От: Мощен ел мотор на 12V ?
Трамваят (достатъчно стар модел) има най-общо две групи мотори (или два мотора), от двете страни на трамвая. Ръчката, с която ватманът управлява тягата, има примерно 10 дискретни степени, разделени на 2 групи - серийни степени и паралелни степени. В серийната група степени двата мотора са свързани последователно, а токът се пуска през различни съпротивления. В най-високата степен (която на таблото е означена като "серия") моторите са свързани последователно към контактната мрежа, без съпротивления. По-нагоре са паралелните степени, като най-високата (без съпротивление, паралелно към контактната мрежа) е означена като "паралел". Не питай колко е ефективен трамваят извън "серия" и "паралел", само погледни над съпротивленията му каква мараня се издига. В по-нови модели ситуацията е същата, но вместо резистори има тиристорни регулатори. "серийната" и "паралелната" група степени (или области на регулиране, защото може да няма степени) си остават. Както и табелката "движи се на серия" в началото на гората от пл. Журналист нагоре.
Ако вземаш завоите с някоя паралелна степен, възниква "циркулираща мощност" - точно както при завой с блокиран диф. Моторите греят, харчи се ток, а машината не върви.
Трамваят (достатъчно стар модел) има най-общо две групи мотори (или два мотора), от двете страни на трамвая. Ръчката, с която ватманът управлява тягата, има примерно 10 дискретни степени, разделени на 2 групи - серийни степени и паралелни степени. В серийната група степени двата мотора са свързани последователно, а токът се пуска през различни съпротивления. В най-високата степен (която на таблото е означена като "серия") моторите са свързани последователно към контактната мрежа, без съпротивления. По-нагоре са паралелните степени, като най-високата (без съпротивление, паралелно към контактната мрежа) е означена като "паралел". Не питай колко е ефективен трамваят извън "серия" и "паралел", само погледни над съпротивленията му каква мараня се издига. В по-нови модели ситуацията е същата, но вместо резистори има тиристорни регулатори. "серийната" и "паралелната" група степени (или области на регулиране, защото може да няма степени) си остават. Както и табелката "движи се на серия" в началото на гората от пл. Журналист нагоре.
Ако вземаш завоите с някоя паралелна степен, възниква "циркулираща мощност" - точно както при завой с блокиран диф. Моторите греят, харчи се ток, а машината не върви.
Коментар