Обява

Свий
Няма добавени обяви.

5 пъти по-икономичен елдвигател

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: 5 пъти по-икономичен елдвигател

    Песимисти.
    Аз ще си купя такава моторетка и ще монтирам в колата на мястото на стартера. Вместо да се набутвам за акумулатор, ще паля с 2 - 3 батерийки AAA.
    Не чета коментари и не отговарям на такива.

    И коментаторите...

    Коментар


    • #17
      До: 5 пъти по-икономичен елдвигател

      Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
      Песимисти.
      Аз ще си купя такава моторетка и ще монтирам в колата на мястото на стартера. Вместо да се набутвам за акумулатор, ще паля с 2 - 3 батерийки AAA.
      Ти мАни майтапа, ама батерии с никви размери, май имаше. Носеха се такива слухове. Питай Стефан. Той беше споменал.
      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

      Коментар


      • #18
        До: 5 пъти по-икономичен елдвигател

        Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
        Ти мАни майтапа, ама батерии с никви размери, май имаше. Носеха се такива слухове. Питай Стефан. Той беше споменал.
        Аз пък ще спомена богинята-майка по повод батерийките.

        Сегашните могат да се свият 2-4 пъти теоретично. После какво правим с електронволтите и кои атоми ги издържат?

        Коментар


        • #19
          До: 5 пъти по-икономичен елдвигател

          Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
          Аз пък ще спомена богинята-майка по повод батерийките.

          Сегашните могат да се свият 2-4 пъти теоретично. После какво правим с електронволтите и кои атоми ги издържат?
          Съгласен. Ако се ползват същите технологии.

          Представи си например Li-Ion батерия, с капацитета на автомобилен акумулатор. Май към момента ще е някъде 2 пъти по-малка.

          Сега тия 2 пъти ги свий още 4 пъти. Аз съм навит да имам 8 пъти по-малък акумулатор, а ти?
          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

          Коментар


          • #20
            До: 5 пъти по-икономичен елдвигател

            Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
            Съгласен. Ако се ползват същите технологии.

            Представи си например Li-Ion батерия, с капацитета на автомобилен акумулатор. Май към момента ще е някъде 2 пъти по-малка.

            Сега тия 2 пъти ги свий още 4 пъти. Аз съм навит да имам 8 пъти по-малък акумулатор, а ти?
            Аз не. Ако става дума за стартерния. Прекалено опасно. Иначе, и сега може да се направи примерно 2 пъти по-малък. Само обещай да не катастрофираш.

            Иначе, точно литиевите са почти на теоретичната граница на специфичния капацитет. Малко по-натам е Стената.

            Проблемите на батериите в момента са материалите. Литий няма за цяла автомобилна индустрия, иначе колите вече щеше да ги има - технологията е зряла, а параметрите стигат. Натриево-серните ги отсвириха нанякъде, но пък и те стават само за градски транспорт (работят само горещи). Има и други възможности, някъде някой ги мисли.

            Коментар


            • #21
              До: 5 пъти по-икономичен елдвигател

              Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
              ...Прекалено опасно....
              Сега е опасно. Ама, технологиите малко по малко се развиват, макар и често да им се пречи.

              Иначе, и днешен оловен акумулатор може да гръмне съвсем прилично. Ама се случва рядко.

              За мен една достойна цел ще е да може да се съхрани количеството енергия на резервоар бензин, в що-годе същия обям. Няма да е скоро, ама не ми се струва и невъзможно. Теоретично не съм подготвен по въпроса.
              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

              Коментар


              • #22
                До: 5 пъти по-икономичен елдвигател

                на бензиновият резервоар номерът в живота е въздуха, който той не носи, и пушека, който също не носи. Не е честно да го сравняваш с батериите, които носят двата реагента и техните продукти. Същия фокус се опитват да предъвкват и горивните клетки.

                Там пък други ядове - кислородът във въздуха е малко. Значи трябва да го продухваме през клетките, а не просто да го помпаме в тях. Значи клетката трябва да работи горе-долу с околната температура. Значи катализаторът на кислородния електрод трябва да е доста активен (разбирай сложен). Ама пък не бива да се трови от нещата във въздуха. Нито да се затлачва с прах. Нито пък той самият да мърля въздуха с гадости. Другият яд са горивата и техните електроди, там проблемите са малко по-управляеми. Но не и решени. Обещавам, че с наличните горива няма да става, ще трябва да се прави технология и инфраструктура за нови.

                Единственото лошо нещо на нанотехнологиите, засега, е че ги няма. Практически.

                А да се съхрани енергията на бензиновия резервоар в същия обем с двата реагента, даже и теоретично е трудно. На бензина всъщност кислородът му носи повече от истината.

                Коментар


                • #23
                  До: 5 пъти по-икономичен елдвигател

                  Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                  Сега е опасно. Ама, технологиите малко по малко се развиват, макар и често да им се пречи.

                  Иначе, и днешен оловен акумулатор може да гръмне съвсем прилично. Ама се случва рядко.

                  За мен една достойна цел ще е да може да се съхрани количеството енергия на резервоар бензин, в що-годе същия обям. Няма да е скоро, ама не ми се струва и невъзможно. Теоретично не съм подготвен по въпроса.
                  Според мен освен обема, трябва да се включи и масата на тоя обем. Каква беше там връзката между енергия и маса...Разбира се, има различни енергии, но ние май си говорим по-скоро за химичната.
                  Даже има теории, че двете са едно и също нещо. Във вселената имало само едно нещо - енергията и нейните форми, като материята например. Всяко масивно тяло е поле.

                  Коментар


                  • #24
                    До: 5 пъти по-икономичен елдвигател

                    Първоначално публикуван от solenoid Преглед на мнение
                    Според мен освен обема, трябва да се включи и масата на тоя обем. Каква беше там връзката между енергия и маса...Разбира се, има различни енергии, но ние май си говорим по-скоро за химичната.
                    Даже има теории, че двете са едно и също нещо. Във вселената имало само едно нещо - енергията и нейните форми, като материята например. Всяко масивно тяло е поле.
                    Това е лесно - трябва ти черна дупчица (но малка). Тя излъчва фотони, ти и хвърляш каквото имаш, като внимаваш да не стане прекалено малка (ще гръмне) или прекалено голяма (ще те глътне). За домашно - как да я задържим в реактор, който не е на орбита.

                    Коментар


                    • #25
                      До: 5 пъти по-икономичен елдвигател

                      Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                      Това е лесно - трябва ти черна дупчица (но малка). Тя излъчва фотони, ти и хвърляш каквото имаш, като внимаваш да не стане прекалено малка (ще гръмне) или прекалено голяма (ще те глътне). За домашно - как да я задържим в реактор, който не е на орбита.
                      Ъхъ, пише го в темата за колайдерите, ей там ------------>

                      Коментар


                      • #26
                        До: 5 пъти по-икономичен елдвигател

                        Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                        Това е лесно - трябва ти черна дупчица (но малка). Тя излъчва фотони, ти и хвърляш каквото имаш, като внимаваш да не стане прекалено малка (ще гръмне) или прекалено голяма (ще те глътне). За домашно - как да я задържим в реактор, който не е на орбита.
                        Аха, нито много малка, нито много голяма. Това плаче за една "ламбда сонда", която да следи размера на дупчицата, и оттам едно ЕКУ да инжектира нужното количество материя. Може и океанска вода, може и по плътни работи или пясък от Сахара Оттам и обратна връзка ще трябва да има - колко фотона са се излъчили при колко инжектирана материя. И задължително детонационен датчик Обаче това с фотоните ще спре да бъде точно, ако дупчицата стане яма и не ще да ги пуска. Затова ще опънеме един канап в близост и ако вземе да се отклонява от вертикалата много, спираме тунждата.

                        Коментар


                        • #27
                          До: 5 пъти по-икономичен елдвигател

                          Първоначално публикуван от solenoid Преглед на мнение
                          Аха, нито много малка, нито много голяма. Това плаче за една "ламбда сонда", която да следи размера на дупчицата, и оттам едно ЕКУ да инжектира нужното количество материя. Може и океанска вода, може и по плътни работи или пясък от Сахара Оттам и обратна връзка ще трябва да има - колко фотона са се излъчили при колко инжектирана материя. И задължително детонационен датчик Обаче това с фотоните ще спре да бъде точно, ако дупчицата стане яма и не ще да ги пуска. Затова ще опънеме един канап в близост и ако вземе да се отклонява от вертикалата много, спираме тунждата.
                          Няма да стане с ламбда сондата. Тромава е. А и като я нагрееме, ще изкриви системата - ще излъчва фотони в инфрачервеня спектър.
                          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                          Коментар


                          • #28
                            До: 5 пъти по-икономичен елдвигател

                            Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                            Няма да стане с ламбда сондата. Тромава е. А и като я нагрееме, ще изкриви системата - ще излъчва фотони в инфрачервеня спектър.
                            Е, тя ще е специална, де. Нема да е БОШ, а от НАСА нагоре. После , ако ще да излъчва "фотони" и в ренгеновия спектър и нагоре.
                            Ама ние какво ще ги правим тия фотони после. Ние слънчевите не сме уловили, та ще идем да гоним дивото. А сетих се, тази двуличница светлината се държи като вятър и може да върти турбини от тънък станиол.

                            Коментар

                            Активност за темата

                            Свий

                            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                            Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                            Зареждам...
                            X