Обява

Свий
Няма добавени обяви.

дизелов микробус на метан !!!

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • дизелов микробус на метан !!!

    Искам да попита всеки който знае нещо повече за дизелови микробуси на метан да си каже мнението. Видях една обява за такъв микробус марка Фиат Дукато (мисля че е с фабрично метаново) който според думите на собственика му разхода му и градско и извънградско е около 15 лв на 100 км (като гледам цената на метана около 10 кг му е разхода) Нормален разход ли е? Каквито и мнения да изкажете ще са ми от полза

  • #2
    От: дизелов микробус на метан !!!

    Последно, дизелов или на метан? Фабрично, май не се правят дизели с комбинирано захранване (нафта и метан едновременно). Да не е бензин + метан? 10 килограма метан са като енергия около 18 литра бензин или 15 литра нафта, разходът изглежда нормален за по-голям бус.

    Коментар


    • #3
      От: дизелов микробус на метан !!!

      в обявате пише "оригинална метанова уредба .... тип на двигателя: дизелов" Като се има в предвид, че бутилките са поставени под товарното помещение а не в него ми се струва, че е фабрично поставено. Гледах из разни места в нета, че има дизелови двигатели на метан, но било изгодно само на бусове или големи товарни коли. Интересувам се от положителни и отрицателни страни на метана като цяло и ако може и конкретно за дизел-метана би било супер.

      Коментар


      • #4
        От: дизелов микробус на метан !!!

        Отрицателната е че за да имаш запас за голям пробег, трябват големи бутилки (или по-често много на брой малки), налягането е високо (не е втечнен а само компресиран), и бутилките - тежки. Не се сещам за друго лошо, по отношение на метана. А хубавото му е че към момента май е възможно най-евтиното автомобилно гориво.

        Има дизели, комбинирани с пропан-бутан. Предполага и тая система не ще се различава много. Ама какъв по дяволите е смисъла, вместо да си купиш бензиново возило и да го караш само и единствено на метан?
        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар


        • #5
          От: дизелов микробус на метан !!!

          на такава обява попаднах, няма сам да си слагам метаново на дизел, затова и разпитвам да видя има ли "далавера" или не пише, че с едно зареждане изкарва до 400 км, което ми звучи доста добре

          Коментар


          • #6
            От: дизелов микробус на метан !!!

            Сбъркана е обявата. Фабричните метанови двигатели ползват бензин за резервно гориво и бензинов двигател като база за разработката на метановия.

            Вариациите на тема метан или пропан-бутан в дизела са сложни и скъпи, освен това работят едновременно с двете горива, затова се употребяват само в големи автопаркове със своя работилница и зарядна станция.

            Коментар


            • #7
              От: дизелов микробус на метан !!!

              А за какво ти е микробус на метан? За да му остане полезна товароносимост колкото на лека кола? А данъците, паркомястото, аеродинамиката?
              Или "сега има много метанстанции"? Тогава пак за какво ти е, като убиваш средната скорост в питбокса?
              От градските първото смислено на метан е Икаруса. Или дългия бордови Зил. За по-големите е още по-, но те вече хептен не приличат на микробуси.

              Коментар


              • #8
                От: дизелов микробус на метан !!!

                Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
                А за какво ти е микробус на метан? За да му остане полезна товароносимост колкото на лека кола? А данъците, паркомястото, аеродинамиката?
                Или "сега има много метанстанции"? Тогава пак за какво ти е, като убиваш средната скорост в питбокса?
                От градските първото смислено на метан е Икаруса. Или дългия бордови Зил. За по-големите е още по-, но те вече хептен не приличат на микробуси.
                Стари сведения цитираш. От градските, първото смислено на метан е ВАЗ-2108, виждал си конкретния екземпляр. Всичко по-голямо само печели. 400км пробег на метан са 40 килограма метан или около 150 килограма бутилки (те някои шофьори тежат повече). 400км са два дни работа в София с микробус. Средната скорост е увредена с 10-те минути на газстанцията на прибиране от работа - добро оправдание за около 150лв икономия.

                Коментар


                • #9
                  От: дизелов микробус на метан !!!

                  Метан - само това е истината за евтино гориво. Почти на нивото на електромобил (за момента ).
                  Няма да влизам в конкретика . За микробус - 15 лв/100 км е съвсен нормално.Единствена препоръка - качи се и изхарчи едни 15 лв. за да си сигурен какво купуваш. Зареждаш до горе метан, караш 100 км и зареждаш пак. Така знаеш колко ще ти харчи. При метана трудно се лъже и разликата е лев-два при различните водачи.
                  За теглото на бутилките - има големи по обем с малко тегло. Има малки по обем, но много на брой. При теб кой вариант е?
                  Едва ли ще го усетиш (теглото). Няма ти да го носиш......но ми се струва, че 400 км трудно ще постигнеш. Може да греша..... но едва ли ?
                  Ако ще пътуваш само в България - идеално. Метанстанции колкото искаш на по-малко от 100 км една от друга.
                  Ако мислиш за чужбина - забрави. Проблем.....много са на рядко. Пак не е нужен спор, моля ! Опит .....
                  Веднъж качил се на метанова кола - трудно се минава на друга. Много трудно .....
                  Успех !

                  Коментар


                  • #10
                    От: дизелов микробус на метан !!!

                    Четем стандартите за "строителна хоризонтала на автомобила". За А ... Ц класите намираме "всички експлуатационни течности, плюс трима пътници по 70 кг." Резервоарите там за по 35 ... 70 л, което значи колкото значи кг.
                    Всеки тунинг, свързан с увеличаването на теглото, изяжда колкото там процента от ресурса. Което значи толкова по-скоро - нова кола.
                    Скъпи на триците - евтини на брашното ...
                    Недоволните от излишното теоретизиране, заминават да слушат мантрата "конструктивно положение на автомобила".
                    Последно редактирано от Стефан; 20-09-10, 21:49.

                    Коментар


                    • #11
                      От: дизелов микробус на метан !!!

                      Щом на дъртите Икаруси монтираха метан - значи има защо!А 15лв. за 100км за бус е ...не се сещам дизелов бус с разход 6.5 нафта!

                      Коментар


                      • #12
                        От: дизелов микробус на метан !!!

                        На икарусите и на многоосните може. Те врътват едно кръгче, с което избиват курса, и заминават в гаража за зареждане. А половин тон празни резервоари, са незначителен процент от общата им товароносимост, и не влияят на развесовката. От което - и на устойчивостта, управляемостта, и спирачните характеристики. С което и на скоростните, и другите експлоатационни.
                        А изобщо - теорията на автомобила я разсекретиха преди време ... Едва ли аз съм най-добрия даскал по това.

                        Коментар


                        • #13
                          От: дизелов микробус на метан !!!

                          Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
                          ...Всеки тунинг, свързан с увеличаването на теглото, изяжда колкото там процента от ресурса.
                          ...и затова все гледаме таксита на по милион километра.

                          Вярно е всичко това, което казваш, но технологиите са се изместили, оттам - съотношението на цените на някои неща. За 100000км една лека кола изгаря собствената си магазинна цена във вид на бензин. Съд за 200 атмосфери, железен, отдавна тежи под 0.7кг за литър вместимост, композитните - колкото там. Добре дошъл.

                          Коментар


                          • #14
                            От: дизелов микробус на метан !!!

                            Разбира се. Имам и по-лек. Просто е от самолет, и струва колкото него. За избухващите от кихане ментета, и за остаряващите за три години пластмасови, не ми се говори - в тях няма нищо интересно.
                            Не че се возя на таксита често, но никога през последните 20 години не съм виждал здраво. А съзнателното убиване на собствената кола, ми се струва безидейно. Дребен таралясник с 200 кила резервоари, няма да издеяни 200 000 никак, а без смяна на окачването през 10 000 - хич.
                            Къде е далаверата? А то веднъж пипаното заводско окачване, и даже спирачките - вече не стават, дай да не се лъжем.

                            Коментар


                            • #15
                              От: дизелов микробус на метан !!!

                              Добре де, изплюй камъка - с колко се намалява ресурса на една лека кола 1 тон от поставените в багажника 60 килограма?

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X