Обява

Свий
Няма добавени обяви.

El Cars - изцяло електрическиавтомобили.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • El Cars - изцяло електрическиавтомобили.

    El Cars - изцяло електрически автомобили.
    Това е тема за изцяло електрически автомобили.
    Хибридите, би трябвало да са на друго място, доколкото са преходен етап. Не ме кефят - определено.
    Мисля да премина на Електрически автомобил. Въпросите около подобна трансформация са безкрай.
    От екология, през прагматичност, икономия, надеждност, отказоустойчивост, безопасност, удобства, недостатъци.....
    Чет нямат.
    И аз нямам никакъв опит. Ще споделям тук, и да го мислим.
    Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

  • #2
    Единствения ми опит с EI-Cars , това е служебния мотокар в АЕЦ Козлодуй, който управлявах 2 месеца, през 1992 година.
    В крайна сметка, го блъснах в бетона на 4 Енергоблок, защото му бях блокирал комутатора и ключ масата.
    Повече, няма да правя така - обещавам
    Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

    Коментар


    • ИВАН НЕДОКЛАНОВ
      ИВАН НЕДОКЛАНОВ коментира
      Редактиране на коментар
      Това може и да ти е полезно

      https://www.youtube.com/c/CarlifebyDani/videos

    • Пламен Атанасов
      Пламен Атанасов коментира
      Редактиране на коментар
      Те съвременните май са доста различни от това което си карал . Не е лошо да направиш малко пробни карания - тест , ако си се спрял на конкретна марка. Не съм им фен , след много настояване от страна на сина пробвахме една тесла 3 . Ускорението наистина е мигновенно , от салон и возия не съм впечатлен . Прекалено постно , няма копчета - мъка за по старото поколение , един глупав таблет командва всичко - радост за младежите. За батериите всички послъгват , определено винаги пробега е по малък от обявения . Като прибавиш други фактори като външна температура , стил на каране , начин на зареждане , и каринката става още по зле . Не знам в Бг стимулират ли чрез бонуси покупката на ел . превозни средства . Ние сме в Германия , и тук си има бонуси за зарибяване- без данък до 2030г. , безплатен паркинг . При МПС до 40 х.евра е 9 хиляди евро , три се приспадат от производителя , и шест се дават от държавата след регистрацията . Условието е да си собственик минимум шест месеца , иначе ще връщаш премията . Заради тези бонуси и скачащите цени на всичко , реших да поръчаме една за проба . Ако не покрие очакванията , до година след доставката ще я продам . Имах късмет , една седмица след поръчката цената им скочи още . Моя договор е с около 7500 евро по ниска цена , от това което може да се поръча в момента за същата кола. Преди ги доставяха за около месец , сега се чака много повече . Нашата е за февруари 23г. , ама може да се обадят и по рано .

  • #3
    Аз определено, ще търся нещо втора ръка. От някой "разочарован".
    Сиреч взел премията и повъртял около година.
    Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

    Коментар


    • KingofROAD
      KingofROAD коментира
      Редактиране на коментар
      Колега в службата има Рено Флуенс. Доколкото разбирам е някаква модификация, при която ДВГ е заменен с електрически. Имало диференциал и полуоски. Батерията му е маааалко скъпичка, и кара на доизживяване старата. Зимата преди да тръгне работа, го затоплял със сешоар. Лятото тръгва с отворени прозорци. Всичко му е на ток - и климатик, и отопление и дърпа от батерията. Подсказвам му да си сложи китайска дизелова печка, та поне зимата да не зинзика, ама нещо не кълве...

      За пътуване до работата и обратно - около 30км. в двете посоки, става. За по-големи разстояние пътува с другата му кола с ДВГ.
      Последно редактирано от KingofROAD; 21-04-22, 13:39.

  • #4
    Сега си намерих, какво съм писал из СуратТефтеря през 2016г.
    Когато за пръв път се замислих за El - Cars. Цитат:
    "Основният недостатък на сегашните електромобили е, че се опитват да ги изграждат с морално остарели компоненти. Ама защо му е на един електромобил диференциал, моля ви се? Ако се сложат четири МНОГОПОЛЮСНИ ( 48-256) двигателя, знаете ли колко по-добре ще се справя един микропроцесор с регулиране на движението и двигателните усилия? Безкрайно по добре! Ами скоростна кутия? Няма нужда от подобни механични решения. Честотно управление на двигателите и преключваем брой на полюсите решава този проблем в миг. Ами кормилен механизъм ? Безумие от механичната ера. Всичко това ще отпадне НЯКОГА. А дотогава се развиваме в старите схеми. Не случайно първите автомобили в света са приличали на файтони. Инерция в мисленето, така характерна за човешкия род.

    Въвеждане
    Write to Николай Георгиев

    Мислех си, тогава, че тази "ретро ера" ще отмине за 8 - 10 години, както отмина ерата на (Надлъжно разположен двигател, при напречно задвижващи предни колела).
    Надявам се помните това безумие от края на миналия век. Автомобилите бяха твърдо реализирани с предно предаване, но конструкторите все още разполагаха двигателя надлъжно в автомобила, сякаш има кардан. Пък то - нямаше. И тази цялата загуба на енергия се дължеше на 'Инертна конструктивна мисъл". За около 10 години и най ретроградните конструкторски бюра, преодоляха тъпотията си.
    При Електро Автомобилите, очевидно ще е необходимо повечко време. Гледам, че дори още автомобилите от "Формула Е" - имат Диференциал. И некви механици подприпкват с гаечни ключета.
    Сменят масла и тънчат полуоски. АНТИЧНИ ТЕХНОЛОГИИ.
    Само дето некоИ, не разполагаме с това време. Затова ш' се меткаме у камъшо
    Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

    Коментар


    • KingofROAD
      KingofROAD коментира
      Редактиране на коментар
      Надлъжен двигател при предно предаване не е чак толкова идеално зле, има си някои предимства при обслужване и ремонт. Да не би напречните двигатели с предно предаване да са вся всьо? Имат си куп недостатъци пак при обслужване и ремонт.

    • коко келеша
      коко келеша коментира
      Редактиране на коментар
      И от чисто шофьорска гледна точка си има предимство надлъжното разположение на двигателя - зимата закъсва по-трудно такъв автомобил )))))))))

  • #5
    Дачията не те ли устройва,според мен за градско и близко селско става.33000 лв. и може да решат да дават бонус 12000,нищо че Евросъюза ги отрязаха.
    Тойота Ленд Крузер RJ 73 22R-E,LPG
    Субару Форестер 2.0 ХТ,253к.с.
    Враца

    Коментар


    • #6
      https://automedia.investor.bg/a/2-no...modelite-s-dvg Не мисля,че в момента е добро решение.А и защо да се купува електричка?Ако е:-Кеф цена няма!Може и сметките да излязат криви.Още повече,ако се правят бакалската-например,20 kW са на нощна 3,50 лв-леле,па то е без пари

      Коментар


      • Nik Nikolov
        Nik Nikolov коментира
        Редактиране на коментар
        Бакалските сметки са налице - неоспорим факт.
        Имаме дотирана домашна енергия "за бита", което си е изкушение.
        Ако домашните зарядни се комбинират със соларна станция на покрива, може и да се получи нещо.
        Зареждането на зарядни станции, тепърва ще нагазва в бъркотии, организационни и законови.
        В началото ще се налага, зареждане на станции. По натам - опита би показал.

    • #7
      Вечерта цялото село включва електричките в контакта и... остава на тъмно...
      Не чета коментари и не отговарям на такива.

      И коментаторите...

      Коментар


      • KingofROAD
        KingofROAD коментира
        Редактиране на коментар
        Остава на тъмно, и пали генераторите :-)

        То и без да ги включва, напрежението пак си танцува нагоре-надолу. Гледам по програмкта на UPS-а, преди малко беше 242 V, сега е 237 V. В някои моменти съм го виждал да пада и до 205 V, че и под 200 V даже... Електрички в наше село не знам дали има...

      • s_s1
        s_s1 коментира
        Редактиране на коментар
        И в моето село напрежението варира от 248 волта до 199. Не знам някой да има електричка.

    • #8
      На мен темата ми е много интересна.

      Гледам Дани в Youtube (от линка на Иван Недокланов) и видеотата му са ми много интересни.

      За момента би ми свършила работа някоя Тесла 3 или Ionik 5 с големите батерии. Но в предвид цените, дори на втора употреба Тесла, няма да си купя електричка в близките 5 години.


      Много от електричките правят РЕАЛЕН пробег от 120-150 км извънградско и ако вдигнат 120 км/ч батерията пада доста по-бързо. Реално икономичният им режем е на около 90 км/ч. Мен такова нещо не ме устройва.

      Също и да кеся на зарядна станция по час и нагоре, или да обикалям да търся свободна станция, защото друг виси там и чака.


      Просто като сложа на кантар плюсове и минуси на електричката и на ДВГ, за момента аз оставам на ДВГ. Нищо че гори 10-12/100 нафта.


      Nissan Terrano 2,7 TDI

      Коментар


      • #9
        Подозирам , че и тук , като в някои други страни ще има забрана за зареждане на електромобили от битовата мрежа.
        Колкото по-проходима ти е колата ..... от толкова по-голяма дупка ще те ВАДЯТ
        За добри дела .....БЪДЕТЕ ГОТОВИ !!!!

        A1+

        Коментар


        • genadi.tsvetkov
          genadi.tsvetkov коментира
          Редактиране на коментар
          Няма да е далече времето когато ще има тема-"Как да си запазим бензинките и дизелите от нашествието на електричките?"

        • stefsab
          stefsab коментира
          Редактиране на коментар
          Нещо подобно отдавна е направено - според страната, в която се продава, колата е комплектована със зарядно от 2 до 6 kW, според местните наредби.
          В някои страни, собствениците "тунинговат" такива зарядни до макс - около 6-7 kW .

        • Nik Nikolov
          Nik Nikolov коментира
          Редактиране на коментар
          Разбира се. Някой ще пробва да се налапа, по властово организационни рестрикции.

      • #10
        Оня ден гледах репортаж от две френски фирми, занимаващи се с "поелектричване" на бензинови автомобили - едната с ретрофит на Citroen 2CV и Mehari, а другата с преоборудване на бусове Рено. Определено бих се метнал на едно 2ЦВ на ток за през лятото. То и по принцип фирмата беше в Ница.

        https://automedia.investor.bg/a/2-no...a-otkaz-ot-dvg
        Последно редактирано от коко келеша; 22-04-22, 05:46.
        Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
        Из "Златния телец"

        Коментар


        • #11
          Имам спомен че резултатите от краш-тестовете на 2CV не бяха за гледане. След монтажа на още половин тон акумулатори едва ли ще се подобрят...
          Не чета коментари и не отговарям на такива.

          И коментаторите...

          Коментар


          • #12
            Плащане на една торба пари, за електрически автомобил, въобще не означава, че тази кола е твоя.
            Тя има перманентно програмируемата логика на смартфон. Непрекъснато ти се изпращат ъпгрейти, за "щяло и нещяло", които трябва да приемеш и да инсталираш.
            Поне до тук, това, което съм прочел - води към подобен извод.
            Което означава, че нямаш кола в известния до сега смисъл, не си "волен ездач", а разполагаш с предоставен ти временно ресурс, с благословията на производителя.
            Ако имам възможност да проверя - ще видя. Засега съдя по рекламни материали на виртуални екстрени удобства.
            Изобщо " Все що съм ял ЗЛО, все е било "за мое добро"!
            Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

            Коментар


            • #13
              Досега не е познат случай антена за мобилни данни да е спечелила двубой със секачки...
              Не чета коментари и не отговарям на такива.

              И коментаторите...

              Коментар


              • Nik Nikolov
                Nik Nikolov коментира
                Редактиране на коментар
                Понеже съм още на четене, предполагам че софтуера периодически си търси ъпгрейта, както е при смарфоните.
                Ако трябва да се "рутва", а най-вероятно е така, то работата става гадна.

              • bullet_pk
                bullet_pk коментира
                Редактиране на коментар
                Има един епизод на Дани за "как се поддържа" Тесла в един сервиз в Перник. Та майсторчето каза, че Теслите ги руутват успешно и казва какво става като е руутната

              • s_s1
                s_s1 коментира
                Редактиране на коментар
                Към bullet_pk : Моля за линк с повече инфо.

            • #14
              Аз също като теб следя електрическите защото съм решил следващата кола задължително да е такава!
              И обобщавам моя опит досега:
              1.втора употреба - забрави - просто няма екземпляри - буквално никакви ! Ама аз нали имам много познати изрично се обадих на лизингови компании както и на определени вносители(от колите които се интересувам) с заръката - ако някой не може да си плаща лизинга или иска да продава : Първо на мен се обадете. Вятър работа... няма да стане.Прекалено голям интерес малко коли.
              2.Електрическите коли точно сега търпят огромно развитие.Драстично развитие. Буквално на всеки 6 месеца се случва нещо - обикновенно въвеждат нов модел или нова батерия или се подобрява сериозен технически параметър - с други думи - новите модели имат сериозно технологично предимство...
              3. Цените на приемлива електрическа кола - се колебаят около 100 000 лв... За нова (стари няма) - тези пари се търпят НО към тези пари се комбинират с т2 - и нещата стават доста по зле.Или с други думи - не е проблем да се дадат 100к но е проблем че бързо ще се обезценят (за около 3-5години) като основната причина ще са новите технологии - твоя модел ще остарее като смартфон буквално
              4.По думите на мой колега който работи в тази сфера : Досега електрическите коли са с 400волтова архитектура - разбирай батерия електромотори... и само най най скъпите модели са с 800 волтова - но тенденцията е бърза и неумолима - към 800 волтова - затова изчакай и вземи 800 волтова кола (модела ти си го избирай) - сиреч на 800 волта ще се спре развитието на "масовките" - няма нужда от повече и евентуални ъпгейти ще са там!
              5 . По въпроса за проблемите и непрекъснатите ъпгейти - които направо те ошашавят... Тук си прав ! Точно така си е. Уж за наше добро ама това си е пълен контрол върху колата. Правят каквото си искат - от нас се иска само да плащаме.
              Отбелязвам че тази тенденция е трайна - тя и сега съществува при компютрите с последния Унидоус и абсолютно същата тенденция я налагат и при ДВГ... сиреч става посевместна.
              6. Зарядното засега не е проблем - пълни се вечер в гаража - ако не минаваш 500км на ден няма проблеми ! Няма масла няма ремъци - няма антифриз - кеф!

              Аз съм идеалния кандидат за електрическа кола защото:
              Имам топъл огромен луксозен гараж с трифазен ток и прочие, като в същото време карам предимно градско - тоест аз въртя малко и градски км - и моя режим тръгни спри е смърт заДВГ. Той таман загрее - и аз съм пристигнал.
              Има още какво да напиша ама....

              Коментар


              • bullet_pk
                bullet_pk коментира
                Редактиране на коментар
                За развитието на технологиите съм съгласен. Но в момента електричките имат по-малка обезценка от ДВГ-тата. Допускам, че това е временно явление заради кризата с чипове и по-голямото търсене от колкото предлагане на втора ръка из Европата.

              • mishomishev
                mishomishev коментира
                Редактиране на коментар
                Проучвам ! За китайски бръмбъзлъци!
                Всъщност руснаците го правят като ревютата са им обширни и изчерпателни. И руснаците са категорични че съотношението цена параметри при китайските модели е... е ненадминато.
                В общи линии 45-50 000$ електрически СУВ - с батерия 144kWh - гарантиран пробег около 720км реални (руснака ги изпробвал лично) при заводски 800км.600 коня като дават гаранция 5 години или 150 000км !Реална гаранция(ама не е ясно как ще се ползва)
                Напълнен с всички възможни екстри - 3 сензорни екрана абе страхотия... Няма нещо което да няма.
                Ноооооооооооооооо....
                На тая цена се продава в Китай - или се изнася - тоест допълнително се начисляват ДДС такси акциз(евентуално) - сиреч колко ще стане в България не се знае.
                Другото което не се знае - доколко е надежно - ако се случи проблем след 2-3 години - какво правим с частите?? Ще ги има ли?
                Отделно - да не стане като с Теслата...ако чукнеш калник - цената му златна. Каското също е по скъпо - заради частите...
                Има доста неизвестни - но колата е налице руснаците я рекламират и аз мисля че може би или ще почне да навлиза или най малкото - ще принуди европейските производител да бъдат по конкурентни...

              • Пламен Атанасов
                Пламен Атанасов коментира
                Редактиране на коментар
                Колко златна да е цената за калник? Сега погледнах за 2017 г.модел нов калник струва 350 евро .

            • #15
              За коя марка и модел става въпрос? Параметрите са много добри. Но това нещо едва ли е легализирано и се продава в Европа. Постоянно пускат кьор-фишек новини за някой модел, предназназначен за Индия или Китай на супер изгодна цена. Такива или въобще не достигат до Европа, или ако ги легализират, цената е поне двойна.

              Отделно, като ти кажат "пробег 500 км" той е в идеални условия с ниска скорост. Реално е максимум 400 км градско, а зимата - към 300

              Пример - Dacia Spring тук се продава за 33-37000 лв, т.е. 16500-18500€. Докато оригиналът Renault City K-ZE в Китай струва $ 8650 - $ 10050. И двете се произвеждат в една фабрика - Dongfeng Motor в гр. Ухан. Като им сложат транспорт, ДДС, мито и надценка на дилъра, цената става ...
              Nissan Terrano 2,7 TDI

              Коментар

              Активност за темата

              Свий

              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

              Зареждам...
              X