Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Климатика грее!

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Климатика грее!

    На дизел Фронтера Б 2003 от миналата година се появи проблем с климатика - при спиране на място след движение /например на светофар/ след няколко секунди се включват перките на втора скорост и работят докато не тръгна отново. Първо се прояви в Гърция и го свързах с големите жеги там, но вече си го прави редовно и тук. Миналата година ходих да ми сменят вентилите и да допълват системата, но файда йок! Някой имал ли е подобен проблем да ме насочи накъде да копам - някакъв датчик?! Мерси!
    Honda XL600LM, 1987
    Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
    Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003

  • #2
    Датчика който ти управлява климатика. Подобно поведение имах на Фронтера А. Този датчик само оригинален, заместител не става.

    Коментар


    • #3
      Датчик , ама друг път. ТРВ-то си заминава и вдига налягане. Лошото е че е на криво място в таблото и се стига трудно . Също толкова трудно и се намира...
      Фиат Купе
      Опел Фронтера В
      Мицубиши Паджеро Пинин

      Коментар


      • brum
        brum коментира
        Редактиране на коментар
        ТРВ предполагам е термо регулиращ вентил. Каква му е целта в автомобила?

        Питам защото ползвам такова на изхода на бойлера да държи водата на 42 градуса и не мога да си обясня какво прави в колата, пък и е любопитно.

      • brum
        brum коментира
        Редактиране на коментар
        Прочетох и разбрах...

        https://www.climamarket.bg/%D0%BA%D0...%80%D0%B2.html

    • #4
      Задръстен с муи и боклуци кондензатор?

      Коментар


      • #5
        Първоначално публикуван от novatech Преглед на мнение
        Датчик , ама друг път. ТРВ-то си заминава и вдига налягане. Лошото е че е на криво място в таблото и се стига трудно . Също толкова трудно и се намира...
        Демек, ако не искам да ми поискат пари като за още една Фронтера в сервиз, да си помогна сам и да го сменя, като ползвам сервиза само за източване/пълнене на системата? Друг вариант да усиля радиото, че да не чувам рева на перките?!

        Honda XL600LM, 1987
        Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
        Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003

        Коментар


        • #6
          Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение
          Задръстен с муи и боклуци кондензатор?
          Абе и за това мислих - отпред е чист, но между двата радиатора може и да има нещо...
          Honda XL600LM, 1987
          Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
          Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003

          Коментар


          • #7
            Виж къде кондензира. Ако филтър-дехидратора е студен/хладен, смени първо него.

            Миенето между кондензатора и о радиатора на мотора никой не го отменя.

            Ако климатикаджията ти измери наляганията и е в час, много хубаво ще си проличи дали е ТРВ - ниското налягане ще над норма, но в тоя случай климатика и ще изстудява по-малко (при малка разлика между високо и ниско, температурата на изпарение се повишава). Същите признаци се случват когато има заминала гарнитура на компресора, но тогава след изключване на климатика наляганията се изравняват бързо, придружени с характерен звук от компресора.

            Изобщо, човек наясно с климатици (за съжаление са малко) много бързо би се ориентирал какво е. При последния проблем с мой климатик се наложи сам да си стана такъв. КЛиматикаджията до последно твърдеше че не е компресор, а аз бях сигурен че е, особено след като смених целия вътрешен радиатор, барабар с ТРВ-то.
            Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

            Коментар


            • #8
              От 2-3 г. има фреон R134A на пазара у нас от незнаен производител/доставчик с некоректна зависимост темп. на изпарение/налягане. С него някои климатични системи дават "странични ефекти". Провери твоя фреон!

              Коментар


              • #9
                Нещо подобно имах със старата кола, ламелите на радиатора на климатика бяха изядени от водоструйки и камъни и не се охлаждаше добре. В движение е окей, на място вдига 15 - 20 бара и клапана го изключва и включва. След две миенета на радиатор малко се подобри, но проблема остана. Аз обичам да решавам проблемите малко кардинално и след смяна на радиатора с нов всичко заспа.

                Коментар


                • #10
                  Измих вчера с маркуча с вряла вода колкото има достъп без да разглобявам нищо - мързеливо, но дали ще има ефект?! Интеркулера съвсем го бях забравил, та ако ще се прави като хората трябва да падне бая разхвърляне! На място при студен мотор не го прави, поработи десетина минути без да включва втора скорост - явно трябва да си е жега, уикенда ще пробвам дали има някакъв ефект от това миене, че за шест години съвместен живот там не е пипано!
                  Honda XL600LM, 1987
                  Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
                  Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003

                  Коментар

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X