Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Нова Дачия - проблеми

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Нова Дачия - проблеми

    Не съм писал много отдавна, но се реших да попитам за съвет, общи размишления и насоки какво да правя.

    Нова Дачия Сандеро - 1.0 ECO-G мотор 100 кс. Фабричен газ/бензин. 6 скорости.
    Моментно състояние - 10 000км.

    Накратко - пълен кенеф. И започвам...

    1. При студено /до към 5 градуса външна темп/ има тотално неадекватна работа на мотора. Забиване, изгасване, нулев тротъл риспонс. Това се случва на бензин. Прехвърли ли на газ /изключително бързо го прави, мисля че е на около 15 градуса/ всичко е наред.
    Палиш, държи 45 секунди 1300 оборота и съответно после се укротява. Опитваш да потеглиш мотора не се форсира, тресе и опитва да загасне или просто загасва. При нужда от бързо изтегляне от кръстовището трябва да го вкараш в 2500 оборота на полусъединител, за да не умре насредата. Ако натиснеш педала за да ускориш и после пуснеш се случва едно мислене и не знаеш какво да очакваш. Комфортно, меко потегляне, смяна на предавки и последваща плавност в карането не може да има. Като загрее и продължиш да си караш на бензин е толкова далече от адекватен тротъл риспонс, че просто не е реално.
    Превключи ли на газ - работи добре. Има какво да се желае, но е на светлинни години от режим - бензин.

    2. Ако си мислите, че ще се оплаквам от пластмаси, скърцане или комфорт - не. Скорости. Не влизат скоростите. Не се ебавам. Първа и задна просто не влизат и им трябва сила. Съединител к-т ли е, синхронизатори ли е, лостова система ли е...не знам. Палиш, тръгваш да вкараш първа и трябва да я вкараш с усилие и преодоляването на това усилие. Потегляш 5 метра, спираш, изключваш от скорост, пускаш съединител. Опитваш да вкараш - същия х*й.

    Първо ходене в сервиз - няма записани грешки, всичко било наред, нямало нищо. Те нищо не можели да направят. И сега дръжте се - "бензина бил стар и затова така..." Бях се подготвил за този бисер и вечерта преди да я закарам заредих и оставих фактурата на таблото. Нещо, което е безумно и се съгласих с тях: когато работи на газ, бензиновата помпа не работи и съответно рейла остава сух. При много ранно превключване на газ, тази кола се кара над 95% на газ. Еко простотии. Спряхме газта, за да се покара основно на бензин - 1000 км. Нулева промяна, както и очаквах. За тях идеята беше, че за тези 10 000 км е събрало нагар по дюзите

    Второ ходене в сервиз /друг на марката/ - няма записани грешки, всичко е наред. Един ъпдейт сме направили. Реално се развали поведението при турбо режим и сега при надув се движи на тласъци.

    За мен проблемът по т.1 е изцяло софтуерен и при режимите на загряване е много бедна сместа, за да могат да постигнат еко нормите. Съответно няма никога да изпише грешки, защото така е по дифолт.
    По т.2 нямам идея какво е, но е супер дразнещо. Отделно, че съединителя отделя много горе и е изморително да се кара градско.

    Това е чисто нова кола взета от шоурума на 0 км. Моторът бил много здрав, издържали фирмени коли по 100к км на година и тн.
    Не искам да казвам положителните неща, защото основните агрегати са пълна трагедия и няма никакъв смисъл да си говорим за екстри и тн.

    Давайте съвет какво да правя освен, че утре пак ще се ходи в сервиза. Готов съм да дам тест, за да се види проблема от някой, който има интерес.

    Поздрав на целия форум, от който съм научил изключително много от техническите теми.

  • #2
    Ух... като чета и ми става гадно... съболезнования
    Питай оня с дачиите дето е супер доволен дали няма да изяви желание да удари едно рамо. Ако не, и автомобила е още в гаранция, една жалба до КЗП. Ако се ослушват - по съдебен път!
    Баси....

    Коментар


    • #3
      Първоначално публикуван от I.Stoyanov Преглед на мнение
      Ух... като чета и ми става гадно... съболезнования
      Питай оня с дачиите дето е супер доволен дали няма да изяви желание да удари едно рамо. Ако не, и автомобила е още в гаранция, една жалба до КЗП. Ако се ослушват - по съдебен път!
      Баси....
      Колата е с остатъчна гаранция 4.6 години. Кой е дачия фена? Старото поколение дачии, преди 2022 явно не са толкова осакатени от еко тъпотиите.

      Коментар


      • v.kostov
        v.kostov коментира
        Редактиране на коментар
        Колега, имам същата на 3000км. от два месеца, нямам тия проблеми, на какви километри се появиха........даже засичам разход смесено 7.5/100 газ, това за София и си върви добре.

    • #4
      Октомври,сина си купи Логан със същия мотор газ-бензин. Сигурно и скоростите ще са същите. Няма нито един от твоите проблеми. Всъщност няма никакви проблеми с колата.
      Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.

      Коментар


      • #5
        Добре де, ти преди да купиш тоя чурук, не си ли поиска тест-драйФ? Щото за мен филма да купя кола от магазина на сляпо, без да я покарам 50-ина километра поне, не съществува в днешно време. Преди 20+ години беше друго, ама сега е абсурд да видят от мен лев без да съм сигурен за какво го давам.

        Идеята ми е - ако всичките се държат така реално няма какво да направиш, освен да искаш миграция към друг модел/мотор/комплектация, дето не прави тия мизерии, ама това обикновено води до още разходи.

        Ако не беше гаранционна това с бензина някой можеше да го оправи софтуерно до степен все едно караш друга кола, ама в случая си с вързани ръце.

        За съединителя - качи я на един канал и огледай как е. Може и да има лесен начин за регулиране без да си личи че е пипана.
        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

        Коментар


        • #6
          Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
          Добре де, ти преди да купиш тоя чурук, не си ли поиска тест-драйФ? Щото за мен филма да купя кола от магазина на сляпо, без да я покарам 50-ина километра поне, не съществува в днешно време. Преди 20+ години беше друго, ама сега е абсурд да видят от мен лев без да съм сигурен за какво го давам.

          Идеята ми е - ако всичките се държат така реално няма какво да направиш, освен да искаш миграция към друг модел/мотор/комплектация, дето не прави тия мизерии, ама това обикновено води до още разходи.

          Ако не беше гаранционна това с бензина някой можеше да го оправи софтуерно до степен все едно караш друга кола, ама в случая си с вързани ръце.

          За съединителя - качи я на един канал и огледай как е. Може и да има лесен начин за регулиране без да си личи че е пипана.
          Спарки, драго ми е да те "видя". Имаше тестдрайв, всичко беше наред. Купена за родителите с идеята да ползват по вили и паланки. Изпълнението е Stepway 200мм клиренс и е много удачна за софийски и около софийски изпълнения. Няма еквивалент с 6 скорости и такъв клиренс. Дори и при +10к отгоре. Отделно е на газ.

          За ремап знам от самото начало, но няма как се случи преди гаранцията. /не вярвам, че ще я добутаме до края/
          Съединителя за мен е нещо проблемен, усещането е че не отлепя докрай и увлича при вкарване на скорост. Вкарваш скоростният лост без да пуснеш съединителя и тя леко мръдва напред, все едно има зацепване.

          Чета по uk форуми за проблем със скоростите на Joger, който им е новия логан комби. Също срещам за същия проблем при студено при двигателя, но не е все още масово. Нямаше и дълга зима, за да изреват повече хора.

          Коментар


          • #7
            Не е показателно но преди време карах за малко пак толкова нов служебен докер.
            И за това малко време нищо лошо не мога да кажа за него, освен, че беша сажда power
            Но все пак е било преди няколко години и мнението вече не е адекватно.
            Враг усраине

            Коментар


            • #8
              Ако при други екземпляри го няма, явно е до настройки на този. Натискай и досаждай на сервизите. Проучи кои са добри, много зависи от конкретните механици. В доста фирмени сервизи по големите градове, механиците масово сменят само масла и накладки, и не извършват по-сложни ремонти. Просто имат достатъчно продадени нови коли. Като мине гаранцията те не се стремят да запазят клиента и той отива в по-евтин сервиз. Но има и читави фирмени сервизи, някои даже обслужват по няколко марки.
              Ford Maverick II 2.3 XLT
              Ford Mondeo MK5

              Коментар


              • #9
                Първоначално публикуван от Вико Преглед на мнение
                ...Вкарваш скоростният лост без да пуснеш съединителя и тя леко мръдва напред, все едно има зацепване...
                При не до там многото коли, които съм карал достатъчно че да имам някакво трайно впечатление (вероятно 20-30), не е като да не се е случвало и такова поведение, но не помня да е било проблем. Мисля си че по-скоро високото отлепване е реалния проблем, което не знам дали подлежи на реглаж на педала, на жилото, на цилиндърчето или там квото, или е самонагаждащо се.
                Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                Коментар


                • #10
                  https://offroad-bulgaria.com/forum/%...27#post6951900

                  _ninja_ Това е Дачия фена, темата е негова.

                  Коментар


                  • #11
                    Не знам. Брат ми кара служебен Jogger Eco G. За една година и малко му е навъртял 27-28 000 км и няма нито един от посочените проблеми. Колицата си е много адекватна.

                    Nissan Terrano 2,7 TDI

                    Коментар


                    • #12
                      Първоначално публикуван от Вико Преглед на мнение
                      Не съм писал много отдавна, но се реших да попитам за съвет, общи размишления и насоки какво да правя.

                      Нова Дачия Сандеро - 1.0 ECO-G мотор 100 кс. Фабричен газ/бензин. 6 скорости.
                      Моментно състояние - 10 000км.

                      Накратко - пълен кенеф. И започвам...

                      1. При студено /до към 5 градуса външна темп/ има тотално неадекватна работа на мотора. Забиване, изгасване, нулев тротъл риспонс. Това се случва на бензин. Прехвърли ли на газ /изключително бързо го прави, мисля че е на около 15 градуса/ всичко е наред.
                      Палиш, държи 45 секунди 1300 оборота и съответно после се укротява. Опитваш да потеглиш мотора не се форсира, тресе и опитва да загасне или просто загасва. При нужда от бързо изтегляне от кръстовището трябва да го вкараш в 2500 оборота на полусъединител, за да не умре насредата. Ако натиснеш педала за да ускориш и после пуснеш се случва едно мислене и не знаеш какво да очакваш. Комфортно, меко потегляне, смяна на предавки и последваща плавност в карането не може да има. Като загрее и продължиш да си караш на бензин е толкова далече от адекватен тротъл риспонс, че просто не е реално.
                      Превключи ли на газ - работи добре. Има какво да се желае, но е на светлинни години от режим - бензин.

                      2. Ако си мислите, че ще се оплаквам от пластмаси, скърцане или комфорт - не. Скорости. Не влизат скоростите. Не се ебавам. Първа и задна просто не влизат и им трябва сила. Съединител к-т ли е, синхронизатори ли е, лостова система ли е...не знам. Палиш, тръгваш да вкараш първа и трябва да я вкараш с усилие и преодоляването на това усилие. Потегляш 5 метра, спираш, изключваш от скорост, пускаш съединител. Опитваш да вкараш - същия х*й.

                      Първо ходене в сервиз - няма записани грешки, всичко било наред, нямало нищо. Те нищо не можели да направят. И сега дръжте се - "бензина бил стар и затова така..." Бях се подготвил за този бисер и вечерта преди да я закарам заредих и оставих фактурата на таблото. Нещо, което е безумно и се съгласих с тях: когато работи на газ, бензиновата помпа не работи и съответно рейла остава сух. При много ранно превключване на газ, тази кола се кара над 95% на газ. Еко простотии. Спряхме газта, за да се покара основно на бензин - 1000 км. Нулева промяна, както и очаквах. За тях идеята беше, че за тези 10 000 км е събрало нагар по дюзите

                      Второ ходене в сервиз /друг на марката/ - няма записани грешки, всичко е наред. Един ъпдейт сме направили. Реално се развали поведението при турбо режим и сега при надув се движи на тласъци.

                      За мен проблемът по т.1 е изцяло софтуерен и при режимите на загряване е много бедна сместа, за да могат да постигнат еко нормите. Съответно няма никога да изпише грешки, защото така е по дифолт.
                      По т.2 нямам идея какво е, но е супер дразнещо. Отделно, че съединителя отделя много горе и е изморително да се кара градско.

                      Това е чисто нова кола взета от шоурума на 0 км. Моторът бил много здрав, издържали фирмени коли по 100к км на година и тн.
                      Не искам да казвам положителните неща, защото основните агрегати са пълна трагедия и няма никакъв смисъл да си говорим за екстри и тн.

                      Давайте съвет какво да правя освен, че утре пак ще се ходи в сервиза. Готов съм да дам тест, за да се види проблема от някой, който има интерес.

                      Поздрав на целия форум, от който съм научил изключително много от техническите теми.
                      Да, общо взето така се държи, предимно при студено време, както си забелязал. И също така, настройките са такива, че на газ е на порядък по-добре. То това е идеята, да се кара на газ, за това я взимаш с газ. И във франция да я закараш, все тая няма да я променят, след време с някой софтуер може нещо леко да ти се стори по-добре, но просто колата си е такава. Въпросното поведение на бензин се подобрява като натовариш мотора и позагрее. Простимо е при разход 7-8 газ, 6 години гаранция на автомобила и 5 години на газовата уредба.
                      Преди години имаше подобни особености в поведението на един изключително популярен бензинов и отново френски мотор, в малкия клас. На студено като го запалиш, и особено при студено време, работеше неравномерно, хълцаше, при първо плавно подаване на газ не поемаше, за рязко да не говорим, давеше се, гаснеше. Всичко е опитвано да се прави, предимно различни софтуери от производителя - ми ефект нямаше. Трябваше като запалиш да чакаш минута да поработи, да си събере мислите и тогава да потегляш. Нищо друго. Стотици хиляди, ако не и милиони автомобили се движеха с тоя масов мотор, живи и до днес. Оправия няма.
                      Всеки трети е шести

                      Коментар


                      • Самодържец
                        Самодържец коментира
                        Редактиране на коментар
                        А да, пробвай има ли разлика със/без еко режим. Във вървенето разлика няма практически.

                    • #13
                      Първоначално публикуван от Самодържец Преглед на мнение

                      Да, общо взето така се държи, предимно при студено време, както си забелязал. И също така, настройките са такива, че на газ е на порядък по-добре. То това е идеята, да се кара на газ, за това я взимаш с газ. И във франция да я закараш, все тая няма да я променят, след време с някой софтуер може нещо леко да ти се стори по-добре, но просто колата си е такава. Въпросното поведение на бензин се подобрява като натовариш мотора и позагрее. Простимо е при разход 7-8 газ, 6 години гаранция на автомобила и 5 години на газовата уредба.
                      Преди години имаше подобни особености в поведението на един изключително популярен бензинов и отново френски мотор, в малкия клас. На студено като го запалиш, и особено при студено време, работеше неравномерно, хълцаше, при първо плавно подаване на газ не поемаше, за рязко да не говорим, давеше се, гаснеше. Всичко е опитвано да се прави, предимно различни софтуери от производителя - ми ефект нямаше. Трябваше като запалиш да чакаш минута да поработи, да си събере мислите и тогава да потегляш. Нищо друго. Стотици хиляди, ако не и милиони автомобили се движеха с тоя масов мотор, живи и до днес. Оправия няма.
                      Супер обнадеждаващ отговор. Благодаря. Надявам се, че горното е написано изцяло от опит. ECO - режима реже брутално картата и в първата фаза на потегляне е тотална смърт. Не знам някой дали си причинява каране на ECO режим. Равносилно е на кола 55 к.с. и тегло 1300 кг.
                      Идеята обаче не ме интересува каква е, а защо не е настроено. Да чакаш мотор да загрее, за да потеглиш - МОЛЯ? Самураят дето беше карб не съм го чакал да загрява никога. Абсурдите в ежедневието, които вече са "нормалност".

                      След тест на същата модификация и пробег - разликата е осезаема. Динамиката, риспонса и поведението просто е друго. Проблемите със скоростите също липсват.
                      В сервиза е за преглед на софтуер до края на седмицата ще кажа как продължаваме.

                      п.п. Нинджата - Соти ли е? Или неговият ник беше друг.

                      Коментар


                      • Самодържец
                        Самодържец коментира
                        Редактиране на коментар
                        А да, от опит. По отношение на еко-то поне в експлоатирания екземпляр няма толкова чувствителна разлика, както е например при дизела.

                      • Самодържец
                        Самодържец коментира
                        Редактиране на коментар
                        И още нещо се сетих - до колкото си спомням имат проблеми с инжекторите, ама дали бяха бензиновите или за газта, ще те излъжа. Ама май бензиновите. Няма да се учудя, ако ти ги подменят в представителството. Че то и така това 3 цилиндрово моторче работи "своенравно" и иска привикване, а като не му работят добре инжекторите съвсем би трябвало да се влошава накъмто описаните симптоми.

                      • Самодържец
                        Самодържец коментира
                        Редактиране на коментар
                        И пишеш, че е на 10хил. пробег. Така ли си е от нула или впоследстеие ти направиха впечатление тия неща?

                    • #14
                      Ха-ха! Соти си кара още Кията, но сега е с V8. Няма как да се превъзнася по трицилиндров сешуар. Неговия ник е ninja1
                      Nissan Terrano 2,7 TDI

                      Коментар


                      • #15
                        Първоначално публикуван от Вико Преглед на мнение
                        Не съм писал много отдавна, но се реших да попитам за съвет, общи размишления и насоки какво да правя.

                        Нова Дачия Сандеро - 1.0 ECO-G мотор 100 кс. Фабричен газ/бензин. 6 скорости.
                        Моментно състояние - 10 000км.

                        Накратко - пълен кенеф. И започвам...

                        1. При студено /до към 5 градуса външна темп/ има тотално неадекватна работа на мотора. Забиване, изгасване, нулев тротъл риспонс. Това се случва на бензин. Прехвърли ли на газ /изключително бързо го прави, мисля че е на около 15 градуса/ всичко е наред.
                        Палиш, държи 45 секунди 1300 оборота и съответно после се укротява. Опитваш да потеглиш мотора не се форсира, тресе и опитва да загасне или просто загасва. При нужда от бързо изтегляне от кръстовището трябва да го вкараш в 2500 оборота на полусъединител, за да не умре насредата. Ако натиснеш педала за да ускориш и после пуснеш се случва едно мислене и не знаеш какво да очакваш. Комфортно, меко потегляне, смяна на предавки и последваща плавност в карането не може да има. Като загрее и продължиш да си караш на бензин е толкова далече от адекватен тротъл риспонс, че просто не е реално.
                        Превключи ли на газ - работи добре. Има какво да се желае, но е на светлинни години от режим - бензин.

                        2. Ако си мислите, че ще се оплаквам от пластмаси, скърцане или комфорт - не. Скорости. Не влизат скоростите. Не се ебавам. Първа и задна просто не влизат и им трябва сила. Съединител к-т ли е, синхронизатори ли е, лостова система ли е...не знам. Палиш, тръгваш да вкараш първа и трябва да я вкараш с усилие и преодоляването на това усилие. Потегляш 5 метра, спираш, изключваш от скорост, пускаш съединител. Опитваш да вкараш - същия х*й.

                        Първо ходене в сервиз - няма записани грешки, всичко било наред, нямало нищо. Те нищо не можели да направят. И сега дръжте се - "бензина бил стар и затова така..." Бях се подготвил за този бисер и вечерта преди да я закарам заредих и оставих фактурата на таблото. Нещо, което е безумно и се съгласих с тях: когато работи на газ, бензиновата помпа не работи и съответно рейла остава сух. При много ранно превключване на газ, тази кола се кара над 95% на газ. Еко простотии. Спряхме газта, за да се покара основно на бензин - 1000 км. Нулева промяна, както и очаквах. За тях идеята беше, че за тези 10 000 км е събрало нагар по дюзите

                        Второ ходене в сервиз /друг на марката/ - няма записани грешки, всичко е наред. Един ъпдейт сме направили. Реално се развали поведението при турбо режим и сега при надув се движи на тласъци.

                        За мен проблемът по т.1 е изцяло софтуерен и при режимите на загряване е много бедна сместа, за да могат да постигнат еко нормите. Съответно няма никога да изпише грешки, защото така е по дифолт.
                        По т.2 нямам идея какво е, но е супер дразнещо. Отделно, че съединителя отделя много горе и е изморително да се кара градско.

                        Това е чисто нова кола взета от шоурума на 0 км. Моторът бил много здрав, издържали фирмени коли по 100к км на година и тн.
                        Не искам да казвам положителните неща, защото основните агрегати са пълна трагедия и няма никакъв смисъл да си говорим за екстри и тн.

                        Давайте съвет какво да правя освен, че утре пак ще се ходи в сервиза. Готов съм да дам тест, за да се види проблема от някой, който има интерес.

                        Поздрав на целия форум, от който съм научил изключително много от техническите теми.
                        Паркираш я пред вратата на на шоурума и им хвърляш ключа докато не я оправят...ще търся заместваща кола,ако не,ще ми плащат рентакар или такси....

                        Коментар


                        • krassitch
                          krassitch коментира
                          Редактиране на коментар
                          Да, да, точно така процедират...Плащат такси на прецаканите клиенти.Мисля, че при толкова лошо качество, и при толкова много покупки, хич и не им дреме...

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X