Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Хибридните коли!?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    До: Хибридните коли!?

    Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение
    Преди много, много години бях чел за Ван на Рено с 4 ел. двг. на всяко колело, и дизелов двг с генератор, но тази с-ма била по- ефективна от стандартните задвижвания само за големи мощности за момента над 75 kw.
    Да това е нещо такова и си е шукаритет от всякъде един тягов мотор (30KW) и един за регулиране на височината във всяко колело.
    0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

    Коментар


    • #32
      До: Хибридните коли!?

      Първоначално публикуван от alex_markov Преглед на мнение
      Що да не се замислим? Но кой и как ще произвежда нужният Водород, как ще го складира и Разпространява, колко ще се събира в една кола без да става тежка или опасна.........
      Май към днешна дата въпросите са повече от отговорите, но надеждата умира последна
      Коли вече има произведени. Принципа е близак до този на колите на газ. Проблема е, че ги смятат за опасни и има много малко водородни станции. Май за Норвегия гледах че започват да правят водородни станции.
      Citroen C-Crosser 2.4 бензин ръчка 2009г.
      Телефон - в профила!

      Коментар


      • #33
        До: Хибридните коли!?

        Първоначално публикуван от ivanjorov Преглед на мнение
        Коли вече има произведени. Принципа е близак до този на колите на газ. Проблема е, че ги смятат за опасни и има много малко водородни станции. Май за Норвегия гледах че започват да правят водородни станции.
        Вярно е че има прототипи, но няма смисъл водорода да заменя пропан бутана в газовата бутилка. Единствената полза от такова решение е че местим пушека от ауспусите на колите в комините на електроцентралите. КПДто на ДВГ си остава същия какъвто е бил преди 100 и повече год. в работилниците на Николас Ото или Рудолф Дизел т.е. 25-35% или 40% както твърдят някои производители. От съдаването си до днес, автомобилите мъкнат охладителни системи представляващи 1-2% от общото им тегло, през тях топлинните загуби отиват в атмосферата... и през ауспуха разбира се.

        Решението е да се използва Горивна Клетка. При нея принципът е на извличане на ел енергия от реакцията между Водород и Кислород. Загубите в топлина са доста по-малки в сравнение с конвенционалния ДВГ. Получения ток се ползва да върти ел мотори в колелата, батерията е малка и не тежи колкото при хибридите.

        Проблема е както вече писах в пост 19 да се намери ефтин и безопасен начин за производство, съхранение и дистрибуция на Водород.
        [COLOR=blue][COLOR=#000000][FONT=Times New Roman][FONT=Arial Black]When you see DEATH staring in your eyes and you feel her cold breath on your face, don’t slam on the brakes – make a sharp turn…[/FONT] [/FONT][/COLOR]
        [/COLOR]

        Коментар


        • #34
          До: Хибридните коли!?

          Проблема е и цената на горивната клетка. ако колата струва 10000Е, то горивната клетка за тази кола ще е 30000Е
          ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО

          Коментар


          • #35
            До: Хибридните коли!?

            Целият проблем на водорода е съхранението и пренасянето. Вече има смислени начини за получаване и използване.

            Ти го събереш някъде, той бавно излиза. Практически няма материал, непроницаем за водород. За улеснение, стоманата не само е проницаема, но и става чуплива, като се "напои" с водород. Като излезе, се смесва някъде с въздух и чака искрица.

            Вероятно, по-следващите разработки за горивно-клетъчни системи все пак ще бъдат със съдинения на водорода. Примерно амоняк, хидразин, метан - те все пак подлежат на съхраняване.

            Коментар


            • #36
              До: Хибридните коли!?

              Първоначално публикуван от alex_markov Преглед на мнение
              Много интересно! Не бях чувал за толкова дълго живеещи акумолатори, е то зависи и с какъв капацитет ще са на 8-та година, но все пак е ВПЕЧАТЛЯВАЩО!
              За да имат този живот четох, че заряда им варира в много малки граници-от 20%-до 80% или от 30% до 70% нещо такова.Тоест нито ги разреждат до край нито ги зареждат до край.Това разбира се влияе на разстоянието на придвижване само на ток, но по добре така от колкото да те карат да ги сменяш на няколко години.
              Човек никога не знае: какво печели, когато губи и какво губи , когато печели.

              Коментар


              • #37
                До: Хибридните коли!?

                Първоначално публикуван от дядо владо Преглед на мнение
                Да това е нещо такова и си е шукаритет от всякъде един тягов мотор (30KW) и един за регулиране на височината във всяко колело.
                Натам отиват нещата. Имаше тема наоколо и за тяговите двигатели.

                Общо взето са два варианта - или мотор на шасито + полуос, или мотор в колелото. Като дойдат свръхпроводниците у наше село, ще останат само мотор-колелата. Дотогава, и двата варианта ще се опитват да ги вкарат във все по-малки машини. Засега и двата варианта са пълни с досадни недостатъци.

                Коментар


                • #38
                  До: Хибридните коли!?

                  Нещо не мога да проумея концепцията на съвремените хибриди. Имам усещането, ч вместо да комбинират доброто от двата свята, те всъщност обединяват недостатъците на автомобилите с ДВГ и електромобилите . Има разни концпции за нормален електромобил, който има генератор работещ на пропанбутан в багажника, в случай, че закъса някъде за ток. Това ми се вижда доста по-добър вариант. Няма особен смисъл да задвижваме трансмисия за ДВГ с ел. двигател.
                  Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

                  Коментар


                  • #39
                    До: Хибридните коли!?

                    Относно водорода - има два пътя за развитието му като автомобилен енергоизточник. Първият са горивните клетки, който може би ще се наложи повече в бъдеще, а вторият - близък до принципа на газовите уредби. На него са се спряли конкретно от BMW и вече имат доста сериозна флотилия от прототипи, които се използват от различни учреждения. Относно зарядните станции, те са подобни на компресорите за метан. До момента водородни станции има в Мюнхен (не съм сигурен дали и Берлин), Рейкявик, Токио (и май още два града в Япония), някъде в Калифорния и някъде из Арабския полуостров. Ще си поразров архивите за по-точна информация.
                    Най-трудното с употребата на водорода е съхранението му, тъй като все пак това е най-малкия хим. елемент...
                    Настоящите хибриди като Toyota Prius са просто преходен етап към електромобилите от близко бъдеще, при които ДВГ (компактен и с малък обем) ще служи просто за зареждане на батериите, а не на колата. МЕжду другото такъв прототип има и за Jeep Wrangler, в който според производителите са запазени оф-роуд характеристиките...

                    Коментар


                    • #40
                      До: Хибридните коли!?

                      Първоначално публикуван от Тодор (Zaarin) Преглед на мнение
                      Нещо не мога да проумея концепцията на съвремените хибриди. Имам усещането, ч вместо да комбинират доброто от двата свята, те всъщност обединяват недостатъците на автомобилите с ДВГ и електромобилите . Има разни концпции за нормален електромобил, който има генератор работещ на пропанбутан в багажника, в случай, че закъса някъде за ток. Това ми се вижда доста по-добър вариант. Няма особен смисъл да задвижваме трансмисия за ДВГ с ел. двигател.
                      Животът, обаче, не е прост. Електродвигателите във вида, в който ги познаваме, са неефективни при ниски скорости на въртене. Много неефективни. Аз затова говорих за свръхпроводниците, ама никой не се засилва да ги направи нормално-температурни. Главно защото не е лесно. Така че, засега електромоторите имат нужда от някаква трансмисия. Хубавото е, че тя може да е доста проста, за разлика от случая с ДВГ.

                      Коментар


                      • #41
                        До: Хибридните коли!?

                        Раздатъчната кутия пък, се заменя с две страници код и отива в историята!

                        Коментар


                        • #42
                          До: Хибридните коли!?

                          Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                          Аз затова говорих за свръхпроводниците, ама никой не се засилва да ги направи нормално-температурни. Главно защото не е лесно.
                          Прав си.Те са се засилили ама хич не е лесно.Нещо като студения термоядрен синтез.
                          Човек никога не знае: какво печели, когато губи и какво губи , когато печели.

                          Коментар


                          • #43
                            До: Хибридните коли!?

                            Първоначално публикуван от disko04 Преглед на мнение
                            Прав си.Те са се засилили ама хич не е лесно.Нещо като студения термоядрен синтез.
                            Има разлика. Студеният ядрен синтез е теоретичен и инженерен майтап, база за доста шарлатански "открития" и "изобретения".

                            А свръхпроводниците са и теоретичен, и инженерен проблем. Досега никой не е доказал теоретично, дали при високи температури изобщо не са възможни или просто не ни върви. Практически пък, се използват вече години наред за всякакви цели. Само не и в транспорта, защото течният азот е скъп.

                            Коментар


                            • #44
                              До: Хибридните коли!?

                              Имам спомени за някакви керамики койото бяха станали свръхпроводници при температури близки до стайната, но нещо не се е говорило скоро по въпроса.
                              Човек никога не знае: какво печели, когато губи и какво губи , когато печели.

                              Коментар


                              • #45
                                До: Хибридните коли!?

                                Не се е говорило, защото нещата яко запецнаха. Пък и допреди "кризата" на никой не му се занимаваше с фундаментална наука, та запецването е закономерно. А па както потенциалните учени от цяло поколение станаха забутани системни администратори, запецът ще е задълго.

                                "близка до стайната" си беше ни повече, ни по-малко -100..-80 по целзий. Каквито хладилници вече се произвеждат серийно, но все пак даже и финландец ще мрънка, ако го вкараш в такава стая. И си е постижение, щото преди трябваха разни чудесии от рода -200, а по-преди още по-чудесии като -250.

                                Иначе, свръхпроводимост в транспорта... мотор-колелата как да е, а я си представете лагери без смазка, без контакт, без шум, без триене и без износване? С товароносимост, ограничена само от механичната здравина на материала? С произволна форма, не задължително цял кръг? Сливане на понятията лагер и шарнир?

                                Мога да продължа с чудесата - транспортни машини без колела и двигател. "Активен път" - пътят мести машината, като я държи на 1см над себе си, като получава команди от машината или от другаде. Като се върнеш на същото място, ще си изразходвал нула енергия. Ускорение и спиране, ограничени само от издържливостта на пътниците и товара.

                                ...ама няма. Поне днес.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X