Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Охлаждане: перки в двете посоки

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    До: Охлаждане: перки в двете посоки

    Предполагам че може да обръща движението на вентилатора чрез реле когато е задействана стоп машинката (така и така по сфетофарите натискаме спирачки по 10-15минути).И по този начин няма как да вкараш топлите отработените газове на МПС-то пред теб в двигателния отсег.
    Cherokee(XJ) Country 1993 4.0i

    Коментар


    • #32
      До: Охлаждане: перки в двете посоки

      Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
      Ясене, а защо просто не и сложиш климатик?
      Климатикът е съвсем друга бира. И други пари, и друга отказоустойчивост, и друг разход, и друга сложност, и друга плетеница в коша на двигателя.

      Ще се случи по-натам, вероятно на друга кола. Вероятно фабрично.

      Коментар


      • #33
        До: Охлаждане: перки в двете посоки

        Донякъде си прав, но само донякъде Нито е сложно - нито ненадеждно. На фона на нивата сигурно ще е най-надеждният агрегат. Плетеницата се свежда до 4 маркуча и три железа
        Разходът ти се вдига с около литър и с Нивовия двигател ще се отрази на динамиката. За случаите, когато ще реверсираш вентилатора динамика не ти е особено необходима.
        Климатик може да си окомплектоваш във всяка автоморга за малко пари + пълнене.
        Комфортът ще е несравним.
        Другото нещо, което ме съмнява, че с реверсиране осезаемо ще понижиш температурата в купето. Най-много да разтопиш решетката
        "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

        Коментар


        • #34
          До: Охлаждане: перки в двете посоки

          Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
          ...
          Климатик може да си окомплектоваш във всяка автоморга за малко пари + пълнене...
          Нямам твоя ник, но ако ми обещаеш, че наистина има смисъл да се опитва, ще пробвам. Макар и не точно на Нивата.

          Коментар


          • #35
            До: Охлаждане: перки в двете посоки

            Сложи си вентилаторче да ти духа в мутрата и си решил проблема отчасти.Нали си виждал бакшишите как го правят.А за климатик от някоя морга съм напълно съгласен.Гледаш какво може да се прикрепи на ДВГто инатам е радиатори и маркучи.
            А не моче ли да се измисли нещо като амонячен хладилник.Там нали газът се нагрява ,и като мине през серпентината се охлажда.Та нагревател на 12V не може ли да се сложи за да не товари ДВГто
            Където Бирата, Там и Аз...

            Коментар


            • #36
              До: Охлаждане: перки в двете посоки

              Първоначално публикуван от nyvatest Преглед на мнение
              А не моче ли да се измисли нещо като амонячен хладилник.Там нали газът се нагрява ,и като мине през серпентината се охлажда
              Това за амоняка е идея, защото има от какво да се грее, няма нужда да е с ток. Само че не работи като го клатиш, а и най-общо не се слави с ефективност. Само че казах вече, че в Нивата няма да има климатик.

              Коментар


              • #37
                До: Охлаждане: перки в двете посоки

                Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                Нямам твоя ник, но ако ми обещаеш, че наистина има смисъл да се опитва, ще пробвам. Макар и не точно на Нивата.
                Ясене - никът е по-скоро хоби))
                Това с климатика съм го пробвал по този начин и определено работи. Не на Нива, но не виждам принципна разлика. Според мен е единственият смислен начин да охладиш купето на прилична цена. Нивата наистина се нагрява като че ли повече от другите коли. Обикновено тунелът на скоростната кутия е горещ. Маломерното купе, обаче е предпоставка за по-лесно охлаждане с климатик.
                Мощността на ДВГ наистина е малка, но достатъчна. Разходът ще се вдигне с малко, но дето казва един физик от Лозенец "Нема щастие" ))
                Аз се замислям дали да не обезклиматизирам дедрата си в полза на "новия" трипер, но май ще ровя из скрапа)) Понякога все пак я карам
                Така че можем да си спретнем едно мародерско похождение из скрапа))
                Важно е климатичната система на донора да не е разхерметизирана, или поне не за дълго
                "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                Коментар


                • #38
                  До: Охлаждане: перки в двете посоки

                  Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
                  ...Така че можем да си спретнем едно мародерско похождение из скрапа)) ...
                  С теб съм! Само свирни!

                  Коментар


                  • #39
                    До: Охлаждане: перки в двете посоки

                    Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
                    Аз се замислям дали да не обезклиматизирам дедрата си в полза на "новия" трипер, но май ще ровя из скрапа)) Понякога все пак я карам
                    Ей,не закачай Дедрата.Морги в София колкото щеш.Направете си старт от скраб.
                    Не виждам проблем да се комлектова климатик от различни автомобили.Успех.
                    Където Бирата, Там и Аз...

                    Коментар


                    • #40
                      До: Охлаждане: перки в двете посоки

                      Това с обръщането посоката на въртене сме го пробвали/без да искаме/ на едно Рено5.Колата прегря.Не опитвай.
                      Всичко готино на този свят е или незаконно,или неморално или вредно за здравето.
                      -----------------------------------------------
                      Питието определя съзнанието....
                      -----------------------------------------------
                      0887770735

                      Коментар


                      • #41
                        До: Охлаждане: перки в двете посоки

                        Първоначално публикуван от trajal Преглед на мнение
                        Това с обръщането посоката на въртене сме го пробвали/без да искаме/ на едно Рено5.Колата прегря.Не опитвай.
                        Въпросът е посоката на кое сте обърнали. Тук става въпрос, че ще се обръща посоката на вентилатора на парното, стига да не е турбинен ...

                        Коментар


                        • #42
                          До: Охлаждане: перки в двете посоки

                          Първоначално публикуван от optron Преглед на мнение
                          Въпросът е посоката на кое сте обърнали. Тук става въпрос, че ще се обръща посоката на вентилатора на парното, стига да не е турбинен ...
                          Напротив, точно на охладителния радиатор ще ги обръщам. Даже всичко съм приготвил, само остава да го монтирам.

                          Ще пиша като стане.

                          Коментар


                          • #43
                            До: Охлаждане: перки в двете посоки

                            Идеята върви бавно, главно защото няма ни гараж, ни време, а тези дни ми откраднаха и някои инструменти от мазето. Ето я, обаче, теоретичната част - чудовищно-кошмарната-офроуд-схема за управление на две перки с две скорости и в две посоки:
                            (виж картинката)

                            Признавам си, че за първи път използвам програма за чертане на схеми.

                            S1 е двустепенен термодатчик, извод 2 се задейства при по-висока температура. Конкретните температури на сработване на датчика май ще се подбират опитно. Не зная термостатът какъв аванс от температура очаква, за да работи смислено.

                            S2 е трипозиционен ключ, той служи за определяне на посоката на перките и за принудително изключване. Извод 2 се задейства за "стандартната" посока, а средното положение изключва перките независимо от мнението на датчика, когато това се налага.

                            S3 е ключ за принудително включване на перките. Извод 2 задейства високата скорост, извод 3 - ниската, а в средно положение се очаква термодатчикът да решава това. Ако е включена принудително ниската скорост, това не пречи на датчика да включи високата.

                            D1 е "аларма" - светва, когато е достигната температурата за включване на висока скорост, а перките са изключени или пък са включени да духат в необичайната посока.

                            Останалите диоди са обикновени, маломощни (1А), изправителни.

                            Перките са обикновени, с постояннотокови мотори с четки. Двете скорости се постигат, като се включват перките последователно и в паралел. Двете посоки се получават с обръщане на захранването.

                            Схемата има два недостатъка -
                            (1) много сложна за отговорните задачи, които има (то ще се чуе).
                            (2) няма защита (освен бушона) от рязко обръщане на посоката и свързаните с това големи токове, протичащи през перките (и това ще се чуе).
                            Прикачени файлове
                            Последно редактирано от Ясен; 26-10-08, 14:45.

                            Коментар


                            • #44
                              До: Охлаждане: перки в двете посоки

                              Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                              .... главно защото няма ни гараж, ни време, а тези дни ми откраднаха и някои инструменти от мазето.
                              Щом е за ненормални идеи и патология ще ти отпусна ъгълче в моя гараж има и инструменти и Голям чук и флекс
                              0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

                              Коментар


                              • #45
                                До: Охлаждане: перки в двете посоки

                                Като малък учителката казвала ли ти е че си извратен?

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X