Не съм писал много отдавна, но се реших да попитам за съвет, общи размишления и насоки какво да правя.
Нова Дачия Сандеро - 1.0 ECO-G мотор 100 кс. Фабричен газ/бензин. 6 скорости.
Моментно състояние - 10 000км.
Накратко - пълен кенеф. И започвам...
1. При студено /до към 5 градуса външна темп/ има тотално неадекватна работа на мотора. Забиване, изгасване, нулев тротъл риспонс. Това се случва на бензин. Прехвърли ли на газ /изключително бързо го прави, мисля че е на около 15 градуса/ всичко е наред.
Палиш, държи 45 секунди 1300 оборота и съответно после се укротява. Опитваш да потеглиш мотора не се форсира, тресе и опитва да загасне или просто загасва. При нужда от бързо изтегляне от кръстовището трябва да го вкараш в 2500 оборота на полусъединител, за да не умре насредата. Ако натиснеш педала за да ускориш и после пуснеш се случва едно мислене и не знаеш какво да очакваш. Комфортно, меко потегляне, смяна на предавки и последваща плавност в карането не може да има. Като загрее и продължиш да си караш на бензин е толкова далече от адекватен тротъл риспонс, че просто не е реално.
Превключи ли на газ - работи добре. Има какво да се желае, но е на светлинни години от режим - бензин.
2. Ако си мислите, че ще се оплаквам от пластмаси, скърцане или комфорт - не. Скорости. Не влизат скоростите. Не се ебавам. Първа и задна просто не влизат и им трябва сила. Съединител к-т ли е, синхронизатори ли е, лостова система ли е...не знам. Палиш, тръгваш да вкараш първа и трябва да я вкараш с усилие и преодоляването на това усилие. Потегляш 5 метра, спираш, изключваш от скорост, пускаш съединител. Опитваш да вкараш - същия х*й.
Първо ходене в сервиз - няма записани грешки, всичко било наред, нямало нищо. Те нищо не можели да направят. И сега дръжте се - "бензина бил стар и затова така..." Бях се подготвил за този бисер и вечерта преди да я закарам заредих и оставих фактурата на таблото. Нещо, което е безумно и се съгласих с тях: когато работи на газ, бензиновата помпа не работи и съответно рейла остава сух. При много ранно превключване на газ, тази кола се кара над 95% на газ. Еко простотии. Спряхме газта, за да се покара основно на бензин - 1000 км. Нулева промяна, както и очаквах. За тях идеята беше, че за тези 10 000 км е събрало нагар по дюзите
Второ ходене в сервиз /друг на марката/ - няма записани грешки, всичко е наред. Един ъпдейт сме направили. Реално се развали поведението при турбо режим и сега при надув се движи на тласъци.
За мен проблемът по т.1 е изцяло софтуерен и при режимите на загряване е много бедна сместа, за да могат да постигнат еко нормите. Съответно няма никога да изпише грешки, защото така е по дифолт.
По т.2 нямам идея какво е, но е супер дразнещо. Отделно, че съединителя отделя много горе и е изморително да се кара градско.
Това е чисто нова кола взета от шоурума на 0 км. Моторът бил много здрав, издържали фирмени коли по 100к км на година и тн.
Не искам да казвам положителните неща, защото основните агрегати са пълна трагедия и няма никакъв смисъл да си говорим за екстри и тн.
Давайте съвет какво да правя освен, че утре пак ще се ходи в сервиза. Готов съм да дам тест, за да се види проблема от някой, който има интерес.
Поздрав на целия форум, от който съм научил изключително много от техническите теми.
Нова Дачия Сандеро - 1.0 ECO-G мотор 100 кс. Фабричен газ/бензин. 6 скорости.
Моментно състояние - 10 000км.
Накратко - пълен кенеф. И започвам...
1. При студено /до към 5 градуса външна темп/ има тотално неадекватна работа на мотора. Забиване, изгасване, нулев тротъл риспонс. Това се случва на бензин. Прехвърли ли на газ /изключително бързо го прави, мисля че е на около 15 градуса/ всичко е наред.
Палиш, държи 45 секунди 1300 оборота и съответно после се укротява. Опитваш да потеглиш мотора не се форсира, тресе и опитва да загасне или просто загасва. При нужда от бързо изтегляне от кръстовището трябва да го вкараш в 2500 оборота на полусъединител, за да не умре насредата. Ако натиснеш педала за да ускориш и после пуснеш се случва едно мислене и не знаеш какво да очакваш. Комфортно, меко потегляне, смяна на предавки и последваща плавност в карането не може да има. Като загрее и продължиш да си караш на бензин е толкова далече от адекватен тротъл риспонс, че просто не е реално.
Превключи ли на газ - работи добре. Има какво да се желае, но е на светлинни години от режим - бензин.
2. Ако си мислите, че ще се оплаквам от пластмаси, скърцане или комфорт - не. Скорости. Не влизат скоростите. Не се ебавам. Първа и задна просто не влизат и им трябва сила. Съединител к-т ли е, синхронизатори ли е, лостова система ли е...не знам. Палиш, тръгваш да вкараш първа и трябва да я вкараш с усилие и преодоляването на това усилие. Потегляш 5 метра, спираш, изключваш от скорост, пускаш съединител. Опитваш да вкараш - същия х*й.
Първо ходене в сервиз - няма записани грешки, всичко било наред, нямало нищо. Те нищо не можели да направят. И сега дръжте се - "бензина бил стар и затова така..." Бях се подготвил за този бисер и вечерта преди да я закарам заредих и оставих фактурата на таблото. Нещо, което е безумно и се съгласих с тях: когато работи на газ, бензиновата помпа не работи и съответно рейла остава сух. При много ранно превключване на газ, тази кола се кара над 95% на газ. Еко простотии. Спряхме газта, за да се покара основно на бензин - 1000 км. Нулева промяна, както и очаквах. За тях идеята беше, че за тези 10 000 км е събрало нагар по дюзите
Второ ходене в сервиз /друг на марката/ - няма записани грешки, всичко е наред. Един ъпдейт сме направили. Реално се развали поведението при турбо режим и сега при надув се движи на тласъци.
За мен проблемът по т.1 е изцяло софтуерен и при режимите на загряване е много бедна сместа, за да могат да постигнат еко нормите. Съответно няма никога да изпише грешки, защото така е по дифолт.
По т.2 нямам идея какво е, но е супер дразнещо. Отделно, че съединителя отделя много горе и е изморително да се кара градско.
Това е чисто нова кола взета от шоурума на 0 км. Моторът бил много здрав, издържали фирмени коли по 100к км на година и тн.
Не искам да казвам положителните неща, защото основните агрегати са пълна трагедия и няма никакъв смисъл да си говорим за екстри и тн.
Давайте съвет какво да правя освен, че утре пак ще се ходи в сервиза. Готов съм да дам тест, за да се види проблема от някой, който има интерес.
Поздрав на целия форум, от който съм научил изключително много от техническите теми.
Коментар