Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Компресор от ЗиЛ

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Компресор от ЗиЛ

    Онзи ден си взех един Зилов компресор, на външен вид в доста плачевно състояние, и днес дойде време да го разглобя, и да го почистя, прегледам лагери, семеринги(тя е само една, де) бутални пръстени, клапани, почистване, и т.н. Знаете как е със старата техника.
    Пръстените в буталата са здрави, само единият маслен беше леко позапекъл, но след напръскване със спрей за ръждиви болтове се раздвижи и сега е в кондиция.
    Сдиният клапан в главата има някакви налепи, и не държи, но го накиснах тази нощ да стои в коресилин, дано да се оправи, иначе ще играе шкурката.
    Лагерите са здрави, без забележими хлабини, цилиндрите нямат и следа от износване, буталните болтове също. От картера изтече гнусна течност, с консистенцията на нафта при минус 47,3 градуса. При това с наличие на вода(компресора си седеше в един двор под дъжд и слънце). Но след почистване и измиване не забелязах да има някъде и петънце ръжда. Утре ще купя комплект гарнитури, и започвам сглобяването.
    Та въпросът ми е-колко масло(и какво) трябва да му сипя?
    При някои модели компресора се маже от системата на двигателя, но този е със тапа в долният край, може и да не е бил поставян на камион, в този случай трябва в картера да се налее някакво количество масло.
    Мисля си за М10Д, или М16Д, някакво моторно, но няма как да измеря нивото. А с изчисления не става, та ако някой знае колко да си каже.
    Бирата е от мен
    Има ли желание-има и начин!

  • #2
    До: Компресор от ЗиЛ

    Никак, той е на проток, с общата маслена система на двигателя. Затова и там не се сипват редки масла, също като в моторите с турбокомпресори. За да се намаже бързо и на студено.

    Коментар


    • #3
      До: Компресор от ЗиЛ

      http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=42895 Прочети тази тема за да не пиша всичко от начало има и доста снимки. Зиловия компресор събира около 700 грама обикновенно двигателно масло и трябва да му направиш външно резерварче преливник. Маслото се налива през долния отвор като наклониш компресора там се прави тапа (пробка) резбата е 16х1.5 изправяш и доливаш докато потече от средния отвор на задния капак там се връзва резерварчето резбата е 10х1.0 но ако тръгнеш да наливаш през него ще ти трябват поне три дена от там после само се следи нивото и се долива като е загрял компресора маслото минава по бързо. На този тип компресори обикно проблем са им клапанчетата и леглата им дори и нови да купиш пак искат пришлайфване на водна шкурка с масло на права (шлайфана) повърхност първо с шкурка около 500 после около 1000. Обикновенно трудно се развиват тапите на испускателните клапани (квадратите на главава) и това най лесно става при свалена глава стягаш тапата на менгемето и подхождаш агресивно с чука.
      Последно редактирано от sek.1; 05-08-09, 07:43.
      Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

      Коментар


      • #4
        До: Компресор от ЗиЛ

        Темата я знам, даже мислех да пусна питането в нея, но снощи не я намерих. Сигурно заради бирата
        А казваш, че нивото е до центъра на лгерите-там се пада отвора на капачката. Това не е ли твърде високо? При всеки оборот коляновият вал ще влиза със сила във ваната с маслото, и ще се получава удар. Мисля, че трябва да е по-ниско.
        Този компресор е работил като стационарен, има си тапата на дъното, но поддръжката му е била нулева.
        Мисля да напулня картера до преливане през централния отвор, да измеря колко е маслото, и да налея ново, но в по-малко количество. Достатъчно е коляновият вал да разплисква масло при преминаването си през ваната. Т.е. нивото да е малко по-високо от най-ниската точка на КВ. примерно с8-10 мм.

        Темата може да се изтрие, и мненията да се преместят в другата тема за компресорите.
        Има ли желание-има и начин!

        Коментар


        • #5
          До: Компресор от ЗиЛ

          Аз ги пълня до средата и като загрее маслото се качва в резерварчето моя работи така вече повече от десет години без проблеми.
          Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

          Коментар


          • #6
            До: Компресор от ЗиЛ

            От този изтече не повече от 50-70 гр. масло, примесено с вода, и все пак няма и следа от износване. Е, възможно е през времето когато не е работил част от маслото да се е изляло, но не ми се вярва. За всеки случай ще го напълня до пробката, и ще измеря колко ще изхвърли. Ако е не повече от половината от налятото ще си работи така. А ако изхвърли повечко-ще сложа съдинка като твоята.
            Ама днес имам друга работа, и компресора остава за утре, или другата седмица.
            Има ли желание-има и начин!

            Коментар


            • #7
              До: Компресор от ЗиЛ

              Затапиш ли го няма къде да изхвърли маслото освен през семеринга или някоя от гарнитурите казанчето играе ролята и на одушник . В картера надува обикновенно като са зле сегментите когато всичко е наред практически не надува .
              Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

              Коментар


              • #8
                До: Компресор от ЗиЛ

                Да, бе знам, това е ясно. Не исках да кажа, че ще го затапвам, просто тръбичката ще си стои обърната нагоре. Това ако не духа през картера. Но се надявам, че няма, щото сегментите са като нови, и цилиндрите са като че ли сега са излезли от завода.
                Има ли желание-има и начин!

                Коментар


                • #9
                  До: Компресор от ЗиЛ

                  Колега и аз до сега се занимавах с един компресор и решавах същите проблеми, но малко го оставям настрани за сега, че трябва да пусна големия вече .От камион DAF е с централно мазане.Маслото постъпва през отвор на първата опора на КВ и върви вътре във вала, а изтичането става през два отвора в долната част на картера през ангренажа и оттам в картера на двигателя.Мазането съм го решил така:чрез 2бр. 4мм-ви отвора под наклон отстрани на биелите отбелязалсъм ги с червено на снимката (оригинално буталните болтове се мажат по този начин- на снимката се виждат).Също ще трябва да се прави капак от едната страна за да затворя картера.Трябва да помисля и за отдушник на картера
                  Прикачени файлове
                  Последно редактирано от dido uzunov; 05-08-09, 21:37.
                  "Няма как да обясниш нещо на човек, с когото ви делят два вагона книги!" Тодор Колев

                  Коментар


                  • #10
                    До: Компресор от ЗиЛ

                    що не помислиш за маслена помпа? от лада.тези компресори не са особено подходящи за домашна употреба,защото новите камиони имат промени по мазането,доста скъпи са,с подобни характеристики е компресор от европа или лиаз.

                    относно мазането,има различни масла,напоследък се продават по спец.магазини за компресори,които уж удължавали прекомерно живота на компресора
                    на моя си му сипвам трансформаторно мешано с м10д и тефлонова грес ,но само м10д недей,защото ако го пускаш зимата,ще го прецакаш,понеже вътре маслото е с констистенция на боза или грес и нема мазилни свойства,същото и при високи температури.

                    Коментар


                    • #11
                      До: Компресор от ЗиЛ

                      На времето като млад инженер главен механик на завод пишех заявките за инструменти и матеряли включително за масла и греси и понеже в началото нямах много представа къкви количества ми трябват се ориентирах по това което е заявявал моя предшественик който беше станал зам директор по техническите въпроси. Всяко тримесечие зареждахме по три варела масло за компресорите (пет броя шуменски двустъпални) на варелите пишеше с голями бели букви коммпресорно масло а в документите заявявахме М10Д . Силно учуден от този факт отидох да питам моя предшественик защо е така а човека с широка усмивка на уста ми отговори че няма компресорно масло и ако на варелите пише М10Д с кучета и въоръжена охрана не можем да опазим маслото повече от два дена а така оцелява поне три месеца защото малко хора знаят за къкво става въпрос.
                      Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                      Коментар


                      • #12
                        До: Компресор от ЗиЛ

                        Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
                        .... В картера надува обикновенно като са зле сегментите когато всичко е наред практически не надува .
                        Аз пък започвам направата именно с чисто нов зилов компресор и за съжаление констатирах налягане в картера избутващо доста масло през споменатия отвор отстрани на капачката към който завих за проба хидр. маркуч задържан нагоре с другия край на 30см над главата. Бях налял 350мл. Проверих но не са обърнати сегментите. Още въпрос към СЕК1 - като заработи компресора дали ще остане масло в картера или ще иде в разширитела почти цялото. Имам съмнение за това т.к. отвора който виждам за тръбата към разширитела е твърде малък и едва ли ще се разминават въздуха и маслото. Ако опитам да заваря по-голямо Ф към капачката (чугун) дали няма да е по-сполучливо мазането?

                        Коментар


                        • #13
                          До: Компресор от ЗиЛ

                          Компресора на ЗиЛа събира някъде около 600 - 700 милилитра масло и се налива през долната пробка като го наклониш защото горната минава през коляновия вал и ще го наливаш от там поне един месец. Няма проблеми с това което искарва в разширителя вътре винаги остава достатъчно напъвал съм такъв компресор без водно охлаждане само с перката от нива отпред на шайбата по 6-7 часа нон стоп и няма проблеми . Някои от първите ми екземпляри които съм събирал вече навъртяха двайсетина години стаж и още си работят.
                          Последно редактирано от sek.1; 20-01-10, 21:12.
                          Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                          Коментар


                          • #14
                            Относно разпробиването на биелата : виждал съм компресори с преработка и такива без . Заключението ми е , че и в двата варианта те работят безотказно години наред . Маслото си преминава.
                            колегата Sec.1 е прав 600-700 мл. масло.
                            Относно охлаждането бях чел в един руски форум, че и при 100 градуса компресора не се дава .
                            ще се опетам да намеря цитата за охлаждането и после ще пратя

                            неще и неще да се качи тази изображението .
                            но ето малко информация за охлаждането

                            Все опасения по поводу перегрева компрессора – БЕЗОСНОВАТЕЛЬНЫ, поскольку рабочая температура компрессора на автомобиле – 90 гр. С, а компрессор без охлаждения, работающий на постоянных оборотах, по опыту, редко нагревается выше 60 гр. С. Но и температура 120*С для него не критична. Не нужно проводить аналогию с ДВС, там происходят совсем другие процессы. В случае напряженной работы компрессора можно сделать испарительную систему охлаждения. Емкость на 4 - 5 литров соединенную шлангами с входом - выходом жидкости охлаждения в головку и установленную выше уровня головки. В таком случае температура не поднимется выше 100*С.
                            Последно редактирано от Ясен; 21-01-10, 19:53.

                            Коментар


                            • #15
                              До: Компресор от ЗиЛ

                              Първоначално публикуван от maladec
                              Относно разпробиването на биелата : виждал съм компресори с преработка и такива без . Заключението ми е , че и в двата варианта работят безотказно години наред . Маслото си преминава.
                              колегата Sec.1 е прав 600-700 мл. масло.
                              Относно охлаждането бях чел в един руски форум, че и при 100 градуса компресора не се дава .
                              ще се опетам да намеря цитата за охлаждането и после ще пратя
                              Компресора на зила е изцяло чугунен и спокойно може да понесе значително повече от 100 градуса. Това е най простото решение с охлаждането вентилаторна перка от Лада Нива . Всичко това сме го дискутирали в една друга тема и го има описано подробно.
                              Прикачени файлове
                              Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X