Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въпрос за климатик

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Въпрос за климатик

    Имам малък технически въпрос
    Климатика ми не работи и реших да го поогледам- има си фреон, технически си е ок. Първо се оказа някакво реле, че се е скапало....не намерих оригинално, но с малко ТНТМ стана-сега релето бачка но климатика не. Продължих с опитите и изтеглих ел схемата на климатика. И има два прекъсвача по линията задействаща компресора- единия е термостата (който разбрах че е включен когато му е студено) и A/C dual pressure switch (доколкото разбирам датчик за диференциално налягане- намира се в корпуса на осушителя на фреона). И така след малко мерене с мултицета се установи че тоя датчик си е отворен и не прави контакт. Това би трябвало да означава че или проблема е в линиите с фреона или датчика си е отишъл. Е като му сложих мостче климатика си тръгна и си прави студено. Та въпроса ми е за какво служи тоя датчих и фатално ли ще е ако си оставя да работи на мостче и вече да се управлява само по термостат(двете са вързани последователно) виж схемата.
    Благодаря
    Прикачени файлове
    Land Rover Defender 110SW 300tdi

  • #2
    До: Въпрос за климатик

    Първоначално публикуван от SIMOCOREX Преглед на мнение
    (доколкото разбирам датчик за диференциално налягане- намира се в корпуса на осушителя на фреона). И така след малко мерене с мултицета се установи че тоя датчик си е отворен и не прави контакт. Това би трябвало да означава че или проблема е в линиите с фреона или датчика си е отишъл. Е като му сложих мостче климатика си тръгна и си прави студено. Та въпроса ми е за какво служи тоя датчих и фатално ли ще е ако си оставя да работи на мостче и вече да се управлява само по термостат(двете са вързани последователно) виж схемата.
    Ако се запуши филтър-дехидраторът в обикновен хладилник или климатик се задейства електрическа защита на компресора и го изключва. Тук компресорът се задейства механично чрез ремък през съединител и този датчик играе ролята на тази защита. Ако скочи налягането да изключи съединителя. Следователно трябва да си го има, не го шунтирай.

    Коментар


    • #3
      До: Въпрос за климатик

      малко ти е фреона и клапана няма налягане за да даде контакт това е вид предпазител за компресора
      vw passat B5 1.9tdi 1997 110 hp
      Suzuki GSR600 98 hp
      Nissan Pathfinder 174 hp
      0878222 три 3 шест

      Коментар


      • #4
        До: Въпрос за климатик

        Първоначално публикуван от ivo hondata Преглед на мнение
        малко ти е фреона и клапана няма налягане за да даде контакт това е вид предпазител за компресора
        Точно така! Или неизправен датчик. Можеш да го отвиеш, без да изтегляш фреона. Под него (поне пи моя) има клапан, който се натиска при завит датчик.
        "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

        Коментар


        • #5
          До: Въпрос за климатик

          Все пак може и да е недостатъчно количество фреон,компресора тръгва налягането пада и датчика изключва,това че махаш капачката натискаш иглата и нещо фучи не означава че има достатачно фреон вътре,обикновенно има към 0.9гр. вътре но в действителност колко има вътре никой не може да каже

          Коментар


          • #6
            До: Въпрос за климатик

            Здравей,колега това ти е пресостата по ниско налягане който ти следи има ли необходимото налягане за да пусне компресора ,това ти е защита по ниско налягане.Малко ти е фреона,или въобще няма.
            Ако имаш въпроси във профила ми има телефон звънни.
            FORD MAVERIK 2.7TD
            Тел.0898662817
            LZ1IID

            Коментар


            • #7
              До: Въпрос за климатик

              Бай Илия,Симо ще идва насам към края на седмицата.Да взема да ти го доведа,а?
              0885 477 440 "Чибуратор-тЕАм"

              Коментар


              • #8
                До: Въпрос за климатик

                Нема ядове знаеш как е па може и по БИИИра
                FORD MAVERIK 2.7TD
                Тел.0898662817
                LZ1IID

                Коментар


                • #9
                  До: Въпрос за климатик

                  0885 477 440 "Чибуратор-тЕАм"

                  Коментар


                  • #10
                    От: До: Въпрос за климатик

                    Колеги , имам следния проблем с климатика на мойто 300ТДИ - миналата година го сервизирах но тази зима изхвърли ремъка - досега така карах но реших че е време да го ремонтирам.Смених лагерите на ролките и нов ремък.Включвайки климатика обаче охлаждане йок.Перките на радиатора се включват но шайбата на компресора не залепва и съответно компресора не работи.Гледах за изгорял предпазител - такъв не видях.Някакви идеи?
                    Диско 300TDI
                    Scott Purgatory
                    0889 84 6161

                    Коментар


                    • #11
                      Re: Въпрос за климатик

                      Ниско налягане на фреона.
                      "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                      Коментар


                      • #12
                        От: Re: Въпрос за климатик

                        Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
                        Ниско налягане на фреона.
                        В смисъл загубил съм част от фреона?
                        Диско 300TDI
                        Scott Purgatory
                        0889 84 6161

                        Коментар


                        • #13
                          От: Въпрос за климатик

                          Ммм да,хубаво е климатика да се ползва от време на време,смазва системата и не си губи фреона.

                          Имаш 2 защитни клапана,високо и ниско налягане,ако загубиша част от фреона,голяма част няма да зацепи компресора.

                          При зареждане спокойно може да кара с години без да ти дава проблем,но го ползвай редовно.
                          TOYOTA SEQUOIA ‘11
                          W140 S420 '99

                          Коментар


                          • #14
                            От: Въпрос за климатик

                            Нормално е да се губи част от фреона-до около 5% годишно.Трябва мерене и зареждане с точното количество,за да си коректен(и работа поне един път в месеца-поне аз толкова го включвам,когато не забравя).
                            А тези простотии се правят от името на всички ни.
                            Даника
                            Ми не гълтайте бре, и не лапайте. )) Дистанцирайте се демек ... ))deyan"h

                            Коментар


                            • #15
                              От: Въпрос за климатик

                              Става и по тьпия начин - купуваш един флакон фреон,климатика на макс и зареждаш според налягането което системата дьржи,моите май 30 бяха,но това сьм го пробвал на скапани коли и си бачка с години.Правилното е на машина,тегли се фреона,зарежда се маслото и необходимото количество на нормалното налягане и караш.60 лева май беше ако правилно помня.
                              TOYOTA SEQUOIA ‘11
                              W140 S420 '99

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X