Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Отоплителни/охладителни батализми

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Отоплителни/охладителни батализми

    Не знам как да започна този разказ... Към края на месец ноември 2019 г. ми звъни една мадама, пребиваваща от години в Германия, с оплакването че голфът ѝ нЕма пОрно (пардон, пАрно). Ходила в някакъв сервиз, направили диагностика и обявили интересна цена за ремонт (нещо към 550 евро ми се върти в главата, може и да е +/- 50 евро, но със сигурност е в този порядък). Тяхната експертиза, прилежно написана в/у документ 1 копие: стъпков мотор управление на клапата за парното. Тя сподели, че до седмица си се прибира в България и я посъветвах по ганьовски да не си дава паричките на германците и че каквото и да е, тук ще е оправи с много по-ниска сума. По стечени на обстоятелствата, честта и частта с това порно се падна на мен. От 2-3 години не се занимавам професионално с автомобили, но по моите машини, по колите на мацки и на добри приятели ровичкам често (в конкретният случай реших да помогна). Забравих да спомена, че автомобилът е Golf mk7 2015 г. и от кола на 4 години не би трябвало да се очакват подобни поломки...

    Свърших си админската работа и се запътих към гаража, където вече ме чакаше момичето. Поразковах малко пластмаси от шофьорската страна и с моята развита до гинекологично ниво фина моторика, с ментално попържане, почесване и попушване, извадих счупеният стъпков мотор на клапата. Разглобявайки и ориентирайки се в движение, все по-дълбоко осъзнавах, че тази клапа, дори блокирала в отворено положение, няма как да се отрази толкова генерално върху отоплението на купето... Двигателят е загрял на 90°C, а изход. въздух е 16-18°C?! - Мам... Така! Намираме ново моторче Валео (като фабричното) за ~70 лв и по обратния ред го връщам на мястото му, като пътьом опипвам тръбите на радиаторчето (макар, че силно ме съмняваше радиаторче на кола на 4 години, карана само с G-13 антифриз, да е развило силна атеросклероза) - ами входящата па́ри, изходящата е студена... Обучавам тъпото моторче, за да се ориентира къде е ляво, къде е дясно и се приготвям психически за демонтаж на радиаторчето. За голямо всеобщо щастие се оказа, че е на достъпно място и не се разглобява половината кола, а се сваля само още една кора под таблото, лявата жабка и еърбега, който пази краката на водача при колизия:
    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:79294681_2349604475349952_2868073796131094528_n.jpg Прегледи:0 Размер:314.0 КБ ID:6559853
    Извадих комичното радиаторче, светих с фенерче и вътре не видях никакви следи от запушвания, отлагания и т.н. ситуации.
    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:79141933_2403421376541861_3035488065096253440_n.jpg Прегледи:0 Размер:73.8 КБ ID:6559854
    След като обследвах визуално дебелината на вложеното в този топлообменник, вече гледам с уважение алуминиевите кенчета от газирани напитки Костуемата цена на този батализъм, на този апендикс в развитието на автомобилостроенето, не би било морално да превишава 3-5 лева.. Напречното сечение на тръбичките отвътре надали е повече от 0.75 мм, но това вече е друга тема. Предвид долнопробната изработка вече прецених, че шансовете бракоделието да е развило исхемична болест, се покачват с всяка секунда вглеждане в него. Нямах никаква представа колко всъщност е зле положението...

    Реших да го занесем вкъщи и да го напомпам с топла вода от водопровода у нас, та ако има някаква тиня вътре (пак повтарям - антифризът бе чист като сълза и нямаше никакви гадости при откачането на щуцерите му), да я изкарам. Влизам частично облечен в банята, отвивам макруча на душа и придържайки го не особено силно, подадох стабилен дебит на изхода на радиатора... БАААУ и за половин секунда се изкъпах и изпрах едновременно... Оказа се, че това е един голям. стопроцентов инфаркт и 5-6-те бара налягане на водопровода просто да избили маркуча от ръката ми... Видя се, че не иска с добро. Натискам прехода маркуч/щуцер доста по-убедително, подавам рязко вода на МАХ и... Нищо! Вадя 8 пакета лимонена киселина, сварявам 200 мл вода, наливам и в двата щуцера (просто защото непроходимостта е 100%), паля ултразвуковата вана, пускам подгрев на 70°C и пльосвам недоразумението вътре. След 1.5 часа (!!!) ултразвук, температура и наситен р-р на лимонена киселина, както и 7-8 резки пулсации с шибърния кран, бракоделието се предаде и със силен стон изхвърли част от плаките в този леген:
    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:79734432_449110765714515_8675458489058852864_n.jpg Прегледи:0 Размер:73.5 КБ ID:6559855
    Държа да подчертая, че изхвърли 3 пъти по толкова или грубо казано над една шепа отлагания... Приличаха на люспи от риба - тънки и твърди парчета субстанция... Подозирам, че ги генерира охлаждането на турбината, като идиотското разположение на радиаторчето, лошото оттичане, ниското сечение на тръбичките и т.н. конструктивни пропуски спомагат за подобен краен резултат.

    Промих наистина старателно, неутрализирах със сода бикарбонат, промих отново и сглобих голфът. Следствието - при 90°C на охлаждащата течност имаме около 80-84°C на въздуховодите при включена вътрешна циркулация...
    Успях да намеря снимки в нета как някакъв американец е разрязал същото радиаторче с флекс с изследователска цел:
    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:79137768_741251759688265_4930572595532660736_n.png Прегледи:0 Размер:528.9 КБ ID:6559856

    По ирония на съдбата, около 2-3 седмици преди това се занимавах с радиатора на парното на Варшавата ми. На всички е ясно, че Варшавотото парно е 6-8 пъти по-голямо, 10 пъти по-тежко и е от мед... По преки и косвани доказателства съдя, че тя е на доста над 500 000 км пробег, гарантирано карана с вода, гарантирано експлоатирана поне от един фундаментален мърляч и 100% гаранция НЕ е карана с G-13 антифриз .След консултация със Спарки (за което много му благодаря) какъв точно припой да използвам, закупих 1 ролка cynel 60/40 1.0мм, хванахме с добър приятел една горелка и две 100W "бухалки" и му разпоихме едното казанче. Предвид гореописното, бях се приготвил песимистично - бях набавил няколко щеки за масло, 2-3 размера добавъчен материал за заваряване (с идеята да имам разнообрани шомполи и ръчкалки), защото си представях колко би било вкаменено отвътре 64-годишното радиаторче... Да, да ама - не! След като му свалихме казанчето останахме като гръмнати - всичките тръбички си бяха проходими! Имаше минимални отлагания вътре:

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:86450439_242153100113694_7900035326683381760_n.jpg Прегледи:0 Размер:160.7 КБ ID:6559857

    След това пуснах по една щека за масло в тръбичките, буквално от спортна злоба. Ми, нищо не излезе отвътре. Почистих с телена четка, запоихме обратно казанчетата, убедихме се под налягане. че няма течове и тази буца отиде в готовата продукция с части
    Последно редактирано от м20_маниак; 13-02-20, 01:39.
    С "Фармахим" - непобедим
    Дизел - само дънки!

  • #2
    Това с тънките тръбички е заради по-добрата ефективност на радиаторчето.
    Не виждам обаче защо ще се затъкне с толкова гняс на почти нова кола. Явно има нещо дето я отделя..
    Спарки беше сложил филтърче на някой от джиповете си, ако не е късно-едно такова на линията на радиаторчето ще реши бъдещите проблеми. И да е на лесно място, та да може да се сменя лесно.
    Има ли желание-има и начин!

    Коментар


    • #3
      И викаш, в крайна сметка , по-тънко мина от ремонта в Германия а ?
      Колкото по-проходима ти е колата ..... от толкова по-голяма дупка ще те ВАДЯТ
      За добри дела .....БЪДЕТЕ ГОТОВИ !!!!

      A1+

      Коментар


      • #4
        Ми в Германия направо щяха да сменят радиаторчето с ново, оригинално, което си струва колкото струва.
        Това след като открият, че проблема е в него. А това е някой друг час работа.
        А там часовата ставка не е като тукашната.

        Абе-аз лично смятам, че ремонта е минал много по-тънко.
        Има ли желание-има и начин!

        Коментар


        • #5
          Ако може едно питане в страни от темата:

          Каква е гаранцията за тези Голфове в Германия?

          Коментар


          • #6
            Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
            Това с тънките тръбички е заради по-добрата ефективност на радиаторчето.
            Не виждам обаче защо ще се затъкне с толкова гняс на почти нова кола. Явно има нещо дето я отделя..
            Спарки беше сложил филтърче на някой от джиповете си, ако не е късно-едно такова на линията на радиаторчето ще реши бъдещите проблеми. И да е на лесно място, та да може да се сменя лесно.
            Ефективността е била висока първите 1-2 години. Жените трудно хващат подробности от сорта на: постепенно влошаващо се отопление, постепенно намаляваща мощност на ДВГ и т.н. Тази пародия не се е затлачила за един ден. Няма сила на Земята, която да ме убеди, че 100% запушен радиатор е по-ефективен от незапушен, па макар и с по-дебели и широки тръби


            Първоначално публикуван от ИВАН НЕДОКЛАНОВ Преглед на мнение
            И викаш, в крайна сметка , по-тънко мина от ремонта в Германия а ?
            Викам, че излезе малко по-тънко - има-няма 15 пъти . Отне ми една вечер след работа, а както обясних - работя друго, човъркането на коли отново си остана хоби. 70 лева беше стъпковото моторче на клапата на парното. С труд не съм таксувал момичето, защото честно казано доста се забавлявах. Радиаторчето не го смених с ново, защото това се отпуши на 100%, а афтърмаркетите точно за тази марка протичат често за под година. Не е като да не е играно с VW Caddy, което ако не се лъжа носеше същия кат. номер.


            Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение
            Ако може едно питане в страни от темата:

            Каква е гаранцията за тези Голфове в Германия?
            Мисля, че беше 2 или най-много 3 години, но това е по спомен и не мога да го твърдя със 100% сигурност. Да не говорим, че в различните държави гаранцията е различна. Четох, че тези проблеми на повечето места ги оправят безплатно дори и следгаранционно (имат акция), защото си е заводски дефект/брак, т.е. направили са радиаторчето и направо са го бракували. Едни твърдят, че сплавта е долнопробна и за това се натрупват такива неща вътре... Хим. анализ на това алуминиево фолио категорично не съм правил.

            Забравих вчера да напиша нещо важно. Преди да разглобя голфарата, звънях в дилъра у нас, продиктувах ВИН-а и симптомите, като ги запитах кога е удобно да им бъде връчена колата да си оправят заводските дефекти (до колкото ми стана ясно от собственичката, е купена нова от България). Те ми се изсмяха, че конкретно в България няма акция и всичко си се плаща на клиентски/извънгаранционни цени и че акции имало в UK, Русия и т.н. Аз отговорих така:
            - Значи да разбирам, че Голф 7 2015г., според дилъра в България НЯМА фабричен дефект, свързан с влошено/липсващо отопление на купето?!
            Чичото на телефона:
            - Не съм казал такова нещо, казвам само, че НИЕ нямаме акция за подмяна компоненти на парното!


            Преди 2 години, в един от дилърите на БМВ, ми смениха пасажерският еърбег на пълнолетния баварец срещу 0 лева. Да, тогава беше скандалът с Таката, но от приятели научих, че от доста години си ги сменяват без никакви проблеми.


















            Последно редактирано от м20_маниак; 13-02-20, 12:28.
            С "Фармахим" - непобедим
            Дизел - само дънки!

            Коментар


            • ИВАН НЕДОКЛАНОВ
              ИВАН НЕДОКЛАНОВ коментира
              Редактиране на коментар
              Ясно че ти е кеф, ама времето е пари
              За една вечер може да изкараш много и малко
              Важно в момата да е щастлива
              Колко мислиш, че ще изкара този път, преди да се запуши?
              Дали може да се смени с нещо истинско ?

          • #7
            Браво, Стояне! Интересен казус.

            Коментар


            • #8
              Поредното доказателство, че като си купиш марка, получаваш същото, като за по евтинийка, ама за сметка на това плащаш за имиджа. Затова и си купих Форд миналата година. При смяна на накладки, ми смениха някакъв кабел, имало акция. Не съм знаел за нея изобщо. Гаранцията ми е 5 години, без ограничение на пробега. ВАГ-а са 2 години и 100 х.км.
              Ford Maverick II 2.3 XLT
              Ford Mondeo MK5

              Коментар


              • #9
                Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
                ....Спарки беше сложил филтърче на някой от джиповете си...
                Ясен, на ужаската.

                На мен не ми се е налагало да боря отлагания все още.

                Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                Коментар


                • #10
                  Сходен случай, със същия вид Голф. След лек удар му заминава радиатора на мотора. Собственикът- баш квартален тарикат от типа "От студ умри, гъзар бъди", си взима "нов" радиатор от морга. Събира колата, уж всичко точно...и още на първия ден колата започва да прегрява, в съчетание с пълна липса на парно.
                  И двата радиатора пълни-с кал и пясък. Явно "новия" е бил пълен с тиня и тя се беше разнесла по цялата охладителна система.
                  Съботата ми вървеше добре докато не осъзнах, че е понеделник.

                  Коментар


                  • #11
                    Голф , Форд ,Тойота, Ламборгини ,Рено, квото се сетиш друго......на всичките пастмасите между волана и таблото се правятВ  от Костал , в 1 от десетината им завода( заедно , на всички ) . Радиаторчетата им се правят , пак на всичките заедно , от Бръмтараръм нейде си (не в Швейцария)В  . И само ние ,пациентите си чешем езицитеВ  :колко Бенца е по-добър от Вагина (напр.) Мн отдавна "счетоводителите , а не инженерите " съчиняват возилата ни . И ПепсиВ  и Кока кола са една фирма
                    TLC: LJ70 2LT ; FJ80 3FE

                    Коментар


                    • #12
                      Първоначално публикуван от ИВАН НЕДОКЛАНОВ Преглед на мнение
                      Ясно че ти е кеф, ама времето е пари
                      За една вечер може да изкараш много и малко
                      Важно в момата да е щастлива
                      Колко мислиш, че ще изкара този път, преди да се запуши?
                      Дали може да се смени с нещо истинско ?
                      Това подозирам, че е шега, защото от написаното излиза, че не посягаш дори към телефона/ключа за лампата, ако не получаваш финансов стимул за товаIcon . Повечето неща, лично за мен, не са пари. Старая се да изкарвам достатъчно на работното си място, вместо 24/7 да мисля и оглеждам от къде да изстискам нещо допълнително. Случва се, разбира се (макар и все по-рядко напоследък) да свърша нещо за кинти след работа, но обикновено гледам да си запълвам свободното време с мадами; приятели; Варшава; друга техника и често пъти - подобни на гореописаните автобатализми .

                      Момата ми се струва доста щастлива, порното все още си работи прекрасно
                      Предполагам, че ще изкара пак толкова някъде - примерно 3 години.

                      Местоположението на радиаторчето, както и конфигурацията на щуцерите му, не позволяват замяната с нещо хуманно, без да изпаднем в другата крайност - аграризъм, изпълнен с: маркучи; скоби; тръби; чукове и т.н.

                      Първоначално публикуван от santaclash Преглед на мнение
                      Сходен случай, със същия вид Голф. След лек удар му заминава радиатора на мотора. Собственикът- баш квартален тарикат от типа "От студ умри, гъзар бъди", си взима "нов" радиатор от морга. Събира колата, уж всичко точно...и още на първия ден колата започва да прегрява, в съчетание с пълна липса на парно.
                      И двата радиатора пълни-с кал и пясък. Явно "новия" е бил пълен с тиня и тя се беше разнесла по цялата охладителна система.
                      Тук не е имало удари, смяна на радиатори, сипване на кал, пясък и каране в блатото с отворена капачка на разширителния съд (а и ДВГ си държи стабилна температура). Като споменах "разширителен съд", ще отворя приказка за една негова характерна особеност - вътре има една завързана торбичка пълна със... Силикагел гранули!?!?!? Забелязах, че по цял свят хората масово ги отстраняват, защото се случва да се спука торбичката и топчетата се пръскат из цялата охладителна система, запушвайки каквото могат...
                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:86355795_500325134213216_8062474236813377536_n.png
Прегледи:312
Размер:775.1 КБ
ID:6560210



                      С "Фармахим" - непобедим
                      Дизел - само дънки!

                      Коментар


                      • ИВАН НЕДОКЛАНОВ
                        ИВАН НЕДОКЛАНОВ коментира
                        Редактиране на коментар
                        Абе знам те че имаш чувство за хумор , ама момата от германия до тук на студено пътувала, пък ти я ощастливи за няма и една нощ Майстор си ейй

                      • s_s1
                        s_s1 коментира
                        Редактиране на коментар
                        За какво е силикагела в разширителния съд?

                    • #13
                      Сигурен ли си че е силикагел? Няма логика точно такова да е, може би е нещо друго на подобни гранули, иначе и аз с чиста съвест бих го изхвърлил.Предполагам, че е нещо свързано с дъгловечността на антифриза, но при положение, че добрия антифриз живее 5, че и повече години безпроблемно, какъв е смисъла?

                      Коментар


                      • #14
                        Баш за антифриза е, ама такова чудо освен в Магарцедес и в колите от ФВ групата, другаде май не може да се види.
                        Съботата ми вървеше добре докато не осъзнах, че е понеделник.

                        Коментар


                        • #15
                          Направо си е силикагел. За антифризите ще отворя нова тема: "батализми - част 2", където ще споделя едни интересни преживявания през Коледната ми ваканция...
                          С "Фармахим" - непобедим
                          Дизел - само дънки!

                          Коментар

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                          Зареждам...
                          X