Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Охлаждане: перки в двете посоки

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Охлаждане: перки в двете посоки

    Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
    Ако има място, можеш да монтираш една перка пред радиатора, обърната в обратната посока и само да превключваш кой вентилатор да работи. Така и двата вентилатора ще раборат в правилната посока, а и ще е по-лесно за реализация от "жичкаджийска" гледна точка.
    Ще си пречат взаимно. И нищо просто няма - вместо едно реле - цяла перка.

    Коментар


    • #17
      До: Охлаждане: перки в двете посоки

      Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
      Ще си пречат взаимно. И нищо просто няма - вместо едно реле - цяла перка.
      Ако се налага твърде често превключване (например в градко движение, тръгни-спри), дали ще има проблем за мотора "обратната инерция". Например седиш на светофара, духа си напред, тръгваш, схемата превключва да духа назад, но вентилатора още се върти с обороти близки до номиналните в обратна посока. На мен като ми изключи перката, продължава да се върти още поне 5 секунди.
      Дали няма да протече голям ток, и дали честото натоварване по този начин няма да го скапе и в крайна сметка ефективността да падне драстично. Тъкмо се развърти в правилната посока и хоп, давай наобратно. Следва няколко секунди борба за надмощие и спиране, след което пак наобратно и като погледнеш накрая, той повече се е колебал, отколкото се е въртял.

      Коментар


      • #18
        До: Охлаждане: перки в двете посоки

        Съгласен. Нужен е някакъв закъснител на копчето за обръщане на посоката. Да обръща няколко секунди след като се натисне, за да има време да спре перката първо.

        Между другото както е тръгнало накрая ще направим див Франкенщайн от това охлаждане. Вече си мисля за дискови спирачки на перката, хи хи хи

        Предупреждавам ви, накрая да не стигнем до системата на Джак Брабам във Формула 1 в края на 70те, когато сложи на болида си перка която притискаше колата към земята за да е по-стабилна (и беше толкова ефикасна че моментално я забраниха)
        Издъних се на Тюринг теста

        Коментар


        • #19
          До: Охлаждане: перки в двете посоки

          Абе, пречат си не пречат, май не е лоша идея да се сложат 2 вентилатора. Решава се проблема със самата перка и ефективността й в 2 посоки, със инерцията, и освен това 2 вентилатора са по-гъвкави откъм комбинации и по-мощни взети заедно. Могат да се направят 8 комбинации от (върти/не върти) и (духа напред/духа назад). Това предлага доста широки възможности за охлаждането,( включително и 2пъти по-голям дебит въздух) особено щом е приоритетно в случая и колата има грижи със жегата.

          Коментар


          • #20
            До: Охлаждане: перки в двете посоки

            1. При спряло положение:
            Когато духа напред, въздухът който минава през радиатора ще е нажежен, защото ще се засмуква от коша на врялия мотор. Вместо да охлажда радиатора - ще го грее.Ефекта е отрицателен.
            2.При движение: "Пикаенето срещу вятъра" - никакъв ефект.

            По въпроса за смяна на посоката на перката:
            Перките за радиатора са конструирани да се въртят само в една посока.Завъртиш ли я обратно - работи на 20% дебит.
            ________________________________________________________________________________________
            Grand Cherokee WJ 3.1TD 1999
            HARLEY DAVIDSON - HARITADGE SOFTAIL CLASIC 2006

            Коментар


            • #21
              До: Охлаждане: перки в двете посоки

              Първоначално публикуван от Ba4e Mite Преглед на мнение
              1. При спряло положение:
              Когато духа напред, въздухът който минава през радиатора ще е нажежен, защото ще се засмуква от коша на врялия мотор. Вместо да охлажда радиатора - ще го грее.Ефекта е отрицателен.
              Ефекта няма да е отрицателен и няма да го грее, а ще го охлажда по-слабо, до момента в който температурата на въздуха стане по-висока от тази на радиатора, което е много малко вероятно.

              Коментар


              • #22
                До: Охлаждане: перки в двете посоки

                Първоначално публикуван от solenoid Преглед на мнение
                Ако се налага твърде често превключване...
                Не е много сложно да се реши тоя проблем. Единият вариант е с накакъв таймер, както предложи Гоблин. Това решение може да се комбинира с някакъв товарен резистор, който се включва към двигателя при спиране на захранването му и действащ като товар на генератора, какъвто се явява двигателят въртящ се от инрецията. Това ще помогне за по-бързото му спиране.
                Другият начин е, някаква елементарна схемичка детектираща наличието на напрежение от генератора (двигателя на вентилатора). Когато напрежението падне под някаква граница, се разрешава реверса на моторетката.
                Не чета коментари и не отговарям на такива.

                И коментаторите...

                Коментар


                • #23
                  До: Охлаждане: перки в двете посоки

                  1. и 5. изчерпват цялата тема. Сравнението с мотоциклетите е некоректно - няма нищо общо между аеродинамиката на двата моторни отсека.
                  Парното открай време и навсякъде по света се използва за резервно и допълнително охлаждане. Особено когато чакаш радиатора да се задръсти с кал.

                  Коментар


                  • #24
                    До: Охлаждане: перки в двете посоки

                    Според мен решението е неудачно ... Като е проблем въпросът с топлината, внасяна от охлаждащия радиатор в купето (ако правилно съм разбрал), може би е по-добре да се оформят въздуховоди, които да изхвърлят топлия въздух от моторното настрани, нагоре или надолу - както е при спортните коли. Така топлия въздух няма да достига до торпедната стена и няма да загрява купето.
                    Просто идейка ...

                    Коментар


                    • #25
                      До: Охлаждане: перки в двете посоки

                      Първоначално публикуван от optron Преглед на мнение
                      Според мен решението е неудачно ... Като е проблем въпросът с топлината, внасяна от охлаждащия радиатор в купето (ако правилно съм разбрал), може би е по-добре да се оформят въздуховоди, които да изхвърлят топлия въздух от моторното настрани, нагоре или надолу - както е при спортните коли. Така топлия въздух няма да достига до торпедната стена и няма да загрява купето.
                      Просто идейка ...
                      Нищо такова няма да правим на невинния градско-горски автомобил, на който едно от основните положителни качества е простотата. Както вече казах, решението ще се изпробва, а ако явно не потръгне, едно реле и един ключ ще бъдат махнати или изолирани.

                      Коментар


                      • #26
                        До: Охлаждане: перки в двете посоки

                        Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
                        Идеята за парното и обръщането на потока съм я мислил отдавна, но проблемът е, че най-често там вентилаторчетата са центробежни и е невъзможно обръщане на посоката по принцип...

                        Това с парното работи, твърдя го от личен опит. Имах една ЛАДА 1600, с която се катерех по чукарите, а имаше позадръстен радиатор. И всеки път като вдигнеше 90+ (градуса, де), отварях парното и включвах вентилатора. Моментално започваше да пада температурата.
                        Вярно, че вътре ставаше МНОООГО горещо, но ме разхлаждаше мисълта, че няма да спра навръх голия чукар под слънцето, докато чакам да се охлади двигателя! Идеята върши работа.

                        Коментар


                        • #27
                          До: Охлаждане: перки в двете посоки

                          Първоначално публикуван от Еmil Преглед на мнение
                          Идеята върши работа.
                          Разбира се, че върши! Целта на обръщането е да дърпа въздух от купето и да изхвърля навън, за да се избегне "ощавянето" на шофьора

                          Коментар


                          • #28
                            До: Охлаждане: перки в двете посоки

                            Ще има проблем с ефективността на работа дори при малко по-високи скорости, защото оригиналните кожуси (въздуховоди) са проектирани да улавят насрещния въздух. Така ще се противопоставя вентилаторът на насрещния поток. Това със сигурност ще доведе и до натоварване на мотора на вентилатора.

                            Коментар


                            • #29
                              До: Охлаждане: перки в двете посоки

                              Първоначално публикуван от Еmil Преглед на мнение
                              Ще има проблем с ефективността на работа дори при малко по-високи скорости, защото оригиналните кожуси (въздуховоди) са проектирани да улавят насрещния въздух. Така ще се противопоставя вентилаторът на насрещния поток. Това със сигурност ще доведе и до натоварване на мотора на вентилатора.
                              Това го обсъдихме вече! Ще работи наопаки само при престой и много бавно движение (градско задръстване, гори и планини)

                              Коментар


                              • #30
                                До: Охлаждане: перки в двете посоки

                                Ясене, а защо просто не и сложиш климатик?
                                "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X