Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Метан-теория и практика

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Метан-теория и практика

    Не видях такава тема,а искам да разбера повече за това гориво. Калоричност,детонационна устоичивост,вредни последствия от използването му.
    Конкретните ми въпроси са:
    1. С какво предварение се постига максимална мощност?
    2. При местене на ангренажа на двувалка с раздвижни колела ще се постигне ли подобрение спрямо заводското зацепване?
    3.На личната ми кола има LPG и метанова уредба,с обикновени изпарители и обща "плочка"(смесител). Достатъчен ли е като дебит смесителя за LPG за коректна работа на метан?
    4. Колата ми е с кнок сензор,а освен това има възможност за местене на датчика на кол. вал за изменение на предварението. Кнок сензора не обесмисля ли това местене?
    Мерси предварително за мненията,мисля че подобна развита тема би била полезна.
    Калин Владов,09РСПБЗН

  • #2
    От: Метан-теория и практика

    Те това е развита тема.
    Има ефект от местене на датчика.Засега положителен.
    Смесителят явно не стига,защото троиника на метана е развит докраи и въпреки това на високи обороти все едно има тапа.
    За ангренажа ще пиша като си поиграя с него.На LPG си играх но с по цял зъб и имаше положителен ефект от 1 зъб аванс на всмукателния вал,но над 5000 не вървеше.
    Кажета за аванса,а аз ще проверя дали сте прави
    Калин Владов,09РСПБЗН

    Коментар


    • #3
      От: Метан-теория и практика

      Колега, колата ти може да превключва на 3 вида гориво, така ли? С някакъв специален превключвател ли се прави, с 3 положения? В кой сервиз ти го правиха, или ти си го направи? Замислям се и аз за нещо такова...
      Jeep Grand Cherokee '96 5,2 V8

      LZ1POP

      Коментар


      • #4
        От: Метан-теория и практика

        Първоначално публикуван от kalin09 Преглед на мнение
        Те това е развита тема.
        Има ефект от местене на датчика.Засега положителен.
        Смесителят явно не стига,защото троиника на метана е развит докраи и въпреки това на високи обороти все едно има тапа.
        За ангренажа ще пиша като си поиграя с него.На LPG си играх но с по цял зъб и имаше положителен ефект от 1 зъб аванс на всмукателния вал,но над 5000 не вървеше.
        Кажета за аванса,а аз ще проверя дали сте прави
        Пиши каква е марката и модела на автомобила.
        Помогни си сам,за да могат и другите да ти помогнат.
        АСК Ален Мак

        Коментар


        • #5
          От: Метан-теория и практика

          На моята слагаха аванс коректо за по голямо предварение. Има малко ефект, но като цяло си е слабо гориво. Особено се усеща на продължително изкачване.
          GSM 0877 08 99 19
          Jeep Grand Cherokee 5.2 V8

          Коментар


          • #6
            От: Метан-теория и практика

            Първоначално публикуван от kalin09 Преглед на мнение
            Те това е развита тема.
            Недей мрънка, сега видях темата.
            Общо: метанът е малко по-ниско калоричен, ако се измерва на обем готова въздушна смес (примерно 10-15% по-малко от бензина). Ако го измерваш на килограм - излиза с 35-50% по-калоричен от бензина. Октановото му число обикновено е около 120. Освен това, качествата му се колебаят в зависимост от кое находище са пуснали по тръбите тази седмица. Вредни последствия - зависи колко е некадърен газовикът. В общия случай леко пече клапаните (и не, никакъв флашлуб няма да ги спаси, просто те обикновено си издържат).

            1. Тая работа с предварението е дебела. Най-общо, за повечето автомобилни двигатели, оптимизирани за бензин, за да работят оптимално на метан трябва на празния ход да нямаш допълнително предварение, от ниски до средни - някъде +5..10 градуса, малко над средните - пак да нямаш допълнително, а в най-високите - да отнемеш 4..7 градуса. Познай кога ще стане без цифрова електроника и стендови изпитания. В общия случай, народът врътва делкото, за да има тяга в ниски-средни, при което авансът във високи става излишно голям и не върви, но заради високото октаново число - и не детонира. Увяхването на метанизиран двигател във високите режими е 90% от това.

            С пропан-бутана е същото, само че разликите от бензина са по-малки. За сметка на това, октановото му число не е толкова високо и ако си нагласиш машината (само с местене на датчика/делкото) да върви в ниски-средни, прозвънва детонация във високи.

            2. Местенето на агренажа не зависи много от горивото - и на бензин има същия ефект, мести тягата в ниски или високи. Само че разхода го мести винаги в една посока. VVT системите са хубаво нещо, но според мен - половинчато и капризно.

            3. За един и същи обем въздух, метан трябва около 3 пъти повече (по обем), отколкото пропан-бутан. Това предполага и някои разлики в смесителя. Ако се опиташ да докараш разликата от крановете, тези с метан ще са отворени почти докрай, а тези с пропан-бутан - затворени до степен да не се регулират прецизно. Пълното щастие, както знаем, не е допустимо. Обикновено метанизираните коли вървят с много бедна смес, защото метанът го позволява.

            4. Нок-сензорът донякъде (ама само донякъде) помага на пропан-бутан. На метан е безполезен.
            Тук логиката е такава: запалителната система е проектирана за "идеалния" бензин (който никога не детонира). Веригата с нок-сензора коригира ъгъла на запалване само в моментите, когато бензинът не се държи идеално. За другите горива, "идеалната" крива на запалване е друга по форма, а не просто отместена бензинова крива. Тук неизбежно се примиряваме с неоптимално запалване, а нок-сензорът само пази буталата от пробиване. Той нито ще увеличи предварението там, където трябва повече от идеалния бензин, нито ще го намали тогава, когато няма детонация, но по-добра работа би свършило по-малко предварение.

            Аванс-процесорите са дълга тема. Всичко щеше да е много добре, ако не объркваха компютрите на колите. Обикновеното делко няма как да го объркат, но такива коли не останаха, а и там изкушението да минеш с едно завъртане без всякакви гнусни електроники е голямо.

            Коментар


            • #7
              От: Метан-теория и практика

              Автомобила е Астра Ф 1,6 16 калапана екотек.
              Тръгна наи-добре на метан с аванс около зъб на смукателния вал и закъснение около половин на изпускателния.Утепах няколко часа в проби.
              Но тръгна добре на метан когато ограничих въздуха.Лошото е че от това пострада пропана.Сега имам една чашка,която се слага във въздуховода за работа на метан.Онзи ден я пробвах-180 км/ч ги вдигна трудно по магистрамата за Пловдив 150 ги държи по баирите,разход 7,50 лв /115 км при цена 1,35лв.
              Абе от екотека нищо не е останало-къстъм смукател,изместено запалване,по неволя шлаифах глава с 0,8мм сега компресията е 15 атм.,затапен ЕГР,стъпково моторче няма-има винт за реглаж,и въпреки това чек енджин не свети
              Доволен съм,спирам да ръчкам.
              Е,ако си намеря смукателен вал (0,5 мм повече лифт) за без пари,бих го боцнал.
              Калин Владов,09РСПБЗН

              Коментар


              • #8
                От: Метан-теория и практика

                Първоначално публикуван от barzashki Преглед на мнение
                На моята слагаха аванс коректо за по голямо предварение. Има малко ефект, но като цяло си е слабо гориво. Особено се усеща на продължително изкачване.
                На това твойто има само един лек-смяна на майстора!
                Иво (таксито) Андреев
                0988 91 80 50
                Каджива Елефант 750 Лъки Експлорър 89-та

                Коментар


                • #9
                  От: Метан-теория и практика

                  Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                  Недей мрънка, сега видях темата.
                  Общо: метанът е малко по-ниско калоричен, ако се измерва на обем готова въздушна смес (примерно 10-15% по-малко от бензина). Ако го измерваш на килограм - излиза с 35-50% по-калоричен от бензина. Октановото му число обикновено е около 120. Освен това, качествата му се колебаят в зависимост от кое находище са пуснали по тръбите тази седмица. Вредни последствия - зависи колко е некадърен газовикът. В общия случай леко пече клапаните (и не, никакъв флашлуб няма да ги спаси, просто те обикновено си издържат).
                  При моите 700 000 км на метан ще ти кажа само че почти всичко от тази а и от следващите точки се разминава с истината! Трябва правилен майстор само,нищо друго!Дали с лека кола на метан не се качих на Мургаш или преди 4 год на витиня карайки след Десо не я държах 15 мин на 8000 оборота без никакви щети!Дори на метан по ме кефи щото нема прекъсвач!Върви като отвързана,при това е само 1.6 на тия 4 полуоски!Едни металокерамични,но легла а не клапани,няма да са излишни!Просто доста по висока температура на горене!И остана само да има доволно количество сачми между бръмбарите и сичката газ!!!
                  Иво (таксито) Андреев
                  0988 91 80 50
                  Каджива Елефант 750 Лъки Експлорър 89-та

                  Коментар


                  • #10
                    От: Метан-теория и практика

                    Първоначално публикуван от kalin09 Преглед на мнение
                    Но тръгна добре на метан когато ограничих въздуха.Лошото е че от това пострада пропана.
                    И аз така . На метан без прорязаната капачка от минерална вода(ограниител на въздух) не ще , и не ще. И аз съм на три вида горива.
                    На бензин добре , на газ- по добре , на метан не чак толкова. Центровката е като "за бензин" Ако ти кажа че нямам време за експерименти - няма да повярваш. С тая кола минавам по 100-120 км на ден. Минимум.
                    Последно редактирано от Макавеев; 05-09-11, 20:16.
                    Уморените коне не ги убиват , нали ??

                    Коментар

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X