регулирам. И аз съм от София.
      Благодаря предварително.

      Коментар


      • #4
        От: Калибриране на газови дюзи

        Първоначално публикуван от Георги-trimata Преглед на мнение
        .............
        ПО технически данни от производителя отварянето на дюзата трябва да бъде 0.5 мм.

        ВАЖНО: Отварянето на всички дюзи трябва да бъде еднакво, за да може да се впръсква еднакво количество гориво!.........
        Количеството впръскано гориво не зависи ли 99% от диаметъра на отвора на щуцерите след клапаните?
        Те и затова се разпробиват с различни диаметри свредла за различните двигатели.

        Отварянето на клапана може и да влияе малко , ама според мен не е критично дали е 0.5 или 0.6 мм.
        LZ5ZI qth HASKOVO
        Pajero II GLS 3000 V6

        Коментар


        • #5
          От: Калибриране на газови дюзи

          Първоначално публикуван от ivan4o Преглед на мнение
          Количеството впръскано гориво не зависи ли 99% от диаметъра на отвора на щуцерите след клапаните?
          Те и затова се разпробиват с различни диаметри свредла за различните двигатели.

          Отварянето на клапана може и да влияе малко , ама според мен не е критично дали е 0.5 или 0.6 мм.


          Важно е да са точни (дебита зависи от това), не само от дюзите. А и цилиндрите се хранят различно както е писал по-горе колегата.
          Въчо Иванов Tel. 0899 837 607

          Коментар


          • #6
            От: Калибриране на газови дюзи

            Първоначално публикуван от debilite Преглед на мнение
            Здравей колега. Може ли да ми кажеш от къде мога да намеря преходник за чесовника и самия часовник. Колко пари излиза цялата работа понеже днеска питах във Фобос колко пари е реглажа на инжекторите и ми казаха 15лв. Аз бих искал сам да си ги регулирам. И аз съм от София.
            Благодаря предварително.
            Часовник намираш в магазините за инструменти.

            Щуцера се престъргва до необходимия диаметър (така че часовника да влиза трудно и да заклинва). Ние използвахме щуцер от мрежа за въздух под налягане, ти трябва да намериш такъв с подходяща за тебе резба. Или директно да отидеш на стругар да ти направи.

            Във Фобос ти поискаха 15 лв. за колко дюзи?
            Георги Гатев

            Коментар


            • #7
              От: Калибриране на газови дюзи

              Първоначално публикуван от Георги-trimata Преглед на мнение
              Часовник намираш в магазините за инструменти.

              Щуцера се престъргва до необходимия диаметър (така че часовника да влиза трудно и да заклинва). Ние използвахме щуцер от мрежа за въздух под налягане, ти трябва да намериш такъв с подходяща за тебе резба. Или директно да отидеш на стругар да ти направи.

              Във Фобос ти поискаха 15 лв. за колко дюзи?
              Здравей, във Фобос ми поискаха 15лв за 4 дюлзи доколкото разбрах. Тази събота и неделя се поразрових малко и намерих цял комплект за реглаж на клапани от БСМ но още не са ми казали цена. Мисля утре да мина да проверя колко ще ми струва комплектчето. На картина изглежда като това което си направил ти само с един модул в повече който явно е за подаване на + на инжекторите.
              Поздрави.

              Коментар


              • #8
                От: Калибриране на газови дюзи

                Колега, пиши после , като разбереш цената.

                Коментар


                • #9
                  От: Калибриране на газови дюзи

                  И аз вече си имам импровизирано стендче за калибровка.Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC01595.jpg
Прегледи:1
Размер:129.2 КБ
ID:5418755
                  КТМ 400 EXC

                  Коментар


                  • #10
                    От: Калибриране на газови дюзи

                    В моя газов компютър имам опция постоянно отворени инжектори !При чекването ,съм карал 40-50 км. без проблем !Само за пробата !
                    Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
                    Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
                    Анатолий Пейчинов o8875о9815
                    https://dvrbg.com/

                    Коментар


                    • #11
                      От: Калибриране на газови дюзи

                      Само искам да изкажа благодарност за снимковия материал и за споделеният опит и информация.

                      Точно за 1 час приключих с реглажа на рейката.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Калибриране на газови дюзи

                        Roninn- опцията за постоянно отворени инжектори работи само при времена над възможностите на инжекторите. т.е. при голямо натоварване ако не смогват да отварят и затварят, остават постоянно отворени.

                        Относно установките чрез който си регулирате рейките, с какви часовници са т.е. с какво натоварване измерват?

                        Коментар


                        • #13
                          От: Калибриране на газови дюзи

                          И друго всеки производител дава стойности за реглаж. Рейл например дават 0.60мм +-0.03мм

                          Коментар


                          • #14
                            От: Калибриране на газови дюзи

                            Хаааа.....днес с колега решихме да доизкусурим настройките на ги,оказа се че на 3 цилиндър дюзата чука и при пускане само на него,ламбдата записва богата смес,настроихме грубо по диаграмата на сондата,оказа се че и аз съм попаднал на дефектните рейки rail,чудя се да я сменям или правя,ако колегата каже цената за комплекта,тука цената за реглаж е мин.40 лв.
                            Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
                            Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
                            Анатолий Пейчинов o8875о9815
                            https://dvrbg.com/

                            Коментар


                            • #15
                              От: Калибриране на газови дюзи

                              Миналата година витарата започна да работи неравномерно на газ, смених всичко по запалването, буталцата на рейката и се оправи след, като смених цялата рейка.
                              Рейката струваше малка част от парите, който хвърлих преди това за части и елкон .
                              0 8 9 8 4 8 1 3 3 0

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X