Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Каране при зимни условия с автоматик

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #76
    От: Каране при зимни условия с автоматик

    Хил десент контрола работи точно така

    Ся на фтоматик не нам ко ес прави, освен да се молиш да боговете на фтоматиците и да им вричаш жертвени агнеци, ма като си с ръчни скорости за да не пързаля се дава газ и забравяш за спирачката.
    Тааа, фтомата би тревало да прави същото.
    И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

    Коментар


    • #77
      От: Каране при зимни условия с автоматик

      Първоначално публикуван от Liebherr4eto Преглед на мнение
      Карам кола с АБС от 5г.
      Преди това карах кола само със задно. Живея от 10г. на място, дето снегорин не се е качвал, откак е вилна зона. За 800 метра денивелация 100 и нещо метра. Досега никой от никъде не ме е вадил, всекидневно се придвижвам с колата до София и обратно. Като Ви чета, се чудя как ли съм се оправяла.
      При мен е същата история и аз се чудя

      Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
      Хил десент контрола работи точно така

      Ся на фтоматик не нам ко ес прави, освен да се молиш да боговете на фтоматиците и да им вричаш жертвени агнеци, ма като си с ръчни скорости за да не пързаля се дава газ и забравяш за спирачката.
      Тааа, фтомата би тревало да прави същото.
      Цък, и това съм го изпробвал. Набира се допълнително скорост и в последствие никакъв шанс да се спре нормално . Това на 2 ра бавна, защото както споменах на 1-ва бавна - кур тате баница...
      Sent from my Nokia s fenerche

      Коментар


      • #78
        От: Каране при зимни условия с автоматик

        Първоначално публикуван от //Радо// Преглед на мнение
        Цък, и това съм го изпробвал. Набира се допълнително скорост и в последствие никакъв шанс да се спре нормално . Това на 2 ра бавна, защото както споменах на 1-ва бавна - кур тате баница...
        Явно теорията ми, че фтоматика не става за чеп за зейе извън пътя се потвърждава всеки ден всеки час
        И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

        Коментар


        • #79
          От: Каране при зимни условия с автоматик

          Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
          Явно теорията ми, че фтоматика не става за чеп за зейе извън пътя се потвърждава всеки ден всеки час
          Не бе човек, ръчка съм. Но автомат ограничен до някаква скорост и ръчни скорости няма разлика.
          Sent from my Nokia s fenerche

          Коментар


          • #80
            От: Каране при зимни условия с автоматик

            Благодаря за съветите, много помогнаха! Още снощи ми се наложи да качвам баир с включено 4Х4, а тази сутрин беше заледено и включих на ръчни - първа и пак 4Х4, ама не бавни и работата се получи. При по-голям лед ще включа бавните.
            Благодаря ви, момчета! А колкото до снимката - да ще снимам камиона в почивните дни и ще кача снимките, пък вие ще кажете какво се включва и изключва.

            Коментар


            • #81
              От: Каране при зимни условия с автоматик

              Първоначално публикуван от Margheritta Преглед на мнение
              При по-голям лед ще включа бавните.
              Недей. Щом на това място можеш да се спуснеш без бавни, с бавни ще ти е по-трудно.

              Коментар


              • #82
                От: Каране при зимни условия с автоматик

                Круиз контрола е готина джаджа, ама тука по магистралите има табели да се избягва ползването когато е айси. За протокола и моя не ще да включва при ниска скорост.

                Понеже е за стръмно спускане на хлъзгав терен, та прясна случка от вчера.
                Бях за риба, надморска височина около 1400 м, сняг около 20 см по шанците, а на пътя около 4 см пресен и неизвестно какво е отдолу, времето топло около 2-3С, пътя горски, но широк и равен.
                Карам си кротко с 40 км/ч по равното и гледам насреща се задава друг хубавец с новичка Тойота Тундра. Махна ми да спра и аз плавно натиснах спирачката и още по-плавно навлязох в шанеца .
                Та колегата ми вика да не подминавам следващото езеро (след него идва спускане), че е много заледено и той едва се е върнал в началото. Беше с чисто нови зимни Нокиан (аз съм с АТ със снежинка). Е да де, ама гьола дето отивам е след спускането (което трябва да се качва на връщане). Продължих бавно и внимателно, пресният сняг държи като си с голям грайфер и си викам, тоя пич нещо ме метна. Та реших да спра да пусна една вода. Малко занесох, ама с 10км/ч все някак се спира. Изненадата дойде като слязох от джипката и едва не се пребих. Под тия 4 см сняг си беше хубав лед("потен" заради високата температура). Пързалка мечта. Та така пробвах веригите за пръв път тази година.

                По темата: аз бих пробвал първа бърза 4х4 и нежно обиране на спирачката за да не позволя ускорение. Ако има неотъпкан участък по края на пътното платно движение по/до него-там сцеплението е по-добро и може да помогни при кофти ситуации.

                Спускане на хлъзгаво е по-гадно от изкачване.
                Toyota Land Cruiser BJ70 1985
                Lexus LS430

                Коментар


                • #83
                  От: Каране при зимни условия с автоматик

                  Първоначално публикуван от //Радо// Преглед на мнение
                  Позволи ми да съм пробвал абсолютно всичко. Гумите ми са goodyear wrangler ultra grip с около 7-8 мм., допълнително нарязани.
                  При мен баира е такъв че на 1ва бавна не можеш да го изкачиш при сняг и лед. По някое време по средата тежестта на камиона те дърпа надолу защото пъплиш с много бавна скорост. Изкачвам го на 2ра бавна с много газ и засилка.
                  Отделно от това пътят е еднолентов и от едната страна е дере. Кефи.
                  Специално пък с твоя Гранд знаеш ли кога на 1 ва бавна скорост ще превъртиш 5 литров двигател стъпал върху лед при този наклон?
                  Не забравяте че при спускане блокажите не играят, ако е включен твърд блокаж може и да пречи ако си ограничен от една лента само.
                  Нещо не мога да те вдяна?!!Тръгваш на зад по некое време на първа "бавна", защото ти е слаб мотора да те тегли без развъртане със сичката газ - демек губят му се нютон метри един път по-принцип и втори път в ниските обороти! Затова и качваш баира на 2-ра с много газ и засилка - заради инерцията, щото без нея умираш на баира - ЗАРАДИ НИСКОТО СЦЕПЛЕНИЕ, КОЕТО КАРА ПАРАТА ДА ИЗЛИЗА ПРЕЗ СВИРКАТА (АСПУХА), А НЕ ДА ДВИЖИ КОЧИНАТА ПО БАИРА! Идеалния вариант е - на горе по баира с малко газ и никакво приплъзване, ама за туй се искат две неща - сцепление и въртящ момент (тогава няма да мислиш и за дерето), а ти нямаш и двете (за разлика от Гранда при който поне въртящ момент в целия оборотен диапазон на двигателя и без да са включени бавните - дал Господ)! Това пък - "Специално пък с твоя Гранд знаеш ли кога на 1 ва бавна скорост ще превъртиш 5 литров двигател стъпал върху лед при този наклон?" въобще не мога да му схвана смисъла?!! Разясни ако обичаш, щото са превърта като стой та гледай - можеш да питаш Хънтъра и Бат Пепо...

                  П.П. И не мога да вдяна що се мъчиш и рискуваш да "паркираш" в дерето, ами не си сложиш едни вериги..?!! Ако те мързи толкова - вземи си течни (спрей) - върши чудеса, еле пък на лед!

                  Коментар


                  • #84
                    От: Каране при зимни условия с автоматик

                    Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
                    Хил десент контрола работи точно така

                    Ся на фтоматик не нам ко ес прави, освен да се молиш да боговете на фтоматиците и да им вричаш жертвени агнеци, ма като си с ръчни скорости за да не пързаля се дава газ и забравяш за спирачката.
                    Тааа, фтомата би тревало да прави същото.
                    Ми автомата прави абсолютно същото, както и ръчката - стои си на скоростта на която си му казал да стои (позиция 1 или 2) и кочината си се движи максмум със скороста която може да развие на съответната предавка. Ако си ръгнал понижаващи - същата работа! Що се отнася до газта - същата работа пак, ама тука масово скачат на спирачките и не мога да се отворя защо..?!!!

                    Коментар


                    • #85
                      От: Каране при зимни условия с автоматик

                      Първоначално публикуван от Марто (Мартин Христов) Преглед на мнение
                      Нещо не мога да те вдяна?!!Тръгваш на зад по некое време на първа "бавна", защото ти е слаб мотора да те тегли без развъртане със сичката газ - демек губят му се нютон метри един път по-принцип и втори път в ниските обороти! Затова и качваш баира на 2-ра с много газ и засилка - заради инерцията, щото без нея умираш на баира - ЗАРАДИ НИСКОТО СЦЕПЛЕНИЕ, КОЕТО КАРА ПАРАТА ДА ИЗЛИЗА ПРЕЗ СВИРКАТА (АСПУХА), А НЕ ДА ДВИЖИ КОЧИНАТА ПО БАИРА! Идеалния вариант е - на горе по баира с малко газ и никакво приплъзване, ама за туй се искат две неща - сцепление и въртящ момент (тогава няма да мислиш и за дерето), а ти нямаш и двете (за разлика от Гранда при който поне въртящ момент в целия оборотен диапазон на двигателя и без да са включени бавните - дал Господ)! Това пък - "Специално пък с твоя Гранд знаеш ли кога на 1 ва бавна скорост ще превъртиш 5 литров двигател стъпал върху лед при този наклон?" въобще не мога да му схвана смисъла?!! Разясни ако обичаш, щото са превърта като стой та гледай - можеш да питаш Хънтъра и Бат Пепо...

                      П.П. И не мога да вдяна що се мъчиш и рискуваш да "паркираш" в дерето, ами не си сложиш едни вериги..?!! Ако те мързи толкова - вземи си течни (спрей) - върши чудеса, еле пък на лед!
                      Като се'й та гле'й! Хем на бая дълъг и голям наклон!
                      Не ме е страх от големи разходи - страх ме е от малки приходи!
                      Най-добрият ром е студеният ром!
                      Кралско правило : Със камила може,с камилар - не!!!

                      Коментар


                      • #86
                        От: Каране при зимни условия с автоматик

                        Първоначално публикуван от //Радо// Преглед на мнение
                        Не бе човек, ръчка съм. Но автомат ограничен до някаква скорост и ръчни скорости няма разлика.
                        И как така да няма разлика?Разликите са повече от приликите.Има поне 50 вида различни автомати и всеки си е на свое мнение как трябва да се държи в определени условия.
                        Друг е въпроса че разбираш за тези разлики когато си ползвал повечето системи и автоматични скоростни кутии.

                        Коментар


                        • #87
                          От: Каране при зимни условия с автоматик

                          От друга тема (излиза на екрана като сходна тема долу под тази )

                          Първоначално публикуван от дядо владо Преглед на мнение
                          При камионите имаше "не изключвай....", 1-ва, прегрели въздушни спирачки и т.н. ...
                          Малките предавки са докато тръгвш и когато караш, а не докато спираш. Паджерото", (а и другите автомати) си ги карй на "Д" и ползвай спирачката, тя е изчислена да те спира. Автомата може да те задържи докато има налягане, после дисковете освобождават и ако те изненада е веселба.
                          2. Принципно лоста може да го местиш в движение и е като при "ръчките", вдига обороти, фучи, и в един момент се чупи.....научи се да караш само с десния крак, и без да пипаш лоста за скоростите, това е смисъла на автоматите.
                          В БГ пътната безопасност се решава със знаци 40 км/ч.

                          Коментар


                          • #88
                            От: Каране при зимни условия с автоматик

                            Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
                            От друга тема (излиза на екрана като сходна тема долу под тази )
                            Ами не съм съгласен! Позициите 1 и 2 на автомата са предвидени да се използват именно при спускане - използвайки двигателя и скоростите като спирачка, и се включват без никакви проблеми в движение но САМО АКО АВТОМОБИЛА СЕ ДВИЖИ СЪС СКОРОСТ РАВНА ИЛИ БЛИЗКА ДО ТАЗИ ЗА СЪОТВЕТНАТА ПРЕДАВКА! Никой не може да ме убеди, че преди наклона тябва да спра за да включа на една от двете позиции, рискувайки някой да ми влезе в багажника! Предполагам Дядо го е писал в смисъл да не се прави по време на движение със 100 и кусур километра - тогава съм съгласен, че автомата ще те напусне скоропостижно...

                            Коментар


                            • #89
                              От: Каране при зимни условия с автоматик

                              Не съм сигурен, но мисля, че друго е имал предвид Дядо Владо - традиционният автомат с хидротрансформатор има някои особености в поведението - напр. "отцепва" двигателя при натискане на спирачка, после като пуснеш спирачката, а не е в обороти двигателят (точно това става при спускане по наклон - обикновено не му се подава газ), няма налягане да "зацепи" пълноценно първа предавка, държи се все едно на равно си пуснал педала и той си "пъпли" на празен ход - в този момент може да се получи някакво неприятно засилване, нищо, че е ограничен до позиция 1 на лоста, два-три метра ще изминеш и може да се окажат неприятно фатални за спускането по наклона. Сега, за разните там АСК с пълна електроника (с букви FE, напр. 545RFE) може и да не става това, на при мен (42RLE) съм установил, че ако при висока скорост натисна спирачка, като я пусна, колата сякаш продължава по инерция и трябва да подам газ, за да зацепи. Не е като при ръчна кутия, напр. караш на 3-та, натискаш спирачка, после продължаваш без никаква газ - колата почва да намалява, в един момент почва да "чука аванс" и ако не превключиш или не подадеш газ, почва да подскача и накрая ще загасне. Това с автомат, по мои наблюдения - не става. Колата си върви... до безкрай, ще намалява, но няма да спре никога. Просто връзката с двигателя след натискане на спирачки е "много слаба" и явно двигателят не може да подейства като моторна спирачка.
                              В БГ пътната безопасност се решава със знаци 40 км/ч.

                              Коментар


                              • #90
                                От: Каране при зимни условия с автоматик

                                Първоначално публикуван от Margheritta Преглед на мнение
                                Със сигурност има блокаж на диференциала, ама не знам.....
                                Ако си от Сф-то и около, що'не ми се дотъркаляш ( с Паджерото естествено ) Ще видим кое го има, и кое се включва/изключва, ще се повозим по "полигона на дядо", има снежец и хлъзгава тревичка (по-гадно е от лед) ще се попързаляш, може и някой от тук пишещите да дойде, да обменим опит, че от клавиатурата е малко трудно
                                0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X