Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Съдебен анализ на ПТП

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Съдебен анализ на ПТП

    Занимавам се със съдебен анализ на пътнотранспортни произшествия.
    Тъй като, тук са все хора, свързани с автомобилите, вероятно разискването на подобен род казуси, ще е интересно и най-вече полезно.
    Предлагам, ако някой се интересува от проблематиката, да пише и пита тук.

    Моля, ако модераторите преценят, да преместят темата в по-подходящ раздел.
    Последно редактирано от PlamPet; 15-07-09, 14:37. Причина: правилна класификация на темата

  • #2
    До: Съдебен анализ на ПТП

    Как се изчислява на практика скороста в момента на удар челен м/2 2 мпс, при 2 варианта нямат/имат спирачен път?
    Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

    "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

    Коментар


    • #3
      До: Съдебен анализ на ПТП

      Здравей,

      преди 2 месеца на пътят Опан-Гълъбово /5031/ стана катастрофа и беше убита жена. Данните ми са от пресата, но в общи линии млад шофьор с немска кола /не съм сигурен за марката/, несъобразена скорост, губи управление на завой и се блъска челно с друга кола, двете се запалват, хора измъкват шофьора, но жената изгаря.
      Мястото е видно и сега, но какво ме тревожи... 20-30 метра преди завоят има напречна неравност на пътят тип гърбица, /моята кола е голяма и там сам осе залюлява/ но съм убеден, че момъкът е изгубил управлението не само поради високата скорост, а и поради тази гърбица.

      Та питам аз кога ИАП ще започнат да носят отговорност за състоянието на пътищата, още повече, че този път е чисто нов от миналата година.
      Вярно е, ще изкарат момчето виновно, но какво ще се случи ако утре се случи същото и на друг?
      Най обичам да ми обясняват как няма да стане!

      Коментар


      • #4
        Различни са методите. В зависимост от конкретния казус се ползва един или друг.
        Наличието на спирачен път или липсата му преди сблъсъка, също се отчита, но това се прави след определянето на скоростта на МПС-тата в момента на сблъсъка.
        ПО-лесно е конкретен казус. Иначе обяснението се превръща в лекция, с много теория и едва ли някому ще е полезно.

        Щом има пострадали (загинали), е заведено досъдебно производство. В него, разследващият орган е назначил автотехническа експертиза. Ако експертът си е свършил работата и ако действително причината за ПТП е неравността, следва да е посочено в заключението на експертизата. Тогава наследниците на пострадалия могат да заведат иск срещу организацията, поддържаща пътя.

        Скоро работих дело, в което един моторист беше загинал.
        Карат трима или четирима (не помня). Първи е загиналият. В един момент, пред него се оказва повреда на асфалта. Той за да не се натресе в дупката, предприема спиране. В резултат на спирането, мотоциклетът започва да влачи гуми по платното (плъзгане) и преди дупката, на мяколко метра, пада.
        Как мислиш, кой е виновен? Реално, нямаме въздействие на дупката върху мотоциклета...
        Последно редактирано от Goblin; 15-07-09, 15:44.

        Коментар


        • #5
          До: Съдебен анализ на ПТП

          Коя методика ползваш за установяване момента на удара и скороста на движение при автомобил с АБС и с елемент на "носене на тялото" без следи от спирачен път.
          "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

          Коментар


          • #6
            До: Съдебен анализ на ПТП

            Съставя се система от уравнения.
            В зависимост от носенето, вида на автомобила и др. се избира метод даващ зависимост между скорост на автомобила и разстоянието на отхвърляне на тялото. След това се изследва зависимостта във функция на времето. Резулататът се проверява от установените на местопроизшествието находки и т. н.
            А има и директен метод. Той е разработен от проф. Карапетков. Там от значение са профилът на автомобила, мястото върху предното стъкло, на което е попаднала главата, височина, тегло и т. н. на пешеходеца. Има и разработена симулация на удар с пешеходец.
            Последно редактирано от PlamPet; 15-07-09, 15:50.

            Коментар


            • #7
              До: Съдебен анализ на ПТП

              До Джамбазов.

              Мога да ти изпратя нещо, което онзи ден го приключих за удар на пешеходец в три фази - удар, носене и отхвърляне. Автомобилът е с АБС.

              Коментар


              • #8
                До: Съдебен анализ на ПТП

                Мда. Търся някоя по нова методика, защото тази е морално остаряла, но явно няма.
                "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

                Коментар


                • #9
                  До: Съдебен анализ на ПТП

                  Много е хубава темата, засега е на място. Малко теория определено няма да ни е излишна.

                  Коментар


                  • #10
                    До: Съдебен анализ на ПТП

                    До Ясен

                    По принцип съм против бълването на теория. Освен това, всеки случай е много конкретен и читав анализ "по принцип" не може да се прави. Таке, че ако има конкретна задача ...

                    Коментар


                    • #11
                      До: Съдебен анализ на ПТП

                      Кажи тогава откъде може да се прочете. Тук има немалко хора, на които би било полезно. Също и такива, на които би подействало отрезвяващо.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Съдебен анализ на ПТП

                        По книжарниците няма да се намери нищо.
                        Ако има някой от Сливен, там може да се свърже с проф. Карапетков (техн. Университет - София - филиал Сливен) и да си вземе една от неговите книжки. Доста са добри.
                        В София - доц. Ангелов.
                        В Русе - инж. Гелков
                        Може и от някой от колегите - вещи лица по ПТП. Те, обаче, ще Ви дадат само да ги преснимате.
                        Но за популярно четиво не си струва. Просто не е интересно ...
                        Не ми се ще да огласявам телефони или др. координати на хората, които изброих.

                        Коментар


                        • #13
                          До: Съдебен анализ на ПТП

                          На мене ми е интересно, предполагам не само на мене. По образование съм физик, и поне някога даже бях наистина. Имах колега, лека му пръст, също можеше да смята катастрофи. Също беше съдебен експерт. От него помня че задачата е реално сложна, и често нееднозначно решаема.
                          Ако някога ти се стори че мога да ти помогна с нещо - просто кажи, без въпроси.

                          Коментар


                          • #14
                            До: Съдебен анализ на ПТП

                            ЕТо едни неща, които знам от експерт, а колегата ще потвърди така ли е.
                            При катастрофа - ако си видял пешеходец на платното трябва да го избегнеш иначе си виновен. Невинен си само, ако когато си го забелязал е бил извън платното и изведнъж рязко е изскочил и навлязъл в траекторията на автомобила! НО! ГОЛЯМО НО!!! Всеки водач в случая за да се защити казва, че е карал бавно и занижава реалната скорост (даже и когато е в пределите на допустимата) с поне 10-20 км И какво се получава - сам си забива ножа, защото щом е карал са тази ниска скорост, то е бил във възможността си да избегне удара - следва един вид самопризнание за вина!!! В такива случай дори да си карал в града с 30-35 км е по добре да се каже - карах с допустимата 50 км/ч - при това положение ако се докаже, че пешеходецът е навлязъл рязко в траекторията на автомобила, то водачът не е бил във възможността си да избегне удара.
                            Малко сложно стана, но ако имам грешки, то моля колегата експерт да ме поправи или да го обясни по-достъпно.
                            Също бих искал да знам, как се определя мъртвата зона при автомобилите с огледала за задно виждане - ще съм много благодарен!
                            "Обичам България, само по една причина - защото си е моя! А иначе, кой би живял доброволно в кучи ..."

                            Коментар


                            • #15
                              До: Съдебен анализ на ПТП

                              Мъртвата зона е различна за различните типове автомобили и се определя по готови диаграми. А относно това какво ще кажеш да се запише в акта не е от голямо значение. Даже е най-добре да не казваш нищо. Казваш, че си в шок и не можеш да разсъждаваш реално в момента. После в експертизата кадърен експерт ще изкара цялата ситуация с много малка грешка. Всяка експертиза е сама за себе си и зависи от много фактори. Вземат се предвид: време за реакция на човека в зависимост от възраста, дали е пил и колко, време за сработване на спирачната система в зависимост от автомобила, коефициент за сцепление с пътното платно в зависимост от вида и състоянието му, състоянието на гумите, реалната видимост в зависимост коя част на деня и сезона е, цвета на дрехите на жертвата (ако има такава), зрението на водача, дъгата и наклона на пътя ако има, свидетелски показания и още много други фактори. Останалото е математика. Понякога на три последователни експертизи трима експерти изкарват различни скорости, назначава се петорна и т.н.
                              "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X