Обява

Свий
Няма добавени обяви.

El Cars - изцяло електрическиавтомобили.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    Попрочетох оттносно това, колко издържат бетериите и двигателите на Тесла и намерих това:

    https://insideevs.com/news/559261/te...ilometers/amp/

    Най- големия пробег на Тесла S е 1 500 000 км. Оригиналната батерия прави проблем на 290 000 км и е сменена гаранционно (просто в началото гаранцията на батериите е била на години, без ограничение в пробега). После сложили заместваща батерия за половин година (човекът навъртял 150 000 км с нея). После сложили чисто нова.


    До 680 000 км сменили 3 двигателя. Четвъртия оцелял до 1 000 000 км.

    Аз, че нямам пари за нова кола - нямам. За това карам скрап. Но явно няма да ме огрее да си купя 10 годишна Тесла или каква да е друга електричка.

    *Мъск обещал, че батериите на модел 3 ще карат по 500-800 000 км, но да видим ...
    Последно редактирано от bullet_pk; 11-05-22, 21:48.
    Nissan Terrano 2,7 TDI

    Коментар


    • #32
      Първоначално публикуван от bullet_pk Преглед на мнение
      Попрочетох оттносно това, колко издържат бетериите и двигателите на Тесла и намерих това:

      https://insideevs.com/news/559261/te...ilometers/amp/

      Най- големия пробег на Тесла S е 1 500 000 км. Оригиналната батерия прави проблем на 290 000 км и е сменена гаранционно (просто в началото гаранцията на батериите е била на години, без ограничение в пробега). После сложили заместваща батерия за половин година (човекът навъртял 150 000 км с нея). После сложили чисто нова.


      До 680 000 км сменили 3 двигателя. Четвъртия оцелял до 1 000 000 км.

      Аз, че нямам пари за нова кола - нямам. За това карам скрап. Но явно няма да ме огрее да си купя 10 годишна Тесла или каква да е друга електричка.

      *Мъск обещал, че батериите на модел 3 ще карат по 500-800 000 км, но да видим ...
      Информацията в този пост е малко некоректна - оригиналната батерия прави проблем на 290000 и от Тесла му поставят временна заместваща батерия, докато разследват причините за проблема. Междувременно обаче човека навърта 150000км с тази временна батерия, след което от Тесла му монтират нова батерия и тя си се използва и до днес (вече над 700000км). Тази конкретна Тесла е от най-първите, в които технологията е все още нова и за Тесла и съответно батериите/двигателите дефектират. Затова и първоначално сменя няколко в сравнително кратък срок. Последните инсталирани се оказват доста по-надеждни и все още са на колата, с пъти по-дълъг живот от първоначалните. В момента гаранцията на батерията и двигателя в Тесла S е 8г или 240000км и реално технологията е доста по-изчистена и надеждна спрямо първите модели. Другите производители също имат проблеми с първите си разработки и някои даже имат акции по подмяна на батериите.

      Съвсем наскоро на пазара втора ръка у нас имаше Тесла S 85P 2013 (като на този по-горе) с току-що сменени батерия и двигател гаранционно, както и доста други компоненти и това на практика я прави нова кола по отношение на задвижването. Цената и беше като на нова кола среден клас (70000), но това си е цената на читава тесла втора ръка. Цените на другите електрички втора ръка също са съизмерими с нови двг автомобили в ниския клас (реално най-евтините започват от около 25000, смислените оферти са поне 10К нагоре), така че притежаването на електрически автомобил все още не е за бедни хора. То е по-скоро за поне средно заможни хора и особено за такива с възможности да зареждат вкъщи. Засега това е единственият начин за евтино зареждане (изключвам безплатните зарядни на места), но и това не е ясно докога ще се задържи така.

      Развитието на зарядната мрежа също е много важно, защото наличната в момента едва покрива нуждите на наличните електромобили (у нас). Трябва да има много повече бавни зарядни станции в градската част, както и много повече и по-близки бързи в извънградската и то с възможност за бързо зареждане на повече от един автомобил (в момента са за максимум 2 автомобила едновременно).

      Коментар


      • bullet_pk
        bullet_pk коментира
        Редактиране на коментар
        По-точно нямат информация за последваща смяна на новата батерия:

        "... We don't have any info about any further replacements, so it might be the first 1 million km battery? ..."

        Може и да е навъртяла 1млн. км, може и още две да е сменил собственика.

        В крайна сметка технологиите се усъвършенстват.

        Лошото е, че в момента EV с приличен пробег са твърде скъпи, а по-евтините са недостатъчен пробег.

      • nigell
        nigell коментира
        Редактиране на коментар
        bullet_pk В друга статия по въпроса, която четох преди време за 1 милионния км батерията още не беше сменена след тази втората. Този обаче не е единичен случай - пак преди време имаше едни от калифорния, които пак бяха навъртяли бая километри и там беше същото - първите батерии на 200-300000км сменени, но после са се закрепили за много повече. Също и двигателите. Просто първите версии на Тесла са си били проблемни, но оттогава технологиите им са се развили доста. Сега реално основният им проблем е че не могат да отговорят на търсенето, както и прословутия автопилот, който още не може да постигне търсеното съвършенство, въпреки че е много по-добре от първите си версии (а първите тесли дори нямат такава екстра).

        @ИВАН НЕДОКЛАНОВ - това винаги е било така - и ДВГ първоначално са били само за "богатите", бедните са ползвали каруци или са ходили пеш. А при текущите прогнози съвсем не е ясно кое ще е по на сметка. Електромобилите искат по-голяма първоначална инвестиция, но последващите разходи може и да са много по ниски. Какво и навсякъде, дяволът е в детайлите.

      • ИВАН НЕДОКЛАНОВ
        ИВАН НЕДОКЛАНОВ коментира
        Редактиране на коментар
        nigell Коментара беше с основния маркетинг, че електромобилите ще спасят планетата

    • #33
      Тези, които ме познават от 15 те години прекарани във форума, последните не особено активни, знаят че имам болезнен стремеж към независимост.
      Доста майтапи отнесох, когато реших да си купувам селска къща, за случайна социална колизия, или световна война. Купих я 2013, и както всяко нещо при мен, започнах с огромен ентусиазъм, докато ми омръзна. И я зарязах Стои си още - тревясва и бункерясва Аз съм "ЦАР" на започването
      На темата - Това което ме изкушава при чистите електромобили е факта, че мога да добия електроенергия за заряд, сам и в сравнително независими условия.
      Бензин, или дизел - не мога да си направя в домашни условия, дори и с някаква предварителна подготовка. Разруши ли се социума, забравяме за горива. Дори и да има резервоари, трудно може да се измъкне нещо от тях без технологични съоръжения. А и без "БОЙ".
      Докато с фотоволтаици може да се добие все пак някаква енергия. Редовното използване на фотоволтаик, е резонно като добавящ енергия елемент, в комплект с електрическо захранване.
      Екстраординерното му използване като единствен енергиен източник, би трябвало да е предварително технически съобразено и оразмерено.
      Друга екстра на ElCars,е че използват в много по малка степен смазочни материали. Особено евтините модели с въздушно охлаждане на батериите, Вероятно и за ремонт са по-лесни.
      Неудобство е "изкуственият интелект", но доколкото е писан на Open Source, допускам че може да му се бае.
      Въобще темата е широка и интересна, с място за експерименти, което кефи. Има какво да се учи, чете, коментира и експериментира.
      Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

      Коментар


      • #34
        Тествал си автомобилите във възможно най-благоприятните условия, откъм външни температури. Нито твърде горещо, нито твърде студено. Ще трябва да вземеш под внимание отопление и охлаждане, а то доста зле се отразява на автономността.

        Вероятността да останеш мобилен с електричка при (пост)апокалиптични условия е твърда НУЛА.
        Последно редактирано от bokomo; 12-05-22, 15:12.

        Коментар


        • #35
          Nik, ако ще купуваш електрокар, за да си независим, мисля че бъркаш нещата още на идейно- концептуален етап. Малко ми прилича на един приятел- кръчмар. Събори ресторанта в Пловдив, ей така, от яд. Писнало му от инспекции, ковиди, пожарникари, счетоводители, галфони, санкции... Купи друг ресторант на 40 км. в едно курортно село с думите- Ся, да дойдат, да ма фанат за дедовия. Изнасям са тук и си фърлям личната карта в реката, дееба и тъпанарите!- и успя. Е, ходи по 3-4 месеца, да бачка в Белгия, през другото време е волна птичка. А инак, страхотна кухня, мезета и чалъми... може да направи най- страхотната кръчма в околията, но изпитва органическа нетърпимост към правила и зависимост от някого или нещо.
          Мисълта ми е, да не се метнеш от трън- та на глог. При така начертани параметри, това ми се струва твърде вероятно.
          Стискам палци да не съм прав.
          Поздрави!
          Прави каквото щеш, ама да стане както трябва.

          Коментар


          • #36
            Освен фотоволтаици, ще ти трябват и акумулатори - правилното е алкалани, НЕК и ЕСО ползват такива, ма са по 30 000лв единият нови. Като ги ползват 12-15 до 20 години ги разпродават на търгове за по 3000- 5000лв.

            Другата възможност е тягови акумулатори .

            Ще ти трябва и инвертори.

            Всъщност ще ти трябва проектиране на цяла система...

            Ма т'ва цялото горе е безсмислено, ако няма да го ползваш интензивно, включително с електромобил/и..

            Само така ще избиеш отчасти и донякъде инвестицията...

            Коментар


            • #37
              Първоначално публикуван от Justif Преглед на мнение
              Освен фотоволтаици, ще ти трябват и акумулатори - правилното е алкалани, НЕК и ЕСО ползват такива, ма са по 30 000лв единият нови. Като ги ползват 12-15 до 20 години ги разпродават на търгове за по 3000- 5000лв.

              Другата възможност е тягови акумулатори .

              Ще ти трябва и инвертори.

              Всъщност ще ти трябва проектиране на цяла система...

              Ма т'ва цялото горе е безсмислено, ако няма да го ползваш интензивно, включително с електромобил/и..

              Само така ще избиеш отчасти и донякъде инвестицията...
              Абсолютно вярно. Има няколко сериозни проблема за разрешаване,
              Най - вече проблема със съхранение на енергията. Нали автомобила се ползва през деня, когато има и слънце за фотоволтаиците.
              Когато в Атина забраниха движението на автомобили с четни числа на номера, в нечетни дати и обратното за да подобрят екологията, какво направиха по заможните гърци ?
              Купиха си по две коли, едната с четен, другата с нечетен номер - и пак си караха всеки ден.

              Уви, аз съм далеч от тези възможности
              Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

              Коментар


              • Justif
                Justif коментира
                Редактиране на коментар
                На колите батериите са литиево-йонни. Те губят първите 24 часа при пълно зареждане 7%, а за месец 10% общо. След това следващите месеци(ако не са заредени 100%, а ги зареждаме до 80-90%) губят от саморазреждане по 3-7% месечно, като това не е само саморазреждане, но и консумация от електрониката управляваща процесите на зареждане, черпене на енергия, "гасене" и "събуждане" на колата/батерията и на изчерпване на заряда на батерията(тоест на прекъсване на захранването от батерията към колата, тъй като за съхраняване на живота на батерията е необходим един минимален заряд в батерията който не е 1-2%, а повече).

                Алкалните акумулатори ползвани от ЕСО и НЕК са много нисък разряд и много дълъг живот. Въпросът е, че са все внос от Германия, Израел, Великобритания...И са доста скъпи...

                А това за саморазряда на батерията на електроавтомобилите е вярно - и аз съм изчислявал колко ще са ми годишните загуби от саморазряд и цифрата не е приятна...

                А при студено време капацитетът, съответно пробегът ще намаляват още повече...

                Сега гледах за новата Шкода топ версия Eniq RS напълно електрическа - уж има пробег 500-520км, ма на практика при смесено каране - градско, магистрала, междуградски път пробегът е 400км...С тези километри криво-ляво ще успея да отида на море в Гърция до под Олимп. Ама на връщане от Солун започва нанагорното...След това в България от Кулата нагоре все ми е нанагорно и едва 50-на километра преди да се прибера става нанадолно и колата ще може да "регенерира" обратно електричество в батерията при спускането...Я успея да се прибера, я трябва да викам репатрак...

                Все още не са го доизкусурили - докато не въведат батерии с които колите ще правят 900-1200км пробег, мерси - не ща.
                Със сегашната кола съм със 70 литра резервоар и изминавам извънградско 1100км, ако пестя и карам без да й давам зор с 4-5 изпреварвания за 400км ще мина 1150км, а ако шофирам на икономични скорости - 60км, 85км и 113км на 4, 5-та и 6-та ще измина 1200км .За нагоре не съм сигурен.

              • mishomishev
                mishomishev коментира
                Редактиране на коментар
                Justif
                Когато говорих с конструктор на ел коли - не е точно това целта. Съвсем друга е.
                Според статистиката ел колите се карат 90% до 250-300км - едва 5-10 на сто им трябва по дълъг пробег - разбирай 500-600 км реални.
                И сега могат да направят 600 км истински но вдигат цената но и теглото на колата. И съвсем основателно задават въпроса: Струва ли си зарад няколко пъти годишно?
                И се опитват да вървят по съвсем друг път - чрез по бързо зареждане. А това най лесно става чрез повдигане на напрежението.Затова казваме че 800 волтова архитектура ще става (вече започна) да става масова.И нещата драстично се променят.
                Например:
                Тръгваш от Сф за Варна с ел кола с 450км пробег(реални) и примерно на В. Търново Севлиево спираш за частичен дозаряд - за около половин час пълниш за около 250 км (няма нужда догоре) и си готов.Неудобството е че чакаш половин час - ама то докато ползваш тоалетна изпиеш едно кафе и долу горе - излиза сметката...
                До Солун - пак по същия начин - търсиш дозаряд - половин час(250км) ще изтърпиш. И си готов

              • stefsab
                stefsab коментира
                Редактиране на коментар
                С бързото зареждане е и така и не е така - батериите има температурно следене. Като караш - темп. им се повишава и съответно се охлаждат чрез някакво техн. решение. При зареждане на гореща батерия, заряда вдига още по-интензивно темп. на батерия и охлаждането работи, но и контролера намалява тока на заряд до по-ниска стойност, която може да поддържа оптимална температура.
                Та бързия заряд става, но не е с гаратирано време и не бива да се приема за сигурно "идеалното" време.

            • #38
              Ник , до къде стигна ?
              По горе пишеш за цена от 15 000 , това за нова или втора употреба е ?
              Колкото по-проходима ти е колата ..... от толкова по-голяма дупка ще те ВАДЯТ
              За добри дела .....БЪДЕТЕ ГОТОВИ !!!!

              A1+

              Коментар


              • #39
                Хората и на таксита ги подкараха тия Тесли, чат пат и с ремаркета ги виждам, карат яко хората. От Холандия до Испания с колко ли спирки се стига?
                "Ob Arm, ob Reich, im Tode gleich“
                Русофилия: Тежка, наследствена незаразна болест, която не се лекува и от която за съжаление не се умира. Същата е дефиницията и за шизофрения.

                Коментар


                • bokomo
                  bokomo коментира
                  Редактиране на коментар
                  Би било интересно, някой от първа/втора ръка да разкаже да такова пътуване. Напоследък намаляват познатите ми с електрички...
                  От това, което ми е разказвано безпристрастно - 2200 км. би трябвало да се взимат с минимум 7 престоя за зареждане.

                  С 90-100 км/час, без климатик и отопление - престоите намаляват.

                • Dilyan Zagorchev
                  Dilyan Zagorchev коментира
                  Редактиране на коментар
                  Без климатик ще са някои дето се мразят или им е омръзнал живота 😄 Вчера в Севиля и Кордоба беше 38 градуса
                  2200км/7 спирки, но и поне 2-2,5 дни

              • #40
                Миналата седмица на Хемус едно Renault Zoe направи огромна колона, карайки с 80 км/ч.
                Явно човека не смееше с повече, че не знае до къде ще стигне...
                Човек е ~70% вода. Ако няма мечти или цели в живота, това е просто една вертикална локва.

                Коментар


                • #41
                  Но колоната е била "еко"...
                  Не чета коментари и не отговарям на такива.

                  И коментаторите...

                  Коментар


                  • I.Guberkov
                    I.Guberkov коментира
                    Редактиране на коментар
                    Ами да. При 80 почти всяко возило е най-икономично. Ето ти вторичен еко ефект

                • #42
                  Към автора- може ли да направиш разчет на системата която мислеш да изградиш да зареждаш ел.кар?
                  Финансовата част ще надхвърли май една Тесла.
                  Оправданието е като гъз-всеки го носи със себеси !

                  Коментар


                  • #43
                    Вчера четох статия, че Холцваген пуснали електричка приличаща на Т1. Цена 115 000лв и това за някакви скапани 430км автономия.
                    "Ob Arm, ob Reich, im Tode gleich“
                    Русофилия: Тежка, наследствена незаразна болест, която не се лекува и от която за съжаление не се умира. Същата е дефиницията и за шизофрения.

                    Коментар


                    • #44
                      Купуваш си дизелче и умножаваш автономията по две или по три.
                      Не чета коментари и не отговарям на такива.

                      И коментаторите...

                      Коментар


                      • #45
                        s_s1 коментира
                        11-05-22, 12:04
                        Колко струва това удоволствие?
                        Днес се видяхме с племеника и го разпитах подробно, ето и резултата:
                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:0-02-0a-e112d7aab88e4eccfb4742e79fc7ec47fd1354dfa3ea03080c5e7df17e183e04_6f2aacbdeb921ee.jpg
Прегледи:201
Размер:239.4 КБ
ID:6862559 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:0-02-0a-ecf42fa56b27fea17c316c56bb0148e47500827a5a5982a383c3a436e2cdd0ee_e2cf80579b1bbc1a.jpg
Прегледи:186
Размер:169.2 КБ
ID:6862560 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:0-02-0a-88167d4594694215561cb296e627cacf6fcac27b3ed15d21e864a217830939d6_d820dc704c315ccd.jpg
Прегледи:209
Размер:65.6 КБ
ID:6862561
                        Коментара му беше, че е по-евтино от това да имаш собствена кола.
                        Интересна е и информацията на таблета, колко е подробна. И понеже си е българче, слезнАл и проверИл с рулетка дали са точни отстоянията които дава....верни били😂
                        Питах го и каква е разликата в цената на "нормалните" автомобили. БМВ-та и МИНИ-та имало повече, цената била около 0,40 цента(т.е. 10-на цента надолу), а електрическите тротинетки 0.30 цента.

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X