Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Лепене на волан?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Лепене на волан?

    Привет!
    С какво и как мога да залепя волан, който се е отлепил от металния обръч?
    Мога ли да го залепя, без да режа гумата, или там какъвто е материала?
    Някакво лепило със спринцовка? Някой пробвал ли е подобна задачка?
    Your conscience is all you can take to your grave.

  • #2
    Опитай да снимаш, че така "отлепен волан" не е съвсем ясно с какво се бориш.

    Коментар


    • #3
      Първоначално публикуван от сто Преглед на мнение
      Опитай да снимаш, че така "отлепен волан" не е съвсем ясно с какво се бориш.
      Да не кажем - хич!

      Коментар


      • Kirilpm
        Kirilpm коментира
        Редактиране на коментар
        Ако имаш идея как се снима волан отлепен от обръчa, не ни мъчи сподели я

    • #4
      Гумата на волана се е отлепила от металния обръч, около който е (отлята да кажем) и се върти като маркуч. Не е приятно усещане. Външно волана няма проблем. Не мога да го снимам, че е на вилата.
      Купих го за Ферозата, че е от по-новия модел и изглежда по-приятно и съвременно от стария.
      Your conscience is all you can take to your grave.

      Коментар


      • #5
        Вярно, че е много неприятно, карал съм такива коли.
        Според мен няма с какво да го оправиш, освен с друг волан. Ако не е на някаква екзотика де.
        Ако няма друг волан-стоманена тръба с подходяш диаметър се завива на кръг, заваряваш към спиците, а после се облицова с някаква кожа, или каквото там.

        Друг чалъм е да се вулканизира гума върху обръча(то така се правят воланите във фабриките, ама ти трябва калъп, което е по-трудния вариант.
        Има ли желание-има и начин!

        Коментар


        • #6
          Оригиналният волан на Ферозата си ми е ок, та този не ми е спешен. Просто искам, да го поправя и евентуално да го сложа него .Гумата си е на него и е в не лошо за годините си състояние. Просто се върти около обръча. Попадна ми това видео: https://www.youtube.com/watch?featur...jnvvWFt4#at=46
          Не съм вързан в ръцете, да не мога да го направя така, но ме интересуваше дали може без да го режа.
          Your conscience is all you can take to your grave.

          Коментар


          • #7
            Имам приятел, и съсед, който е автотапицер.
            Говорили сме си за такива проблеми.
            Той ги решава, с пълно цепене на "гумата" радиално, после лепене с най-простия хелметекс, по дължината, и радиално, и после с бояджийско тиксо се стяга, за да се залепи покрай желязото, и среза също.
            Обаче, той после ги претапицира, така че не мога да кажа дали това е доброто решение за тебе.

            Стандартен проблем при воланите на Мерседес преди 95 година е това, ако това помага.

            Коментар


            • #8
              То по-голямата част от клипа е посветен на слагането на кожена обвивка.
              Гледам, че човека навъртя нещо по обръча, ама дали е само за увеличаване на диаметъра, или е нещо лепящо?..
              Гума към метал се лепи сравнително лесно, ама в тази сложна форма-де да знам колко ще държи. Ако е отлепен по целия периметър-направи две дупки близо една до фруга, и вържи с тел, миша опашка или каквото там между двете.
              Вкарай медицинкска игла, ама по-дебела в едната дупка и напомпвай лепило. Най-обикновено ацетоново лепи. Напомпваш докато лепилото не излезе през другата дупка, така то ще е обиколило целия периметър.
              Ама дали ще изсъхне? За да стегне лепилото трябва ацетона(или разтворителя, какъвто и да е) да се изпари. А това как ще стане през гумата?..

              Деруг метод за който се сешам-режеш целия волан отвътре(за да не се вижда), сваляш гумата изцяло, и навиваш Бишоп лента. Тя се самовулканизира, и после с лепило за гума лепиш гумата на волана обратно. Гума към гума хваща по-лесно, а и да не хване-там има вече добро триене, и не би трябвало да се пълзаля. За здравина(и декорация) навиваш някакво тънко въженце по волана, с равномерна стъпка, после накръст-да станат ромбове.
              Или както се сетиш по друг начин, ти си креативен, ще го измислиш.
              Има ли желание-има и начин!

              Коментар


              • #9
                Дупчиш отзад, пълниш с епоксид.
                може да го разредиш с ацетон
                И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                Коментар


                • Кольо
                  Кольо коментира
                  Редактиране на коментар
                  Добре де, как ще се изпари ацетона?
                  Лепенето е ясно.

                • turtey
                  turtey коментира
                  Редактиране на коментар
                  Епоксид бе Кольо.
                  Ацетона освен че го разрежда разтваря "гумата"

              • #10
                Явно съм тъп повече отколкото си мисля.
                Епоксида си се втвърдява сам, без никаква нужда от външна намеса.
                Ама за да достигне нормалната си здравина-ацетона трябва да го няма след като е свършил работата си. А тя е да направи смолата течна за да прониква лесно навсякъде.
                И да разтвори гумата.
                Ама нали трябва да го отняма в някое време от процеса?
                Има ли желание-има и начин!

                Коментар


                • #11
                  Доколкото видях в клипа, този навива именно бишоп лента.
                  С епоксиди не ми се занимава, при положение, че има камари готови лепила.
                  Your conscience is all you can take to your grave.

                  Коментар


                  • #12
                    Навива бишоп лента за да увеличи диаметъра, щото при теб сега е хлабаво. Бищопа ще има някакво мижаво залепване към стоманата, но никакво към гумата (това от собствен опит). После пълни с лепило, доколкото виждам секундно. Има евтини такива с втвърдител на спрей - пръскаш и се окоства. Едно от любимите ми. И понеже са турски, са и евтини на всичкото отгоре.

                    Без цепене не го виждам. Тапициране на волан е 100-150 кинта и става перфектен. С въпросния ремонт ще стане 150-200. И ще имаш волан като вчера излязал от завода. И на двете ми теранота са претапицирани, от двама разлиани тапицери, и от двата съм (на едното бях, щото го продадох преди 5 дена де) доволен като слон. кожата е естествена, и на втората година става дори по-добра отколкото като е съвсем прясна.

                    Сам не можеш да си го претапицираш така, вЕрвай ми. Или дори да успееш, ще е след няколко опита и няма да ти излезе по-евтино.

                    Относно хелметекса - не е съвсем обикновен. Покрай шиенето на салона лично съм пробвал сигурно 10 вида, от откровени боклуци, до наистина ставащи. Наистина ставащите от тия 10 са... 2 вида. Горе-долу ставащи са 4-5, останалите просто не стават.

                    Най-ми харесва лепилото на спрей, продавано от Eurofoam. Рядко съвпадение е че е и на приемлива цена. И е леко оцветено, та виждаш къде колко си напрускал. За автомобилни приложения смея да твърдя че е по-добро от 3M 77 и Wuerth, които след време се отлепват, а имат и разни други "особености", дето мен поне не ме радват особено, освен че са и по-скъпи.

                    Същите имат и ВСЯКАКЪВ (ама наистина всякакъв!) дунапрен, и като качества и като плътност и като твърдост. И цените им са нормални.
                    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                    Коментар


                    • #13
                      Въобще не става дума за тапициране и от тоя род неща. За тоя волан давам макс пари за евентуално някакво лепило и труда от мен. Ако се наложи, а най-вероятно ще се наложи, ще го цепя. Ако не се справя, ще го изметкам. Не съм дал 100 лв за него, нито 1000.
                      Your conscience is all you can take to your grave.

                      Коментар


                      • #14
                        Като го сцепиш, не го ли тапицираш, нищо няма да стане. Пак ще се сцепи за норматив. Нещо трябва да го държи залепен.
                        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                        Коментар


                        • #15
                          Спарки, кои са тия европенестите къде се продават. За лепилото на спрейбсе интересувам.
                          Тигре аз съм се пробвал на едно ауди 80тка и накрая минахме на Кольовия вариант
                          Не го ли захванеш с нещо отгоре гаратирано се разлепя Мога ти подаря трилъчев пасатски волан, ама надали е същия шлиц...

                          Коментар

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                          Зареждам...
                          X