Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Мощен ел мотор на 12V ?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Мощен ел мотор на 12V ?

    Първоначално публикуван от muv Преглед на мнение
    Ми по сложното е, че оборотите на двигателите при завои трябва да се регулират спрямо пътя който трябва да измине съответното колело / вътрешното задвижващо колело изминава по- малък път от външното, движат се по дъги с различни радиуси/. За това обикновено се грижи диференциала. Ако и четирите колела са задвижващи и с отделни двигатели трябва да се регулират оборотите и на четирите. всичко това изисква обратни връзки за ъгловата скорост на двигателите както и управление по предварително зададен алгоритъм в зависимост от ъгъла на завиване. Две или съответно четири управления за двигателите / прави се с чопери, може и с резистори ама загубите.../.
    Един по-прост вариант е потенциометър със средна точка/ делител на напрежение/ вързан за кормилото да управлява задвижванията. Но както писах има и ATV вариант.
    И извинявам се, че пиша по вехти теми , но тук имам познания. А и доста хора напоследък говорят за електромобили.
    А колко по-просто може: двигателите захранени последователно. Ще се държат ТОЧНО като отворен диференциал. Познай как ще се имитира блокиран диференциал

    Коментар


    • #17
      От: Мощен ел мотор на 12V ?

      Това е доста съмнително. Не съм го мислил, но на първо хрумване...Например време за реакция?
      Абе, най-добре проба. Правил ли си или имаш ли сведения?
      Lancia Delta HF Integrale Evolucione

      Коментар


      • #18
        От: Мощен ел мотор на 12V ?

        Реакция какво? Еднакъв ток = еднакъв момент. По-просто е от механичния диференциал. И абсолютно тривиално за блокиране - свързваш в паралел. А смесената схема направо трепе рибата при 4х4

        Коментар


        • #19
          От: Мощен ел мотор на 12V ?

          Моторът има определено време за реакция и за това време колелото ще превърти.
          Lancia Delta HF Integrale Evolucione

          Коментар


          • #20
            От: Мощен ел мотор на 12V ?

            Не позна. Моторът има такова поведение, каквото му определя захранващият източник. Да си виждал буксуващ трамвай? Не че не може, просто управлението на един ел. мотор може да е много по-прецизно от какъвто и да било ДВГ.

            Коментар


            • #21
              От: Мощен ел мотор на 12V ?

              За момента си прав, но тук става въпрос за ъглова скорост, а тя зависи най-много от напрежението. Е при различни съпротивителни моменти има и различни скорости, но характеристиката е доста твърда така че разликата е малка. А при последователно свързани еднакви двигатели би трябвало и падовете на напрежение да са еднакви.
              За трамваите не мога да кажа каква е схемата. А и да си призная не съм заглеждал и колелетата за да направя паралел, но при локомотивите дали са с един двигател за двете колела или с два решението е елементарно. Наклон на релсовия път на вътрешната страна в завоите и конусни колела. Така имаме различни линейни скорости при еднакви ъглови.
              Електрокарите са с диференциал, а и не съм виждал трамвай да завива с голяма скорост.

              Коментар


              • #22
                От: Мощен ел мотор на 12V ?

                Колега,enter дай снимки и цена на мотора.
                Иначе най достъпни са тяговите мотори от електрокар,но не мисля ,че са 12волтови-24 или 36.Поне аз имам един нелош куплиран с хидравлична помпа и е 24волтов.
                По добре мисли за идеята за мотор от скутер с "скоростната" му кутия.Но да е нещо читаво,а не някоя измишльотина,лятото се возих на един боклук за 200лв. и времете за правене ,беше повече от возенето добре би било да е четиритактов с електростартер.

                Коментар


                • #23
                  От: Мощен ел мотор на 12V ?

                  Първоначално публикуван от muv Преглед на мнение
                  За момента си прав, но тук става въпрос за ъглова скорост, а тя зависи най-много от напрежението. Е при различни съпротивителни моменти има и различни скорости, но характеристиката е доста твърда така че разликата е малка. А при последователно свързани еднакви двигатели би трябвало и падовете на напрежение да са еднакви.
                  За трамваите не мога да кажа каква е схемата. А и да си призная не съм заглеждал и колелетата за да направя паралел, но при локомотивите дали са с един двигател за двете колела или с два решението е елементарно. Наклон на релсовия път на вътрешната страна в завоите и конусни колела. Така имаме различни линейни скорости при еднакви ъглови.
                  Електрокарите са с диференциал, а и не съм виждал трамвай да завива с голяма скорост.
                  Напрежението пък е пропорционално на скоростта на въртене и при последователно свързване не е задължително еднакво. При влаковете осите обикновено са валове, така че не са добра илюстрация, защото наистина са с еднакви линейни скорости. Въпросът се решава повече с приплъзване и по-малко със наклона на релсовия път. При трамваите има режими "серия" и "паралел" и не случайно завоите се минават на "серия".

                  Коментар


                  • #24
                    От: Мощен ел мотор на 12V ?

                    Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                    Въпросът се решава повече с приплъзване
                    Е баш за това говорех...
                    Lancia Delta HF Integrale Evolucione

                    Коментар


                    • #25
                      От: Мощен ел мотор на 12V ?

                      Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                      Напрежението пък е пропорционално на скоростта на въртене и при последователно свързване не е задължително еднакво. При влаковете осите обикновено са валове, така че не са добра илюстрация, защото наистина са с еднакви линейни скорости. Въпросът се решава повече с приплъзване и по-малко със наклона на релсовия път. При трамваите има режими "серия" и "паралел" и не случайно завоите се минават на "серия".
                      Добре, два еднакви постоянно токови двигателя се свързват последователно, до тук добре. Имаме еднакви токове значи и моменти, но как по дяволите според теб ще имаме различни напрежения без допълнително регулиране?
                      Нали еднакви двигатели означава еднакви параметри: индуктивност , съпротивление и т.н., тоест еднакъв пад на напрежение.
                      А колелетата на влаковете в завой са с еднакви ъглови скорости но изминават различен път, тоест с различни линейни. Постига се както казах с конусни колела. При пресечения конус /в случая/ в зависимост от това коя част е в контакт с пътя, имаме и различна обиколка на колелото. От там различни линейни скорости при една и съща ъглова.

                      Коментар


                      • #26
                        От: Мощен ел мотор на 12V ?

                        Забравих има два варианта за различни скорости при последователно свързване:
                        1 Паралелен резистор на двигателя, пада тока, момента скоростта. регулирането е слабо и с големи загуби.
                        2 Двигател с независимо възбуждане. Чрез възбудителната намотка. Намаляваме възбуждането от от там и момента при съответните обороти. за по-голям момент по-ниска скорост. Тока в котвата/ротора не го пипаме.
                        Другото е приплъзване, но при гумени колела и суха настилка...

                        Коментар


                        • #27
                          От: Мощен ел мотор на 12V ?

                          Първоначално публикуван от muv Преглед на мнение
                          Добре, два еднакви постоянно токови двигателя се свързват последователно, до тук добре. Имаме еднакви токове значи и моменти, но как по дяволите според теб ще имаме различни напрежения без допълнително регулиране?
                          Нали еднакви двигатели означава еднакви параметри: индуктивност , съпротивление и т.н., тоест еднакъв пад на напрежение.
                          Е, засърбяха ме пръстите! Еднакви двигатели с еднакви параметри по табелка имат различни токове(а значи и съпротивление) при различни товари. В завой, този който е принуден да намалява оборотите си вдига тока(пада му съпротивлението) и оттук следва - различно напрежение върху серийно вързаните мотори.

                          Коментар


                          • #28
                            От: Мощен ел мотор на 12V ?

                            Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
                            Е, засърбяха ме пръстите! Еднакви двигатели с еднакви параметри по табелка имат различни токове(а значи и съпротивление) при различни товари. В завой, този който е принуден да намалява оборотите си вдига тока(пада му съпротивлението) и оттук следва - различно напрежение върху серийно вързаните мотори.
                            Доколкото си спомням имаше един Кирхов който измислил някакви закони...
                            При последователно свързване тока през котвите на двигателите ще е един и същ!!! Или при трамваите законите на физиката и електротехниката не важат?
                            И какво ще го принуди да си намали оборотите? Единственото което в случая влияе е съпротивителния момент, а той е пропорционален на тока. Тоест ако единия двигател се затормози дига тока и момента. Другия действа по-същия начин заради повишения във веригата ток. На това му се вика електрически вал.
                            Обяснението за свързването на двигателите последователно при завой е много просто - колкото двигатели свържеш последователно толкова пъти ти пада скоростта без загуби от допълнителни съпротивления.
                            W- ъглова скорост
                            Wo-ъглова скорост на идеален празен ход
                            Rasum-сумарно съпротивление на котвената верига /при последователно включване сума от котвените съпротивления на всички двигатели/
                            Ф-магнитен поток
                            Ia - ток в котвената верига /в нашия случай еднакъв за всички двигатели/
                            W=Wo-(Rasum/Ф).Ia
                            Та от тук се вижда и, че остана само предложението за регулиране с магнитния поток / възбудителната намотка/.
                            И моля ако имате схема на задвижване на трамвай пратете я за да я погледна, че ми писна да теоретизирам.
                            Извинявам се за по острия тон няма нищо лично, пиша всичко за да помогна ако някой се интересува.

                            Коментар


                            • #29
                              От: Мощен ел мотор на 12V ?

                              И понеже се сетих че не съм писал за U- напрежението:
                              Wo=U/k.Ф
                              K- конструктивен коефициент за двигателя
                              От тук се вижда, че с намаляване на напрежението намаляваме и скоростта на празен ход.

                              Коментар


                              • #30
                                От: Мощен ел мотор на 12V ?

                                Нищо не знам за трамваите, даже ги виждам рядко за щастие. Нали ставаше дума за самоделна машинка със задвижване на задните колела от един мотор с диф или от два отделни. За тока си прав разбира се, но напрежението ще е различно върху всеки мотор при движение в завой.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X