Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ритащ кикдаун

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Ритащ кикдаун

    Здравейте . От скоро съм собственик на Ауди А6 Ц5 180 ТДИ 180 конски сили с автоматична скоростна кутия . Карал съм и преди това автомат , но тук ми направи впечатление нещо странно . Колата си сменя хубаво меко скоростите във възходящ ред , без тласъци , удари , буксуване и каквото и да било друго нетипично поведение . Обаче , когато е на 5-та и дам рязко газ , без да натискам кикдауна , колата рита доста силничко , дори неприятно , и сваля на 4-та , като понякога може да поколебае и за секунда да върне обратно 5-та и пак да ритне на 4-та . На други предавки не го прави . Кикрауна си работи адекватно при тях , като си сваля две надолу без удари . Единствено и само от 5-та на 4-та . Не знам как да го разчитам този симптом , на какво може да се дължи . На студеното , при студен двигател и кутия , си е малко тромав автомата , което си е напълно нормално , но и тогава няма никакви симптоми като удари , буксуване и др. Ако някой може да помогне с някаква теория или директен отговор за причината за това ритане , ще съм изключително благодарен . Ще допълня само , че колата е Quattro , но не вярвам да идва от задвижването това поведение .
    Jeep Grand Cherokee WJ - 2001g.- 3.1TD - Quadra-Drive
    Kawasaki ZZR 1200 - 2002 g.

  • #2
    Единствената разлика при топло - студено е вискозитета на маслото . Сменял ли си го ?
    Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

    Коментар


    • Cvetomir_nikolov81
      Cvetomir_nikolov81 коментира
      Редактиране на коментар
      Аз нямам проблем с топло или студено . Автомата си работи абсолютно адекватно . Единственото което прави е това ритане(блъскане) , което прави при подаване на по-рязка газ на 5-та , и той сваля на 4-та без да съм натиснал кикдауна , или да съм усетил че съм го натиснал .

  • #3
    Прочетете с тестер параметрите на мотора и кутията за отклонения. И "двамата" се разбират за натоварването/въртящ момент. Автоматика следи и за това, колко рязко е дадена газ. Може в алгоритъма да се пренебрегва мекото превключване за сметка на рязко "издърпване" -по-бързо превключване.

    Коментар


    • #4
      Това чудо е с 5hp нещо си ,от 5 на 4 рита най вероятно от отключването на локъпа. Или по точно не го отключва при връщането на предавката.

      Коментар


      • #5
        Това за четенето явно ще трябва да се свърши и в някакви живи данни в реално време . Обаче изведнъж се почувствах като индианец , тъй като не съм твърде на ТИ с усъройството на тези машинки . Какво точно ще значи лок ъп , и дали той отключва или не ?
        Jeep Grand Cherokee WJ - 2001g.- 3.1TD - Quadra-Drive
        Kawasaki ZZR 1200 - 2002 g.

        Коментар


        • #6
          Локъпа заключва на последната предавка ,връзката между ДВГ и скоростите става твърда а не през турбините колела на ХДП-то. Горе долу ефекта е като да пуснеш рЕзко съединителя на ръчна кутия,и тя ще ритне.

          Коментар


          • #7
            Това ще рече , че всяка скорост си има свой отделен лок ъп , и този на четвърта заключва твърде рано , или е останал заключен , и затова рита така . А какво командва този лок ъп , и ако е това , как стои въпроса с отстраняването на този проблем
            Jeep Grand Cherokee WJ - 2001g.- 3.1TD - Quadra-Drive
            Kawasaki ZZR 1200 - 2002 g.

            Коментар


            • #8
              „Локъпа заключва на последната предавка“ - демек само на 5та, ХДП то не играе когато Локъпа е заключил.
              Три дена глупави експерименти икономисват половин час четене!

              Коментар


              • #9
                Локъпа е един,намира се в ХДП-то. На 5hp19 каквато вероятно е кутията заключва само на последната 5 предавка. Командва се от соленоид закрепен на мозъка на кутията. Това е теорията.
                Сега практиката.
                Възможно е да остава заключен от отлагания в ХДП- то,соленоид, недобре затварящ плунжер и още доста неща. За пред компа толкоз.
                Диагностика,живи данни,гледане и пушене а и малко мислене.
                Хубав ден.

                Коментар


                • #10
                  Аз залагам на маслото в скоростната кутия!
                  Имахме подобен проблем с автоматик 6 скоростен.По принцип работи всичко нормално но примерно от 100 превключвания някой път превключва с ритник. И при качване на предавка и много рядко и при сваляне. И така се караше. С течение на времето забелязахме че се влияе от времето и температурата.Имаше месеци когато не се проявяваше.
                  Смени се маслото напълно (с някакъв филтър ) и се оправи. Година стана - не е правило проблеми.
                  Обяснението на майстора - маслото на кутията си е променило параметрите!

                  Коментар


                  • #11
                    Вчера правих диагностика на колата, с живи данни . Маслото е сменено преди 30 000 км , което не е толкова много , но ще си го смемя за всеки случай , тъй като не знам дали е на 100% правилното . Относно живите данни , си имам грешчица в кутията , която се изчиства , но след въпросния ритник пак се получава . Прави ми впечатление , че на по-студено масло е едва доловимо , че дори почти е ОК , и като загрее вече си е напълно осезаемо . Ето и това , което изписа за грешката .
                    Прикачени файлове
                    Jeep Grand Cherokee WJ - 2001g.- 3.1TD - Quadra-Drive
                    Kawasaki ZZR 1200 - 2002 g.

                    Коментар


                    • #12
                      Значи съм си пил хапчето за познаване!
                      Торк конвертор клъч е точно локъпа.

                      Коментар


                      • #13
                        След като я изчистихме грешката , днес си направи хубава смяна , но ако му дам по-рязка газ , малко да го накарам да се размисли , пак ще го направи и ще натрупа грешката , след което всеки път ще си блъска . Та след като е локъпа , какви са процедурите за отстраняване на това поведение .
                        Jeep Grand Cherokee WJ - 2001g.- 3.1TD - Quadra-Drive
                        Kawasaki ZZR 1200 - 2002 g.

                        Коментар


                        • #14
                          Здравейте отново . Вчера ходих на "майстор" , след като почаках известно време да може да ми обърне внимание , и резултата беше следния : бодна едно ОБД в колата , и с едно телефонче прочете грешка Р0741 . Произнесе се , че торка ми е заминал , трябвало да се рециклира , че и маслената помпа и тя било хубаво , че той така би процедирал с неговата си кола , да се смени . 2500 щяло да струва . Това ми се стори доста аматьорско изпълнение . Нито хвана да ми прочете самата кутия , нито нищо . Според мен , би трябвало да се обърме малко повече внимание , а не така с лека ръка да се отметне . Затова , ако някой е имал или има опит с тези неща , и по-конкретно с тази грешка , ако може да сподели малко опит . Благодаря предварително .
                          Jeep Grand Cherokee WJ - 2001g.- 3.1TD - Quadra-Drive
                          Kawasaki ZZR 1200 - 2002 g.

                          Коментар


                          • #15
                            Първоначално публикуван от Cvetomir_nikolov81 Преглед на мнение
                            Здравейте отново . Вчера ходих на "майстор" , след като почаках известно време да може да ми обърне внимание , и резултата беше следния : бодна едно ОБД в колата , и с едно телефонче прочете грешка Р0741 . Произнесе се , че торка ми е заминал , трябвало да се рециклира , че и маслената помпа и тя било хубаво , че той така би процедирал с неговата си кола , да се смени . 2500 щяло да струва . Това ми се стори доста аматьорско изпълнение . Нито хвана да ми прочете самата кутия , нито нищо . Според мен , би трябвало да се обърме малко повече внимание , а не така с лека ръка да се отметне . Затова , ако някой е имал или има опит с тези неща , и по-конкретно с тази грешка , ако може да сподели малко опит . Благодаря предварително .
                            Може и прав да се окаже. Тази грешка показва или дефектен клапан или хидротрансформатор. Локъпът не работи коректно.
                            "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                            Коментар

                            Активност за темата

                            Свий

                            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                            Зареждам...
                            X