Е товa е почнaхa дa слaгaт съединители в диференциaлите,ще почнaт и в кaретaтa,новияТрaнспортер пък е с двa истински и нa стaндaртото място .Те тия в деференциaлите ги слaгaт откaкто имa системи зa електронен селект нa зaцепвaне в зaвисимост от нaтовaрвaнето нa кое и дa е от четирите колелa,демек от бaя време,първите мaсови мaй бяхa Волво,те имaхa пуснaхa и първия мотор с променливa геометрия нa глaвaтa спрямо блокa в зaвисимост от режимите нa рaботa,дaли го имa серийно ,не съм сигурен,щото и товa е някaквa простотия ,гледaл съм неподробни схеми зa нaчинa нa рaботa преди години в "autobild",по времето когaто излезе и Wмоторa,тa те новостите сa стaри,зaвиси кой когa ги внедрявa,зa много производители обaче нямa смисъл ,по елементaрните нещa сa си зa предпочитaне.Товa зa търговците мислещи зa aвтосервизи е в пълнa силa от 15тинa години нaсaм,зaвиси кой кaк и дaли ще клъвне.
Трябваше да почивам вчера! // Мразя сапунени сериали и фейсбук ,не слушам чалга!NO FEAR!
....първите мaсови мaй бяхa Волво,те имaхa пуснaхa и първия мотор с променливa геометрия нa глaвaтa спрямо блокa в зaвисимост от режимите нa рaботa,дaли го имa серийно ,не съм сигурен,щото и товa е някaквa простотия ....
Пак пусти талянци с ланча- турбо, две при това, барабар с валове.
А тези простотии се правят от името на всички ни.
Даника
Ми не гълтайте бре, и не лапайте. )) Дистанцирайте се демек ... ))deyan"h
Е товa е почнaхa дa слaгaт съединители в диференциaлите,ще почнaт и в кaретaтa....
Мани мани - ако не се лъжа, в скоростната ми кутия има три съединителя и две спирачки - иди ги оправи
Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.
Това от първото видео не е ли просто диференциал, с многодискови мокри съединители ( като на моторите ) към всяка полуоска?
През повечето време полуоските седят незацепени и само, когато баше шефът реши, единият или и двата съединителя зацепват ( цялостно или в %? ).... демек нищо кой знае колко сложно.
Не е съвсем така... Не отцепва полуоската (при такъв случай би намалил въртящия момент и на отсрещната полуоска през диференциала)...
Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.
Няма ли ги някъде тези съединители в разрез?
От видеото виждам само, че при завои "натяга" външната полуоска.. но да.. ако отдолу не се крие нещо, то тогава другата полуоска просто ще губи всичко ако съединителят й е отворен. Остава да седи на "полусъединител", но тогава не искам да знам колко му е ресурса...
Това от първото видео не е ли просто диференциал, с многодискови мокри съединители ( като на моторите ) към всяка полуоска?
През повечето време полуоските седят незацепени и само, когато баше шефът реши, единият или и двата съединителя зацепват ( цялостно или в %? ).... демек нищо кой знае колко сложно.
Съединителите не зацепват и не отцепват полуоските.Те включват или изключват планетарните предавки на полуоските.При завой външното колело минава на ниската предавка и съответно му се увеличава въртящият момент.Нещо подобно на винтовертите с две скорости.
Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.
Ето го животното - http://www.irs.kit.edu/download/1312...ZF_Handout.pdf
Та то се оказа още по-просто от това дето си мислех - отворен диф като на всяка полуоска има редуктор, който се включва/изключва със съединителя. Тоест компа избира дали да ползва по-голямо/по-малко предавателно число на всяко от колелата ( или поне там където го има въпросното у-во ).
Не си прав... Една част от въртящия момент на планетарната предавка не се взема от 'изхода' на отворения диф, а от касетата - т.е. механично пряко свързана с главното задвижване.....
Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.
Коментар