Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ритащ кикдаун

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Ритащ кикдаун

    Здравейте . От скоро съм собственик на Ауди А6 Ц5 180 ТДИ 180 конски сили с автоматична скоростна кутия . Карал съм и преди това автомат , но тук ми направи впечатление нещо странно . Колата си сменя хубаво меко скоростите във възходящ ред , без тласъци , удари , буксуване и каквото и да било друго нетипично поведение . Обаче , когато е на 5-та и дам рязко газ , без да натискам кикдауна , колата рита доста силничко , дори неприятно , и сваля на 4-та , като понякога може да поколебае и за секунда да върне обратно 5-та и пак да ритне на 4-та . На други предавки не го прави . Кикрауна си работи адекватно при тях , като си сваля две надолу без удари . Единствено и само от 5-та на 4-та . Не знам как да го разчитам този симптом , на какво може да се дължи . На студеното , при студен двигател и кутия , си е малко тромав автомата , което си е напълно нормално , но и тогава няма никакви симптоми като удари , буксуване и др. Ако някой може да помогне с някаква теория или директен отговор за причината за това ритане , ще съм изключително благодарен . Ще допълня само , че колата е Quattro , но не вярвам да идва от задвижването това поведение .
    Jeep Grand Cherokee WJ - 2001g.- 3.1TD - Quadra-Drive
    Kawasaki ZZR 1200 - 2002 g.

  • #2
    Единствената разлика при топло - студено е вискозитета на маслото . Сменял ли си го ?
    Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

    Коментар


    • Cvetomir_nikolov81
      Cvetomir_nikolov81 коментира
      Редактиране на коментар
      Аз нямам проблем с топло или студено . Автомата си работи абсолютно адекватно . Единственото което прави е това ритане(блъскане) , което прави при подаване на по-рязка газ на 5-та , и той сваля на 4-та без да съм натиснал кикдауна , или да съм усетил че съм го натиснал .

  • #3
    Прочетете с тестер параметрите на мотора и кутията за отклонения. И "двамата" се разбират за натоварването/въртящ момент. Автоматика следи и за това, колко рязко е дадена газ. Може в алгоритъма да се пренебрегва мекото превключване за сметка на рязко "издърпване" -по-бързо превключване.

    Коментар


    • #4
      Това чудо е с 5hp нещо си ,от 5 на 4 рита най вероятно от отключването на локъпа. Или по точно не го отключва при връщането на предавката.

      Коментар


      • #5
        Това за четенето явно ще трябва да се свърши и в някакви живи данни в реално време . Обаче изведнъж се почувствах като индианец , тъй като не съм твърде на ТИ с усъройството на тези машинки . Какво точно ще значи лок ъп , и дали той отключва или не ?
        Jeep Grand Cherokee WJ - 2001g.- 3.1TD - Quadra-Drive
        Kawasaki ZZR 1200 - 2002 g.

        Коментар


        • #6
          Локъпа заключва на последната предавка ,връзката между ДВГ и скоростите става твърда а не през турбините колела на ХДП-то. Горе долу ефекта е като да пуснеш рЕзко съединителя на ръчна кутия,и тя ще ритне.

          Коментар


          • #7
            Това ще рече , че всяка скорост си има свой отделен лок ъп , и този на четвърта заключва твърде рано , или е останал заключен , и затова рита така . А какво командва този лок ъп , и ако е това , как стои въпроса с отстраняването на този проблем
            Jeep Grand Cherokee WJ - 2001g.- 3.1TD - Quadra-Drive
            Kawasaki ZZR 1200 - 2002 g.

            Коментар


            • #8
              „Локъпа заключва на последната предавка“ - демек само на 5та, ХДП то не играе когато Локъпа е заключил.
              Три дена глупави експерименти икономисват половин час четене!

              Коментар


              • #9
                Локъпа е един,намира се в ХДП-то. На 5hp19 каквато вероятно е кутията заключва само на последната 5 предавка. Командва се от соленоид закрепен на мозъка на кутията. Това е теорията.
                Сега практиката.
                Възможно е да остава заключен от отлагания в ХДП- то,соленоид, недобре затварящ плунжер и още доста неща. За пред компа толкоз.
                Диагностика,живи данни,гледане и пушене а и малко мислене.
                Хубав ден.

                Коментар


                • #10
                  Аз залагам на маслото в скоростната кутия!
                  Имахме подобен проблем с автоматик 6 скоростен.По принцип работи всичко нормално но примерно от 100 превключвания някой път превключва с ритник. И при качване на предавка и много рядко и при сваляне. И така се караше. С течение на времето забелязахме че се влияе от времето и температурата.Имаше месеци когато не се проявяваше.
                  Смени се маслото напълно (с някакъв филтър ) и се оправи. Година стана - не е правило проблеми.
                  Обяснението на майстора - маслото на кутията си е променило параметрите!

                  Коментар


                  • #11
                    Вчера правих диагностика на колата, с живи данни . Маслото е сменено преди 30 000 км , което не е толкова много , но ще си го смемя за всеки случай , тъй като не знам дали е на 100% правилното . Относно живите данни , си имам грешчица в кутията , която се изчиства , но след въпросния ритник пак се получава . Прави ми впечатление , че на по-студено масло е едва доловимо , че дори почти е ОК , и като загрее вече си е напълно осезаемо . Ето и това , което изписа за грешката .
                    Прикачени файлове
                    Jeep Grand Cherokee WJ - 2001g.- 3.1TD - Quadra-Drive
                    Kawasaki ZZR 1200 - 2002 g.

                    Коментар


                    • #12
                      Значи съм си пил хапчето за познаване!
                      Торк конвертор клъч е точно локъпа.

                      Коментар


                      • #13
                        След като я изчистихме грешката , днес си направи хубава смяна , но ако му дам по-рязка газ , малко да го накарам да се размисли , пак ще го направи и ще натрупа грешката , след което всеки път ще си блъска . Та след като е локъпа , какви са процедурите за отстраняване на това поведение .
                        Jeep Grand Cherokee WJ - 2001g.- 3.1TD - Quadra-Drive
                        Kawasaki ZZR 1200 - 2002 g.

                        Коментар


                        • #14
                          Здравейте отново . Вчера ходих на "майстор" , след като почаках известно време да може да ми обърне внимание , и резултата беше следния : бодна едно ОБД в колата , и с едно телефонче прочете грешка Р0741 . Произнесе се , че торка ми е заминал , трябвало да се рециклира , че и маслената помпа и тя било хубаво , че той така би процедирал с неговата си кола , да се смени . 2500 щяло да струва . Това ми се стори доста аматьорско изпълнение . Нито хвана да ми прочете самата кутия , нито нищо . Според мен , би трябвало да се обърме малко повече внимание , а не така с лека ръка да се отметне . Затова , ако някой е имал или има опит с тези неща , и по-конкретно с тази грешка , ако може да сподели малко опит . Благодаря предварително .
                          Jeep Grand Cherokee WJ - 2001g.- 3.1TD - Quadra-Drive
                          Kawasaki ZZR 1200 - 2002 g.

                          Коментар


                          • #15
                            Първоначално публикуван от Cvetomir_nikolov81 Преглед на мнение
                            Здравейте отново . Вчера ходих на "майстор" , след като почаках известно време да може да ми обърне внимание , и резултата беше следния : бодна едно ОБД в колата , и с едно телефонче прочете грешка Р0741 . Произнесе се , че торка ми е заминал , трябвало да се рециклира , че и маслената помпа и тя било хубаво , че той така би процедирал с неговата си кола , да се смени . 2500 щяло да струва . Това ми се стори доста аматьорско изпълнение . Нито хвана да ми прочете самата кутия , нито нищо . Според мен , би трябвало да се обърме малко повече внимание , а не така с лека ръка да се отметне . Затова , ако някой е имал или има опит с тези неща , и по-конкретно с тази грешка , ако може да сподели малко опит . Благодаря предварително .
                            Може и прав да се окаже. Тази грешка показва или дефектен клапан или хидротрансформатор. Локъпът не работи коректно.
                            "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                            Коментар

                            Активност за темата

                            Свий

                            Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

                            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                            Зареждам...
                            X