Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Компресорен хладилник на 12V

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Компресорен хладилник на 12V

    Темата е за да споделя за хладилника с който се сдобих. На цената на която го взех предполагам, че ще има и други хора на които ще им е интересно. По книга - 40L, компресорен, 45W мощност. Цената - 250 долара с включен транспорт и налози. Поръчах го през Алиекспрес от този търговец - https://www.aliexpress.com/store/5499136. Пристигна за 35 дни.

    Първото което се видя като го извадих от кашона бяха леко смачканите ламарини. Не са голяма драма, защото са толкова тънки, че лесно ще се изправят. Свалих капака на отделението с компресора и вътре се показа един от масовите китайски компресори - ZH25G. Ползват ги за хладилници от 18 литра до 50 литра. Колко е достатъчен за 40 литра ще си проличи след тестовете. До "радиатора" са монтирали и вентилатор. Радиатор е в кавички, защото изглежда несериозен. Но дали е така - не мога да каже, защото нямам никакви познания в тази област.

    ОТ вътре изглежда прилично. Има си тапа за източване на дъното, капака се затваря добре. Има разни забележки при събирането, но са по-скоро козметични.

    До тук впечатленията - качеството е според парите. Търговеца предполагам е нов и цените са добри на фона на другите оферти за 12V компресорни хладилници в Алиекспрес. От над година следя за някаква добра оферта и все е нямало.

    Пуснах го след няколко часа престой и започна да охлажда, т.е. изглежда да работи. За захранване съм ползвал адаптера с който си върви в комплект. За сега съм по-скоро доволен.

    Следват тестове:
    1) Колко харчи за 24 часа на сянка ако не се отваря с измерени средна разлика между околна температура и тази в хладилника.
    2) Колко е най-ниската температура която може да докара.

    Като имам резултати от тях ще ги споделя.
    Прикачени файлове
    Последно редактирано от brum; 15-05-20, 14:34.

  • #2
    Предварително благодарим за споделянето!
    Бъдете живи и здрави!

    Коментар


    • #3
      Тъй, за около 45-50 минути докара от 26 градуса до -10 градуса вътрешна температура. Очакванията ми бяха доста по-ниски. Особено след опита ми с амонячният къмпинг хладилник.

      Коментар


      • s_s1
        s_s1 коментира
        Редактиране на коментар
        През това време компресора изключвал ли е, и 45 вата ли е мощността?

      • brum
        brum коментира
        Редактиране на коментар
        Беше изключил като стигнах до него. Кога е изключил - не знам. Дали е 45W - ще кажа като го премеря.

        Времето е сравнително точно, защото едната снимка по-горе е направена като беше на 26 градуса. При следващото ходене беше -10 и сметнах времето по часа на старата снимка.

        Предполагам мощността е била по-голяма, защото адаптера дава 14.5 волта. А тия 45 вата май са на 12V. Но както казах - това след замерването.

      • piron45
        piron45 коментира
        Редактиране на коментар
        -10 си е направо фризер, ще ти замръзне биричката , нормален хладилник държи 4-6*С. Поздравления за покупката.

    • #4
      Първоначално публикуван от brum Преглед на мнение
      До "радиатора" са монтирали и вентилатор. Радиатор е в кавички, защото изглежда несериозен. Но дали е така - не мога да каже, защото нямам никакви познания в тази област.

      .
      На кое казваш радиатор?

      Изглежда като нормален хладилник,и си изглежда съвсем нормално! Само защо има два надписа за Р134 ,да не би да има разновидности?Какво е това Р123?
      Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
      Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
      Анатолий Пейчинов o8875о9815
      https://dvrbg.com/

      Коментар


      • BatGeorgeone
        BatGeorgeone коментира
        Редактиране на коментар
        R-1234yf, or HFO-1234yf is soon to be one of the most popular refrigerants in the world. Making it’s debut in the early 2000’s it has quickly rose to power and will soon be the dominant refrigerant in the automotive industry. Today, as I write this in October of 2017 there are approximately thirty-five million cars on the road that are using 1234yf. This number will only grow as R-134a is no longer allowed on newer models in the European Union and will be banned from newer models in the United States by 2020. (2021 model year.)

      • brum
        brum коментира
        Редактиране на коментар
        На туй дето охлажда фреона. Зад вентилатора се вижда.

    • #5
      За 250 долара си цар еле ако са копирали немския компресор.Колко ще работи е друг въпрос ма за 250 долара и 2-3 годинки да извади пак е нещо.
      Клко ща харчи пак е под въпрос,много фактори са там,някои зависят от теб / къде го държиш,каква температура е вън,колко го отваряш,колко е пълен ......./,други от хладилника / уплатнения,размер и тип изолация,тип компресор........./

      Аз дебна едни с хилядарка от горе ма ги няма,чакали пратка от Южна Африка,намерих американски модели ма много големи ми идват,аз толкова не ям.

      Стискай палци да бачка на неравно,че ако трябва и да то нивелираш......Мамка им китайци
      TOYOTA SEQUOIA ‘11
      W140 S420 '99

      Коментар


      • #6
        Първоначално публикуван от BENZBOSS Преглед на мнение

        Стискай палци да бачка на неравно,че ако трябва и да то нивелираш......Мамка им китайци
        Загледай лапите на компресора. Като да иска денивелация...

        Коментар


        • BENZBOSS
          BENZBOSS коментира
          Редактиране на коментар
          Не,мерси за предложението - като прочета 250 долара за компресорен хладилник и ми минава мерака да гледам,аз ARB не заглеждам,а ти краката на това.

          За тия пари такива катерички,какво да му гледам като работата ясна.
          Не казвам,че е грешка,аз ще направя другата след около 10 минути - 4 пъти се обаждам до магазинчето и няма и няма,кораба от Африка го няма,имат Експедиционен модел пък те моите експедиции са по 4-5 дни,не седмици и реално не ми трябва чак такова.......ма грешката ще е точно обратната - едни грешни пари за нещо което не мога да го натоваря и на половината,има да се чудя с какво да го пълня

        • Кольо
          Кольо коментира
          Редактиране на коментар
          С бира бе, с бира... Може и някое месце за мезе.

        • BENZBOSS
          BENZBOSS коментира
          Редактиране на коментар
          Така де,взех го вече,пьлненето лесно,мъкненето зор обаче,че жена ми слабичка,само такъв кютук нямах

      • #7
        Дават го, че трябва да е на почти равно - 5 градуса наклон. Иначе в движение за кратко можело и на 45 градуса да го наклониш. Това пак по книжката.

        Коментар


        • BENZBOSS
          BENZBOSS коментира
          Редактиране на коментар
          Гледам не им пука,работят на по-криво от колкото жената може да спи та съвсем ако не си на терсене ще работи.

          От преди 5 минути съм собственик на истински,СноМастьр Експедишьн EX67D, след седмица съм на 3 дни къмпинг ма гледам там равно,ще му сложа една тухла обаче за наклон и ше докладвам колко работи на баирче.

          Няма пълен кеф,около 7 пъти на цената на твоя е,че трябва да си го и взема от магазина,доставката му иначе 200 долара,ти за 200 долара твоя целия го купуваш.......да се чуди човек кой за клецане тук,май съм аз,за едните бири.......бааааси.

          По книжка и на тоя му дават 45 градуса наклон и 65 вата като работи,7 см изолация и 35 кила / кой ше го мъкне това не знам,количка ще си взема май / ,66 литра като става за хладилник и фризер / оправдавам си парите,успокоявам се сам,да не се чудиш защо го пиша /.

          Стискай ми палци да мога да го разнасям,че следващата стъпка ше е ремарке за хладилника 😳 и те тогава ше падне смях.

        • brum
          brum коментира
          Редактиране на коментар
          Зачетох да видя как си рекламират хладилниците и им дават до 30 градуса наклон на ENGEL-a.

          Ще се преглътне тая работа. За тия пари ще го нивелирам щом се налага .

          Иначе какво се очаква да стане ако не е нивелиран? Компресора не се смазва и загива? Или просто не работи?

        • BENZBOSS
          BENZBOSS коментира
          Редактиране на коментар
          Не бачка,на лодки са ми слагали такива за домашна употреба и не бачкат,как да нивелират лодка в морето,същата работа с перални и сушилни.

          Нивелирай,1300 долара са половин ТИР нивелири,става и с Ап на телефона

      • #8
        Каква е идеята на такъв хладилник? Бая скъпо ми се види, за тоя размер. За доста по-малко кинти си взех домашен хладилник с фризер.
        Ако е за автомобил - то ще работи само докато работи двигателя. Идва проблемът с клатенето.
        Ако е за вилата - то си има инвертори за тия неща.

        Коментар


        • brum
          brum коментира
          Редактиране на коментар
          Да се ползва когато съм на палатки. Че месото и бирата не трябва да са на топло.

          И би трябвало да работи и докато се клати колата. Поне така го дават.

        • BENZBOSS
          BENZBOSS коментира
          Редактиране на коментар
          Моя на комбито е старт/тяга комби батерия,само с нея до 80 % разряд има да брьмчи 2 дни и нощи.
          Отделно соларен панел 100 вата,към него соларен ммммм генератор му викат,реално батерия с инвьртьр комбо,извод за запалка,УСБ портове,4 контакта........или на кратко - връзваш солара към тая ХУЙНЯ,хладилника пак за нея и след около 5 години сменяш хуйнята с друга,не ми се занимава все още с втора батерия под комбито.

          Харчи 65 вата за 20 минути на час при 25 градуса външна температура,вече ако му тормозиш фризера и децата се гмуркат в него постоянно ммммм ще му тегля кабела до джипката и а да го видим кой кого.

          1500 кинта обаче,аз кола продадох за по-малко пари,чистачки имаше,мигачи.....

        • Кольо
          Кольо коментира
          Редактиране на коментар
          Ванка, нали беше сравнително богат бе? Как така 400 лева за хладилник ти се виждат много?
          Аз дето съм цървул ми е таман цената като за хладилник за гевезелък, какво остава за теб...

      • #9
        Както писах по-горе давам малко ориентировъчни данни за консумация при различни разлики между околната и зададената температура на хладилника.

        dT = 35C, консумацията е 41Ah за 24 часа
        dT = 22C, консумацията е 24Ah за 24 часа

        dT е смятана по средните стойности на дневната температура. Евентуално е малко занижено, защото на терасата където са правени тестовете има фурна, а терасата е остъклена. Слънцето не е фактор, защото терасата е северна.

        Хладилника беше по време на тестовете на 1.5 градуса наклон, празен и не е бил отварян. Преди тестовете го оставих за пробата 10 часа на -10 градуса със 2 шишета вода вътре. На сутринта бяха на лед.

        Толкова за сега. Като го тествам в полеви условия след около месец ще дам данни при реална употреба.

        Коментар


        • BENZBOSS
          BENZBOSS коментира
          Редактиране на коментар
          За тия пари не му берете грижа,ще студ и само дъното ма му се намира цаката и на това,за още хилядарка в долара ще студи и стените ма то за тия пари 5 други ще вземе па нека е само дъното.

          Купи си малко вентилаторче с батерии,сериозен съм

        • brum
          brum коментира
          Редактиране на коментар
          Ако има нужда ще сложа вентилатор вътре. Ама няма да е на батерии, а направо от 12то волта на хладилника.

        • brum
          brum коментира
          Редактиране на коментар
          Корекция по цифрите по-горе, че термометъра на хладилника показваше по-висока от реалната температура.

          dT = 40C, консумацията е 41Ah за 24 часа
          dT = 27C, консумацията е 24Ah за 24 часа

      • #10
        30% горница вън,до 60% ако го отваряте често,за тия парици е супер
        TOYOTA SEQUOIA ‘11
        W140 S420 '99

        Коментар


        • #11
          Още две снимки да добавя и малко информация. Стените са по 45мм. Инжектирали са изолацията някак си между вътрешната и външната черупка. Дръжките са здраво хванати с метални планки под ламарината. Лесно се махат и слагат (ако ми отеснее багажника може да ги свалям).

          Контролера има 3 режима на защита на батерията (low/med/high) + 2 режима на работа (eco/max). Първото е ясно - до какво напрежение на батерията да работи. Второто обаче не знам каква му е ролята. До сега е бил винаги на max.

          Капака може да се отваря в две посоки с преместване на пантите.
          Прикачени файлове

          Коментар


          • brum
            brum коментира
            Редактиране на коментар
            Max било режим за бързо охлаждане (по подразбиране е той), а другият бил икономичен режим. Единственото смислено обяснение на този икономичен режим би било да работи на по-малка мощност и да има по-голям КПД в този режим...

          • Кольо
            Кольо коментира
            Редактиране на коментар
            Другото смислено обяснение е, че когато вече си охладил на максимален режим бирата-да преминеш на икономичен-колкото да я поддържа студена, и да не харчи много ток.

          • BENZBOSS
            BENZBOSS коментира
            Редактиране на коментар
            Турбо режима е точно за това - слагаш му топлите бири,турбо за 2 часа и после на автомат да си ги клати потни,идеята е да не го тормозиш на 12 волта или като не ти бачка колата с топли бири.

        • #12
          За парите си май ще излезе чуден тоя хладилник. Качвай го сега в джипа и го пораздрусай на няколко разходки и да видим какво ще излезне.

          Коментар


          • #13
            Темата е чудна. Наслука с покупката.
            В Али-то виждам, че има и приложение през блутут да си го упраляваш от телефона, така ли е?
            Land Lord Discovery II TD5 + Garmin Oregon 450 + Norica Marvik Gold + Sprint Apolon + Liverpool fan.
            LZ2РSD

            Коментар


            • #14
              Има уж някакво приложение. Даже на капака от вътре има лепенка с QR код. Ама хладилник през блутуут да управляваш не виждам смисъл и няма даже да я пробвам тази част .

              Коментар


              • #15
                И моя е вече вън,дойде с отварачка за бира / много важно нещо,да не ги бия по ръба на сьдндъка / и дистанционно със соларно зареждане,за под 20 минути свали на кокьл,нещо от рода на минус 18.
                Докато е пресен ще го набамкам с бутилки топла водица да го видим държи ли.Издьржа от колата директно в контакта,не му се наложи да го чакам да втасва.

                Едно не ми харесва - 35 кила тежи,с бирите вътре 100 ше дойде,голям мерак ще да е баси.
                TOYOTA SEQUOIA ‘11
                W140 S420 '99

                Коментар


                • BENZBOSS
                  BENZBOSS коментира
                  Редактиране на коментар
                  Много грубо,аз не съм в Австралия и не ходя за по 2 седмици.Нещо евтинко,мотори,сандъци,солари,хладилник,инструменти,крика,лопати,палатка.........че сега всичко влизаше в багацника ма стига толкова мъки,поне големите неща на едно отворено ремарке и газ.
                  Тия дни ще ти снимам походната версия на комбито с все хладилника в него,да крадеш идеи ако има полезни за тебе.

                • NovemberCharlie
                  NovemberCharlie коментира
                  Редактиране на коментар
                  Patriot campers продават и при вас.

                • BENZBOSS
                  BENZBOSS коментира
                  Редактиране на коментар
                  Беден съм за тия,то не е номера да го купя само,после трябва и да се пълни

              Активност за темата

              Свий

              Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

              Зареждам...
              X